Resultats globals: 354 registres trobats en 0.04 segons.
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 200 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Articles, 128 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Documents gràfics, 3 registres trobats
Multimèdia, 13 registres trobats
Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
14 p, 978.1 KB Els mitjans de comunicació / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 345-358  
2.
15 p, 702.0 KB Olimpisme i els estudis de gènere / Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Lallana del Rio, Ibone ; Centre d'Estudis Olímpics
Natividad Ramajo i Ibone Lallana fan un repàs de l’esport i el fenomen olímpic i els estudis de gènere, una de les línies d’investigació més recents del CEOUAB, un aspecte que es vincula al paper fonamental dels mitjans com a element divulgador de rols i introductor del canvi social cap a la igualtat de gènere.
Natividad Ramajo e Ibone Lallana realizan un repaso al deporte y al fenómeno olímpico y a los estudios de género, una de las líneas de investigación más recientes del CEO-UAB, aspecto que encuentra su vinculación con el papel fundamental de los medios como elemento divulgador de roles e introductor del cambio social hacia la igualdad de género.
Natividad Ramajo and Ibone Lallana give an overview of sport, the Olympic phenomenon and gender studies, one of CEO-UAB’s most recent lines of research.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 177-184
3 documents
3.
17 p, 740.7 KB Televisió i Jocs Olímpics : simbiosi, globalitat i construcció de sentit / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Lallana del Rio, Ibone ; Centre d'Estudis Olímpics
Al capítol sobre televisió i Jocs Olímpics, Ibone Lallana i Emilio Fernández Peña repassen el paper de la televisió en la construcció de la imatge dels Jocs Olímpics per als televidents d’arreu del món i el seu paper fonamental en el finançament del Moviment Olímpic a través de la comercialització dels drets audiovisuals dels Jocs.
En el capítulo sobre televisión y Juegos Olímpicos Ibone Lallana y Emilio Fernández Peña repasan el papel de la televisión en la construcción de la imagen de los Juegos Olímpicos para los televidentes de todo el mundo y su papel fundamental en la financiación del Movimiento Olímpico a través de la comercialización de los derechos audiovisuales de los Juegos.
In the chapter on television and the Olympic Games, Ibone Lallana and Emilio Fernández Peña examine the role of television in the construction of the image of the Olympic Games for viewers across the globe, and their fundamental role in funding the Olympic Movement by selling Olympic broadcast rights.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 137-146
3 documents
4.
14 p, 661.9 KB Les cerimònies olímpiques de Barcelona’92 : el gran bufet de les imatges mediàtiques / García Muñoz, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Centre d'Estudis Olímpics
Les cerimònies olímpiques de Barcelona són el tema de l’article de Núria García, la primera gran investigació des d’una perspectiva internacional centrada no únicament en l’anàlisi de l’entramat tecnològic, comunicatiu, econòmic i cultural del fenomen televisiu, sinó, i d’això s’encarrega el capítol de la professora García, de descodificar la interpretació que de les cerimònies olímpiques es va fer als diferents països del món, en jutjar el fet local des de la perspectiva local dels diferents països receptors, però contribuint així a crear la imatge global dels Jocs.
Las ceremonias olímpicas de Barcelona son el tema del artículo de Núria García, la primera gran investigación desde una perspectiva internacional centrada no únicamente en el análisis del entramado tecnológico, comunicativo, económico y cultural del fenómeno televisivo, sino, y de eso se encarga el capítulo de la profesora García, de descodificar la interpretación que de las ceremonias olímpicas se realizó en los distintos países del mundo, juzgando lo local desde la perspectiva local de los distintos países receptores, pero contribuyendo así a crear la imagen global de los Juegos.
The Barcelona Olympic Ceremonies are the topic of an article by Núria García, the first major piece of international research that focused not only on analysing the technological, communications, economic and cultural apparatus of the television phenomenon, but also on decoding the interpretation of Olympic ceremonies by different countries worldwide, judging local aspects from the local perspective of the different reception countries, thus contributing to the creation of the global image of the Games.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 97-103
3 documents
5.
218 p, 6.1 MB Mosaic olímpic : recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys / Fernández Peña, Emilio ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- editor ; Cerezuela, Berta editor ; Gómez Benosa, Miquel editor ; Kennett, Christopher editor ; Centre d'Estudis Olímpics
Mosaic Olímpic aborda els estudis olímpics des de la riquesa i la interconnexió dels diferents fenòmens que els constitueixen: els mitjans de comunicació nous i tradicionals, l'economia, l'herència, el gènere, la gestió d'informació, l'urbanisme olímpic, el paper dels voluntaris o els programes culturals, entre d'altres. [...]
Mosaico Olímpico aborda los estudios olímpicos desde la riqueza y la interconexión de los diferentes fenómenos que los constituyen: los medios de comunicación nuevos y tradicionales, la economía, la herencia, el género, la gestión de información, el urbanismo olímpico, el papel de los voluntarios o los programas culturales, entre otros. [...]
An Olympic Mosaic tackles Olympic studies from the wealth and interconnection of the different phenomena that constitute them: media and the new media, economics, legacy, gender, information management, Olympic urban planning, the role of the volunteers or the cultural programs, among others. [...]

Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics. Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona, 2011
3 documents
6.
29 p, 2.4 MB Mitjans de Comunicació : la imatge de Barcelona'92 a la televisó internacional / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Centre d'Estudis Olímpics ; Rivenburgh, Nancy K. ; García, Núria
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh i Núria Garcia aborden la qüestió de la televisió internacional, dins l’apartat de mitjans de comunicació.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh y Núria García abordan la cuestión de la televisión internacional, dentro del apartado de medios de comunicación.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh and Núria Garcia broach the issue about International television, within the media section.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 76-97
3 documents
7.
96 p, 1001.0 KB Les Televisions locals a Catalunya : de les experiències comunitàries a les estratègies de proximitat / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Moragas Spà, Miquel de, 1943-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El 7 de juny de l’any 1980 la pionera de les televisions locals a Catalunya, Radiotelevisió de Cardedeu, feia la seva primera emissió experimental. Aquella experiència aviat es va veure repetida en altres localitats i comarques, superant totes les dificultats (polítiques,econòmiques, tecnològiques, organitzatives) fins a arribar a constituir un dels teixits audiovisuals més plurals i descentralitzats d’Europa i un valor fonamental del sistema comunicatiu català. [...]
Consell de l'Audiovisual de Catalunya 2002 (Quaderns del CAC)  
8.
117 p, 2.3 MB Televisió interactiva : simbiosi tecnològica i sistemes d’interacció amb la televisió / Prado, Emili, dir. (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Franquet i Calvet, Rosa, dir. (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Fernández Quijada, David (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El concepte de televisió interactiva s’ha convertit en un comodí de caire polisèmic que s’utilitza per designar tota una gamma d’aplicacions tecnològiques i de pràctiques de comunicació que preveuen alguna forma d’interacció per part del públic. [...]
Consell de l'Audiovisual de Catalunya 2006  

