Resultats globals: 164 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 140 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 19 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 140 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 151.6 KB Dos perspectivas de una misma meta : pertinencia y nivel de logro de las competencias universitarias / Belmonte, María Luisa (Universidad de Murcia) ; García-Sanz, Mari Paz (Universidad de Murcia) ; Galián Nicolás, Begoña (Universidad de Murcia)
Tras las profundas modificaciones experimentadas por las instituciones educativas universitarias en los últimos años, se declara al estudiante como el mayor protagonista de su propio proceso formativo, lo que le promulga como agente activo de su aprendizaje. [...]
Després de les profundes modificacions experimentades per les institucions educatives en els darrers anys, es declara l'estudiant com el protagonista més important del seu propi procés formatiu, amb la qual cosa és considerat un agent actiu del seu aprenentatge. [...]
Following the profound changes higher education institutions have undergone in recent years, students are now considered the main protagonists of their own training and viewed as active agents in their learning process. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1085
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 423-438 (Temas de investigación)  
2.
17 p, 1.6 MB Digital literacy and higher education during COVID-19 lockdown : Spain, Italy and Ecuador / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación)
Digital literacy constitutes the basis for citizenship in order to be effective and efficient in the 21st Century in professional and personal lives. The set of skills and competences integrating digital literacy are expected to be guaranteed in higher education. [...]
2020 - 10.3390/publications8040048
Publications, Vol. 8 Núm. 4 (2020) , p. 48  
3.
16 p, 831.8 KB Testing the intermediary role of perceived stress in the relationship between mindfulness and burnout subtypes in a large sample of Spanish university students / Martínez-Rubio, David (Psicoforma Integral Psychology Center) ; Sanabria-Mazo, Juan P. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feliu Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Martínez-Brotóns, Cristina (Psicoforma Integral Psychology Center) ; Solé, Silvia (Universitat de Lleida) ; Escamilla, Cristina (Universitat Europea de València. Departament de Psicologia) ; Giménez-Fita, Elisa (Universitat Europea de València. Departament de Psicologia) ; Moreno, Yolanda (Universitat Catòlica de València. Departament de Ciències Bàsiques) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Montero-Marín, Jesús (University of Oxford. Department of Psychiatry)
The burnout syndrome is the consequence of chronic stress that overwhelms an individual's resources to cope with occupational or academic demands. Frenetic, under-challenged, and worn-out are different burnout subtypes. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17197013
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 19 (2020) , p. e7013  
4.
20 p, 820.6 KB Alumnado de origen extranjero y equidad educativa. Propuestas para una política educativa intercultural en España hoy / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guardiola Salinas, Josep ; Pozos Pérez, Katia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En España han estudiado 797. 618 alumnos de origen extranjero durante el curso 2018-2019 en todos los niveles de enseñanza. Este alumnado se encuentra escolarizado en un sistema educativo que ha realizado grandes progresos para promover la equidad educativa de todos y todas, pero que no siempre recoge los esfuerzos invertidos en forma de éxito educativo. [...]
In Spain, 797,618 students with a migrant background have studied during the 2018-2019 academic year at all levels of education. These students are enrolled in an educational system that has made great progress in promoting educational equity for all, but which does not always reflect the efforts invested in educational achievement. [...]

2019
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 33, núm. 2 (2019) , p. 43-62  
5.
20 p, 846.1 KB Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement / Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)
How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. [...]
Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. [...]
¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. [...]
Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.850
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles)  
6.
20 p, 473.4 KB Profiles of online students and the impact of their university experience / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valente, Riccardo (Universitat Rovira i Virgili) ; Duart, Josep M. (Universitat Oberta de Catalunya)
In recent decades, there has been a steady growth in the population who enter higher education in both brick-and-mortar and, in particular, online universities. This has led to an increase in heterogeneous student profiles in a relatively short period of time. [...]
2020
International review of research in open and distributed learning, Vol. 21 Núm. 3 (2020) , p. 230-249  
7.
15 p, 412.3 KB MOOC y educación basada en competencias : alternativas para la educación del siglo XXI / Bonilla Murillo, Enrique
La población diversa de estudiantes está cambiando la forma en que las instituciones de educación superior realizan sus actividades académicas. Hoy los estudiantes tienen diferentes características, intereses y necesidades. [...]
The diverse student population is changing the way higher education institutions conduct their academic activities. Today students have different characteristics, interests, and needs. They are students of a wide range of ages, knowledge, skills, and aspirations. [...]

