1.
|
17 p, 349.6 KB |
Els cicles mítics del teatre d'Albert Mestres
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Albert Mestres (Barcelona, 1960) és un dels autors més sòlids i originals de la dramatúrgia catalana actual. El seu teatre dialoga eclècticament i desinhibida amb els referents cultes i populars, i les tradicions literàries, artístiques i filosòfiques d'allò més heterogènies. [...] Albert Mestres (Barcelona, 1960) is one of the most solid and original contributors to modern-day Catalan drama. His work engages eclectically and uninhibitedly with both cultured and popular models, and remarkably heterogeneous literary, artistic and hilosophical traditions. [...]
2022 - 10.2436/20.2500.01355
Estudis Romànics, Vol. 45 (2022) , p. 27-43
|
|
2.
|
18 p, 155.2 KB |
Pedro el Cruel, compendio de la Posmodernidad, y una aproximación a la obra de Agustín García Calvo
/
Gonçalves Soares, Ana Rita (Universidad Complutense de Madrid) ;
Sanmartín Bastida, Rebeca (Universidad Complutense de Madrid)
Durante siglos, la figura ambigua del rey don Pedro ha servido para definir la tiranía, la justicia, la seducción amorosa y la locura de una época. Este artículo se centra, concretamente, en lo que ha supuesto ese imaginario colectivo para la contemporaneidad, partiendo del estudio de la obra Baraja del rey don Pedro, de Agustín García Calvo, ganadora del Premio Nacional de Literatura Dramática en 1999. [...] Durant segles, la figura ambigua del rei Pere de Castella ha servit per a definir la tirania, la justícia, la seducció amorosa i la bogeria d'una època. Aquest article se centra, concretament, en el que ha suposat aquest imaginari col·lectiu per a la contemporaneïtat, partint de l'estudi de l'obra Baraja del rey don Pedro, d'Agustín García Calvo, guanyadora del Premi Nacional de Literatura Dramàtica en 1999. [...] For centuries, the ambiguous figure of Peter of Castile, known as the Cruel, has served to define the tyranny, justice, amorous seduction and madness of an era. This paper focuses specifically on what this collective imaginary has meant for the contemporary world, by analysing the play Baraja del rey don Pedro, by Agustín García Calvo, winner of the Premio Nacional de Literatura Dramática in 1999. [...]
2023 - 10.5565/rev/medievalia.606
Medievalia, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 123-140 (Artículos)
|
|
3.
|
|
4.
|
18 p, 328.6 KB |
Sobre l'estrena de 'Poder i santedat', de Manuel Molins»
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
'Poder i santedat' de Manuel Molins, estrenada al Teatre Principal de València el 16 d'octubre de 2020, patí els atacs de diversos sectors de l'extrema dreta, que volgueren prohibir-la. Aquest article analitza el sentit del text, la documentació de què parteix, la polèmica generada i la recepció crítica del muntatge. [...] About the premiere of 'Poder i santedat' by Manuel Molins'Poder i santedat' (Power and Holiness) by Manuel Molins, premiered at the Teatre Principal in Valencia on October 16, 2020, suffered attacks from various sectors of the far right who wanted to ban it. [...]
L'Avenç S.L., 2021
Els Marges, Núm. 124 (2021) , p. 100-116
|
|
5.
|
12 p, 1.7 MB |
«A li occhi miei ricominciò diletto» : Il Purgatorio di Dante nella regia di Federico Tiezzi (2021)
/
Megale, Teresa (Università degli Studi di Firenze)
Il saggio ricostruisce la regia di Federico Tiezzi per il secondo allestimento (2021) de Il Purgatorio. La notte lava la mente, su drammaturgia di Mario Luzi. L'analisi dello spettacolo, immerso nella straniante condizione dell'attesa e in una particolare dulcedo atmosferica e psicologica, offre l'occasione per esaminare la scrittura scenica del regista toscano e per ingrandire il lavoro d'attore di Sandro Lombardi, fondato in modo speciale sull'universo poetico di Dante. L'assaig reconstrueix la direcció de Federico Tiezzi per a la segona producció (2021) d'Il Purgatorio. La nit renta la ment, sobre dramatúrgia de Mario Luzi. L'anàlisi de l'espectacle, immers en la condició alienant de l'espera i en un dolç atmosfèric particular i psicològic, ofereix l'oportunitat d'examinar l'escriptura escènica del director toscà i per ampliar l'obra de l'actor de Sandro Lombardi, fundada d'una manera especial en l'univers poètic de Dante. The essay reconstructs the direction of Federico Tiezzi for the second production (2021) of Il Purgatorio. The night washes the mind, on dramaturgy by Mario Luzi. The analysis of the show, immersed in the alienating condition of waiting and in a particular atmospheric dulcedo and psychological, offers the opportunity to examine the scenic writing of the Tuscan director and for enlarge the actor's work of Sandro Lombardi, founded in a special way on the universe Dante's poem. El ensayo reconstruye la dirección de Federico Tiezzi para la segunda producción (2021) de Il Purgatorio. La noche lava la mente, sobre dramaturgia de Mario Luzi. El análisis del espectáculo, inmersos en la alienante condición de la espera y en un particular dulcedo atmosférico y psicológica, ofrece la oportunidad de adentrarse en la escritura escénica del director toscano y para ampliar la obra actoral de Sandro Lombardi, fundada de manera especial en el universo poético de Dante. L'essai reconstitue la mise en scène de Federico Tiezzi pour la deuxième production (2021) d'Il Purgatorio. La nuit lave l'esprit, sur une dramaturgie de Mario Luzi. L'analyse du spectacle, plongé dans la condition aliénante de l'attente et dans un dulcedo atmosphérique particulier et psychologique, offre l'opportunité d'examiner l'écriture scénique du metteur en scène toscan et pour agrandir le travail d'acteur de Sandro Lombardi, fondé de manière particulière sur l'univers Poètique de Dante.
2022 - 10.5565/rev/dea.181
Dante e l'Arte, Vol. 9 (2022) , p. 75-86 (Monogràfic)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
8 p, 977.3 KB |
Distorsions del llenguatge en la dramatúrgia austríaca contemporània : un repte per al traductor
/
Farrés, Ramon, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
El teatre en llengua alemanya, i molt especialment el que es fa a Àustria, és conegut pel seu esperit crític, que sovint es reflecteix en un ús transgressor del llenguatge. Aquesta circumstància, no cal dir-ho, comporta una dificultat afegida a la traducció, però també una satisfacció complementària per al traductor quan aconsegueix traslladar a la llengua d'arribada aquestes transgressions de manera plausible. [...] Theatre in German, and especially that in Austria, is known for its critical spirit, which is often reflected in a transgressional use of language. Needless to say, this adds to the difficulty of producing a suitable translation, but also adds a complimentary satisfaction for the translator who manages to produce a target text in which these transgressions are made plausible. [...]
2012
Quaderns : revista de traducció, Núm. 19 (2012) , p. 23-30
|
|