Documents de recerca 200 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
68 p, 1.1 MB El periodisme mòbil : Un repte global amb mirada a Catalunya. La incorporació de l''smartphone' a les redaccions de TV3, 8TV, Betevé i Cugat.cat. / Sánchez Franch, Amanda ; Torras Planas, Núria , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les redaccions estan canviant. La popularització de la telefonia mòbil intel·ligent està modificant la manera com consumim i compartim informació i és feina de tots els professionals de la comunicació veure com canalitzem aquesta nova eina per explicar el món a partir de fórmules noves. [...]
Las redacciones están cambiando. La popularización de los teléfonos inteligentes está modificando el modo de consumir y compartir información, y es tarea de todos los profesionales de la comunicación buscar el modo de canalizar esta nueva herramienta para explicar el mundo a partir de nuevas fórmulas. [...]
News desks are changing. The populization of smartphones is changing the way we consume and share information, and it is the job of all media.
professionals to see how we use this new tool to explain what happens in the world by using new formulas. The smartphone accentuates the concept of ubiquity: we are now able to share any information, anywhere and anytime. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2.
116 p, 3.2 MB Les distòpies dels segles XX i XXI : l'advertència de l'acceleració tecnològica en detriment a la Humanitat i al medi ambient / Sadurní i Martínez, Joana ; Casamajó Solé, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La literatura i el cinema són dues eines de representació de les realitats del moment. Mitjançant la ciència ficció, en ambdós àmbits es pot crear un retrat de la realitat viscuda i, a través de les perspectives dels diversos autors, fer-se una idea de quins són els aspectes socials que suposen una preocupació estesa. [...]
La literatura y el cine son dos herramientas de representación de las realidades del momento. Mediante la ciencia ficción, en ambos ámbitos se puede hacer un retrato de la realidad vivida y, a través de las perspectivas de los disintos autores, hacerse una idea de cuáles son los aspectos sociales que suponen una preocupación extendida. [...]
Literature and cinema are useful to represent a perspective about the realities of the moment. Through science fiction, in both areas it is possible to make a picture of reality, travelling through the perspectives of different authors , and getting an idea of ​​ the social issues that concern the society. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
3.
65 p, 1.5 MB TV3 : de líder, a l'ombra de Telecinco / Rodergas Batalla, Clara ; Sala i Noguer, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisi de la baixada d'audiència de TV3 respecte Telecinco, principalment en l'horari de prime time. El motiu d'aquesta caiguda es deu al tipus de programació que ofereixen una i altra cadena, més enllà de la ideologia que puguin tenir. [...]
Análisis de la bajada de audiencia de TV3 respecto Telecinco, principalmente en el horario de prime time. El motivo de esta caída se debe al tipo de programación que ofrecen una y otra cadena, más allá de la ideología que puedan tener. [...]
Analysis of the TV3's descent audience respect Telecinco, primarily in prime time schedule. The reason of this decline is for the type of programmation that they offer, beyond the ideology they may have. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
4.
72 p, 1.7 MB Representación y tratamiento del deporte femenino en informativos de televisión / Roche Ortiz, Albert ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball analitza la presència i el tractament informatiu de l'esport femení als informatius de les principals cadenes espanyoles de televisió. La recerca permet observar la quantitat de contingut esportiu femení emès i la qualitat informativa de les notícies, tenint en compte aspectes com els estereotips entorn a la dona esportista. [...]
El presente trabajo analiza la presencia y el tratamiento del deporte femenino en los informativos de las principales cadenas españolas de televisión. La investigación permite observar la cantidad de contenido deportivo femenino emitido y la calidad informativa de las noticias, teniendo en cuenta aspectos como los estereotipos en torno a la mujer deportista. [...]
This study analyzes the presence and treatment of female sport in the news of the main Spanish television channels. This research encapsulates the amount of female sport broadcasted and the informative quality of the news, taking into account different aspects such as stereotypes revolving around female athlete. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
171 p, 3.1 MB De El Ala Oeste a Borgen : La comunicación política en la ficción televisiva / Prieto Martínez, Alberto ; Tous Rovirosa, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La ficció política s'ha convertit, d'ençà el seu 'boom' a finals dels 90 amb l'èxit d''El Ala Oeste'. en una de les formes més fidels de representació del funcionament institucional, les relacions de les institucions amb la societat civil i els mitjans i de com la política ha de comunicar. [...]
La ficción política se ha convertido, desde su 'boom' a finales de los años 90 con el éxito de 'El Ala Oeste', en una de las formas más fieles de representación del funcionamiento institucional, las relaciones de las instituciones con la sociedad civil y de cómo la política debe comunicar. [...]
Political fiction has become, ever since it's popular arise in the late 90's with the successful 'The West Wing', one of the most reliable ways to represent how politics work, how institutions relate to society and media and how politics must communicate. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
6.
118 p, 2.0 MB El perquè del sensacionalisme esportiu a la televisió pública i privada actual / Peñaranda Valenzuela, Aleix ; Oliva Lloveras, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau és una recerca i un estudi que pretén determinar el grau de sensacionalisme que es dóna en el tractament de l'esport a la televisió pública i a la privada. Per fer-ho, s'han analitzat i comparat diferents programes dedicats a l'esport hegemònic, com és el futbol, dels dies 26 de febrer i 8 de març, de la Televisió de Catalunya i Televisió Espanyola i dels grups de comunicació Mediaset i Atresmedia.
Este Trabajo de Fin de Grado es una investigación y un estudio que pretende determinar el grado de sensacionalismo que se da en el tratamiento del deporte en la televisión pública y en la privada. [...]
This Final Project is an investigation and a study that tries to determine the degree of sensationalism that is given in the treatment of the sport in the public and private television. To do this, it has been analyzed and compared different programs dedicated to the hegemonic sport, such as football, on February 26th and March 8th, the Television of Catalonia and Spanish Television and the media groups Mediaset and Atresmedia.

