Resultats globals: 461 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 336 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 19 registres trobats
Publicacions periòdiques, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 34 registres trobats
Documents de recerca, 53 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Fons personals i institucionals, 11 registres trobats
Articles 336 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
33 p, 478.5 KB Arqueologia industrial i eco-museografia a les universitats : el cas de l'ETSEIB / Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Politècnica de Catalunya)
2004
Quaderns d'Història de l'Enginyeria, Vol. 6 (2004) , p. 127-159  
2.
4 p, 606.8 KB Técnica e Ingeniería en España / Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Politècnica de Catalunya)
Ressenya del llibre SILVA SUÁREZ, M. (ed. ) (2013) Técnica e Ingeniería en España. Vol. VII: El Ochocientos. El Ochocientos: de las profundidades a las alturas. ISBN 978-84-9911-260-2.
2014
Quaderns d'Història de l'Enginyeria, Vol. 14 (2014) , p. 211-214  
3.
20 p, 785.6 KB La docencia en pandemia, estrategias y adaptaciones en la educación superior : Una aproximación a las pedagogías flexibles / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Esta investigación busca compartir la metodología de análisis desarrollada para identificar las lecciones aprendidas durante el período de confinamiento y recomendaciones para reflexionar sobre las adaptaciones pedagógicas y digitales para una educación más flexible. [...]
2022 - 10.21556/edutec.2022.79.2373
Edutec (Palma de Mallorca), Vol. 79 Núm. 3 (2022)  
4.
13 p, 562.7 KB Enseñar y aprender en el ciberespacio : Aportes desde las pedagogías ciberfeministas a la educación virtual. Revisión sistemática de literatura / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Los entornos virtuales presentan enormes desafíos en términos de brechas y desigualdades. Una de ellas es el rol del género y sus implicaciones en las relaciones mediadas por las tecnologías. En este escenario, los entornos virtuales de educación superior no son una excepción. [...]
2022 - 10.5209/tekn.77868
Teknokultura, Vol. 19 Núm. 2 (2022) ,p.241-253  
5.
17 p, 344.8 KB What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review / Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ; Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ; Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17  
6.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
7.
20 p, 785.6 KB La docencia en pandemia, estrategias y adaptaciones en la educación superior : Una aproximación a las pedagogías flexibles 246 0_ / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Esta investigación busca compartir la metodología de análisis desarrollada para identificar las lecciones aprendidas durante el período de confinamiento y recomendaciones para reflexionar sobre las adaptaciones pedagógicas y digitales para una educación más flexible. [...]
This research aims to share the analysis methodology developed to identify lessons learned during the period of confinement and recommendations for reflecting on pedagogical and digital adaptations for a more flexible education. [...]

2022
Edutec (Palma de Mallorca), Num. 79 (Marzo 2022) , p. 114-133  
8.
18 p, 1.2 MB La didáctica de las ciencias y la formación docente del profesorado universitario / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla) ; Pérez Robles, Antonio (Universidad de Sevilla) ; Delord, Gabriela (Universidad de Sevilla)
Este artículo presenta un conjunto de visiones estratégicas basadas en la didáctica de las ciencias para la formación de docentes universitarios. Para ello se ha tomado como referencia las aportaciones de autores destacados en el campo y la experiencia formativa e investigadora de los autores. [...]
This article presents a set of strategic visions based on the didactics of sciences for the training of university teachers. For this purpose, the contributions of prominent authors in the field and the educational and research experience of the authors have been taken as a reference. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5998
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 5-22 (Investigaciones Didácticas)  
9.
17 p, 332.2 KB El prácticum en educación superior : Algunos hitos, problemáticas y retos de las tres últimas décadas / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigació en Formació Ocupacional
El presente trabajo tiene como objetivo realizar una aproximación a la evolución del prácticum en la formación de profesionales en educación superior en las tres últimas décadas, tanto desde su conceptualización como de su abordaje práctico. [...]
This paper aims to make an approach to the evolution of the practicum in the training of professionals in higher education in the last three decades, both from its conceptualization and from its practical approach. [...]

