Resultados globales: 15 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 13 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
16 p, 2.5 MB Migraciones, Italia y Europa entre datos de investigación y narrativas mediáticas / Ciofalo, Giovanni (Sapienza Università di Roma) ; Gavrila, Mihaela (Sapienza Università di Roma)
Estamos afrontando una nueva fase de procesos de migración, en equilibrio entre los profundos cambios geopolíticos, económicos y socioculturales y la falta de preparación de los medios y de las políticas occidentales para abordar esta complejidad. [...]
We are facing a new phase of migration processes caught between profound geopolitical, economic and sociocultural changes and the lack of preparation of Western media and policy in addressing this complexity. [...]
Estem afrontant una nova fase de processos de migració, en equilibri entre els profunds canvis geopolítics, econòmics i socioculturals i la manca de preparació dels mitjans i de les polítiques occidentals per abordar aquesta complexitat. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3254
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 115-130 (Articles)
2 documentos
2.
19 p, 544.3 KB Analyzing male attractiveness models from a communicative approach : socialization, attraction, and gender-based violence / Diez-Palomar, Javier (Universitat de Barcelona) ; Capllonch Bujosa, Marta (Universitat de Barcelona) ; Aiello, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Although the analysis of male attractiveness models is key to shed light into the prevention of gender-based violence (GBV), it is not always easy to access crucial information about these models. Research shows that inadequate data collection techniques can lead to reproducing superficial arguments confirming existing stereotypes instead of tackling with the real connections. [...]
2014 - 10.1177/1077800414537205
Qualitative Inquiry, Vol. 20 Núm. 7 (2014) , p. 844-849  
3.
24 p, 6.8 MB Las andanzas de Lilith en la Revolución Mexicana : representaciones culturales de la mujer soldado (1911-1915) / Avechuco Cabrera, Daniel (Universidad de Sonora (Mèxic))
La consolidación de la Adelita como estereotipo femenino ha contribuido a invisibilizar la diversidad de roles que desempeñó la mujer durante la Revolución mexicana. Detrás de la soldadera por antonomasia, por ejemplo, quedaron aquellas mujeres que desafiaron la norma social optando por las armas. [...]
La consolidació de La Adelita com a estereotip femení ha contribuït a invisibilitzar la diversitat de rols que va exercir la dona durant la revolució mexicana. Darrere de la soldadera per antonomàsia, per exemple, van quedar aquelles dones que van desafiar la norma social en optar per les armes. [...]
The consolidation of La Adelita as a female stereotype has contributed to the invisibilization of the diversity of roles played by women during the Mexican Revolution. Overshadowed by the image of the soldadera par excellence, for example, remained those women who defied the social norm by deciding to take part in the fighting. [...]

2018 - 10.5565/rev/mitologias.564
Mitologías hoy, Vol. 18 (2018) , p. 127-150 (Dossier)  
4.
29 p, 194.3 KB From white lab coats and crazy hair to actual scientists : exploring the impact of researcher interaction and performing arts on students' perceptions and motivation for science / Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Gallois, Sandrine (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Heras López, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
We examine the impact of researchers' interaction and drama-based techniques when learning science on students' views of scientists and motivations for studying science. We do so through mixed-methods in five secondary schools in three countries. [...]
2018 - 10.1177/1075547018808025
Science communication, Vol. 40, issue 6 (2018) , p. 749-777  
5.
18 p, 204.0 KB Metodología para el estudio del brand-placement con enfoque de género : más allá del análisis de contenido / Redondo-Rodríguez, Miriam (Universidad de Alicante) ; Papí Gálvez, Natalia (Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social)
La mayoría de los estudios realizados sobre el tratamiento de género en la publicidad audiovisual se ciñen al formato convencional. Los nuevos formatos no se adecuan siempre a estos patrones. Con este fin, se ha elaborado un protocolo de análisis para estudiar la estructura del brand- placement, como forma no convencional de publicidad, en temas de género en la ficción española. [...]
Most studies on the treatment of gender in the audiovisual advertising follows the conventional format. The new formats do not conform to these standards. With this aim in mind an analytical protocol has been developed to study the structure of the brand-placement, as a non-conventional advertising, concerning gender issues in the Spanish fiction. [...]

2010 - 10.5565/rev/qp.86
Questiones publicitarias, Núm. 15 (2010) , p. 114-131 (Artículos de investigación)  
6.
18 p, 231.0 KB Sexismo y formación inicial del profesorado / Carretero Bermejo, Raúl (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Nolasco Hernández, Alberto (Universidad de Zaragoza)
Este trabajo, enmarcado dentro de un proyecto de investigación más amplio, tiene por objetivo fundamental conocer las creencias y las actitudes sexistas de los futuros docentes como responsables de la educación y como trasmisores ideológicos en el día de mañana. [...]
El present treball de recerca pretén conèixer les creences sexistes de la població d'estudiants de Magisteri, perquè les facultats d'educació són les que formen i treballen amb les persones responsables de l'educació i la formació dels nostres menors. [...]
This paper, which is framed within a broader research project, aims to determine the sexist beliefs and attitudes of future teachers as educators and ideological transmitters. More than 75% of the sample of student teachers analyzed exhibits sexist beliefs, thus suggesting that more than 75% of future teachers will transmit this sexist ideology in contrast to legislative proposals that pursue equality. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.903
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 293-310 (Temas de investigación)  
7.
19 p, 148.0 KB La mujer fatal en las series humorísticas españolas : una renovación del estándar en las series Aída y La que se avecina / Hidalgo-Marí, Tatiana (Universidad de Alicante)
La representación de la «mujer fatal» surgida en la mitología y la cultura clásica, y recuperada fielmente por la literatura y la pintura romántica, sigue siendo una representación femenina que causa furor en los nuevos productos culturales. [...]
The representation of the "femme fatale" emerged in mythology and classical culture and has been faithfully recovered by literature and romantic painting, remaining a female representation that causes furore in new cultural products. [...]

