Resultats globals: 27 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 13 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
2.
8 p, 2.5 MB Una unitat didàctica basada en l'enfocament per tasques : reflexions i exemples / Vilagrasa Grandia, Albert (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article es presenta una proposta d'implementació d'una unitat didàctica que es basa en l'enfocament per tasques. Es fa un breu repàs teòric dels fonaments de l'enfocament per tasques per contextualitzar la proposta que es duu a terme amb un grup d'aprenents adults d'un centre públic de les Illes Balears. [...]
This article presents an experience of the implementation of a pedagogic unit based on the task-based approach. A brief theoretical review of the basis of task-based approach is made in order to contextualise the experience which is carried out with a group of adult learners in a public school in the Balearic Islands. [...]
En este artículo se presenta una experiencia de implementación de una unidad didáctica que se basa en el enfoque por tareas. Se hace un breve repaso teórico de los fundamentos del enfoque por tareas para contextualizar la experiencia que se lleva a cabo con un grupo de aprendices adultos de un centro público de las Islas Baleares. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.63
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 63-70 (Innovació i transmissió de coneixement)  
3.
16 p, 1.2 MB Teaching about sustainable consumption with sustainable tools / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper focuses on the topic of sustainable consumption in order to support teacher trainers and future primary teachers in planning and integrating Education for Sustainable Development (ESD) competencies within their classes. [...]
Aquest article se centra en el tema del consum sostenible per tal de donar suport als formadors de mestres i futurs mestres de primària en la planificació i integració de les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) dins de les seves classes. [...]
Este artículo se centra en el tema del consumo sostenible para dar apoyo a los formadores de maestros y futuros maestros de primaria en la planificación e integración de las competencias en Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) dentro de sus clases. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.41
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 19-34 (Innovació i transmissió de coneixement)  
4.
18 p, 354.4 KB La comprensión del signo de igual en la entrada al álgebra : el diseño de tareas y la conversación en la clase de matemática / Parodi Escobal, Sebastián (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai). Departamento de Matemática) ; Ochoviet Filgueiras, Teresa Cristina (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai). Departamento de Matemática) ; Lezama Andalon, Javier (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic))
Presentamos un estudio que indaga sobre los significados que le atribuyen al signo de igual, en un contexto algebraico, un grupo de estudiantes de enseñanza secundaria (13-14 años) en un liceo de Uruguay. [...]
Presentem un estudi que indaga sobre els significats que li atribueixen al signe d'igual, en un context algebraic, un grup d'estudiants d'ensenyament secundari (13-14 anys) en un liceu d'Uruguai. Focalitzem en dues sessions de treball que desenvolupem amb tot el grup. [...]
We present a study about the meanings attributed to the equal sign, in an algebraic context, by a group of students of secondary school (13-14 years) in Uruguay. We focus on two work sessions we developed with the whole group. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2302
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 51-67 (Investigaciones Didácticas)  
5.
19 p, 739.6 KB Local Contingencies in L2 Tasks : a Comparison of Context-Sensitive Interactional Achievements across Two Different Task Types / Balaman, Ufuk (Hacettepe University. Micro-Analysis Network (HUMAN) Research Centre) ; Sert, Olcay (Mälardalen University)
Recent research on L2 interaction and interactional competencies shows that L2 learners deploy a great diversity of interactional resources and adapt their talk to context-sensitive differences in various institutional settings. [...]
Investigacions recents sobre la interacció en la L2 i les competències interaccionals mostren que els alumnes de L2 despleguen una gran diversitat de recursos interaccionals i adapten la seva conversa a diversos contextos institucionals. [...]
Investigaciones recientes sobre la interacción en la L2 y las competencias interacciónales muestran que los alumnos de L2 despliegan una gran diversidad de recursos interacciónales y adaptan su conversación a diversos contextos institucionales. [...]
Des recherches récentes sur l'interaction dans L2 et les compétences interactives montrent que les élèves de L2 présentent une grande variété de ressources interactives et adaptent leur conversation à divers contextes institutionnels. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.746
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 9-27 (Invited Authors)  
6.
22 p, 188.1 KB Niveles de la teleología y la historia en la fenomenología de Husserl / Walton, Roberto J. (Universidad de Buenos Aires)
Husserl analiza la historia humana en una triple perspectiva y, además, se ocupa de la historia natural. En primer lugar, el artículo considera la base de la historia humana, es decir, una protohistoria que se despliega sobre la tierra a través de una protogeneratividad en el ámbito de un mundo familiar. [...]
Husserl analitza la història humana en una triple perspectiva i, a més, s'ocupa de la història natural. En primer lloc, l'article considera la base de la història humana, és a dir, una protohistòria que es desplega sobre la terra a través d'una protogenerativitat en l'àmbit d'un món familiar. [...]
