Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
21 p, 1003.1 KB The construction of an emotion (love) and its relationship with language : a review and discussion of an important area of social sciences / Belli, Simone (Universitat Autonoma de Barcelona)
The study of emotion has been one of the most important areas of research in the Social Sciences. Social psychology has also contributed to the development of this area. In this article we analyze the contribution of social psychology to the study of emotion, understood as a social construct, and its strong relationship with language. [...]
2010
Razón y palabra, Núm. 71 (2010) , p. 1-21  
2.
22 p, 139.4 KB What is love? : Discourse about emotions in social sciences / Belli, Simone (Universidad Autónoma de Madrid) ; Harré, Rom (Georgetown University) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
The study of emotions has been one of the most important areas of research in the Social Sciences. Social Psychology has also contributed to the development of this area. In this article we analyse the contribution of social Psychology to the study of emotion, understood as a social construct, and its strong relationship with language. [...]
2010 - 10.2478/v10023-010-0026-8
Human Affairs, Vol. 20, núm. 3 (2010) , p. 249-270  
3.
10 p, 346.6 KB La biomedicalización de la muerte : una revisión / Flores Pons, Gemma (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La biomedicina ha jugado un papel esencial en la definición de la muerte, estableciéndola como objeto del saber tecnocientífico a la vez que constituyéndola y performándola a partir de las prácticas biomédicas, sus equipamientos técnicos y sus espacios de acción. [...]
Biomedicine has played an essential role in death's definition by stablishing it as an object of technoscientific knowledge as well as consti-tuting and performing it through biomedical practices, its technical equipments and its spaces of action. [...]

2012 - 10.6018/analesps.28.3.156171
Anales de psicología, Vol. 28, núm. 3 (2012) , p. 929-938  
4.
15 p, 932.6 KB Bases filosóficas de la democracia participativa en ciencia y tecnología / Díaz García, Irene (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (CIEMAT). Unidad de Investigación en Cultura Científica)
In contemporary reflection about science, specially in social studies of science (STS studies), one of the most important debates is related to the relevance and peculiarities of public participation in technoscientific matters (a frame where we must add the specific science and technology problems to the more general ones about participatory democracy). [...]
En la reflexión contemporánea sobre la ciencia, y especialmente dentro del campo de trabajo que constituyen los estudios sociales de la ciencia y la tecnología o estudios CTS, uno de los debates destacados está vinculado a la pertinencia y peculiaridades de la participación pública en el contexto de la tecnociencia (un marco en el que, a los problemas generales que se asocian con la democracia participativa, habría que añadir la problemática específica del entorno científico-tecnológico). [...]

2011
Ontology studies, Núm. 11 (2011) , p. 39-53  
5.
6 p, 109.8 KB Emociones y Lenguaje / Belli, Simone
El propósito y objetivo principal de ésta tesis doctoral consiste en entender por qué las emociones tienen una fuerte relación con el lenguaje, y cómo es posible expresar estas emociones a través del uso de las Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC). [...]
The purpose and objective of this dissertation is to understand why emotions have a strong relationship with language, and how it is possible to express these emotions through the use of Information Technology and Communication (ICT). [...]

2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n17.714
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 17 (2010) , p. 307-312  
6.
15.3 KB Mendoza García, Jorge ; González Pérez, Marco Antonio. Enfoques Contemporáneos de la Psicología Social en México : de su génesis a la ciberpsicología / Navalles Gómez, Jahir
Jorge MENDOZA GARCÍA ; Marco Antonio GONZÁLEZ PÉREZ, Enfoques Contemporáneos de la Psicología Social en México : de su génesis a la ciberpsicología.
2006 - 10.5565/rev/athenead/v1n9.281
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 9 (2006) p. 311-312  
7.
18 p, 219.7 KB Educación científica : el regreso del ciudadano y de la ciudadana / Désautels, Jacques ; Larochelle, Marie
Este trabajo aborda la problemática de la educación científica desde el punto de vista de la formación ciudadana. Se presenta el concepto de competencia profana. La escuela debería dar a todos los estudiantes la oportunidad de iniciarse en la política de las tecnociencias, a fin de que ellos puedan participar en su elaboración y en su puesta en práctica tanto local como global, involucrándose en la solución de las controversias científico-tecnológicas que atraviesan la sociedad actual.
This paper focuses on science education from the point of view of citizen education. The concept of profane expertise is presented. Schools should give all students the opportunity to be initiated in technoscientific policies, so that they can participate in their elaboration and performance both locally and globally. [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 3-20  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.