2015 - 10.7238/a.v0i53.2545
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 53 (Desembre 2015) , p. 1-19
2 documentos
8.
12 p, 102.2 KB Gender dimension in media and communication studies : main concepts and illustrations in mass mediated texts / Rodríguez, María Pilar (Universidad de Deusto) ; Cucklanz, Lisa (Boston College)
This article defends the notion that incorporation of the gender dimension in all Communication and Media studies is highly desirable because of its contribution to the study of ideology, ethics, and balance in media. [...]
En este artículo se defiende la idea de que la incorporación de la dimensión de género en los estudios de comunicación y medios es muy conveniente debido a su contribución al estudio de la ideología, la ética, y el equilibrio en los medios de comunicación. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2250
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 27-38  
9.
19 p, 153.0 KB Che carino! Alcune considerazioni sulla «lingua delle donne» nella fiction tra stereotipo e realtà / Messina, Simona (Università di Salerno)
Questo articolo si propone di analizzare la rappresentazione della lingua parlata dalle donne nella narrativa televisiva italiana. La lingua, insieme all'immagine, è uno strumento indispensabile per la caratterizzazione dei personaggi e per la creazione di modelli che, se da un lato hanno l'ambizione di rappresentare la realtà, attraverso la costruzione di un mondo verosimile, dall'altro se ne discostano in quanto rappresentano stereotipi che rendono i modelli immediatamente riconoscibili e gli eventi prevedibili. [...]
This article aims to analyse the portrayal of the language spoken by women in Italian television fiction. Language, together with visual images, is an indispensable tool for characterisation and the creation of models that, on one hand, have the purpose of representing reality through the construction of a plausible world but on the other hand stray from real life in that they represent stereotypes that make the models instantly credible and the events predictable. [...]

2013 - 10.5565/rev/qdi.350
Quaderns d'Italià, Núm. 18 (2013) , p. 265-283  
10.
12 p, 93.6 KB El hombre es la medida de todas las cosas. El tópico androcéntrico en Arqueología y las alternativas metodológicas feministas / Lozano Rubio, Sandra
Jornadas de Jóvenes en Investigación Arqueológica, JIA (3as : 5-7 de mayo 2010 : Universitat Autònoma de Barcelona). Sesión 10. Los tópicos en arqueología. Reflexiones en torno a la mitificación del pasado.
El tópico androcéntrico que presenta recurrentemente al hombre como protagonista absoluto de todas las etapas de la Historia y a las mujeres como sujetos que han asistido pasivos al devenir histórico no solo está presente en manifestaciones culturales para el gran público, sino que tiene su origen en la comunidad científica y en la Arqueología académica. [...]
The androcentric stereotype displays men as the main characters of History and women as passive subjects that have not made relevant contributions to the development of the humankind. This stereotype is not only present in many cultural representations but, more importantly, it is present in the very core of archaeological research. [...]
El tòpic androcèntric que presenta recurrentment a l'home com a protagonista absolut de totes les etapes de la Història i a les dones com a subjectes que han assistit passius al devenir històric no només està present en manifestacions culturals per al gran públic, sino que té el seu origen en la comunitat científica i en l'Arqueologia acadèmica. [...]

2011
Estrat crític, Vol. 5, Núm. 3 (2011) , p. 18-29  

Artículos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
131 p, 1.7 MB Gender and Religion : Holy Anorexia vs Anorexia Nervosa / Haddock, Amaya ; Griera i Llonch, Ma. del Mar, 1978-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu d'aquest treball era donar a conèixer una perspectiva diferent de l'anorèxia nerviosa creant un marc que examinés la malaltia des d'un punt de vista històric i de gènere. Des d'aquesta perspectiva, la meva pretensió consistía en demostrar que l'anorèxia no és una malaltia moderna, com mostra la investigació, la seva manifestació es remunta a l'Edat Mitjana encarnada en les figures del que anomenem "Santes Sagrades del dejuni". [...]
El objetivo de este trabajo fue sacar a la luz una perspectiva diferente con respecto a la anorexia nerviosa creando un marco que examine la enfermedad desde un punto de vista histórico y de género. [...]
The aim of this dissertation was to bring to light a different perspective regarding anorexia nervosa creating a framework that examined the disease from a historical and gender point of view. From this perspective, I intended to demonstrate that anorexia is no modern disease, as research shows, its manifestation dates back to the Middle Ages embodied in the figures of what we call "Holy Fasting Saints. [...]

2019
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
2.
29 p, 1016.6 KB Análisis de la evolución de la construcción estereotipada de la mujer en los anuncios de la marca Codorniu / Suarez Gil, Vanesa ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En la societat actual la importància dels mitjans de comunicació a incrementat, tant pel fet de produir continguts com per reproduir practiques generalitzades i reforçar valors socialment apressos. [...]
En la sociedad actual la importancia de los medios de comunicación ha incrementado, tanto para producir contenido como para reproducir prácticas generalizadas y reforzar valores socialmente aprendidos. [...]
Nowadays, the importance of the media has increased, both to produce content and to reproduce generalized practices, and to reinforce socially learned values. Advertisement is a quick and effective way to do so, since through television, the influence is greater. [...]

2019-06-15
Grau en Humanitats [1139]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.