Resultats globals: 175 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 165 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 165 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 278.8 KB Evaluación fromativa y compartida en la Educación Superior : desarrollo psicomotor / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ureña Ortín, Nuria (Universidad de Murcia)
El desarrollo de sistemas de evaluación formativa en la Educación Superior tiene una relación directa con los nuevos planteamientos que el proceso de Convergencia Europea demanda. La docencia universitaria debe pasar de una educación centrada en el docente y su enseñanza a otra donde el centro de atención sea el alumno y su aprendizaje. [...]
The development of systems of formative assessment in higher education has a direct relationship with this new approach to the process of European Convergence demand. University education must move from a focus on teacher education and teaching to another where the focus is on students and their learning process. [...]

2008
Revista Española de Educación Física y Deportes, Núm. 383 (2008) , p. 67-86  
2.
22 p, 316.5 KB Éducation et Bien-Vivre : compétences transdisciplinaires pour la formation des enseignants / Collado-Ruano, Javier (Universidad Nacional de Educación (Ecuador)) ; Madroñero Morillo, Mario (Universidad Nacional de Educación (Ecuador)) ; Álvarez González, Freddy Javier (Universidad Nacional de Educación (Ecuador))
L'objectif principal de cet article est de traiter des compétences de la formation des enseignants, afin de contribuer un développement durable et régénératif. Il est urgent de transformer le comportement déprédateur que l'être humain exerce sur la Pachamama (Terre-Mère au sens amérindien) pour former un chemin vers le Bien-Vivre. [...]
The main objective of this article is to deal with the skills of teacher training, in order to contribute to a sustainable and regenerative development. It is urgent to transform the predatory behavior that the human being exerts on the Pachamama (Mother-Earth) to create a path towards the Good-Living. [...]

2019 - 10.5565/rev/athenea.2216
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 19 Núm. 3 (2019) , e. 2216 (Artículos)  
3.
22 p, 1.0 MB Rutas cognitivas de futuros maestros ante una situación comparativa de razones desiguales / Monje Parrilla, Javier (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica) ; Gómez Alfonso, Bernardo (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica)
En esta investigación se analizan las rutas cognitivas que subyacen a las resoluciones de un grupo de futuros maestros ante una tarea de comparación de razones desiguales en el contexto de las ofertas comerciales. [...]
In this research we analyze the cognitive paths that underlie the resolutions of a pre-service teacher's group to solve a task of comparing unequal ratios in the context of commercial offers. The review of the literature and the in-depth analysis of the critical components of the task have allowed us to define the analysis dimensions of the resolutions. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2606
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 151-172 (Investigaciones Didácticas)  
4.
14 p, 356.5 KB Perfiles pedagógicos del profesorado de Educación Física en una escuela multicultural / Flores, Gonzalo (Universitat de Vic) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo presenta una tipificación de los perfiles pedagógicos del profesorado de Educación Física en escuelas multiculturales a partir de sus percepciones, su intervención pedagógica y su trayectoria profesional. [...]
Este artigo apresenta uma classificação dos perfis pedagógicos dos professores de Educação Física de escolas multiculturais a partir de suas próprias percepções, de sua intervenção pedagógica e de sua trajetória profissional. [...]
This paper presents a categorization of pedagogical profiles of Physical Education teachers in multicultural schools, based on their perceptions, pedagogical interventions and professional histories. [...]

2019 - 10.22456/1982-8918.82139
Movimento. Revista de Educaçao Física da UFRGS, Vol. 25 (2019)  
5.
19 p, 304.6 KB Concepciones sobre la enseñanza de la resta : un estudio en el ámbito de la formación permanente del profesorado / Martínez Silva, Mario (Subsecretaría de Desarrollo Magisterial. Secretaría de Educación del Estado de Nuevo León) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El artículo reporta un estudio realizado con un grupo de profesores de educación primaria pública en una zona conurbana de la ciudad de Monterrey, México, cuyo objetivo fundamental fue estudiar las concepciones de los profesores sobre la enseñanza de la resta y, en particular, el papel que asignan a la contextualización en este proceso. [...]
This paper reports a research about a group of in-service teachers working in primary public schools in a poor urban zone in Monterrey city, Mexico. Its main aim was to study teachers' conceptions about the teaching of subtraction and, in particular, to know more about the role that they assign to context and contextualizing in the teaching process. [...]

2004
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 6, Núm. 1 (2004)
2 documents
6.
17 p, 423.1 KB El rol del profesorado de apoyo en el aula regular de un instituto de educación secundaria / Sanahuja Gavaldà, José María (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
No hay duda de que los procesos de inclusión educativa alcanzan cada vez más a niveles educativos superiores y la educación secundaria no es ajena a esta tendencia. El objetivo de este estudio es analizar el rol del profesorado de apoyo, específicamente proveniente de las unidades de apoyo a la educación especial, desde la perspectiva del profesorado y del alumnado. [...]
There is no doubt that inclusive education processes concern higher education. This tendency is also true for secondary education. This study aims to analyse the role of support teachers, specifically all those who come from special education support units, from the perspective of teachers and students. [...]