2020 - 10.4995/redu.2020.13036
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 18 Núm. 1 (2020) , p. 105-121  
10.
25 p, 357.6 KB Permanencia estudiantil : factores que inciden en el Politécnico Internacional de Bogotá, Colombia / Murillo Zabala, Aída Milena (Politécnico Internacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente trabajo se centra en la identificación de factores relacionados con la permanencia estudiantil en educación superior. Fue llevado a cabo en la Institución de Educación Superior Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia). [...]
This paper focuses on the identification of factors related to students' retention. This study was conducted at Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia), a private higher education institution. [...]
Este artigo está focado na identificação de fatores relacionados à permanência estudantil no ensino superior. Este estudo foi realizado em uma Instituição de Ensino Superior chamada Politécnico Internacional (Bogotá, Colômbia). [...]

2021 - 10.15359/ree.25-1.6
Educare (San José), Vol. 25 Núm. 1 (enero-abril 2021) , p. 1-25  

Articles : 336 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
9 p, 531.7 KB Aportación del Moodle-UAB en la evaluación del estudiante universitario : reflexiones desde la práxis docente / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Moodle-UAB el curso 2017-18 ha pasado a ser el único entorno elegido por la institución como plataforma informática de uso docente que proporciona un entorno virtual de aprendizaje para dar soporte a los estudios presenciales y vehicular los estudios no presenciales. [...]
2018
Innovagogia: Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa, IV : 2018  
2.
18 p, 598.9 KB El treball en grup com a mètode docent / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Elias, Marina (Universitat de Barcelona) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que diverses titulacions han adoptat diferents graus i versions del treball de grup, des de fa algun temps, sembla clar que la modificació dels mètodes docents associada a Bolonya n'ha estès la seva consideració com a competència a assolir, el seu ús i la seva pràctica a gairebé tots els àmbits de docència universitària. [...]
The teaching and learning Bologna's reform has promoted the use of the working group as a teaching methodology. However, we must consider that different degrees and faculties have implemented diverse versions of this way of organising the learning experience. [...]