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
7.
101 p, 2.9 MB L'Anàlisi de la narrativa de Les Tres Bessones : els valors i la Identitat cultural catalana / Parra Morell, Elisabeth ; Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball pretén ser una anàlisi de contingut on s'estudiaran al detall els valors que transmeten "Les Tres Bessones" i els nombrosos símbols i referències de la identitat cultural catalana que mostren aquests dibuixos. [...]
El presente trabajo pretende ser un análisis de contenido donde se estudiarán en detalle los valores que transmiten "Las Tres Mellizas" y los numerosos símbolos y referencias de la identidad cultural catalana que muestran estos dibujos. [...]
The following study intends to be a content analysis where the values ​​transmitted by "The Triplets" and the numerous symbols and references of the Catalan cultural identity shown in these cartoons will be studied in detail. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
8.
93 p, 3.6 MB El tractament de la informació esportiva als serveis informatius de televisió de les cadenes públiques a l'Estat espanyol : el cas de TVE i TV3 / Artiaga Morales, Nil ; Terrón Blanco, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest Treball de Fi de Grau s'ha realitzat un estudi sobre la situació del periodisme esportiu actual i les seves característiques a l'actualitat, mitjançant una exposició teòrica a partir de llibres i articles d'autors especialitzats en periodisme esportiu. [...]
En este Trabajo de Fin de Grado se ha realizado un estudio sobre la situación del periodismo deportivo actual i sus características en la actualidad, mediante una exposición teórica a partir de libros y artículos de autores especializados en periodismo deportivo. [...]
In this Final Project has been realized a study of the situation of the current sports journalism and its characteristics at present, with a theoretical exposition from books and articles of authors specialized in sports journalism. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
9.
97 p, 2.8 MB La comunicació de crisi a les empreses : anàlisi del cas Mercadona / Amat Loshuertos, Óscar ; Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com objectiu mostrar les estratègies comunicatives que va duu a terme Mercadona arran d'una crisi comunicativa amb el Banc d'Aliments de València. Mercadona va veure afectada la seva imatge a partir de l'emissió d'un reportatge al programa de televisió "Salvados" emès el 9 de desembre de 2012. [...]
Este trabajo tiene como objetivo mostrar las estrategias comunicativas que lleva a cabo Mercadona raíz de una crisis comunicativa con el Banc d'Aliments de Valencia. Mercadona vio afectada su imagen a partir de la emisión de un reportaje en el programa de televisión "Salvados" emitido el 9 de diciembre de 2012. [...]
This project aims to show the communication strategies Mercadona carried out following a crisis communication with the Banc d'Aliments of Valencia. Mercadona’s image was damaged after a report was broadcasted on the television program "Salvados" the on 9th of December in 2012. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
10.
59 p, 32.3 MB Creación de un programa de televisión : de la mente a la pantalla / Barrio Peguero, Paula ; Pérez Pérez, Adri ; Maldonado López, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball plasma tot el procés de creació d'un programa de televisió, concretament un magazín nocturn d'informació, debat i actualitat. En ell, treballem tots i cada un dels passos per a que sigui una realitat: Des de la idea inicial, a la posada en marxa del programa. [...]
Este trabajo plasma todo el proceso de creación de un programa de televisión, concretamente un magacín nocturno de información, debate y actualidad. En él, trabajamos todos y cada uno de los pasos para que sea una realidad: Desde la idea inicial, a la puesta en marcha del programa.
El objetivo final de este proyecto está pensado para, en algún caso, poderlo presentar a una cadena de televisión y convencer a esta para que compre nuestra producción y llegue a ofrecernos un hueco en su parrilla para emitir nuestro producto.
This work shows the entire process of creating a TV show, specifically a night magazine which provides information, debates and current issues. In it, we work each and every step to make it real: from the initial idea to the implementation of the program. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 200 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
29 p, 396.7 KB Music, sound and the moving image / Liverpool University Press
[Liverpool] : Liverpool University Press, 2007-
164 documents