Husserl analyzes human history from three viewpoints and also deals with natural history. This article first considers the ground of human history, that is, a primal history that develops on the earth by means of a primal generativity in the domain of a familiar world. [...]

2016 - 10.5565/rev/enrahonar.869
Enrahonar, Vol. 57 (2016) , p. 99-120 (Articles)  
7.
32 p, 2.3 MB Literacy and Technologies in EFL Settings : Fostering Reading Comprehension on the Internet / Girón-García, Carolina (Universitat Jaume I)
In a period of dramatic technological change (Kellner, 2000) Information and Communication Technologies (ICTs) are developing exponentially and this has inevitably had an impact on how learning and literacy in the 21st century are being redefined (Benson & Chik, 2010). [...]
En un època de canvis tecnològics dramàtics (Kellner, 2000), les Tecnologies de la Comunicació i Informació (TIC) s'estan desenvolupant de manera exponencial. Inevitablement, això ha tingut un impacte en com s'estan redefinint els conceptes de l'aprenentatge i de l'alfabetització al segle 21 (Benson & Chik, 2010). [...]
En un época de cambios tecnológicos dramáticos (Kellner, 2000), las Tecnologías de la Comunicación y Información (TIC) se están desarrollando de manera exponencial. Inevitablemente, esto ha tenido un impacto en cómo se están redefiniendo los conceptos del aprendizaje y de la alfabetización en el siglo 21 (Benson & Chik, 2010). [...]
Dans une période de changement technologique spectaculaire (Kellner, 2000) les technologies de l'information et de la communication (TIC) se développent de façon exponentielle, ce qui a inévitablement eu un impact sur la façon dont ils sont en train de redéfinir les concepts de l'apprentissage et de l'alphabétisation dans le 21e siècle (Benson & Chik, 2010). [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.616
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (2015) , p. 69-100 (Articles)  
8.
24 p, 624.6 KB Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental / Godino, Juan D. (Universidad de Granada) ; Aké Tec, Lilia Patricia (Universidad de Granada) ; Contreras de la Fuente, Ángel (Universidad de Jaén) ; Estepa, Antonio (Universidad de Jaén) ; Fernández Blanco, Teresa (Universidade de Santiago de Compostela) ; Neto, Teresa (Universidad de Aveiro) ; Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra) ; Díaz, Carmen (Universidad de Huelva) ; Oliveras, María Luisa (Universidad de Granada) ; Lacasta Zabalza, Eduardo (Universidad Pública de Navarra) ; Lasa, Aitzol (Universidad Pública de Navarra)
La promoción del pensamiento algebraico en alumnos de primaria requiere implementar acciones formativas específicas para los profesores, lo que a su vez implica elaborar instrumentos de evaluación del estado de sus conocimientos didáctico - matemáticos sobre el tema. [...]
La promoció del pensament algebraic en alumnes de primària requereix implementar accions formatives específiques per als professors, la qual cosa al seu torn implica elaborar instruments d'avaluació de l'estat dels seus coneixements didàctic - matemàtics sobre el tema. [...]
Promoting algebraic thinking in elementary school pupils requires implementing specific training activities for teachers, which in turn involves developing tools to assess their didactic-mathematical knowledge about this subject. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1468
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 127-150 (Investigaciones Didácticas)  
9.
20 p, 713.3 KB El desarrollo de la competencia científica en una unidad didáctica sobre la salud bucodental. Diseño y análisis de tareas / Franco Mariscal, Antonio Joaquin (IES Juan Ramón Jiménez (Málaga)) ; Blanco-López, Ángel (Universidad de Málaga.) ; España Ramos, Enrique (Universidad de Málaga.)
En este artículo se plantea la importancia del diseño de los materiales curriculares para el desarrollo de la competencia científica. Para ello, se hace especial énfasis en la necesidad de partir de un enfoque explícito y claramente formulado sobre cómo entender esta competencia y de vincular las tareas y actividades de aprendizaje con dicho enfoque. [...]
En aquest article es planteja la importància del disseny dels materials curriculars per a el desenvolupament de la competència científica. Per a això, es fa especial èmfasi en la necessitat de partir de un enfocament explícit i clarament formulat sobre com entendre aquesta competència i de vincular les tasques i activitats d'aprenentatge amb aquest enfocament. [...]
This paper presents the importance of the design of curriculum materials for the development of the scientific competence. We must place special emphasis on the need to use an explicit and clearly formulated approach to understand this competence and link tasks and learning activities from this approach. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1346
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 649-667  
10.