2010
CIDUI : Nuevos espacios de calidad en la Educación Superior. un análisis comparado y de tendencias. Barcelona, Catalunya, : 2010  
3.
14 p, 305.4 KB Modelos deposicionales y ocupación antrópica en el NE de la Península Ibérica durante el Paleolítico Medio / Jordá Pardo, Jesús F. (Instituto Tecnológico Geominero de España) ; Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història de les Societats Pre-capitalistes i d'Antropologia Social) ; Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història de les Societats Pre-capitalistes i d'Antropologia Social) ; Sánchez Casado, Fernando L.
En este trabajo se estudian las características geoarqueológicas y de la ocupación antrópica en los yacimientos del Estret de Tragó (Tragó de la Noguera) y de La Roca dels Bous (Sant Llorenç de Montgai), ambos del Paleolítico medio (Pleistoceno superior), situados en la comarca leridana de La Noguera. [...]
1994
Geoarqueología (Actas de la 2ª Reunión Nacional de Geoarqueología. I.T.G.E., Madrid, 14, 15 y 16 de diciembre de 1992), 1994, p. 35-48  
4.
15 p, 593.3 KB Catálogo de metodologías docentes para evaluar competencias. Resultados obtenidos en la adaptación al EEES de 6 titulaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Martínez González, Maite
A partir de la adaptación al espacio Europeo de Educación Superior (EEES) de 6 titulaciones, en la fase piloto, de la UAB, se analizan las metodologías docentes utilizadas para evaluar las competencias y se clasifican en: actividades dirigidas, supervisadas y de trabajo autónomo. [...]
2008
Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria (CIDU). Valencia, España, : 2008  
5.
20 p, 3.6 MB Unit for innovation in higher education teaching IDES / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Conferència impartida a la Universidad de Tübbingen (Alemània). Març de 2008.
2008
Innovation in EEES at Tübbingen University. Tübbingen University, Alemanya, : 2008  
6.
29 p, 873.0 KB Del Campus Virtual (CV) a l'EEES sent més emprenedors / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Conferència dirigida al professorat de l'Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB. Febrer de 2007.
2007
Jornada de Innovació Docent de l'Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2007  
7.
5 p, 27.0 KB Class talk: recurs en línia per a l'ensenyament d'assignatures en anglès / Fortuny-Santos, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses) ; Alsina Aubach, Montserrat (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 201-205  
8.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  
9.
8 p, 131.0 KB Adaptació a l'EEES de les assignatures de genètica i millora genètica a la llicenciatura de veterinària / Amills i Eras, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Jordana i Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
L'adaptació a l'EEES de les assignatures de Genètica i Millora Genètica impartides a la llicenciatura de Veterinària ha implicat l'adopció de profunds canvis en la manera d'impartir la docència i avaluar els coneixements. [...]
The adaptation to the European Space of Higher Education of Genetics and Animal Breeding and Genetics, two subjects taught at the Veterinary Medicine Faculty, has involved deep changes in teaching as well as in the evaluation of the student's knowledge. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
10.
10 p, 46.0 KB Institucions polítiques de Catalunya : creació de materials docents en suport digital que fomentin la interacció amb l'estudiant a partir de la visualització de conceptes (2006mqd00005) / Pérez Francesch, Joan Lluís, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Vilaseca, Marcel Mateu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
A partir de la constatació de la conveniència de dotar els estudis de dret d'una forta càrrega conceptual, la qual cosa es veu facilitada per la utilització de recursos virtuals, elaborem uns materials, amb una plantilla, en la que hi ha l'explicació de cada lliçó, però també d'altres elements, com ara esquemes, gràfics, quadres sinòptics, recursos bibliogràfics, legislació i jurisprudència, textos reproduïts o esmentats, qüestionaris, temes de debat, tests, materials audiovisuals o enllaços de la xarxa. [...]
After realizing the benefits of a conceptual approach to the study of law, facilitated by the use of internet resources, we have provided resources that include not only an explanation of each lesson but also other resources such as : diagrams, charts, bibliographic resources, legislation and jurisprudence, reproduced or quoted texts, questionnaires, debates, self tests, audio-visual materials and internet links. [...]
A partir de la constatación de la conveniencia de dotar los estudios de derecho de una fuerte carga conceptual, lo cual se ve facilitado por la utilización de recursos virtuales, elaboramos unos materiales, con una plantilla en la que hay la explicación de cada lección, pero también otros elementos como esquemas, gráficos, cuadros sinópticos, recursos bibliográficos, legislación y jurisprudencia, textos reproducidos o citados, cuestionarios, temas de debate, test de autocomprobación, materiales audiovisuales o enlaces a la red. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Contribucions a jornades i congressos : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 3 registres trobats  
1.
1 p, 1.3 MB Notícies UE [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Aquesta publicació conté un extracte del web "Notícies UE: portal del CDE-UAB", que es publica des de 2011. Anteriorment (de 2004 a 2010) es va publicar el butlletí "CDE UAB Info", que es pot consultar també al DDD.
Centre de Documentació Europea 2020-2021
12 documents
2.
12 p, 4.9 MB La avicultura práctica : boletín mensual ilustrado / Real Escuela de Avicultura ; Sociedad Nacional de Avicultores Españoles
Barcelona (Diputación, 301) : [s.n.], [1896-1919]
191 documents
3.
4 p, 207.0 KB Full d'experiències d'innovació docent en educació superior / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior , 2006-2009
12 documents

Llibres i col·leccions 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 158.1 KB La Coordinació de Benestar Estudiantil / Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Departament de Pedagogia Aplicada ; CRiEDO ; Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona
La participació en la universitat representa un important canvi en la vida de l'estudiantat. L'adaptació a un nou ambient acadèmic, social i físic esdevé un repte que no sempre es supera amb l'èxit esperat i desitjat. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022  
2.
82 p, 930.2 KB Idees per a abordar la comunicació inclusiva en els estudis universitaris de comunicació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cogo, Denise (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Almeida, Gabriela Machado Ramos de (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Camargo, Julia (Universidade Federal de Roraima)
Aquesta publicació és resultat del projecte "Diàleg Brasil-Espanya per a la innovació docent en comunicació inclusiva: diagnòstic i propostes d'actuació a partir de la investigació acció" (FSXXXVIII-FS07), finançat per la Fundació Autònoma Solidària. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació, 2023 (ebooks de l'InCom-UAB ; 26)  
3.
12 p, 124.8 KB La competencia documental en la enseñanza universitaria / Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
En España, los libros blancos son uno de los documentos de referencia para la elaboración de los nuevos planes de estudio adaptados al EEES. En nuestra comunicación, los hemos revisado para ver cual es el peso que en ellos tiene la competencia documental. [...]
In Spain, the White papers are one of the most important references for the Universities in order to prepare the new study plans which will be introduced in the EEES. In this paper, we have revised the 56 White papers for knowing which is the importance of the informational science competence in each one. [...]