Articles 128 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
34 p, 458.7 KB La comunicación audiovisual como herramienta para la apropiación social de la ciencia y temas urbanos : un estudio de caso en la ciudad de Popayán, Colombia / Córdoba Calvo, Andrés Alejandro (Institución Universitaria Colegio Mayor del Cauca) ; Muñoz Hoyos, Javier Ancisar (Colegio Mayor del Cauca)
Los medios de comunicación ya no solo tienen la tarea y el poder de informar. Pueden ir más allá y hacer grandes contribuciones en las distintas áreas del conocimiento. El audiovisual, uno de ellos y a través del cual se buscará reflexionar sobre su papel en distintos escenarios, desde los informativos, pasando por los grupos científicos hasta los temas de ciudad.
Els mitjans de comunicació ja no només tenen la tasca i el poder d'informar. Poden anar més enllà i fer grans contribucions en les diferents àrees del coneixement. L'audiovisual, és un d'ells mitjançant el qual es buscarà reflexionar sobre el seu paper en diferents escenaris, des dels informatius, passant pels grups científics fins als temes de ciutat.
The media no longer only have the task and the power to inform. They can go further and make great contributions in different areas of knowledge. The audiovisual is one of them, through which it is sought to reflect on its role in various scenarios, from news, including scientific groups and even city issues.

2016
Ruta comunicación, Núm. 7 (2016) , p. 24-57 (Artículos)  
2.
13 p, 310.6 KB Figuras profesionales emergentes de radio y televisión en la era de la hipermedialidad / Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez González, Angel Custodio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervantes Urbieta, Rosa Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona)
La hibridación en los géneros –radiofónicos y televisivos- es una realidad, todos han tenido que adaptarse a las audiencias y, de la misma manera, lo han hecho los profesionales responsables de su producción, incluso en los formatos más tradicionales. [...]
Genres hybridization -radio and tv -is a reality, the professionals responsible of this production has adapted to the audience and, in the same way the more traditional formats has changed. [...]

2017 - 10.14198/MEDCOM2017.8.1.4
Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication, Vol. 8, Num. 1 (2017) , p. 45-57  
3.
18 p, 482.2 KB El dinamisme d'un model lingüístic de projecció social / Casals i Martorell, Daniel, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L’objectiu d’aquest treball és analitzar l’evolució del model lingüístic de Televisió de Catalunya. La metodologia que hem seguit té en compte dues fonts d’informació bàsiques: d’una banda, el testimoni d’assessors lingüístics de Televisió de Catalunya que han viscut e primera mà la construcció i l’aplicació del model i, de l’altra, els resultats d’un conjunt de recerques fetes fins ara sobre aquesta temàtica. [...]
2008
Quaderns Divulgatius, Num. 34 (2008) , p. 69-86  
4.
17 p, 132.8 KB Televisió i identitat nacional. Esplendor i declivi de la televisió autonòmica catalana / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Malgrat les dificultats que hagin pogut sorgir des dels seus inicis mateixos, durant vint anys TVC ha complert els seus objectius de representació institucional i ha permès una certa representació pública de normalitat lingüística catalana, encara que sigui només pel fet de fer possible l’existència d’un registre televisiu absolutament actual. [...]
2008
Via : valors, idees, actituds : revista del Centre d'Estudis Jordi Pujol, Núm. 6 (maig 2008) , p. 36-52  
5.
25 p, 1.0 MB El imposible "debate" entre víctimas y victimarios : notas sobre las declaraciones televisivas de Miguel Etchecolatz (1997) / Feld, Claudia (Consejo nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas - CONICET (Argentina))
En el marco de la impunidad producida por las leyes de Punto Final y Obediencia Debida en Argentina, en 1997 el ex comisario Miguel Etchecolatz, que había aplicado torturas a detenidos-desaparecidos durante la dictadura argentina, fue invitado a un programa televisivo para debatir con una de sus víctimas. [...]
En el marc de la impunitat produïda per les lleis de Punt Final i Obediència Deguda a Argentina, en 1997 l'ex comissari Miguel Etchecolatz, que havia aplicat tortures a detinguts-desapareguts durant la dictadura argentina, va ser convidat a un programa televisiu per debatre amb una de les seves víctimes. [...]
In the context of impunity produced by the laws of Full Stop and Due Obedience in Argentina, the former commissioner Miguel Etchecolatz, who had applied torture to disappeared people during Argentina's dictatorship, was invited in 1997 to a TV program in order to discuss with one of his victims. [...]