21 p, 777.8 KB Niveles de algebrización de la actividad matemática escolar : implicaciones para la formación de maestros / Godino, Juan D. (Universidad de Granada) ; Aké Tec, Lilia Patricia (Universidad de Granada) ; Gonzato, Margherita (Universidad de Granada) ; Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra)
El desarrollo del razonamiento algebraico elemental desde los primeros niveles educativos es un objetivo propuesto en diversas investigaciones y orientaciones curriculares. En consecuencia, es importante que el profesor de educación primaria conozca las características del razonamiento algebraico y sea capaz de seleccionar y elaborar tareas matemáticas adecuadas que permitan la progresiva introducción del razonamiento algebraico en la escuela primaria. [...]
Developing elementary algebraic thinking since the earliest levels of education is a goal proposed in different research works and curricular guidelines. Consequently, primary school teachers should know the characteristics of algebraic reasoning and be able to select and develop appropriate mathematical tasks that serve to gradually introduce algebraic reasoning in primary school. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.965
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 199-219  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
4 p, 42.1 KB Incorporación de situaciones de aprendizaje auténtico en la clase magistral : incidencias metodológicas e impacto en la motivación para aprender. Valoración de la experiencia docente en la asignatura "Psicología evolutiva y de la educación" / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de esta comunicación es comentar los fundamentos y el impacto de cambios introducidos en el diseño de las actividades docentes de la asignatura "Psicología Evolutiva y de la Educación" para estudiantes de la licenciatura en Pedagogía (UAB), a propósito de dificultades encontradas para conseguir la motivación de los estudiantes en la clase magistral. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
13 p, 349.7 KB Instruments per a la recollida de dades / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 377-401
2 documents

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
12 p, 589.9 KB ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós? / Expósito Mateu, Berta ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...]
The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
2.
6.7 MB Execution-driven dynamic Multi-Robot Task Allocation model easily applicable to real cases / Rivas Alonso, Daniel ; Ribas i Xirgo, Lluís, dir.
Molts magatzems i fàbriques modernes utilitzen robots mòbils autònoms per a les seves operacions logístiques internes. A causa del volum de treball que tenen aquestes instal·lacions, no és pràctic assignar manualment les tasques de transport als robots de la flota. [...]
Muchos almacenes y fábricas modernas utilizan robots móviles autónomos para sus operaciones logísticas internas. Debido al volumen de trabajo que tienen estas instalaciones, no es práctico asignar manualmente las tareas de transporte a los robots de la flota. [...]
Many modern warehouses and factories use autonomous mobile robots for their internal logistics operations. Due to the workload of these facilities, it is impractical to manually assign transport tasks to fleet robots. [...]

2023  
3.
10 p, 505.0 KB Parallelization of an All-SAT solver / Adserias Valero, Saúl ; Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Advancements in SAT solving algorithms with heuristics and more sophisticated inferring techniques have allowed a wide array of real world applications for SAT solvers to prosper. In this work, an All-SAT solver based on the DPLL algorithm has been developed, optimized, and ultimately parallelized, with the objective of learning about the intricacies of SAT solvers from a performance engineering perspective. [...]
Avanços en els algoritmes per a la resolució del problema SAT amb heurístiques i tècniques d'inferència més sofisticades han permès que prosperi una àmplia gamma d'aplicacions en el món real per als solucionadors SAT. [...]
Avances en los algoritmos para la resolución del problema SAT con heurísticas y técnicas de inferencia más sofisticadas han permitido que prospere una amplia gama de aplicaciones en el mundo real para los solucionadoes SAT. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
10 p, 965.3 KB Creación de una herramienta web para gestión de un equipo de trabajo / Delgado Lopez, Adrian ; Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En todos los trabajos se necesita una coordinación de equipo y para esto es necesario poder llevar a cabo una gestión del equipo y las tareas que se realizan de forma fácil y rápida para que la información esté actualizada al momento. [...]
In every workplace, team coordination is needed. To achieve this, the team and task management must be easily and quickly done so the information about them is always up to date. This project's approach to the mentioned problem is a web application or WebApp accessible from any device which allows to quickly see all the relevant information about the tasks at a glance, besides integrating an easy management of the company staff. [...]
En tots els treballs es necessita una coordinació d'equip i per això és necessari poder portar a terme una gestió de l'equip i les tasques que realitzen de forma fàcil i ràpida per a que la informació estigui actualitzada al moment. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
13 p, 1.3 MB Aplicació de control de tasques per l'administració de sistemes / Calvo Vilarrubias, Victor ; Serra Ruiz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenta el desenvolupament d'una aplicació per a Windows amb el propòsit de controlar i gestionar les tasques dutes a terme pels administradors de sistemes. L'objectiu principal és ajudar a millorar la gestió de les tasques que han de realitzar els professionals de IT, recopilant-les en un mateixa aplicació de control. [...]