Universidad Nacional Autónoma de México, 2011
Memoria de VIII Encuentro EDIBCIC, 2011, p. 289-300  
4.
38 p, 940.8 KB La educación superior frente a la COVID-19 : percepciones de alumnos y profesores / Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
La primera oleada de la COVID-19 puso en situación de alarma al sistema educativoen todos los niveles obligando a las instituciones y al profesorado a dar soluciones rápidas y efectivas para que la población de estudiantes no quedara desatendida. [...]
Madrid : Dykinson, 2021
Ecosistema de una pandemia. COVID-19, la transformación mundial, 2021, p. 1493-1510  
5.
120 p, 1.6 MB D-Emind : A guide to Innovative, Digital and Entrepreneurial Learning Processes / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stavnskær Pedersen, Anni (University College North) ; Langeland, Merete (University College North) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schrooten, Annelies (University Colleges Limburg) ; Fraussen, Ilse (University Colleges Limburg) ; Durovic, Eva (Chamber of Commerce and Industry Csongrad-Csanad County) ; Spratte, Julian (Hochschule Dusseldorf) ; Kretschmar, Dominik (Hochschule Dusseldorf) ; Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vila Subias, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document presents strategies to implement the Atom Model from a digital point of view. The Atom Model, which we developed within the ForEMLink project, is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, March 2023  
6.
255 p, 9.2 MB Educación Superior y Pandemia : Aprendizajes y buenas prácticas en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis, 1980- coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth ; Alburquerque Moreira, Ana Maria de ; Alcántara Zapata, Elsa ; Amarilla Gaette, María Luján ; Arce González, Consuelo ; Assis de Miranda, Nonato ; Benavides Meneses, Matías ; Bizelli, José Luís ; Capocasale, Alejandra ; Castillo G., Carolina ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Correa, Gladys ; Fernandes Costa, Ana Sheila ; Jerónimo, Miguel ; González Rubio, Janeth ; Guerrero Rodríguez, Lilia Esther ; Hernández Sánchez, Isaías Javier ; Jacobina Aires, Carmenisia ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Lopes Reis, Márcia ; Lorena Reyes, Carmen ; Marenco, Paola ; Molina Yuncosa, Nuby ; Nossar, Karina ; Palmeros y Avila, Guadalupe ; Pinheiro, Fernanda Paula ; Questa-Torterolo, Mariela ; Ramón González, Victor ; Román Medina, Luciano ; Sajevicius, Dora ; Santacruz Zárate, Venialdo ; Soligo, Marina ; Soria-Valencia, Edith ; Tafur Puente, Rosa María ; Tejera Techera, Andrea ; Terreros Barrios, Nicolasa ; Vázquez Clavera, María Inés ; Leiva-Guerrero, María Verónica ; Valdés Gázquez, María
La aportación actual no entra en analizar aspectos generales de la pandemia (naturaleza, origen, extensión general y en el país, etc. ) o de otras situaciones que se derivan del confinamiento, por considerar que son suficientemente conocidos. [...]
Barcelona EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2021 (Informes)  
7.
100 p, 7.9 MB Laboratorio de políticas y prácticas para el desarrollo social de la Educación Superior / Gairín Sallán, Joaquín, ed. ; Rodríguez-Gómez, David, ed.
El Proyecto 'Laboratorio de Políticas y Prácticas para el Desarrollo Social en la Educación Superior' (ACCES4ALL), se focaliza en promover la educación y la inclusión social en la universidad de aquellos grupos menos representados así como los estudiantes poco habituales en el contexto europeo, proponiendo instrumentos y estrategias para lograrlo. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS, 2021  
8.
1 p, 374.7 KB Manifest de les biblioteques universitàries davant el COVID-19 / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya
Les biblioteques de 13 universitats membres i participatives del CSUC (UB, UAB, UPC, UPF, UdL, UdG, URV, UOC, URL, UVic-UCC, UIC, UIB i UJI) han fet públic un manifest conjunt on volen mostrar la necessitat d'accelerar la transformació digital de l'educació superior, que s'ha fet encara més evident a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. [...]
2020
3 documents
9.
270 p, 2.4 MB La gestión de la responsabilidad social en las universidades Iberoamericanas / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; López-Crespo, Saida, coord. ; Acuña, Rosa Emilia (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aires, Carmenísia Jacobina (Universidade de Brasília) ; Altafaja Vela, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aquino Arias, José Concepción (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (Mèxic)) ; Arce González, Consuelo (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Barrales Villegas, Adoración (Universidad Veracruzana) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bizelli, José Luís (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Bosco Bernal, Juan ; Contreras Chacón, Azael Eduardo (Universidad de Los Andes) ; Corea Tórrez, Norma Cándida (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Cunha, Joana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Dajer Torres, Regina (Universidad Veracruzana) ; Díaz Romero Ardiles, Armando (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Donoso Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Eneida Méndez, Abril (Universidad de Panamá) ; Fernandes Costa, Ana Sheila (Universidade de Brasília) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garzón Castrillón, Ana (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; González Caballero, Víctor Ramón (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; González Rubio, Janeth (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Marenco, Paola (Universidad Católica del Uruguay) ; Martínez Barrientos, María Alejandra (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Medrano Rodríguez, Hernán (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Mendoza Lámbiz, Lamed ; Molina Contreras, Nuby Lisbeth (Universidad de Los Andes) ; Moreira, Ana Maria de Albuquerque (Universidade de Brasília) ; Musselli, Sharon ; Nossar, Karina ; Palmeros y Ávila, Guadalupe (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (Mèxic)) ; Pinheiro, Fernanda Paula (Instituto Politécnico de Leiria) ; Ramos González, Renato Emmanuel (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Reis, Márcia Lopes (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Rivera Contreras, Sofía (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; Román Medina, Luciano (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; Sajevicius, Dora (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Sánchez Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Sánchez Huarcaya, Alex Oswaldo (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Sandoval Manríquez, Mario (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Scaffo, Sonia (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Soligo, Marina da Camino Ancona Lopez (Universidade Paulista) ; Tafur Puente, Rosa María (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Tejera, Andrea (Universidad ORT Uruguay) ; Terreros Barrios, Nicolasa (Universidad Especializada de las Américas-UDELAS (Panamà)) ; Vázquez, María Inés (Instituto Universitario Asociación Cristina de Jóvenes (Montevideo, Uruguai)) ; Villarroel Montaner, Daniel (Universidad San Sebastián (Xile))
La presente aportación recoge el trabajo de 47 especialistas de 14 países iberoamericanos que aportan sus estudios y valoraciones sobre la temática. Se proporciona así una visión amplia del desarrollo de esta en los distintos países, proporcionando para cada uno de ellos referencias normativas, la realidad en sus universidades, algún ejemplo relevante y algunas reflexiones y propuestas para la mejora. [...]
Barcelona : EDO-SERVEIS, 2019 (Informes)  
10.
24 p, 175.3 KB Desigualdad social y movilidad educativa internacional : el caso de España y Argentina / Giovine, Manuel Alejandro
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica, 2019, p. 165-190  

