Resultats globals: 17 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
17 p, 349.6 KB Els cicles mítics del teatre d'Albert Mestres / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Albert Mestres (Barcelona, 1960) és un dels autors més sòlids i originals de la dramatúrgia catalana actual. El seu teatre dialoga eclècticament i desinhibida amb els referents cultes i populars, i les tradicions literàries, artístiques i filosòfiques d'allò més heterogènies. [...]
Albert Mestres (Barcelona, 1960) is one of the most solid and original contributors to modern-day Catalan drama. His work engages eclectically and uninhibitedly with both cultured and popular models, and remarkably heterogeneous literary, artistic and hilosophical traditions. [...]

2022 - 10.2436/20.2500.01355
Estudis Romànics, Vol. 45 (2022) , p. 27-43  
2.
18 p, 155.2 KB Pedro el Cruel, compendio de la Posmodernidad, y una aproximación a la obra de Agustín García Calvo / Gonçalves Soares, Ana Rita (Universidad Complutense de Madrid) ; Sanmartín Bastida, Rebeca (Universidad Complutense de Madrid)
Durante siglos, la figura ambigua del rey don Pedro ha servido para definir la tiranía, la justicia, la seducción amorosa y la locura de una época. Este artículo se centra, concretamente, en lo que ha supuesto ese imaginario colectivo para la contemporaneidad, partiendo del estudio de la obra Baraja del rey don Pedro, de Agustín García Calvo, ganadora del Premio Nacional de Literatura Dramática en 1999. [...]
Durant segles, la figura ambigua del rei Pere de Castella ha servit per a definir la tirania, la justícia, la seducció amorosa i la bogeria d'una època. Aquest article se centra, concretament, en el que ha suposat aquest imaginari col·lectiu per a la contemporaneïtat, partint de l'estudi de l'obra Baraja del rey don Pedro, d'Agustín García Calvo, guanyadora del Premi Nacional de Literatura Dramàtica en 1999. [...]
For centuries, the ambiguous figure of Peter of Castile, known as the Cruel, has served to define the tyranny, justice, amorous seduction and madness of an era. This paper focuses specifically on what this collective imaginary has meant for the contemporary world, by analysing the play Baraja del rey don Pedro, by Agustín García Calvo, winner of the Premio Nacional de Literatura Dramática in 1999. [...]

2023 - 10.5565/rev/medievalia.606
Medievalia, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 123-140 (Artículos)  
3.
4 p, 3.5 MB Ricard Salvat, els pilars d'un llegat / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Valoració del llegat de Ricard Salvat i de la seva contribució a l'escena catalana.
Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat (PAMSA), 2019 2019
Serra d'or, Núm. 720 (desembre 2019) , p. 57-60  
4.
18 p, 328.6 KB Sobre l'estrena de 'Poder i santedat', de Manuel Molins» / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
'Poder i santedat' de Manuel Molins, estrenada al Teatre Principal de València el 16 d'octubre de 2020, patí els atacs de diversos sectors de l'extrema dreta, que volgueren prohibir-la. Aquest article analitza el sentit del text, la documentació de què parteix, la polèmica generada i la recepció crítica del muntatge. [...]
About the premiere of 'Poder i santedat' by Manuel Molins'Poder i santedat' (Power and Holiness) by Manuel Molins, premiered at the Teatre Principal in Valencia on October 16, 2020, suffered attacks from various sectors of the far right who wanted to ban it. [...]