This document presents the development of a Windows application. It's purpose is to control and manage the tasks performed by the system administrators. The main goal is to help improve the daily lifes of IT professionals by collecting all the tasks they have to perform in one program. [...]
En este documento se presenta el desarrollo de una aplicación para Windows con el propósito de controlar y gestionar las tareas realizadas por los administradores de sistemas. El objetivo principal es ayudar a mejorar la gestión de las tareas que deben realizar los profesionales de IT, recopilándolas en una misma aplicación de control. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
52 p, 741.0 KB Working with ESO Students in a Successful and Innovative Complex Environment : Can Guided Tasks Improve their Writing Skills? / Magrané Batet, Neus ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The educational reform that is currently being carried out is changing the way learning takes place. It is our duty as educators to consider these changes and adapt our teaching methods to make the most out of our students. [...]
La reforma educativa que s'està duent a terme actualment està canviant la manera en què l'aprenentatge es duu a terme. El nostre deure com a educadors és tenir en compte aquests canvis i adaptar els nostres mètodes d'ensenyament per treure el màxim profit dels nostres estudiants. [...]
La reforma educativa que se está llevando a cabo actualmente está cambiando la forma de aprender. Es nuestro deber como educadores considerar estos cambios y adaptar nuestros métodos de enseñanza para sacar todo lo posible de nuestros estudiantes. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]  
7.
65 p, 763.2 KB The Impact of Task Modality on Collaborative Tasks in English Foreign Language Contexts : Language-Related Episodes / Amo García, Natalia ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation intends to determine whether task modality influences the incidence, nature and outcome of LREs that participants produce. This study is based on a spot-the-differences task performed in an EFL context. [...]
Aquesta tesi pretén determinar si la modalitat de tasca influeix en la incidència, natura i resultat d'ERLs que els participants produeixen. Aquest estudi està basat en una tasca de trobar les diferències duta a terme en un context ALE. [...]
Esta tesis pretende determinar si la modalidad de tarea influye en la incidencia, naturaleza y resultado de ERLs que los participantes producen. Este estudio está basado en una tarea de encontrar las diferencias llevada a cabo en un contexto ILE. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
8.
144 p, 9.1 MB Modelatge càrrega de treball del pilot en la fase d'aterratge d'un A320 / Martín López, Gonzalo ; Piera Eroles, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El present treball de fi de grau té com a objectiu demostrar la importància de la relació entre la memorització de tasques pendents d'execució i el rendiment d'un pilot en cabina durant la fase de aproximació. [...]
El presente trabajo de fin de grado tiene como objetivo demostrar la importancia de la relación entre la memorización de tareas pendientes de ejecución y el rendimiento del piloto en cabina durante la fase de aproximación. [...]
The aim of this end of degree project is to demonstrate the importance between the memorization of pending tasks, the execution and the performance of the pilot in the cockpit during the approach phase. [...]

2020
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
9.
69 p, 674.2 KB Una anàlisi amb perspectiva de gènere al sistema de recollida de residus porta a porta / Molero Borràs, Caterina ; Espluga, Josep, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El porta a porta és un sistema de recollida de residus molt positiu pel medi ambient. És un sistema que apropa el servei de recollida a la porta de casa però també obliga a complir l'horari de recollida i a fer una bona selecció de residus. [...]
El puerta a puerta es un sistema de recogida de residuos muy positivo para el medio ambiente. Es un sistema que acerca el servicio de recogida a la puerta de casa pero también obliga a cumplir el horario de recogida y a hacer una buena selección de residuos. [...]
The door-to-door is a waste managment system very positive for the environment. It approaches the point of waste collection at the home door but also imposes a collection schedule and timing and the commitmen of doing a good selection of waste. [...]

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
10.
10 p, 531.1 KB Cerca i implementació d'un RTOS per a un system on chip PSoC / Bellés Solà, Jordi ; Aragonés Ortiz, Raúl, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenten un seguit de conceptes relacionats amb els sistemes operatius en temps real per entendre el context en què s'utilitzen i perquè s'utilitzen, enfocats al desenvolupament d'aplicacions en la plataforma PSoC i el seu idle PSoC Creator. [...]
En este documento se presentan una serie de conceptos relacionados con los sistemas operativos en tiempo real para entender el contexto en que se utilizan y para que se utilizan, enfocados al desarrollo de aplicaciones en la plataforma PSoC y PSoC Creator. [...]
This document presents a series of concepts related to real-time operating systems to understand the context in which they are used and for which they are used, focused on the development of applications on the PSoC and PSoC Creator platform. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.