Llibres i col·leccions : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
49 p, 4.0 MB Manuscrit memòria d'excavació Cova Gran de Santa Linya (Les Avellanes i Santa Linya, la Noguera) 2023 / Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Benito-Calvo, Alfonso (Centro de Investigación sobre la Evolución Humana (CENIEH)) ; Sánchez-Martínez, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vega Bolívar, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Rodríguez Pérez, Cèlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
La Cova Gran de Santa Linya (Les Avellanes-Santa Linya) s'inscriu en un projecte a llarg termini, que vol conèixer el poblament del Prepirineu oriental a la fase final del Pleistocè superior i l'Holocè. [...]
Bellaterra, 2023  
2.
2.7 MB El diálogo generativo en la formación del profesorado, una construcción continua de la identidad docente / Pabón Ponce, Karina ; Weise, Crista, dir.
Aquesta recerca pretén contribuir a la reflexió sobre els processos de formació contínua del professorat, a partir d'un enfocament constructivista que faciliti la participació i l'acció compromesa dels participants, i que per descomptat contribueixi al desenvolupament de la identitat del professorat universitari. [...]
Esta investigación pretende aportar a la reflexión, sobre los procesos de formación continua del profesorado, a partir de un enfoque constructivista que facilita la participación y actuación comprometida de los participantes, y que por supuesto contribuye al desarrollo de la identidad del docente universitario. [...]
Based on a constructivist methodology that promotes participant engagement and committed action and aids in the development of the university teacher's identity, this research aims to contribute to reflection on the processes of continuous teacher training. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2022  
3.
30 p, 815.6 KB L'ocupabilitat en les reformes d'Educació Superior : estudi de cas de l'ocupabilitat en el desenvolupament de l'Espai Europeu d'Educació Superior / García Nomdedeu, Mireia ; Scandurra, Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les transformacions socials i econòmiques esdevingudes al llarg de les últimes dècades han reconfigurat totalment el sistema productiu i el mercat del treball. Aquestes transformacions han suposat també un canvi en els factors que expliquen el fet que un individu obtingui feina, i per tant, la seva ocupabilitat. [...]
Las transformaciones sociales y económicas ocurridas a lo largo de las últimas décadas han reconfigurado totalmente el sistema productivo y el mercado del trabajo. Estas transformaciones han supuesto también un cambio en los factores que explican el hecho de que un individuo obtenga trabajo, y por tanto, su empleabilidad. [...]
The social and economic trasformations that have taken place in the last few decades have completely rearranged the productive system, as well as the labour market. Said transformations have also entailed a shift in the main elements involved in the process of an individual obtaining a position, hence, their employability. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]  
4.
1.5 MB Roles of English in English-Medium Instruction (EMI) University Settings in Latin America : A Transnational Multiple-Case Study / Molina-Naar, Mario ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Cros Alavedra, Anna, dir.
Sota un enfocament qualitatiu, aquesta tesi, la qual està estructurada com un estudi de cas múltiple transnacional realitzat en dues universitats internacionals, una Colòmbia i l'altra al Brasil, va apuntar a comprendre com la Docència Universitària en Anglès o DUA afecta els rols que l'anglès juga en contextos universitaris internacionals a Amèrica Llatina i quins rols específics, o funcions comunicatives, té l'anglès en aquests contextos. [...]
Bajo un enfoque cualitativo, esta tesis, la cual está estructurada como un estudio de caso múltiple transnacional realizado en dos universidades internacionales, una Colombia y la otra en Brasil, apuntó a comprender cómo la Docencia Universitaria en Inglés o DUI afecta los roles que el inglés juega en contextos universitarios internacionales en América Latina y qué roles específicos, o funciones comunicativas, tiene el inglés en dichos contextos. [...]
By adopting a qualitative approach, the thesis, which was framed as a transnational multiple-case study conducted in two international universities, one in Colombia and one in Brazil, aimed to gain an understanding of how English as a medium of instruction or EMI affects the roles that English plays in international university settings in Latin America and which specific roles, or functions, English performs in these settings. [...]

