1.
|
22 p, 808.9 KB |
Análisis de la tipología de la formación permanente del profesorado universitario para el uso de carpetas de aprendizaje en la educación superior en la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Cayón Costa, Magda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ;
Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La formación continuada se entiende como una actividad de formación para aprender a utilizar nuevos entornos e incorporar recursos y/o estrategias en nuestra práctica profesional. Sin embargo, la formación permanente del profesorado universitario además debe contemplar sus necesidades reales y el hecho de que su participación dentro de la formación sea activa. [...] Lifelong learning is understood as a training activity for discovering about new environments and to incorporate resources and/or strategies into our daily practice. However, lifelong learning of university professors must also consider their real needs and the fact that their participation in the training must be active. [...]
2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
19 p, 1.3 MB |
MOTEMO-OUTDOOR: ensuring learning and health security during the COVID-19 pandemic through outdoor and online environments in higher education
/
Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The restriction measures put in place during the COVID-19 pandemic posed notable challenges for formal teaching-learning processes because they had to be adapted to ensure health security. An active learning programme applied to three environments (indoors, outdoors, and online) was tested with 273 undergraduate university students in a within-subjects experimental study. [...]
2023 - 10.1007/s10984-023-09456-y
Learning Environments Research, 2023
2 documents
|
|
5.
|
10 p, 353.1 KB |
Service Learning in the Nursing Bachelor Thesis : A Mixed-Methods Study
/
Roca, Judith (Institut de Recerca Biomèdica de Lleida) ;
Gros Navés, Silvia (Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria i de Fisioteràpia) ;
Canet-Velez, Olga (Universitat Ramon Llull. Global Health, Gender and Society Research Group-GHenderS) ;
Torralbas Ortega, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Tort-Nasarre, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Postic, Tijana (Universitat de Lleida) ;
Martínez, Laura (Universitat de Lleida)
The Final Degree Project (FDP) is a module that, although intended for the completion of a bachelor thesis (BT), consists of theoretical and clinical teaching. Therefore, introducing service learning (SL) can support student adjustments to the real-world professional role. [...]
2022 - 10.3390/ijerph191912387
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (september 2022)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
20 p, 709.1 KB |
Iniciación al lenguaje algebraico en aulas multilingües : contribuciones de un proyecto en desarrollo
/
Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se informa sobre un estudio cuyo objetivo es analizar de qué modo aprender matemáticas en una lengua que aún no se domina influye en la construcción del lenguaje algebraico. Los datos proceden de aulas en Barcelona con alumnado latinoamericano. [...] Se relata um estudo cujo objetivo é analisar em que medida o fato de a aprendizagem da matemática numa língua que não domina ainda influencia a construção da linguagem algébrica. Os dados são de salas de aula em Barcelona com estudantes latino-americanos. [...] The goal of the reported study is to analyze the influence of learning mathematics in a non dominant language on the construction of the algebraic language. Data come from classes in Barcelona with Latin American students. [...] Cet article rend compte d'une recherche qui vise à analyser certaines influences d'une langue non encore maîtrisée dans l'apprentissage des mathématiques et, plus spécifiquement, la construction du langage algébrique. [...]
2013 - 10.35763/aiem.v0i3.59
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 3 (2013) , p. 25-44
|
|