Resultados globales: 9 registros encontrados en 0.04 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Libros y colecciones, Encontrados 5 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
17 p, 460.8 KB Evaluación de la combinación de clase invertida y uso de aplicaciones para promover una docencia universitaria interactiva / Rodríguez-Pasquín, Myriam (University of Murcia) ; Esteban-Yago, Miguel (University of Murcia) ; López-Martínez, María (University of Murcia) ; García-Luque, Olga (University of Murcia)
Este trabajo tiene como objetivo la evaluación de una propuesta docente que combina la clase invertida con el uso de aplicaciones en la asignatura Análisis del Entorno Económico, del grado de Relaciones Laborales y Recursos Humanos. [...]
Aquest treball té com a objectiu avaluar una proposta docent que combina la classe invertida amb l'ús d'aplicacions a l'assignatura Anàlisi de l'Entorn Econòmic, del grau de Relacions Laborals i Recursos Humans. [...]
Increasing the interaction between teachers and students and making university teaching more dynamic is an important objective, especially to increase students' desire to complete their courses. This paper presents the evaluation of an innovative initiative that combines a "flipped classroom" approach with the use of apps such as Wooclap, Socrative and Kahoot to promote interaction between teachers and students. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1740
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 367-383 (Monográfico)  
2.
22 p, 2.4 MB The effect of dual vocational education and training on grades and graduation in Catalonia, Spain / Mora, Toni (Universitat Internacional de Catalunya) ; Escardíbul, Josep Oriol (Universitat de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Dual vocational education and training (VET) has recently been introduced in Catalonia, as in the whole of Spain, and it should be the only VET system in the near future. However, Dual VET still coexists with traditional VET. [...]
Routledge, 2022 - 10.1080/00131911.2022.2076656
Educational Review  
3.
7 p, 167.3 KB Diferencias en el rendimiento escolar por género asociadas al funcionamiento familiar de estudiantes de bachillerato / Sarmiento Silva, Carolina ; Vargas Gallegos, Martha ; Díaz Gutiérrez, Ricardo ; Universidad Nacional Autónoma de México
La vinculación entre rendimiento escolar y funcionamiento familiar es ampliamente recono-cida, así como las diferencias en el rendimiento de hombres y mujeres. El objetivo del es-tudio fue identificar el peso de diferentes dimensiones del funcionamiento familiar sobre el rendimiento escolar por género en 630 estudiantes, quienes contestaron la Escala del Fun-cionamiento Familiar para Adolescentes Escolarizados de Carolina Sarmiento, Martha Vargas y Ricardo Díaz (2009). [...]
The connection between school performance and family work is widely known, as so as the differences on the performance of men and women. The aim of this study was to identify the value of different dimensions of family work on the school performance in 630 stu-dents, who answered the Family Work Scale for Schooling Adolescents from Carolina Sar-miento, Martha Vargas & Ricardo Díaz (2009). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1052
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 17-23  

Libros y colecciones Encontrados 5 registros  
1.
46 p, 5.9 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Webtool description and usage / Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Fontana, Luigi (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati)
This document is related to the Data Mining Tools for Academic Data Exploitation, and collects the overall architecture of the SPEET generated WEB-tool, the user manual for the use of WEB-tool and the overview of the output to establish clustering, dropout, and their dependency on students' characteristics. [...]
2019 (SPEET project Intellectual Outputs)  
2.
69 p, 4.8 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Publication Report on Engineering Students Profiles / Barbu, Marian (University of Galati) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Kawala-Janik, Aleksandra (Opole University of Technology) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Fontana, Luigi (Politecnico de Milano)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project by means of the application of the deployed data mining tools. More specifically, the application of the student performance tools on the engineering degrees by the participating institutions. [...]
2019 (SPEET project Intellectual Outputs)  
3.
39 p, 3.1 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Graphical Data analysis and Visualization / Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project under the development of the data mining tools are presented. More specifically, two mechanisms have been developed: a clustering/classification scheme of students in terms of academic performance and a drop-out prediction system. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  
4.
57 p, 3.1 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Selection of most suitable Algorithms / López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Bazzarelli, Manuela (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project under the development of the data mining tools are presented. More specifically, two mechanisms have been developed: a clustering/classification scheme of students in terms of academic performance and a drop-out prediction system. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  
5.
55 p, 1.9 MB Data Mining tool for Academic Data Exploitation : Literature review and first arquitecture proposal / Barbu, Marian (University of Galati) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Marin, S. (University of Galati) ; Tocu, R. (University of Galati)
This document aims to reflect the necessary aspects implied into the characterisation of a student profile: pedagogical characteristics, teaching learning attitudes, description of the different situations that may reflect problems regarding a normal progress. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
21 p, 881.8 KB The perception of students from different university disciplines of the use of PowerPoint by teachers / Contreras Rodrigo, Berta ; Cladellas, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
The use of PowerPoint in Higher Education is still on the focus of pedagogical debates. Teachers claim it decreases the interaction with students and their learning outcomes while students perceive it as beneficial. [...]
L'ús del PowerPoint a la universitat encara està en el focus del debats pedagògics. Els professors afirmen que disminueix la interacció amb els estudiants i el seus resultats d'aprenentatge, mentre que aquests el perceben com a beneficiós. [...]

2015
Grau en Psicologia [954]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.