2022  
5.
284 p, 38.9 MB La gestión y funcionamiento de programas formativos híbridos en la Universidad en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente informe revisa los formatos y procesos vinculados a la formación semipresencial en las instituciones de enseñanza superior y universidades del contextoiberoamericano. Se trata, por tanto, de presentar, comentar y valorar la presencia que tienen en la universidad esos programas formativos híbridos. [...]
Barcelona EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2022 (Informes)  
6.
382 p, 3.8 MB Learning and Assessment of Content and Language in EMI in Higher Education : Is Integration Possible? Multiple Case Study / Andjelkov, Sonja ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
La DUA (Docència Universitària en Anglès) fa referència a l'anglès com a llengua vehicular en assignatures acadèmiques als països on l'anglès no es parla com a idioma principal. En el cas d'Espanya, i d'altres països de parla no anglesa, la DUA ha estat adoptada pels responsables de nombroses universitats amb l'objectiu de contribuir al domini d'aquest idioma com a llengua addicional (ILA) per part dels estudiants. [...]
Las últimas décadas han traído muchos cambios en la educación superior. En Europa, por ejemplo, tanto el Proceso de Bolonia, como el programa de intercambio interuniversitario "Erasmus", han ampliado las oportunidades educativas y han creado una perspectiva diferente sobre el perfil de la universidad para el siglo XXI. [...]
One of the trends taking place in non-English-speaking countries in both Europe and elsewhere, which promotes cultural and international diversity, is the offering of degree programmes either partly or wholly in English. [...]

