Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
21 p, 11.6 MB L'ensenyament de l'espai geogràfic en una aula d'anglès de primària / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El treball per competències posa l'èmfasi en què l'aprenentatge ha de suposar que l'alumnat sigui capaç dominar els recursos que el permetin actuar d'una forma eficaç i raonada en la societat actual. [...]
El trabajo por competencias pone el acento en que el aprendizaje debe permitir que el alumnado sea capaz de dominar los recursos que le permitan actuar de una forma eficaz y razonada en la sociedad actual. [...]
A competence-based curriculum aims at helping learners to master those communicative resources that are necessary to act efficiently and reasonably in our society. Achieving these competences means learning how to use, orally and through the written medium, those languages that are essential to be able to solve the different situations that people have to face in the development of their social activities as citizens. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.549
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 33-53  
2.
6 p, 160.5 KB Book Review / Guarda, Marta (Università di Padua)
Obra ressenyada: Researching Online Foreign Language Interaction and Exchange, Theories, Methods and Challenges. Melinda Dooly (ed. ), Robert O'Dowd, 2012.
This book looks at online interaction and exchange which is a language teaching approach that has increasingly attracted the attention of researchers and practitioners in the field of foreign language (FL) education. [...]
Este libro analiza la interacción del intercambio virtual, facilitado por la red, que tiene como su objetivo promocionar el aprendizaje de las lenguas extranjeras. Es un enfoque didáctico que cada vez más atrae la atención de los investigadores y educadores en el campo de la enseñanza de lenguas extranjeras. [...]
Aquest llibre analitza la interacció de l'intercanvi virtual, facilitat per la xarxa, que té com el seu objectiu promocionar l'aprenentatge de les llengües estrangeres. És un enfocament didàctic que cada vegada més atreu l'atenció dels investigadors i educadors en el camp de l'ensenyament de llengües estrangeres. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.524
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 93-98  
3.
21 p, 493.5 KB A Dialogic Model for Telecollaboration / Helm, Francesca (Università di Padova)
In language learning contexts, telecollaboration is understood to be internet-based intercultural exchange between people of different cultural/national backgrounds set up in an institutional context with the aim of developing both language skills and intercultural communicative competence. [...]
Nell'apprendimento linguistico, 'telecollaboration' significa scambio interculturale online tra persone di diverse culture, organizzato a livello istituzionale, con l'obiettivo di sviluppare sia competenze linguistiche che interculturali attraverso attività strutturate. [...]
En contextos de aprendizaje de idiomas, telecolaboración se entiende como el intercambio intercultural, facilitado vía Internet, entre las personas de diferentes orígenes culturales / nacionales. La interacción es construida en un contexto institucional con el objetivo de desarrollar tanto las habilidades lingüísticas como las competencias comunicativas e interculturales. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.522
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 28-48  
4.
27 p, 335.1 KB Language Learning, Ecological Validity, and Innovation under Conditions of Superdiversity / Thorne, Steven L. (Portland State University. Department of World Languages and Literatures) ; University of Groningen (The Netherlands). Department of Applied Linguistics
This article describes three pedagogical proposals oriented toward moving language learning to the center of higher education, and further, to emphasizing the importance of both continued first (L1) and additional/foreign (L2) language learning as central to academic and professional success. [...]
Este artículo describe tres propuestas pedagógicas orientadas a promover el aprendizaje de lenguas en la educación superior. También pretende discutir la importancia del aprendizaje continua de la primera lengua (L1) y lenguas extranjeras y/o adicionales (L2) para el éxito académico y profesional. [...]
Aquest article descriu tres propostes pedagògiques orientades a promoure l'aprenentatge de llengües en l'educació superior. També pretén discutir la importància de l'aprenentatge contínua de la primera llengua (L1) i llengües estrangeres i / o addicionals (L2) per a l'èxit acadèmic i professional. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.526
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 1-27  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.