L'Avenç S.L., 2021
Els Marges, Núm. 124 (2021) , p. 100-116  
5.
12 p, 1.7 MB «A li occhi miei ricominciò diletto» : Il Purgatorio di Dante nella regia di Federico Tiezzi (2021) / Megale, Teresa (Università degli Studi di Firenze)
Il saggio ricostruisce la regia di Federico Tiezzi per il secondo allestimento (2021) de Il Purgatorio. La notte lava la mente, su drammaturgia di Mario Luzi. L'analisi dello spettacolo, immerso nella straniante condizione dell'attesa e in una particolare dulcedo atmosferica e psicologica, offre l'occasione per esaminare la scrittura scenica del regista toscano e per ingrandire il lavoro d'attore di Sandro Lombardi, fondato in modo speciale sull'universo poetico di Dante.
L'assaig reconstrueix la direcció de Federico Tiezzi per a la segona producció (2021) d'Il Purgatorio. La nit renta la ment, sobre dramatúrgia de Mario Luzi. L'anàlisi de l'espectacle, immers en la condició alienant de l'espera i en un dolç atmosfèric particular i psicològic, ofereix l'oportunitat d'examinar l'escriptura escènica del director toscà i per ampliar l'obra de l'actor de Sandro Lombardi, fundada d'una manera especial en l'univers poètic de Dante.
The essay reconstructs the direction of Federico Tiezzi for the second production (2021) of Il Purgatorio. The night washes the mind, on dramaturgy by Mario Luzi. The analysis of the show, immersed in the alienating condition of waiting and in a particular atmospheric dulcedo and psychological, offers the opportunity to examine the scenic writing of the Tuscan director and for enlarge the actor's work of Sandro Lombardi, founded in a special way on the universe Dante's poem.
El ensayo reconstruye la dirección de Federico Tiezzi para la segunda producción (2021) de Il Purgatorio. La noche lava la mente, sobre dramaturgia de Mario Luzi. El análisis del espectáculo, inmersos en la alienante condición de la espera y en un particular dulcedo atmosférico y psicológica, ofrece la oportunidad de adentrarse en la escritura escénica del director toscano y para ampliar la obra actoral de Sandro Lombardi, fundada de manera especial en el universo poético de Dante.
L'essai reconstitue la mise en scène de Federico Tiezzi pour la deuxième production (2021) d'Il Purgatorio. La nuit lave l'esprit, sur une dramaturgie de Mario Luzi. L'analyse du spectacle, plongé dans la condition aliénante de l'attente et dans un dulcedo atmosphérique particulier et psychologique, offre l'opportunité d'examiner l'écriture scénique du metteur en scène toscan et pour agrandir le travail d'acteur de Sandro Lombardi, fondé de manière particulière sur l'univers Poètique de Dante.

2022 - 10.5565/rev/dea.181
Dante e l'Arte, Vol. 9 (2022) , p. 75-86 (Monogràfic)  
6.
3 p, 531.6 KB El repertori de teatre català. Una assignatura pendent / Foguet i Boreu, Francesc, 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Mestres, Albert
2017
Entreacte. Revista d'Arts Escèniques i Audiovisuals, Núm. 197 (primavera 2017) , p. 40-45  
7.
4 p, 6.6 MB Pròleg teatral a 'Desbarats' (1970) / Foguet i Boreu, Francesc 1971-
2021
Serra d'or, Núm. 734 (febrer 2021) , p. 35-38  
8.
4 p, 6.7 MB Josep M. Benet i Jornet, una dramatúrgia en recerca constant / Foguet i Boreu, Francesc 1971-
2020
Serra d'or, Núm. 730 (octubre 2020) , p. 41-44  
9.
4 p, 322.2 KB Entre els 'pompiers' i els articles. Teatre i compromís a l'escena catalana actual / Foguet i Boreu, Francesc, 1971-
Quins són els marges de dissidència en l'escena catalana actual? És possible un teatre políticament compromès en un context mancat de llibertat? Companyies i dramaturgs hi intenten obrir escletxes.
2020
Compàs d'amalgama, Núm. 1 (primavera 2020) , p. 18-21  
10.
8 p, 977.3 KB Distorsions del llenguatge en la dramatúrgia austríaca contemporània : un repte per al traductor / Farrés, Ramon, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
El teatre en llengua alemanya, i molt especialment el que es fa a Àustria, és conegut pel seu esperit crític, que sovint es reflecteix en un ús transgressor del llenguatge. Aquesta circumstància, no cal dir-ho, comporta una dificultat afegida a la traducció, però també una satisfacció complementària per al traductor quan aconsegueix traslladar a la llengua d'arribada aquestes transgressions de manera plausible. [...]
Theatre in German, and especially that in Austria, is known for its critical spirit, which is often reflected in a transgressional use of language. Needless to say, this adds to the difficulty of producing a suitable translation, but also adds a complimentary satisfaction for the translator who manages to produce a target text in which these transgressions are made plausible. [...]