2020
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 38 (2020) (Articles)  
8.
9 p, 206.1 KB Сравнительное исследование жизнестойкости у российских студентов-спортсменов и студентов, не занимающихся спортом / Permiakova, Margarita (Ural Federal University) ; Vindeker, Olga (Ural Federal University) ; Ershova, Irina (Ural Federal University) ; Pavlova, Svetlana (Ural Federal University) ; Khon, Natalya (Turan University, Almaty, Kazakhstan) ; Dmitrieva, Irina (Ural Federal University) ; Semkina, Valeriya (Ural Federal University)
Статья посвящена исследованию, целью которого было изучение особенности уровня и структуры студентов-спортсменов в сравнении со студентами, не занимающимися спортом (Россия). [...]
The article is devoted to analysis of hardiness and its components (commitment, control, challenge) among student-athletes and students who do not go in for sports (Russia). The purpose of this study is to explore the peculiarities of the level and structure of the hardiness of student-athletes in comparison with students who are not involved in sports. [...]
El artículo está dedicado al análisis de la resistencia y sus componentes (compromiso, control, desafío) entre estudiantes atletas y estudiantes que no practican deportes (Rusia). El propósito de este estudio es explorar las peculiaridades del nivel y la estructura de la resistencia de los estudiantes atletas en comparación con los estudiantes que no participan en deportes. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 221-229 (Artículos)  
9.
28 p, 341.2 KB Comportamentos adaptativos de estudantes universitários diante das dificuldades de ajustamento à universidade / Sahão, Fernanda Torres (Universidade Estadual de Londrina) ; Kienen, Nádia (Universidade Estadual de Londrina)
A adaptação à universidade tem sido investigada em diversas pesquisas, devido à alta prevalência de sintomas de ansiedade e depressão nessa população. Na literatura, as situações-problema com as quais os estudantes universitários se deparam são vastamente descritas. [...]
Adaptation to university has been investigated in several studies due to high prevalence of anxiety and depression symptoms in this population. Previous research showed that problematic situations faced by graduating students are widely described. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1612
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 1 (2020) , p. 1612 (Artículos)  
10.
28 p, 379.0 KB Latin American undergraduates and learning patterns in the transition to higher education : An exploratory study in Colombia / Martínez Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García Ravidá, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación entre los patrones deaprendizaje, ciertos factores asociados y el rendimiento académico en una muestra de 115 estudiantes universitarios colombianos de 1er año de carrera. [...]
The aim of this study was to analyse the relationship between learning pat-terns, associated factors, and academic performance in 115 Colombian first-year university students. We posed the need to discuss the Vermunt model in other contexts, with an aim to supply evidence toward a more robust, inclusive model in analyzing learning processes. [...]

2019 - 10.25115/ejrep.v17i49.2421
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 17 Núm. 49 (2019) , p. 561-588  

Articles : 140 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
19 p, 1.0 MB La autopercepción de las capacidades de los estudiantes según su origen social / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
The paper presented here correspond an analysis of students' beliefs about their abilities in the educational environment. We get a sample of around 2. 000 students studying 4th ESO (last year of compulsory education in Spain) in 2013-14 in Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
2 documents
2.
20 p, 702.3 KB Social class and study conditions in Catalonia / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2011
International Workshop at the University of Konstanz: The Bologna Process as a Challenge for the Students. Constança, Alemanya, : 2011  
3.
27 p, 760.2 KB Students' pathways through higher education in the United Kingdom and Spain: a comparative analysis / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2014
Workshop Warwick Institute for Employment Research. University of Warwick, Regne Unit, : 2014  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 476.2 KB Televisión pública en España y jóvenes universitarios : radiografía del acceso, consumo y valores más preciados / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano Martínez, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión pública se enfrenta a diferentes retos en el escenario digital. Por un lado, la transformación tecnológica le está obligando a desplegar nuevas estrategias de distribución de contenidos. [...]
Public television faces various challenges in the digital world. On the one hand, technological transformation is forcing it to deploy new content distribution strategies. On the other, it faces limited budgets that force a rationalization of priorities. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e21
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 357-366  

