Results overview: Found 311 records in 0.03 seconds.
Articles, 253 records found
Contributions to meetings and congresses, 13 records found
Periodical publications, 1 records found
Books and collections, 7 records found
Research literature, 35 records found
Learning materials, 2 records found
Articles 253 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 102.8 KB Córdoba 2013 : acuartelamiento y saqueos. Un análisis de la discursividad televisiva / Casali, Carolina (Universidad Nacional de Córdoba) ; Rodríguez Amieva, José Manuel (Universidad Nacional de Córdoba)
En diciembre del 2013, en Córdoba, Argentina, la policía provincial inicia una huelga, que detona en una serie de saqueos y situaciones violentas entre la ciudadanía. Aquí nos proponemos analizar los múltiples discursos producidos por medios televisivos sobre estos sucesos, identificando las relaciones intertextuales e interdiscursivas vinculadas a la construcción semiótica de las identidades de los actores intervinientes, en tanto rememoran acontecimientos pasados.
In December 2013, in Cordoba, Argentina, the provincial police began a strike, which triggers a series of looting and violent situations among citizens. Here we analyze the many speeches produced by television media about these events, identifying interdiscursive and intertextual relations linked to the semiotic construction of the identities of the actors involved, as long as they recall past events.

2017
Designis, Núm. 26 (Enero-Junio 2017) , p. 197-203  
2.
10 p, 190.0 KB Fábula e historia : fases y estructuras del patito feo en la telenovela / Cid Jurado, Alfredo Tenoch (Universidad Autónoma Metropolitana Xochimilco)
El presente trabajo centra su atención en el estudio de la fábula dentro del relato y se distingue la diferencia entre trama y discurso. La fábula se entiende como parte constitutiva de una historia trascendental que se reproduce en el discurso televisivo de las telenovelas. [...]
This paper focuses on the study of the fable into the story and distinguishes the difference between plot and discourse. The fable is meant to be as a constituent part of transcendental history played in the language of television "telenovelas" (soap opera). [...]

2015
Designis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 171-180  
3.
11 p, 96.5 KB Yo soy Bea : un ejemplo de migración cultural / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona)
Yo soy Bea (Tele5, 2006-07), la versión española del serial colombiano Yo soy Betty la fea, marca un hito en la adaptación de un formato de ficción extranjero por su éxito y versatilidad. Los resultados de audiencia determinaron su continuidad más allá del final original, hasta alcanzar los 470 capítulos generando una gama de recursos para alimentar otros programas de la cadena. [...]
Yo soy bea (Tele 5, 2006-07), the spanish version of the colombian telenovela Yo Soy Betty la fea, marks a milestone in the adaptation of foreign fction format, for its success and versatility. The ratings obtained allowed the program continuity beyond the end of the original screenplay, reaching 470 chapters and creating a gama of resources that fed other programs of the channel. [...]

2015
Designis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 157-167  
4.
10 p, 92.1 KB Camp Betty : un caso interesante para la semiotica de las culturas / Pozzato, Maria Pia (Universidad de Bolonia)
Este trabajo analiza dos problemas: la definición cultural de la fealdad, tema central en la serie Betty la fea; y las modalidades a través de las cuales hoy se 'traduce', a nivel internacional, un scripted format serial. [...]
This article examines two problems: the cultural definition of 'ugliness' –central theme of the television programme Betty la fea / ugly betty– and the ways in which a scripted format serial, is translated nowadays in different countries. [...]

2015
Designis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 147-156  
5.
18 p, 146.8 KB Medios de comunicación universitarios en Ecuador : entrevistas con los directivos institucionales sobre el salto de la teoría a la práctica periodística / Trámpuz, Juan Pablo (Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (Equador)) ; Barredo Ibáñez, Daniel (Universidad del Rosario) ; Palomo Torres, María Bella (Universidad de Málaga)
La presente investigación profundiza en las experiencias de los medios de comunicación universitarios ecuatorianos como escenarios de formación, los cuales permiten a los estudiantes desenvolverse en espacios reales del ejercicio periodístico, pero dentro de la esfera educativa. [...]
This study examines experiences using the Ecuadorian university media as training scenarios to allow students to gain experience in real spaces of journalistic practice, but within the educational sphere. [...]
Aquesta investigació aprofundeix en les experiències dels mitjans de comunicació universitaris equatorians com a escenaris de formació que permeten als estudiants desenvolupar- se en espais reals de l'exercici periodístic, però dins de l'esfera educativa. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3174
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 60 (June 2019) , p. 7-24 (Articles)
2 documents
6.
9 p, 1.2 MB Producción de ficción televisiva española a partir de la desregulación: entre la atomización de las empresas y la concentración vertical / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Ares, María Luz (Jungle Media)
Este artículo intenta paliar la ausencia de datos y de investigaciones empíricas sobre las diferentes modalidades de producción de ficción televisiva española, desde el predominio inicial de la producción interna hasta la casi completa externalización actual. [...]
This article attempts to mitigate the absence of data and empirical research on the different types of production of Spanish television fiction, from the initial predominance of in-house production to the near complete industry wide trend of outsourcing. [...]

