Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
20 p, 310.2 KB Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación : propuesta de un instrumento / Albareda Tiana, Silvia (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat d'Educació) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Muñoz Rodríguez, José Manuel (Universidad de Salamanca. Facultad de Educación) ; Valderrama Hernández, Rocio (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Ruiz Morales, Jorge (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación)
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para evaluar el nivel de adquisición de las CS de los estudiantes universitarios en el campo de la educación. [...]
This study presents a review on the generic competences in sustainability (CS) at higher education and provides a compilation of these CS through a rubric that serves as a tool to assess the level of CS acquisition among university students of teacher training. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2670
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 11-29 (Investigaciones Didácticas)  
2.
24 p, 777.9 KB Sustainability and ethics in the process of price determination in financial markets : A conceptual analysis / Bosch-Badia, Maria Teresa (Universitat de Girona. Departament d'Economia) ; Montllor i Serrats, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper explores how financial markets can support the practical applicability of Sustainability Development Goals (SDGs) principles and why ethics has a central role in this process. The efficient market hypothesis holds that a financial market is efficient when prices equate value. [...]
2018 - 10.3390/su10051638
Sustainability, Vol. 10 Núm. 5 (november 2018) , p. 1638  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.