2016
Rúbrica contemporánea, Vol. 5 Núm. 9 (2016) , p. 77-101 (Dossier)  
6.
12 p, 74.2 KB Polítiques públiques de ràdio i televisió local en l'entorn digital a Espanya (1997-2004) / Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
The communication analyses the main public policies that, within the framework of digitalisation, are undertaken for local broadcasting between 1997, starting point for terrestrial digital broadcasting, and 2004 in Spain on the basis of historical background and development of radio and television. [...]
2005
Trípodos.com, Vol. 2, Num. 1 (2005) , p. 639-650  
7.
1 p, 47.7 KB La llavor unitarista contra TV3 / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Ara, Núm. 83 (20 febrer 2011) , p. 30  
8.
12 p, 256.4 KB Anàlisi de la cobertura a dues televisions públiques de la catàstrofe humanitària d'Haití (12 de gener de 2010) / Giró, Xavier (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; Carrera, Mar (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; Farrera, Laia (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes)
L’anàlisi de la cobertura que TVE i TV3 van fer de la crisi humanitària registrada a Haití després del terratrèmol del gener de 2010 mostra que, tot i que hi ha una perspectiva preocupada per la sort de les víctimes, en un nombre elevat de peces informatives de les dues cadenes hi ha tòpics i estereotips habituals sobre els països del Sud i el discurs té sovint un to paternalista i neocolonial marcat. [...]
The analysis of the TVE and TV3 coverage of the Haitian humanitarian crisis following the earthquake of January 2010 shows that although there is a concerned perspective regarding the fate of the victims, in a high number of news of both chains there are topics and stereotypes ordinarily used in reference to the South and that the discourse has often a patronizing and neocolonial slant. [...]

2014
Quaderns del CAC, Vol. 17 Núm. 40 (Juliol 2014) , p. 57-68  
9.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l’alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
10.
13 p, 110.4 KB Solidaritat delimitada. Estudi de la cobertura televisiva dels fets de la tanca de Melilla / Giró, Xavier (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; López, Lola (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; Carrera, Mar (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; Castel, Antoni (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; García, Laura (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes) ; Jarque i Muñoz, José Manuel (Observatori sobre la Cobertura Informativa dels Conflictes)
Les principals cadenes de televisió que emeten a Catalunya van cobrir l'anomenada "crisi de les tanques" de Ceuta i Melilla amb un discurs solidari però alarmista en què la representació dels immigrants va oscil·lar entre la victimització i l'amenaça de perill. [...]
Les principales cadenas de televisión que emiten en Cataluña cubrieron la denominada “crisis de las vallas” de Ceuta i Melilla con un discurso solidario pero alarmista en el que la representación de los inmigrantes osciló entre la victimización y la amenaza de peligro. [...]
The main television stations that broadcast in Catalonia covered the so-called "crisis of the fences" in Ceuta and Melilla with a supportive but alarmist speech in whom the representation of the immigrants ranged between the victimization and the threat of danger. [...]

2006
Quaderns del CAC, Núm. 23-24 (Abril 2006) , p. 37-49
3 documents

Articles : 128 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
18 p, 560.8 KB Expediente X: el culto que persiste / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Xerrada oferta dins el Festival de Sèries de Sabadell. Introducció a la sèrie Expediente X.
2015
Festival de Sèries. Sabadell, Catalunya, : 2015  
2.
13 p, 188.3 KB Interactive servicies in European television : a dissimilar reality / Franquet i Calvet, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; European Communication Research and Education Association
2008
European Communication Conference, 2a : 2008  
3.
28 p, 1.3 MB Noves formes de comunicació publicitària televisiva : impacte visual, reconeixement cognitiu, reactància psicològica i comportament del telespectador / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La multiplicació de les cadenes de TV i la diversificació dels nous suports (Internet i tecnologia mòbil) estan generant grans canvis en la Comunicació Publicitària. El tradicional spot està deixant pas a tot un seguit de formats anomenats Publicitat no Convencional (PNC) o Accions Especials (AAEE) i tot un seguit de obreimpressions, pantalles dividides, animacions, banners i altres formats comunicatius i/o publicitaris, apareixen a la pantalla televisiva (TV) mentre l’espectador està mirant la programació. [...]
2011
Jornades de Recerca en Comunicació dels Països Catalans, 3es : 2011
2 documents

Documents gràfics 3 registres trobats  
1.
1271x1720, 222.5 KB Ciutadans! : 1978 Televisió Catalana / Promotora de Televisió Catalana
[s.l.] : Cosmos I. G., 1978  
2.
1346x1040, 878.9 KB Per una televisió catalana al servei del poble : ... / Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE)
[S.l.] : Ratlles, 1978  
3.
727x1040, 842.0 KB Per a una televisió nacional de Catalunya : debat : ... / Club Ramon Muntaner ; Giner, Pasqual
1980  