2022  
7.
300 p, 3.5 MB Percepciones del impacto y la eficacia de la acción tutorial en cuatro universidades públicas chilenas / Huircalaf Díez, Juan Carlos ; Rodríguez-Gómez, David, dir.
Aquesta investigació té la seva gènesi en l'observació i la participació de l'investigador en els àmbits personals, acadèmics i professionals dels estudiants a la seva universitat d'origen, la Universitat de Tarapacá, així com en la motivació professional per contribuir al sistema educatiu. [...]
La presente investigación tiene su génesis en la observación y participación del investigador en los ámbitos personales, académicos y profesionales de los/as estudiantes en su universidad de origen, la Universidad de Tarapacá, así como en la motivación profesional del mismo por contribuir al sistema educativo chileno. [...]
This research has its genesis in the observation and participation of the researcher in the personal, academic and professional environments of the students in his home university, Universidad de Tarapacá, as well as in his professional motivation to contribute to the Chilean educational system. [...]

2022  
8.
433 p, 40.8 MB Actitudes hacia la Inclusión de procesos de Validación de Aprendizajes Previos para la obtención de grado en el Sistema de la Universidad Boliviana / Martínez Barrientos, Maria Alejandra ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
Els processos de Validació d'Aprenentatge Previs a Bolívia encara es troben limitats a la certificació de competències laborals des dels aprenentatges no formals i informals, però no s'ha plantejat la vinculació d'aquest reconeixement amb la seva inclusió a itineraris formatius que estableixin una relació funcional i de llarg abast entre el món laboral i l'acadèmic. [...]
En Bolivia los procesos de Validación de Aprendizaje Previos están aún limitados a la certificación de competencias laborales desde los aprendizajes no formales e informales, pero no se ha planteado la vinculación de este reconocimiento con su inclusión en itinerarios formativos que establezcan una relación funcional y de largo alcance entre el mundo del trabajo y el mundo académico. [...]
In Bolivia, the Prior Learning Validation processes are still limited to the certification of labor competencies from non-formal and informal apprenticeships. However, linking this recognition with its inclusion in training itineraries that establish a functional and long-term relationship has not been proposed between the world of work and the academic world. [...]

2021  
9.
689 p, 7.7 MB Detección de necesidades de formación pedagógica del profesorado universitario en el marco del enfoque de formación profesional basado en competencias : el caso de la Universidad Católica Boliviana San Pablo / Ferreira Arza, Yolanda Susana ; Castro Ceacero, Diego, dir.
Quan els organismes internacionals van analitzar l'educació superior, van establir els objectius de la mateixa en paral·lel al impacte dels canvis en els entorns socials, polítics, econòmics, tecnològics i culturals que es donen en la humanitat. [...]
Cuando los organismos mundiales analizaron la educación superior establecieron los propósitos y alcances de la misma a la luz del impacto de los cambios en los entornos sociales, políticos, económicos, tecnológicos y culturales que se dan en la humanidad. [...]
When world organizations analyzed higher education, they established its' purposes and scope in light of the impact of changes in the social, political, economic, technological and cultural environments that occur in humanity. [...]

2022  
10.
100 p, 611.4 KB El interés superior del menor y el peligro que supone su indeterminación. Análisis jurisprudencial / Morón Canton, Alejandro Manuel ; Gete-Alonso Calera, Ma. del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La concreción del "interés superior del menor", entendido ya como un verdadero principio de nuestro ordenamiento jurídico, plantea diversos problemas. Es un concepto jurídico indeterminado que dota al operador u operadora jurídica de cierto margen de discrecionalidad para precisarlo en cada caso concreto. [...]
2022
Grau en Dret [949]  