2012
Quaderns : revista de traducció, Núm. 19 (2012) , p. 23-30  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
22 p, 379.1 KB Notes entorn dels estudis sobre el teatre de Mercè Rodoreda (1983-2003) / Foguet i Boreu, Francesc, 1971-
Text de la ponència inèdita presentada al Simposi Vint anys d'Estudis Rodoredians. Universitat de Girona, Facultat de Lletres. 10 d'abril de 2003.
2003
Simposi Vint anys d'Estudis Rodoredians. Universitat de Girona, : 2003  

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
29 p, 615.1 KB Tres entre molts : perspectives mironianes de la contemporaneïtat / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ponència presentada al 4t Encontre d'escriptors i crítics a les Garrigues, celebrat el 7 d'octubre de 2017 al Cogul. La ponència presenta la trajectòria de tres dramaturgs catalans contemporanis: Pau Miró (Barcelona, 1974), Jaume Miró (Cala Millor, Mallorca, 1977) i Josep Maria Miró (Vic, 1977).
Juneda: Editorial Fonoll, 2018 (Quaderns de Bellaguarda)
Teatre català avui 2000-2017, 2018, p. 195-217  
2.
16 p, 3.2 MB El teatre de Pau Faner en grau de temptativa / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
La dedicació a la literatura dramàtica de Pau Faner se situa en la perifèria del seu corpus narratiu i es limita a cinc textos, escrits entre 1992 i 2010, d'extensió, intencionalitat i fortuna molt diverses: 'El gorg Blau', 'Mon Senyor, 'El pintor i la Bellesa', 'El sol surt cada nit' i 'Les mans fredes'. [...]
Lleida / Maó: Punctum & Institut Menorquí d'Estudis, 2019
Pau Faner, fabulador, 2019, p. 127-147  
3.
17 p, 1.3 MB Il·luminar el passat i el present: la dramatúrgia de la memòria col·lectiva a les Illes (2001-2019) / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Estudi de l'obra 'Diari d'una miliciana', de Jaume Miró, com a paradigma de la dramatúrgia de la memòria col·lectiva.
Palma (Mallorca) Lleonard Muntaner, editor 2022
Història, memòria i teatre a les Illes Balears. Perspectives del segle XXI, 2022, p. 115-140  
4.
22 p, 131.2 KB Introducció / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Estudi introductori a 'Teatre nu 1990-20920', d'Albert Mestres.
Barcelona: Rema 12, 2022
Teatre nu 1900-2020, 2022, p. 7-22  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
538 p, 2.6 MB Forma dramática y representación del mundo. Apuntes sobre la noción de fabula en el contexto teatral europeo contemporáneo / Carnevali, Davide ; Batlle Jordà, Carles, 1963-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El trabajo se centra en el análisis de la evolución de la forma dramática y el papel desempeñado por la textualidad en el teatro de los últimos veinticinco años en el ámbito europeo, con el fin de entender de qué manera el texto puede servir ahora a un teatro que ha dirigido la búsqueda de nuevas formas lejos del drama. [...]
The work focuses on the analysis of the evolution of the dramatic form and the role of the text in the theater of the last twenty-five years in Europe, in order to understand how the text can now serve a theater who looks for new forms away from drama. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.