2019 - 10.3145/epi.2019.ene.10
El profesional de la información, Vol. 28 Núm. 1 (2019)  
7.
12 p, 594.4 KB Educar entreteniendo: los problemas de salud de los personajes femeninos en la ficción TV española / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María (Universidad Internacional de La Rioja)
El uso del entretenimiento en la comunicación mediática sobre salud viene siendo una estrategia habitual desde la década de los noventa; pero, aunque su eficacia ha sido reiteradamente probada, algunos estudiosos critican el sesgo de los mensajes y discuten sus beneficios. [...]
The use of the entertainment in the media communication about health issues has become a usual strategy since the 1990s. Notwithstanding, despite its effectiveness has been repeatedly proven, some scholars criticize the bias in the messages and question the benefits. [...]
O uso do entretenimento na comunicação midiática sobre saúde vem sendo uma estratégia habitual desde a década de noventa, mas, embora a sua eficácia já tivesse sido reiteradamente comprovada, alguns estudiosos criticam o viés das mensagens e discutem os benefícios. [...]

2019 - 10.11144/Javeriana.syp37-73.eeps
Signo y Pensamiento, Vol. 37 Núm. 73 (2019)  
8.
14 p, 2.6 MB Mensajes y masajes : la expansión del infoentretenimiento en los noticiarios televisivos españoles / Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Vicente Mariño, Miguel (Universidad de Valladolid)
Traditional boundaries between information and entertainment are suffering a clear devaluation. The pessimistic landscape drew by Postman (1985) is being overcome by contemporary media reality. TV newscast's structure follows fiction narration rules; content is getting 'softer' and the overall discourse is simpler than the complex reality that lies behind daily life. [...]
2009
Trípodos, Núm. Extra (2009) , p. 467-480  
9.
9 p, 532.1 KB Ficción televisiva en Europa (EU5): origen, circulación de productos y puesta en parrilla / Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
circulación de contenidos de ficción entre países y mercados televisivos se ha diversificado gracias a la multiplicación de canales y formas de acceso y consumo. A pesar de la facilidad, la ubicuidad y la universalidad de acceso, la televisión lineal en abierto sigue siendo el medio hegemónico en los grandes mercados europeos. [...]
The circulation of scripted television shows across countries and markets has diversified due to the proliferation of chan-nels and forms of consumption and access. Despite ubiquity and universal access, open linear TV remains the dominant medium in the major European markets. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.ene.14
El profesional de la información, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 132-140  
10.
23 p, 223.9 KB Info-show en la televisión europea : en busca del engangement social de la audiencia / Franquet, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gomez Bernal, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coromina Rodríguez, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guerrero Rojas, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde la invención de la televisión, el acto de visionado siempre ha tenido vinculado un componente social, pasando a convertirse en un agente socializador al que se le asocia una actividad de condición colectiva. [...]
2018
AdComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, V. 15 (2018) , p. 141-163  

Articles : 253 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
24 p, 996.3 KB Las redes sociales y las aplicaciones móviles en las estrategias de transformación digital de los medios de servicio público europeos / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano Martínez, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los medios de servicio público europeos han acometido en pocos años un acelerado proceso de expansión en redes sociales y de desarrollo de aplicaciones móviles. Desde el punto de vista cuantitativo, la actividad, la diversificación y la trayectoria en este ámbito ha sido intensa: 306 cuentas principales verificadas, 275 millones de seguidores, 5,5 millones de aportaciones de contenidos, 16 mil millones de visualizaciones y 48 millones de descargas de las 90 Apps oficiales. [...]
2019
Congreso Internacional de Investigadores en Comunicación. Barcelona, 2nd : 2019  
2.
12 p, 930.4 KB Los servicios públicos de televisión en España y el Mercado Único Digital: ¿existe una convergencia real? / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Saavedra, Carlos, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Murciano Martínez, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Mercado Único Digital europeo y la nueva realidad multipantalla obligan a avanzar a los medios de servicio público de España desde una fase centrada en la tecnología y los cambios en los consumos, a una etapa focalizada en la financiación, los nuevos públicos y los valores.
2019
Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (SEP): oportunidades y riesgos del periodismo hiperconectado. Bilbao, 25è: 2019  
3.
7 p, 635.8 KB Adaptarse o "morir": la televisión pública en España ante los retos del Mercado Único Digital europeo / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En el escenario del Mercado Único Digital europeo, las estrategias de innovación y adaptación son fundamentales para la supervivencia de televisión pública, nacional, autonómica y local en España.
2019
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales: retos de la tecnología en los ámbitos de la sociedad. Santader, : 2019  
4.
2 p, 150.2 KB Mensajes publicitarios en TV y estética corporal: fectos de la formación mediática en pacientes ingresadas con TCA / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grau, Antoni (Instituto de Trastornos Alimentarios (ITA)) ; Cassalé, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se comparan los efectos de la publicidad de alimentación, especialmente la relacionada con la estética corporal, en las actitudes incitadas en pacientes ingresadas por TCA, que han recibido educación mediática, y en la población normalizada que no la ha recibido. [...]
2016
Congreso Hispano Latinoamericano de Trastornos de la Conducta Alimentaria. Barcelona, 12è : 2016
2 documents
5.
14 p, 2.5 MB Diseccionando la presencia de L3 en textos audiovisuales y en sus traducciones / Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol, Miquel (Universitat de Vic)
Gracias a un proyecto del Ministerio, desde la Uvic, la UAB y la UPF estamos analizando la función de las lenguas y las variedades lingüísticas en las películas multilingües (L3). Los objetivos del estudio son: realizar un estudio descriptivo de la traducción de películas que contengan una tercera lengua; proporcionar datos para refinar y ampliar los modelos teóricos existentes sobre la traducción audiovisual e investigar estrategias específicas para doblaje y subtitulado; y crear una base de datos consultable sobre películas multilingües, como herramienta para investigadores, formadores, aprendices y traductores profesionales. [...]
A remarkable number of films and television series display more than one language; they include different languages or a language with significant internal variation. The translation of such texts poses important challenges, since language variation can manifest itself in different forms and fulfil certain functions, which could be stylistic, pragmatic or discursive. [...]

