Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 14 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
12 p, 128.1 KB Grupos culturales : migrantes y minorías culturales en educación / Campani, Giovanna (Universidad de Florencia) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Dada la importancia de introducir la dimensión multicultural en el currículo desde el inicio de la escolarización, en este artículo abordamos la vinculación que se da con el aprendizaje instrumental. [...]
Due to the importance of introducing the multicultural dimension in the curriculum since the very beginning of the education process, in this article we approach its relations with instrumental learning. [...]
Etant donné l'importance d'introduire la dimension multiculturelle dans le programme scolaire depuis le début de la scolarisation, on aborde dans cet article le lien établi avec l'apprentissage instrumental. [...]

2010
Revista educación y pedagogía, Vol. 22 Núm. 56 (2010) , p. 57-67  
2.
14 p, 175.4 KB Educación especial e inclusión : aportaciones desde la investigación / Molina Roldán, Silvia (Universitat Rovira i Virgili) ; Holland, Charlotte (Dublin City University)
Este artículo recoge evidencias, desde la investigación, que justifican la elección de una educación inclusiva del alumnado con discapacidad. Investigaciones anteriores han mostrado las limitaciones de una educación segregada del alumnado con discapacidad en escuelas y aulas especiales, en cuanto a los resultados educativos de este alumnado y, por tanto, en sus posibilidades posteriores de plena inclusión en la sociedad. [...]
This article gathers evidences —obtained from research— that justify the choice for a kind of education that includes students with disabilities. Previous research projects have demonstrated the limitations of isolating students with disabilities in special schools and classrooms, in terms of academic results, and therefore, in later possibilities for their total inclusion in society. [...]
Cet article recueille des épreuves depuis la recherche qui justifient le choix d'une éducation incluse des élèves avec des handicaps. Des recherches antérieures ont montré les limitations d'une éducation séparée des élèves avec un handicap dans des écoles et salles de classes adaptées à leurs besoins, par rapport aux résultats éducatifs de ces élèves et par conséquent, dans leurs possibilités d'inclusion pleine dans la société. [...]

2010
Revista educación y pedagogía, Vol. 22 Núm. 56 (Enero-Abril 2010) , p. 31-44  
3.
44 p, 188.4 KB Alumnes amb necessitats especials : quins canvis d'actitud i cooperació s'han produït en la percepció dels seus companys? / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Asín, Antonio (Universitat de Barcelona)
L'anàlisi longitudinal del procés seguit en la promulgació de les lleis internacionals i nacionals, per tal d'aconseguir el desenvolupament dels principis de «normalització» i «integració» de les persones amb alguna discapacitat, ha representat un treball difícil per a aquells que han lluitat per la instauració plena de la filosofia de la integració, que té les seves arrels en els drets humans. [...]
The longitudinal analysis of the process followed for the enactment of national and international laws, in order to develop the «normalization» and «integration» principles of disabled people, has been a difficult task for those who have fought for the fully endorsement of the integration philosophy, which has its roots in human rights. [...]

2004
Revista catalana de pedagogia, Vol. 3 (2004) , p. 349-391  
4.
17 p, 345.7 KB Los centros de educación especial como centros de recursos en el marco de una escuela inclusiva : reseñas para un debate / Rojas Pernia, Susana, (Universidad de Cantabria) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los Centros de Educación Especial (CEE) han sido la única alternativa de escolarización para los niños con discapacidad hasta hace relativamente poco tiempo. Los cambios sociales, económicos, políticos y educativos de estas últimas décadas han propiciado una transformación de la escuela ordinaria pero también de la escuela especial. [...]
So far, Special Schools have been the only schooling alternative for many disabled children. The last decades' social, economic, political and educational changes have helped bring the changes in the regular schools and also, in the special education school. [...]

