Results overview: Found 1 records in 0.03 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
12 p, 587.5 KB Del aprendizaje significativo al aprendizaje sustentable : parte 1, el modelo teórico / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Los enfoques constructivista y ciencia-tecnología-sociedad hacen referencia permanente a la importancia de la significación de los aprendizajes. Los términos aprendizaje significativo y su extremo opuesto, el aprendizaje memorístico, han ganado un reconocido espacio en la literatura educativa. [...]
Constructivism and Science-Technology-Society approaches are particularly related to the significance of learning. Meaningful learning and its antagonist, rote learning are words highly used in educational literature. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3885
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 229-240  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.