Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
29 p, 556.3 KB Prominence Augmentation via Nasalization in Brazilian Portuguese / Nevins, Andrew (University College London) ; Costa, Paula Pinheiro (Universidade Federal do Rio de Janeiro)
This article aims to demonstrate that dialectal and idiolectal variants of Brazilian Portuguese that exhibit rhotic metathesis (e. g. vidro > vrido 'glass'), spontaneous nasalization of high vowels (as in diachronic hibernum > inverno 'winter' and non-standard ingreja 'church'), and pretonic vowel lowering of mid-vowels are all instantiations of the same process: prominence-boosting in stressed, secondary-stressed, or word-initial positions.
Aquest article vol demostrar que els següents tres fenòmens que exhibeixen les varietats dialectals i idiolectals del portuguès del Brasil, i. e. la metàtesi ròtica (e. g. vidro > vrido 'vidre'), la nasalització espontània de les vocals altes (com el canvi diacrònic hibernum > inverno 'hivern' o la forma no estàndard ingreja 'església') i l'abaixament de les vocals medials pretòniques, són manifestacions del mateix procés: reforçament de la prominència de les posicions tòniques, d'accent secundari o de síl·labes inicials.

2019 - 10.5565/rev/catjl.291
Catalan journal of linguistics, Vol. 18 (2019) , p. 161-189 (Articles)  
2.
28 p, 168.1 KB Migración de retorno en España : salidas de inmigrantes y programas de retorno en un contexto de crisis / Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Petroff, Alisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques)
El texto parte de un estado de la cuestión en cuanto al cálculo estimado de las salidas de inmigrantes en los últimos cinco años (2007-2012), como reflejo del cambio de las dinámicas que habían caracterizado el modelo migratorio español de los últimos diez años. [...]
This article takes as its starting point the situation with regard to the estimate for immigrant departures in the past five years (2007-2012) as a reflection of the changing dynamics that have characterised the Spanish migration model over the last decade. [...]

2014
Anuario CIDOB de la Inmigración, Núm. Inmigración y Emigración: mitos y realidades (2014) , p. 61-88  
3.
10 p, 605.0 KB Differences in chronic spontaneous urticaria between Europe and Central/South America : results of the multi-center real world AWARE study / Maurer, M. (Charité - Universitätsmedizin Berlin. Department of Dermatology and Allergy) ; Houghton, K. (RTI Health Solutions, Carolina, North, USA) ; Costa, C. (Serviço de Imunoalergologia, Hospital de Santa Maria) ; Dabove, F. (Center of Medical Specialties Lobos, Buenos Aires, Argentina) ; Ensina, L. F. (Hospital Sírio-Libanês) ; Giménez-Arnau, A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guillet, G. (Service de Dermato-allergologie, CHU Poitiers) ; Konstantinou, G. N. (Department of Allergy and Clinical Immunology, 424 General Military Training Hospital, Thessaloniki, Greece) ; Labrador-Horrillo, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Lapeere, H. (Ghent University Hospital. Department of Dermatology) ; Meshkova, R. (Smolensk State Medical University. Allergy and Clinical Immunology) ; Pastorello, E. A. (S.C. di Allergologia e Immunologia ASST Grande Ospedale Metropolitano Niguarda Milan, Milan, Italy) ; Velásquez-Lopera, M. (University of Antioquia. Centro de Investigaciones Dermatológicas, CIDERM) ; Tamayo Quijano, L. M. (Pontificia Bolivariana University) ; Vestergaard, C. (Aarhus University Hospital. Department of Dermatology and Venereology) ; Chapman-Rothe, N. (Novartis Pharma AG)
Global chronic urticaria (CU) disease experience and management is not well documented. This study descriptively compares these aspects among CU patients residing in Europe (EU) and Central and South America (C/SA). [...]
2018 - 10.1186/s40413-018-0216-1
The World Allergy Organization Journal, Vol. 11 (november 2018)  
4.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió Más, Carlos (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
5.
32 p, 2.3 MB Literacy and Technologies in EFL Settings : Fostering Reading Comprehension on the Internet / Girón-García, Carolina (Universitat Jaume I)
In a period of dramatic technological change (Kellner, 2000) Information and Communication Technologies (ICTs) are developing exponentially and this has inevitably had an impact on how learning and literacy in the 21st century are being redefined (Benson & Chik, 2010). [...]
En un època de canvis tecnològics dramàtics (Kellner, 2000), les Tecnologies de la Comunicació i Informació (TIC) s'estan desenvolupant de manera exponencial. Inevitablement, això ha tingut un impacte en com s'estan redefinint els conceptes de l'aprenentatge i de l'alfabetització al segle 21 (Benson & Chik, 2010). [...]
En un época de cambios tecnológicos dramáticos (Kellner, 2000), las Tecnologías de la Comunicación y Información (TIC) se están desarrollando de manera exponencial. Inevitablemente, esto ha tenido un impacto en cómo se están redefiniendo los conceptos del aprendizaje y de la alfabetización en el siglo 21 (Benson & Chik, 2010). [...]
Dans une période de changement technologique spectaculaire (Kellner, 2000) les technologies de l'information et de la communication (TIC) se développent de façon exponentielle, ce qui a inévitablement eu un impact sur la façon dont ils sont en train de redéfinir les concepts de l'apprentissage et de l'alphabétisation dans le 21e siècle (Benson & Chik, 2010). [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.616
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (2015) , p. 69-100 (Articles)  
6.
16 p, 96.1 KB Theoretical Implications of Object Clitic Omission in Early French : spontaneous vs. Elicited Production / Pirvulescu, Mihaela (University of Toronto at Mississauga)
This article examines the phenomenon of object clitic omission in French. Previous research contains contradictory results depending on the source of the data: it seems that in spontaneous production children prefer DPs while in elicited production they prefer omissions. [...]
2006 - 10.5565/rev/catjl.70
Catalan journal of linguistics, V. 5 (2006) p. 221-236  
7.
17 p, 277.4 KB Intonation in Spanish declaratives : differences between lab speech and spontaneous speech / Face, Timothy L. (University of Minnesota. Department of Spanish and Portuguese Studies)
The present study compares the intonation of Spanish declarative utterances in lab speech and spontaneous speech. Most studies of Spanish intonation have used lab speech, collected in an experimental setting and often scripted. [...]
2003 - 10.5565/rev/catjl.46
Catalan journal of linguistics, V. 2 (2003) , p. 115-131  
8.
12 p, 70.5 KB Del modelo científico de "adaptación biológica" al modelo de "adaptación biológica" en los libros de texto de enseñanza secundaria obligatoria / Gándara Gómez, Milagros de la (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
En este artículo llamamos la atención sobre las dificultades que plantea la transposición del concepto de adaptación biológica a los libros de secundaria obligatoria, a partir de la literatura especializada. [...]
In this article we catch the eye on the difficulties bound to the transposition process of the adaptation concept from the scientific literature to Secondary Education books. These difficulties can explain why students lack clear approaches (consensus) when teachers ask them for «adaptation» in biology.

2002
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 303-314  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.