Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
16 p, 314.3 KB Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria / Sáenz-Rico, Belén (Universidad Complutense de Madrid) ; Mendoza Carretero, María del Rosario (Universidad Complutense de Madrid) ; Biencinto, Chantal (Universidad Complutense de Madrid)
Esta investigación pretende indagar acerca del nivel de ecoalfabetización social del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria desde el enfoque del desarrollo sostenible, además de conocer cómo lo incardina en su práctica educativa para experimentar un mayor acercamiento a la realidad teórico-práctica de la sostenibilidad en el ámbito educativo en España. [...]
Aquesta investigació pretén indagar sobre el nivell d'ecoalfabetització social del professorat d'educació secundària obligatòria des de l'enfocament del desenvolupament sostenible, a més de conèixer com l'incardina en la seva pràctica educativa per experimentar un apropament més gran a la realitat teoricopràctica de la sostenibilitat en l'àmbit educatiu a Espanya. [...]
This paper aims to study the level of social eco-literacy around sustainable development among teachers at secondary school level (ESO), and to understand how they incorporate this into their educational practice, in order to better understand the theoretical-practical state of sustainability in education in Spain. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1724
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 67-82 (Monográfico)  
2.
11 p, 542.7 KB The politics of good enough data. Developments, dilemmas and deadlocks in the production of global learning metrics / Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The indicator framework established for the monitoring of SDG4 is unambiguous on the need to advance in the production of global learning data. However, the production of SDG4 learning metrics has been riddled with technical and political difficulties. [...]
2023 - 10.1016/j.ijedudev.2022.102684
International Journal of Educational Development, Vol. 96 (january 2023) , article number 102684  
3.
17 p, 1021.5 KB "I Learned More Because I Became More Involved" : Teacher's and Students' Voice on Gamification in Physical Education Teacher Education / Flores-Aguilar, Gonzalo (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández-Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte) ; Muñoz-Llerena, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y del Deporte)
Higher education plays a critical role in achieving the Sustainable Development Goals established in the 2030 Agenda, especially the fourth goal (quality and equality in higher education). Therefore, teacher education must play a central role in providing transformative learning experiences for future teachers that can lead the change to create high quality programs in every school. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20043038
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (february 2023) , article number 3038  
4.
18 p, 368.3 KB Enseñanza acerca de los sentidos químicos : indagación sobre una experiencia motivadora / Edelsztein, Valeria (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC))) ; Galagovsky, Lydia R (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC)))
En este trabajo se muestra un modelo de enseñanza vivencial, no tradicional, sobre el tema sentidos químicos. Se trata de una experiencia didáctica que promueve la reflexión sobre ideas o conocimientos previos total o parcialmente erróneos para transformarlos en conceptos sostén apropiados. [...]
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2553
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 177-194 (Innovaciones Didácticas)  
5.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  
6.
22 p, 467.0 KB Comprender la comunicación para enseñar mejor : acciones docentes apoyadas en la psicolingüística / Mónaco, Sebastián (Instituto Superior de Formación Docente (Argentina). Departamento de Química)
Este trabajo describe las distintas etapas de la comprensión del discurso oral y los procesos psicológicos vinculados a cada una de ellas, postuladas por la teoría del procesamiento de la información. [...]
This paper describes the various stages of oral discourse, understanding, and psychological processes linked to each one of them, postulated by the theory of the processing of information. Being these psychological processes built by symbolic tools of linguistic nature, it is postulated that discursive style of teaching can promote or hinder the construction of conceptual meanings in the students, depending on either the discursive structure, which includes general considerations about grammar, and syntactical structures as pedagogical and conceptual issues specific to the discipline.

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n2.521
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 2 (2013) , p. 209-227  
7.
16 p, 2.4 MB Del aprendizaje significativo al aprendizaje sustentable. Parte 2 : derivaciones comunicacionales y didácticas / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
El aula es un espacio de comunicación entre la mente del docente (experto) y las mentes de los alumnos (novatos). En este contexto, el modelo de aprendizaje cognitivo consciente (MACCS) permite la reinterpretación y resignificación tanto de procedimientos de enseñanza como de procesos de aprendizaje. [...]
Communication between the teacher's (expert) and the students' (novices) minds takes place in the classroom. In this context, we propose a Sustainable Cognitive Model of Conscious Learning (SCMCL) that permits reinterpretations and redefinitions both of teaching procedures and of learning processes. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3869
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 349-364  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
328 p, 2.1 MB Global governance as promise-making. Negotiating and monitoring learning goals in the time of SDGs / Fontdevila Puig, Clara ; Verger, Antoni, dir.
Aquesta tesi té com a objectiu examinar els processos d'establiment d'objectius globals en educació mitjançant un estudi de cas de la negociació l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 (ODS4). [...]
Esta tesis tiene como objetivo examinar los procesos de establecimiento de objetivos globales en educación mediante un estudio de caso de la negociación del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4 (ODS4). [...]
This dissertation aims to examine processes of global goal-setting in education through a case study of the negotiation of Sustainable Development Goal 4 (SDG4). Goal- and target-setting have a long history in the field of education - while the Millennium Development Goals (MDGs) and the six Education For All (EFA) goals feature among the most well-known episodes, the practice of goal-setting in education dates back at least as far as the 1960s. [...]

2021  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.