Multimèdia 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Guillem Sans, director de l'APM, a la Facultat Ciències de la Comunicació / Sans, Guillem
Ponència "APM?, una altra mirada a la TV", presentada a la Jornada "Reflexions i tendències en comunicació", que es va celebrar el 17 de gener de 2013 a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB.
2013 (Actes de la Facultat de Ciències de la Comunicació)
   
2.
40è aniversari Facultat Ciències de la Comunicació : "Comunicant" : acte de cloenda amb Andreu Buenafuente. / Buenafuente, Andreu, 1965-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de la Comunicació, 2011. (Actes de la Facultat de Ciències de la Comunicació)
   
3.
40è aniversari Facultat Ciències de la Comunicació : Bibiana Ballbè : culturainment : una fòrmula d'èxit (o de com barrejar cultura i entreteniment en formats televisius/radiofònics i de premsa) / Ballbè, Bibiana, 1977- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de la Comunicació, 2011. (Actes de la Facultat de Ciències de la Comunicació)
   
4.
25:25, 23.3 MB Música infantil / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Ràdio 4 ; Laboratori de Produccions Sonores de Ficció i Entreteniment (2001-2002 : Bellaterra, Catalunya)
Fora d'hores (Programa radiofònic)
2002  
5.
800x600, 3.1 KB Cinema documental / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició virtual sobre un dels gèneres cinematogràfics i televisius que més s'ha popularitzat aquests darrers anys.
2007  
6.
4.0 KB La Indústria de l'àudiovisual : ràdio i televisió / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre la indústria audiovisual a Catalunya, i l'òrgan de control -el CAC- encarregat de vetllar pel seu correcte desenvolupament.
2004  
7.
Bob Garfield's Ad-thropology / Garfield, Bob ; London International Advertising Awards
New York : London International Advertising Awards , [199-?].

Hai Karate aftershave -- Ambush calogne -- Chef Boy-ar-dee-- Jello Whip 'n chill -- Joy (Eddie Lambert, Mary Tyler Moore, Dick Van Dyke) -- Chevrolet (Fred MacMurray) -- Spring cigarettes -- Little hostess buffet -- Milton Bradley games -- Uncle Ben's quick rice -- Virginia slims cigarettes -- Diet Rite coke -- O.B. tampons -- Rive gauche cologne and Mascara -- Peter Jackson cigarettes -- DuMaurier cigarettes -- L&M cigarettes -- True cigarettes -- Fanta -- Reingold beer -- Mustang Ford (McLean Stevenson) -- Black label beer -- Colt 45 beer -- Kennedy for president -- Goldwater for president.
   

8.
Bob Garfield's In my day job, I'm a movie star / Garfield, Bob ; London International Advertising Awards
New York : London International Advertising Awards , [199-?].

Jello and Dream Whip (Carol Channing)--Campbell's soups (Dave Marr)--Kent cigarettes (Dick Van Dyke, Mary Tyler Moore)--U.S. Commemorative stamps (Ernest Borgnine)--Good n' Plenty candy (Jason Alexander)--Aramis--Band Aids (John Travolta)--Javelin Amer. Motors--Apple computers (Kevin Costner)--La Choy Chow Mein (Muppetts)--Mattel toyes--Faberge shampoo (Farrah Fawcett)--Yardley false eyelashes ("Twiggy")--Lady Clairol (Inger Stevens)--Coty Cremestick lipstick (Joey Heatherton)--Carling Black label beer (Arte Johnson)--Lionel electric cars (Arte Johnson)--Coca-Cola (Barbara McNair)--Sprite (Gerry Mulligan)--Schacker beer (Louis Armstrong)--Billy beer (Billy Carter)--Awake orange juice (Bette Davis).
   

9.
Directors, from commercials to feature films : Vol. 1 / London International Advertising Awards
New York : London International Advertising Awards , [2004?].

Woody Allen, Jon Amiel, Paul Arden, Michael Bay, Bruce Beresford, Tim Burton, Martin Campbell, Martha Fiennes, Mike Figgis, William Friedkin, Bob Giraldi.
   

10.
Directors, from commercials to feature films : Vol. 2 / London International Advertising Awards
New York : London International Advertising Awards , [2004?].

Tony Kaye, David Kellogg, David Lynch, Garry Marshall, Mark Pellington, Alex Proyas, Rob Saunders, Fred Schepisi, Jake Scott, Ridley Scott.
   


Multimèdia : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.