Documents de recerca 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
31 p, 750.1 KB Experiència escolar dels estudiants procedents de famílies immigrants / Jabeen, Iqra ; Sharifi Dryaz, Massoud, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Des dels últims anys, s'ha donat a Espanya un augment considerable dels estudiants immigrants en els centres educatius. La integració d'aquests nouvinguts és un dels reptes més importants per a la cohesió de la societat i l'escola apareix com un dels principals àmbits que permet als joves integrar-se a la societat. [...]
Desde los últimos años, se ha dado en España un aumento considerable de los estudiantes inmigrantes en los centros educativos. La integración de estos recién llegados es uno de los retos más importantes para la cohesión de la sociedad y la escuela aparece como uno de los principales ámbitos que permite a los jóvenes integrarse a la sociedad. [...]
In recent years, there has been a considerable increase in immigrant students in schools in Spain. The integration of these newcomers is one of the most important challenges for the cohesion of society and the school appears as one of the main areas that allows young people to integrate into society. [...]

2020
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents
2.
37 p, 1.3 MB De gran vull ser artista. La construcció d'aspiracions artístiques dels joves estudiants / Arboix Caldentey, Paula ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La present recerca pretén investigar sobre la construcció de les aspiracions artístiques de joves estudiants de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a partir de l'anàlisi de la influència d'elements familiars (la projecció i els capitals), educatius (la presència curricular artística en l'oferta educativa) i personals (pel que fa a la vocació i la concepció artístiques). [...]
La presente investigación pretende investigar sobre la construcción de las aspiraciones artísticas de jóvenes estudiantes del Área Metropolitana de Barcelona, a partir del análisis de la influencia de elementos familiares (la proyección y los capitales), educativos (la presencia curricular artística en la oferta educativa) y personales (con respecto a la vocación y la concepción artísticas). [...]
This research aims to investigate the construction of the artistic aspirations of young students in the Barcelona Metropolitan Area, based on the analysis of the influence of family (projection and capital), educational (the artistic curricular presence in the educational offer) and personal elements (in terms of artistic vocation and conception). [...]

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
14 p, 1.7 MB Talentua : entorn universitari en el marc del campus virtual i del matching empresa-estudiant (part I) / Fusté Rodríguez, Alan ; Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Talentua és un projecte que combina dues plataformes: Smart Campus, una plataforma LCMS per a centres d'estudis, i Talentua, una plataforma de matching entre estudiants i empreses. El projecte s'ha dividit en sis TFG, enfocats a diferents aspectes i s'aborda des d'una perspectiva d'emprenedoria amb l'objectiu que esdevingui una startup en un futur. [...]
Talentua es un proyecto que combina dos plataformas: Smart Campus, una plataforma LCMS para centros de estudios, y Talentua, una plataforma de matching entre estudiantes y empresas. El proyecto se ha dividido en seis TFG, enfocados a diferentes aspectos y se aborda desde una perspectiva de emprendimiento con el objetivo que acontezca una startup en un futuro. [...]
Talentua is a project that combines two platforms: Smart Campus, a platform LCMS for study centres, and Talentua, a platform of matching among students and companies. The project has divided at six TFG, focused at different aspects and accosts since a perspective of entrepreneurship with the aim that becomes a startup in the future. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
14 p, 1.1 MB Ingenieros por el mundo : mejoras en la web de movilidad de la Escuela (EEmobi2.0) / Bianchi Bleda, Alfredo ; Pons Aróztegui, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Una de las mayores ventajas del panorama universitario a nivel global, son las facilidades que las universidades ponen a los estudiantes para cursar sus últimas etapas formativas en destinos tanto nacionales como internacionales. [...]
One of the biggest advantages of the university panorama at a global level, are the facilities that the universities give to students to study their last formative stages in both national and international destinations all arround the world. [...]
Un dels majors avantatges del panorama universitari a nivell global, són les facilitats que les universitats posen als estudiants per cursar les seves últimes etapes formatives en destinacions tant nacionals com internacionals. [...]

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 721.1 KB SchoolTest : Aplicació per monitoritzar el procés d'aprenentatge dels alumnes / Pscherer Vilallonga, Sergi ; Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En segle XXI estan naixent un grapat de noves tecnologies que mica en mica van posant en evidència altres formes més eficients per a satisfer diversos objectius. En aquest TFG es vol posar en evidència el canvi imminent que es produirà en el sector de l'ensenyament respecte al procés d'aprenentatge i sobretot la manera en que el professorat pot monitoritzar aquest procés. [...]
En el siglo XXI están naciendo un montón de nuevas tecnologías que, poco a poco, van poniendo en evidencia otras formas más eficientes para satisfacer diversos objetivos. En este TFG se quiere evidenciar el cambio inminente que se producirá en el sector de la educación con respecto al proceso de aprendizaje y, sobre todo, la manera en que el profesorado puede monitorizar este proceso. [...]
In the 21st century a handful of new technologies are emerging that little by little they are putting in evidence other more efficient ways to meet various objectives. In this TFG we want to highlight the imminent change that will occur in the education sector with regard to the learning process and, above all, the way teachers can monitor this process. [...]

