Results overview: Found 3 records in 0.05 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
20 p, 1.0 MB Superación de dificultades en el aprendizaje de la ecuación de Bernoulli con experimentos discrepantes / Barbosa, Luis Hernando (Universidad Central Bogotá Colombia)
En este trabajo se presenta una investigación en enseñanza de la física general en la que la ecuación hidrodinámica de Bernoulli es instruida en tres cursos de estudiantes de ingeniería con un método activo que incorpora el uso de experimentos discrepantes. [...]
This paper presents an investigation in general physics teaching in which the Bernoulli hydrodynamic equation is taught in three courses of engineering students with an active method that incorporates the use of discrepant experiments. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3237
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 2 (2021) , p. 143-162 (Investigaciones Didácticas)  
2.
7 p, 653.8 KB Per què a l'estiu fa calor? / Larraz Rada, Virgina (Universitat d'Andorra) ; Pla Altisent, Florenci (Universitat d'Andorra)
El projecte es basa en la resolució d'una gran pregunta enigma: Per què a l'estiu fa calor?, que en principi sembla molt òbvia, però que no ho és tant. La recerca de la solució portarà a desmuntar creences socialment acceptades que no tenen la credibilitat de la ciència. [...]
The project is based on solving a mystery question: Why does the summer heat? which initially seems very obvious, but it is not so. The research will lead to the solution of dismantling socially accepted beliefs that do not have the credibility of science. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.2
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
14 p, 326.1 KB Un acercamiento a la investigación de diseño a través de los experimentos de enseñanza / Molina González, Marta (Universidad de Granada) ; Castro Martínez, Encarnación (Universidad de Granada) ; Molina, Jose Luis (Australian National University) ; Castro Martínez, Enrique (Universidad de Granada)
La investigación de diseño (design research) es un paradigma metodológico relativamente joven que está siendo de gran utilidad en el campo de la Didáctica de las Ciencias. En este trabajo aportamos una descripción general de dicho paradigma centrándonos más detalladamente en la metodología concreta de los experimentos de enseñanza. [...]
Design Research is a relatively young methodological paradigm which is being useful in Science Education research. In this paper we provide a general description of this paradigm and focus on more detail in the specific methodology of teaching experiments. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n1.435
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 1 (2011) , p. 75-88  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.