Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
13 p, 1.6 MB Assessing the moderating effect of the end user in consumer behavior : the acceptance of technological implants to increase innate human capacities / Pelegrín Borondo, Jorge (Universidad de La Rioja. Departamento de Economía y Empresa) ; Reinares Lara, Eva (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Economía de la Empresa) ; Olarte Pascual, Cristina (Universidad de La Rioja. Departamento de Economía y Empresa) ; Garcia-Sierra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Today, technological implants are being developed to increase innate human capacities, such as memory or calculation speed, and to endow us with new ones, such as the remote control of machines. This study's aim was two-fold: first, to introduce a Cognitive-Affective-Normative (CAN) model of technology acceptance to explain the intention to use this technology in the field of consumer behavior; and second, to analyze the differences in the intention to use it based on whether the intended implant recipient is oneself or one's child (i. [...]
2016 - 10.3389/fpsyg.2016.00132
Frontiers in psychology, Vol. 7, (February 2016) , Art. 132, p. 1-13  
2.
15 p, 896.8 KB Introducing statistical machine translation in translator training : from uses and perceptions to course design, and back again / Rossi, Caroline (Université Grenoble Alpes)
While translation technology is now at the core of most translator training programmes, only a handful include teaching of statistical machine translation (SMT). This paper reports on the design and evaluation of an SMT course which we introduced in the second year of our Master's degree in Multilingual Specialised Translation in 2016.
Tot i que les tecnologies de la traducció actualment son una part essencial dels programes de formació de traductors, només uns quants d'ells incoporen continguts de traducció automàtica estadística (TAE). [...]
Aunque las tecnologies de la traducción actualment son una parte essencial de los programes de formación de traductores, únicamente unos cuantos de ellos incorporan contenidos de traducción automàtica estadística (TAE). [...]

2017 - 10.5565/rev/tradumatica.195
Tradumàtica, Núm. 15 (2017) , p. 48-62 (Tradumàtica oberta)  
3.
23 p, 192.7 KB Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología : el cambio tecnológico / Torres Albero, Cristobal (Universidad Autónoma de Madrid) ; Robles, José Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; De Marco, Stefano (Universidad Complutense de Madrid) ; Antino, Mirko (Universidad Complutense de Madrid)
El modelo de aceptación de la tecnología (TAM) es uno de los enfoques individualistas metodológicos más relevantes en el estudio del uso de Internet. Este trabajo es una revisión del debate sobre el peso de las variables psicológicas y sociales en este modelo. [...]
El model d'acceptació de la tecnologia (TAM) és un dels enfocaments individualistes metodològics més rellevants en l'estudi de l'ús d'Internet. Aquest treball és una revisió del debat sobre el pes de les variables psicològiques i socials en aquest model. [...]
The Technology Acceptance Model (TAM) is one of the most important methodological individualist approaches in the study of Internet use. This paper reviews the debate on the weight of psychological and social variables in this model. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2233
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 1 (Gener-Març 2017) , p. 5-27 (Artículos)  
4.
12 p, 647.9 KB Developing serious games : from face-to-face to a computer-based modality / Padrós, Ariadna (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Romero, Margarida (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Usart, Mireia (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
This paper introduces a methodology for the design of a collaborative Game Based Learning (GBL) model, used here in the context of a finance course in an onsite learning context. In this paper we discuss three releases of the Finance Assets Game (FAG), the teacher-led face-to-face model, the paper-based model, and the computer-based model.
2011
eLearning papers, Núm. 25 (2011) , p. 1-12  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.