2019-02-18
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
10 p, 602.1 KB Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació / Ortiz Gallardo, David ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web interactiva que faciliti la docència d'assignatures de programació. Aquest aplicatiu web ha de permetre que el professor d'una assignatura de programació pugui proposar de forma interactiva exercicis, els quals, els alumnes han de poder resoldre directament a través de la interfície web mitjançant un editor de text i un compilador per tal d'executar-ho tot en un mateix entorn. [...]
Aula interactiva para el aprendizaje de la programación consiste en el desarrollo de una aplicación web interactiva que facilite la docencia de asignaturas de programación. Este aplicativo web tiene que permitir que el profesor de una asignatura de programación pueda proponer de forma interactiva ejercicios, los cuales, los alumnos tienen que poder resolver directamente a través de la interfaz web mediante un editor de texto y un compilador para ejecutarlo todo en un mismo entorno. [...]
Interactive classroom for the learning of programming consists in the development of an interactive web application that facilitates the teaching of programming subjects. This web application should allow the teacher of a programming subject to propose interactive exercises, which, students must be able to solve directly through the web interface using a text editor and a compiler to run everything in the same environment. [...]

2018-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
43 p, 1.0 MB Incentives for university students : a theoretical model / Boixader Tomás, Marcel ; Piolatto, Amedeo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
The goal of this project is to analyse if, using economic analysis tools, it's feasible to consider an incentive scheme for students and universities in which universities would discount an amount from the tuition in exchange for strong academic results, and the idea is to analyse if said universities could benefit from something like this. [...]
postgrads, rather than graduate students, since that's the academic research that it is thought could benefit a university. Regardless, publications are just used as an idea since it's what public universities use nowadays to measure "output" when evaluating professors and candidates.

2018
Grau en Economia [1280]
2 documents
8.
55 p, 890.6 KB Actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas : estudio de población universitaria / Torrado Sánchez, Ainoa ; Martí Olivé, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas representan un papel clave en la vida de la persona que acaba de ser liberada. Las actitudes positivas facilitan la reentrada a la comunidad, aligeran los obstáculos a los que se enfrentan y disminuyen las probabilidades de reincidencia. [...]
Attitudes towards the reintegration of released persons play a key role in their life. Positive attitudes facilitate re-entry into the community, ease the obstacles they face to and decrease the possibilities of recidivism. [...]

2017
Grau en Criminologia [805]  
9.
49 p, 475.5 KB Are we wasting our talent? Overqualification and overskilling among PhD graduates / Di Paolo, Antonio ; Mañé Vernet, Ferran ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on a very rich data set from a recent cohort of PhD graduates, we examine the correlates and consequences of qualification and skills mismatch. We show that job characteristics such as the economic sector and the main activity at work play a fundamental direct role in explaining the probability of being well matched. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-06)  
10.
41 p, 601.4 KB China : la juventud como motor revolucionario / Merino Roca, Domènec ; Marín i Corbera, Martí, 1965-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Descripción del papel político asumido por los estudiantes en los años sesenta y setenta a nivel mundial. Repaso de la historia de China. Breve repaso de la gènesis y desarrollo del socialismo en China hasta llegar a la Revolución Cultural. [...]
Descripció del paper polític exercit pels estudiants als anys seixanta i setanta a nivell mundial. Repàs de la història de la Xina. Breu repàs de la gènesi i el desenvolupament del socialisme a la Xina fins arribar a la Revolució Cultural. [...]
Descripcion of the political role assumed globally by the students in the sixties and seventies. Review of China's Descripcion of the political role assumed globally by the students in the sixties and seventies. [...]

2016
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]  

Documents de recerca : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 252.2 KB Carta de Pere Pascual al Dean of Graduate Students (University of Dublin), de recomanació de Juan A. Pérez-Mercader / Pascual, Pedro, 1934-2006
setembre 1973 ca  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.