2016
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 20 Núm. 1 (Enero-Abril 2016) , p. 323-339  
5.
25 p, 174.3 KB Estudio de caso de la influencia del aprendizaje electrónico móvil en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje con un niño con TEA / Jiménez Lozano, María Dolores (CEIP San José de Calasanz (Yecla, Múrcia)) ; Serrano Sánchez, José Luis (Universidad de Murcia) ; Prendes Espinosa, María Paz (Universidad de Murcia)
En este estudio de caso se analiza, desde una perspectiva educativa, la influencia del uso de una tableta y las aplicaciones en el desarrollo del lenguaje y la comunicación de un niño que presenta trastorno del espectro autista. [...]
En aquest estudi de cas, s'hi analitza, des d'una perspectiva educativa, la influència de l'ús d'una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d'un nen que presenta trastorn de l'espectre autista. [...]
This case study analyzes the effect of using a tablet and apps on the communication and language development of a child with autism spectrum disorder (ASD) from an educational perspective. In the first phase of this observational research, a catalog of apps was designed and created to promote the development of communication and language in a student of the open classroom at the San José de Calasanz Pre-School and Elementary School of Yecla, Murcia. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.782
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 419-443 (Temas de investigación)  
6.
12 p, 523.9 KB Educational trends in special education in spain : the case of the deaf / Fernández Mostaza, Esther
Following a brief account of Education and Special Eduacation in Spain, I will start the paper by pointing out the different views of understanding deafness, both in hearing and deaf people. I shall then focus on the Spanish situation regarding the education models for the deaf, drawing a distinction between models regaring language (oralism vs. [...]
2001
Mediterranean Journal of Educational Studies, Vol. 6 Núm. 2 (2001) , p. 23-44  
7.
10 p, 1.1 MB Software educativo para el desarrollo de la lectoescritura en el Aula de Comunicación y Lenguaje / Marín Suelves, Diana (Universitat de València. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Lizcano Porca, Laura ; García López, Cristina
En este artículo se describen varios programas informáticos empleados en el Aula de Comunicación y Lenguaje (CyL) para conseguir el desarrollo y mejora de la lectoescritura en alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo. [...]
This article describes several software programmes used in the Communication and Language (CyL) Classroom which develops and improves literacy skills in students with specific educational needs. There has been selected Notebook, FACIL and Environments Cognitive Learning as it is simple to handle it, its utility and good results achieved, motivation towards the area of the computer or using the whiteboard, and reducing the time required for the teacher to create activities with words, image and sound.

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-10 (Bones pràctiques i Recursos)  
8.
15 p, 888.8 KB Aumento de la motivación mediante el uso de redes sociales / Peinado Rocamora, Pedro (IES Salvador Sandoval (Múrcia)) ; Navarro Ardoy, Daniel (Múrcia. Consejería Educación, Cultura y Universidades. Servicio de Innovación y Formación del Profesorado)
El uso de las tecnologías del aprendizaje y comunicación en el aula van tomando cada vez más protagonismo. Su uso, aunque beneficioso no siempre es metódico. El objetivo de este estudio fue analizar si ciertas pautas de comportamiento en el uso de estas tecnologías, junto con la inmersión en redes sociales, mejoraba el rendimiento académico y motivación en una muestra de 46 escolares de 3º y 4º de ESO de un centro público de la Región Murcia. [...]
The use of learning and communication technologies in the classroom is taking an increasingly prominent role. Their use, though beneficial, is not always methodical. The main aim of this research was to analyze whether the specific use of these technologies, together with the immersion in the social networks, improved the students' academic performance and motivation. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-15 (Articles)  
9.
12 p, 117.5 KB Index for inclusion, una guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. / Sandoval Mena, Marta (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; López, M. L. (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Miquel, Ester (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Duran, David, 1963- (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Giné i Giné, Climent (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva) ; Echeita Sarrionandia, Gerardo (Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva)
En este artículo se presenta de forma resumida la traducción y la adaptación al sistema educativo español del "Index for inclusion"2 (Índice por la Inclusión) que se ha constituido como una obra esencial para impulsar los procesos de cambio hacia una mayor inclusión educativa en los centros escolares, teniendo en cuenta los puntos de vista de los diferentes miembros de la comunidad educativa. [...]
This article shows the translation into Spanish and the adaptation to our education system of "Index for Inclusion" which has become an essential work to encourage the process of change towards educational inclusion in schools, bearing in mind the different points of views held by the educative community. [...]

2002
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 5 (2002) , p. 227-238  
10.
21 p, 1.7 MB Contextos comunicacionales adecuados e inadecuados para la inclusión de alumnos con discapacidad visual en clases de Física moderna / Pires de Camargo, Eder (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Departamento de Física y Química de la Facultad de Ingeniería) ; Nardi, Roberto (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Departamento de Educación)
El presente trabajo forma parte de un estudio que procura identificar las principales barreras para la inclusión de alumnos con discapacidad visual en las clases de Física. Busca comprender cuáles son los contextos comunicacionales que favorecen y/o dificultan la participación efectiva del alumno ciego en las actividades de Física moderna. [...]
This article is inserted in a wider study that seeks to understand the main inclusion barriers in Physics classes for students with visual impairment It aims to understand which communication context favorsor impedes the visually impaired student participation to the impairment visual student's real participation in Modern Physics activities. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.760
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 155-175  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
118 p, 1.9 MB Attention to diversity through Animal-Assisted Therapies. A new methodological tool to attend children with special needs / Lacambra Medina, Celia ; Sánchez Martí, Angelina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this FYP is to identify and analyse the Animal-Assisted Therapies that currently exist on a national level (specifically on an Autonomous Community level), their impact on children with special needs, the benefits obtained regarding their development and, their possible integration in ordinary education. [...]
L'objectiu d'aquest TFG és identificar i analitzar les teràpies assistides per animals que actualment existeixen a nivell nacional (específicament a nivell autonòmic), el seu impacte en infants amb necessitats especials, els beneficis obtinguts en relació al seu desenvolupament i, la seva possible integració en educació ordinària. [...]

2018
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.