Documents de recerca : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
27 p, 374.3 KB Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
12.7 KB Pàgina web del projecte ACCESS4ALL : Laboratori de Polítiques i Pràctiques per al Desenvolupament Social a l'Educació Superior / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
Aquest registre incorpora la web elaborada en el marc del projecte ACCESS4ALL - Laboratori de Polítiques i Pràctiques per al Desenvolupament Social a l'Educació Superior (2015-1-ES01-KA203-015970)", finançat per la Comissió Europea a partir del programa Erasmus +. [...]
2024  
2.
12.7 KB Observatorio regional para la calidad de la equidad en la educación superior (ORACLE) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
Aquest registre incorpora la web elaborada en el marc del projecte "Observatori Regional per a la Qualitat i l'Equitat de l'Educació Superior a Llatinoamèrica (ORACLE)", finançat per la Comissió Europea a partir del programa Erasmus + (Ref. [...]
2024  
3.
754x472, 103.6 KB Excavació arqueològica a Cova Matutano (Vilafames, Castelló) / Estévez Escalera, Jordi
Excavacions arqueològiques a Cova Matutano (Vilafames, Castelló) en les quals es va introduir un micro-ordinador en una excavació per primera vegada. Jaciment del final del Paleolític superior.
1982
2 documents

Fons personals i institucionals 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
18 p, 15.4 MB Resposta de Manuel García Doncel, Eduardo de Rafael, Ramon Pascual de Sans, Álvaro de Rújula y Alguer, Sergio Santiago y Paez, Francisco J. Yndurái al qüestionari per grups de físics teòrics i experimentals d'alta energia
Resposta de físics del CERN al qüestionari per grups de físics teòrics i experimentals d'alta energia enviat per R. Díez Hochleitner.
1969  
2.
1 p, 2.0 MB Carta de Ramón Ortiz Fornaguera al Jefe de Publicaciones del CSIC / Ortiz Fornaguera, Ramón
Ortiz Fornaguera pide unos ejemplares de "introduccion a teoria corpuscular de la luz".
1948  
3.
1 p, 192.6 KB Primera plana d'un fax de 7 planes de Pere Pascual al professor Fernando Briones Fernández-Pola (Instituto de Microelectrónica del CSIC) / Pascual, Pedro, 1934-2006
7 abril 1999  
 Accés restringit a la UAB
4.
1 p, 197.6 KB Primera plana d'un fax de 7 planes de Pere Pascual al professor Carlos Martínez Alonso (Centro Nacional de Biotecnología del CSIC) / Pascual, Pedro, 1934-2006
7 abril 1999  
 Accés restringit a la UAB
5.
1 p, 227.8 KB Carta de Màrius Rubiralta Alcañiz, Vice-rector de Recerca de la UB, a Pere Pascual concedint subvenció per a l'estada del Dr. Luis Brey (CSIC) / Universitat de Barcelona. Vicerectorat de Recerca
27 gener 1998  
 Accés restringit a la UAB
6.
6 p, 1.7 MB Carta de Pere Pascual al professor Alfonso Fernández-Miranda Campoamor, Director General de Enseñanza Superior (Madrid), sobre la convocatòria de beques postdoctorals; adjunta documentació d'Alejandro Travesset per a il·lustrar-ho / Pascual, Pedro, 1934-2006
16 maig 1997  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 247.4 KB Carta del prof. Avelino Corma (Universidad Politécnica de Valencia, CSIC) a Pere Pascual agraint-li felicitacions / Universitat Politècnica de València
26 gener 1996  
 Accés restringit a la UAB
8.
3 p, 829.2 KB Carta de Pere Pascual al Dr. Salvador Montero (CSIC, Madrid) adjuntant "Reflexiones sobre el Instituto de Altas Energías" / Pascual, Pedro, 1934-2006
19 desembre 1995  
 Accés restringit a la UAB
9.
2 p, 515.8 KB Carta d'Humberto Reyes Budelovsky (Consejo Superior de Ciencia) i Enrique D'Étigny Lyon (Consejo Superior de Desarrollo Tecnológico, Santiago de Xile) a Pere Pascual designant-lo àrbitre del Concurso FONDECYT 1996 / Consejo Superior de Ciencia
5 setembre 1995  
 Accés restringit a la UAB
10.
2 p, 269.4 KB Carta de José Luis Peset (Instituto "Arnau de Vilanova", CSIC, Madrid) a Pere Pascual convidant-lo a la II Reunión Científica de la Sociedad Española de Historia de las Ciencias / Peset, José Luis
28 novembre 1977  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.