2018 - 10.5209/RCED.54608
Revista complutense de educacion, Vol. 29, Núm. 4 (2018) , p. 1041-1057  
7.
18 p, 368.3 KB Enseñanza acerca de los sentidos químicos : indagación sobre una experiencia motivadora / Edelsztein, Valeria (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC))) ; Galagovsky, Lydia (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC)))
En este trabajo se muestra un modelo de enseñanza vivencial, no tradicional, sobre el tema sentidos químicos. Se trata de una experiencia didáctica que promueve la reflexión sobre ideas o conocimientos previos total o parcialmente erróneos para transformarlos en conceptos sostén apropiados. [...]
This work shows a model of experiential, non-traditional teaching on the subject chemical senses. It is a didactic experience that promotes the reflection on ideas or previous knowledge which is totally or partially erroneous to transform it into appropriate support concepts. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2553
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 177-194 (Innovaciones Didácticas)  
8.
22 p, 1.3 MB Construcción cognitiva del conjunto solución de un sistema de ecuaciones lineales con dos incógnitas / Rodríguez Jara, Miguel Alejandro (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Mena Lorca, Arturo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile). Instituto de Matemáticas) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile). Instituto de Matemáticas) ; Vásquez Saldias, Patricia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile). Instituto de Matemáticas) ; Del Valle Leo, María Elsa (Universidad de Concepción (Concepción, Xile))
En esta investigación proponemos una descomposición genética para el conjunto solución de un sistema de ecuaciones lineales con dos incógnitas, mediante un tránsito desde sistemas homogéneos a no homogéneos, en un contexto geométrico-cartesiano. [...]
In this research, we propose a genetic decomposition for the solution set of a system of linear equations with two unknowns, by means of a transit from a homogeneous to a non-homogeneous linear system, in a Cartesian geometric context. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2194
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 71-92 (Investigaciones Didácticas)  
9.
13 p, 296.6 KB Las perspectivas del profesorado y alumnado sobre la implementación de los programas de diversificación curricular en institutos de enseñanza secundaria del municipio de Palma (Mallorca) / Amer Fernández, Joan (Universitat de les Illes Balears) ; Pascual Barrio, Belén (Universitat de les Illes Balears)
Los programas de diversificación curricular constituyen una de las medidas de atención a la diversidad con mayor trayectoria. Actualmente, con la aplicación de la LOMCE, se encuentran en vías de desaparición y sustitución por los Programas de Mejora del Aprendizaje y del Rendimiento. [...]
Programs of curricula diversification constitute a support measure to diversity with a long trajectory. Currently, with the application of LOMCE, these programs will become extinct and will be substituted by the Programs of Improvement of Learning and Performance. [...]

2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (2015) , p. 126-138  
10.
22 p, 208.9 KB Hacia un enfoque de justicia social : la percepción del profesorado sobre la educación intercultural en contextos de escasa presencia de alumnado extranjero / Maiztegui-Oñate, Concepción (Universidad de Deusto) ; Villardón-Gallego, Lourdes (Universidad de Deusto) ; Navarro Lashayas, Miguel Ángel (ALBOAN (Vitòria, País Basc)) ; Santibáñez Gruber, Rosa (Universidad de Deusto)
Este artículo examina la experiencia de un proyecto de educación intercultural en dos centros de educación primaria con presencia de alumnado extranjero muy poco significativa, numéricamente hablando. [...]
Aquest article examina l'experiència d'un projecte d'educació intercultural en dos centres d'educació primària amb presència d'alumnat estranger molt poc significativa, numèricament parlant. L'objectiu de l'estudi és doble. [...]
This article examines the experience of an intercultural education project in two primary schools with a small number of foreign students. The objective of the study is twofold. Firstly, we analyze the process to implement the proposed activities. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.980
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 119-140 (Monográfico)  

Articles : 165 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
5 p, 40.1 KB Learning english in content-rich classrooms / Pallares, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Ciprés, Helga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parellada, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lobo, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 248-252  
2.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
13 p, 1.7 MB Editor d'ajuda a la correcció de redaccions escrites en anglès / Oliva Giménez, Sergi ; Prim Sabrià, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte va consistir en el desenvolupament d'una aplicació web que permetrà als professors d'anglès poder connectar-se a un servidor, i pujar els treballs que els alumnes els hi enviïn. Mitjançant una sèrie d'etiquetes podran corregir i afegir comentaris a les redaccions escrites pels alumnes. [...]
This project consisted in the development of a web application that will allow English teachers to connect to a server, upload the writings of the students and provide a set of tools to correct and add comments to the students' writings. [...]
Este proyecto consistió en el desarrollo de una aplicación web que permitirá a los profesores de inglés poder conectarse a un servidor y subir los trabajos que los estudiantes les envíen. Mediante un conjunto de etiquetas podrán corregir y añadir comentarios a las redacciones escritas por los estudiantes. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
134 p, 1.6 MB La Veu del docent : Estudi de la salut vocal dels mestres i dels futurs mestres / Godoy, Anna, autor ; Godall, Pere, supervisor acadèmic ; Gassull, Cecília, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
La veu és una eina bàsica de treball per als mestres. La transmissió de coneixements a partir de la comunicació oral és una pràctica fonamental a les aules, i és necessari que els docents tinguin les eines necessàries per preservar la seva veu i per emprar-la a favor de l'eficàcia comunicativa de totes les seves intervencions. [...]
The voice is an essential work tool for teachers. Transmission of knowledge by means of oral communication is an essential practice in classrooms and, therefore, it becomes necessary for teachers to have access to all the fundamental tools to preserve their voice and to use it in favour of the communicative effectiveness of their speeches. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
37 p, 777.4 KB La importancia de la lengua china en Barcelona en los siglos XX y XXI / Zheng Lin, Ying ; Zhou, Minkang, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En el presente trabajo estudiaremos la presencia de la lengua china en Barcelona durante los últimos siglos. El objetivo final es conocer el estado del idioma chino que hoy en día tiene una gran importancia en la sociedad barcelonesa. [...]
En el present treball estudiarem la presència de la llengua xinesa a Barcelona durant els últims segles. L'objectiu final és conèixer l'estat de l'idioma xinès que avui dia té una gran importància en la societat barcelonina. [...]
In this work we study the presence of the Chinese language in Barcelona during the last centuries. The ultimate goal is to know the important status of the Chinese language today in Barcelona society. [...]

