Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
17 p, 4.5 MB MPPT of a photovoltaic panels array with partial shading using the IPSM with implementation both in simulation as in hardware / Tobón, Andrés (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Peláez-Restrepo, J. (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Montano, Jhon (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Durango, Mariana (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Herrera, Jorge (Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Departamento de Ingeniería) ; Ibeas, Asier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
This article presents a method for the Maximum Power Point Tracking (MPPT) of a Photovoltaic (PV) panels array with partial shading, applying an Improved Pattern Search Method (IPSM). The method is simulated in PSIM@ and then implemented in hardware in the loop system, emulating the PV array on an industrial computer (Speedgoat) that allows real-time emulations and the IPSM is applied in an Arduino DUE. [...]
2020 - 10.3390/en13040815
Energies, Vol. 13, Issue 4 (February 2020) , art. 815  
2.
8 p, 576.9 KB XYZ-Stars i Solar System Pathway : una experiència museística de treball per projectes sobre les constel·lacions i el Sistema Solar / Domènech Antúnez, Xavier 1953- (Institut de Granollers) ; Llorente, Isabel (Institut de Granollers) ; Ruiz, Neus (Institut de Granollers) ; Serra, Carles (Institut de Granollers) ; Ulldemolins, Maria (Institut de Granollers) ; Arrizabalaga, Antoni (Museu de Granollers. Àrea de Ciències Naturals) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alumnat de secundària sol presentar concepcions errònies relatives a les dimensions i proporcions de l'Univers i els cossos celests. Les metodologies actives (com el treball per projectes) suposen una oportunitat per a ubicar aquestes concepcions en el marc d'un con-flicte cognitiu. [...]
High school students usually present misconceptions related with the dimensions and pro-portions of the Univers and celestials bodies. Active methodologies (as project work) repre-sent an opportunity to put these misconceptions in a situation of a cognitive conflict. [...]

2016 - 10.5565/rev/ciencies.366
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 21-28 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
11 p, 475.4 KB La Enseñanza del sistema Sol-Tierra desde la perspectiva de las ideas previas / Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Franch Batlle, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este artículo se presentan los resultados obtenidos de la exploración de las ideas alternativas de los futuros maestros y las actividades diseñadas para producir un cambio conceptual. Se considera que algunas de las estrategias de enseñanza que se proponen podrían adaptarse a otros niveles educativos, tanto en la educación primaria como en la enseñanza secundaria obligatoria, para ayudar a impartir el modelo Sol-Tierra vigente e incorporarlo a la cultura científica de los ciudadanos.
Results of research about a conceptual change are showed in this paper. It is explained alternative ideas of teacher's students and activities thought to do this change. Some of them would be adapted to different educative levels, from primary school to secondary school. [...]

2004
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 12, Núm. 3 (2004) , p. 302-312  
4.
9 p, 907.1 KB Estrategias de enseñanza del Sistema Sol-Tierra / Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Franch Batlle, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este artículo se presentan las actividades diseñadas para promover un cambio conceptual con relación a las ideas previas de los alumnos de primer curso de magisterio en el aprendizaje del sistema Sol- Tierra. [...]
In this paper we present teaching activities for pre-service primary school teachers, designed within a conceptual change learning framework on the topic of Earth-Sun system. Some of the teaching strategies proposed could be easily adapted to different educative levels, from primary school to secondary school. [...]

2006
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 14, Núm. 1 (2006) , p. 29-37  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
4 p, 609.7 KB Transport dynamics : from the bicircular to the real solar system problem / Ollé, Mercè (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada I) ; Barrabés Vera, Esther (Universitat de Girona. Departament d'Informàtica i Matemàtica Aplicada) ; Gómez, Gerard (Universitat de Barcelona. Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi) ; Mondelo González, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
The main goal is to give an explanation of transport in the Solar System based in dynamical systems theory. More concretely, we consider as an approximation of the Solar System, a chain of independent Bicircular problems in order to get a first insight of transport in this simplified case. [...]
Cham, etc : Birkhäuser, cop. 2015 (Trends in mathematics. Research perspectives CRM Barcelona ; 4) - 10.1007/978-3-319-22129-8_8
Extended Abstracts Spring 2014, part 1- Hamiltonian Systems and Celestial Mechanics, 2015, p. 17-21  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.