2016
Estudis de l'Àsia Oriental [823]  
4.
770 p, 4.2 MB El mediador escolar de lectura literaria. Un estudio del espacio de encuentro entre prácticas didácticas, sistemas de creencias y trayectorias personales de lectura / Munita Jordán, Felipe ; Colomer, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El presente estudio se sitúa en el campo científico de la didáctica de la literatura, interesándose especialmente por la figura del mediador escolar de lectura literaria. En ese marco, el principal objetivo ha sido indagar en las posibles relaciones existentes entre las trayectorias personales de lectura del docente, sus creencias acerca de la literatura y la educación literaria, y las prácticas didácticas que el sujeto moviliza en este ámbito. [...]
This research study, situated in the field of teaching of literature, pays attention to the figure of the literary reading mediator in school settings. Within this frame, its main objective has been to enquire possible relations between personal reading trajectories of teachers, their beliefs about literature and literary education, and their actual practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
173 p, 1.3 MB Estudio exploratorio acerca del vínculo entre la sensibilidad intercultural del maestro y la presencia de alumnado de origen extranjero en la escuela / González Montoto, Iosbel ; Alvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La finalidad de este trabajo ha sido indagar acerca del nivel de sensibilidad intercultural de los maestros en educación primaria, en función del índice de matrícula de alumnado de origen extranjero presente en la escuela. [...]
The purpose of this study was to explore teachers' intercultural sensitivity in primary education, depending on the proportion of foreign origin students at school. We start by questioning if an increased presence of foreign origin students influences the likelihood of inclusive educational responses to issues of cultural diversity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
53 p, 809.9 KB Docència compartida amb alumnes : una oportunitat per a què els alumnes aprenguin ensenyant / Hernández Martínez, Mireia ; Duran, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball sorgeix de l'interès per reflexionar i analitzar un tipus de metodologia innovadora que consisteix en crear comunitats d'aprenents a partir de la docència compartida amb alumnes. [...]
El presente trabajo surge del interés por reflexionar y analizar un tipo de metodología innovadora que consiste en crear comunidades de aprendices a partir de la docencia compartida con alumnos. Para poder-lo realizar, primero será necesario sustentar este trabajo en las aportaciones de diferentes autores reconocidos en la temática, tratando diversos temas como son el concepto aprenseñar, la docencia compartida entre maestros i, por último el tema objeto de estudio, la docencia compartida con alumnos. [...]
This current work comes from our interest in reflecting and analyzing one king of innovating methodology which consists in creating learners' communities from the shared teaching with the students. In order to do this, first we will have to support this work with different author's contributions. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
7.
56 p, 1.4 MB Expectatives del (futur) professorat d'educació primària : les conseqüències en el rendiment acadèmic dels infants / Ortega Boguña, Iris ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El món de l'educació, des d'un temps enrere, porta analitzant les conseqüències que provoquen en els infants els efectes de les expectatives i de l'etiquetatge. Les recerques mostren com el mal tractament de les expectatives en l'educació provoca un efecte en el comportament de l'alumnat, influencia el seu futur acadèmic inclús acaba possibilitat una reproducció les desigualtats socials. [...]
2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
8.
600 p, 4.5 MB Profesor, profesora ¿Por qué los niños y las niñas no están en la historia? concepciones del profesorado y del alumnado sobre la historia de la infancia / Pinochet Pinochet, Sixtina Genoveva ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
La presente investigación indaga las concepciones de los profesores y profesoras de historia, geografía y las ciencias sociales chilenos con respecto a la utilidad de la Historia de la infancia para promover la formación ciudadana. [...]
This research investigates the conceptions of history, geography and Chilean social studies teachers regarding the usefulness of the History of Childhood to promote citizenship education. We assume that the conceptions held by teachers on the goals of history teaching with children and young people as actors influence the ideas that students construct about the historicity of minors in the past, and their own historicity in the present. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.