2017
Jornadas de Doblaje y Subtitulación. Alacant, 8es : 2017  
6.
21 p, 3.8 MB Practical examples, making AVMS accessible in the EU / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Workshop on Accessibility Products and Services. Brusel·les, : 2017  
7.
17 p, 225.5 KB De la niña bonita al patito feo. El proyecto republicano en el cine y la televisión / Barrenetxea Marañón, Igor (Universidad del País Vasco)
2016 (Mesa 1: Joves i intel·lectuals)
La Segona República. Cultures i projectes polítics. Congrés Internacional d'Història. Bellaterra, : 2016  
8.
1 p, 1.3 MB Non-conventional TV advertising : visual impact and viewer's visual behaviour / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Padilla, Alexander (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jaén, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Estudio realizado con la tecnología del eye tracker, cuyo objetivo es conocer el impacto visual de la pantalla compartida, la animación y la sobreimpresión y la conducta visual del telespectador. [...]
2010
SEPEX Conference (Sociedad Española de Psicología Experimental). Granada, Andalusia, 8a : 2010
2 documents
9.
15 p, 251.1 KB Calidad y evaluación de valores en la comunicación : construcción de un inventario de valores para España y Brasil / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
Presentamos una investigación sobre los valores universales que rigen nuestra convivencia social. Este trabajo se apoya metodológicamente en el análisis de contenido de tres documentos de gran consenso social y distinto origen cultural: la Carta de Derechos Humanos, la Constitución Federal de Brasil y la Constitución Española. [...]
2012
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 35è : 2012  
10.
8 p, 2.2 MB Interactive television : a reality in construction : report to the Consell Audiovisual de Catalunya / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Franquet i Calvet, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents a summary of a reserach report into the state of interactive television and the different systems for interaction with television developed by the regulating authority in Catalonia (Spain). [...]
2006
European Conference on Interactive Television, 4a : 2006  

Contributions to meetings and congresses : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Periodical publications 1 records found  
1.
234 p, 8.1 MB Informe anual ... : / Annual report / Antena 3 de Televisión.
Madrid : Antena 3, [199-?]-2006
6 documents

Books and collections 7 records found  
1.
87 p, 985.3 KB Las series de culto estadonunidenses en el mercado internacional: la recepción de Expediente X en España (y Latinoamérica) / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La serie de televisión estadounidense Expediente X (Chris Carter, 1993-2002) es un hito en la historia de la interacción entre las compañías productoras de televisión y los espectadores. Mientras que previamente los productores y los canales de televisión estadounidenses solían calibrar el éxito de sus series principalmente a través del correo ordinario (aparte de los 'ratings' y 'shares' de audiencia, por supuesto), el uso generalizado de internet desde mediados de la década de 1990 en adelante, con sus 'chats' y foros dedicados a series específicas, ha generado una fiscalización mucho más intensiva que nunca de la producción y la recepción de todas las series de televisión por parte de los espectadores. [...]
Lewiston, NY : Edwin Mellen Press , 2010
Comparison of Popular TV in English and Spanish Speaking Societies: Soaps, SciFi, Sitcoms, Adult Cartoons, and Cult Series, 2010, p. 107-135  
2.
15 p, 702.0 KB Olimpisme i els estudis de gènere / Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Lallana del Rio, Ibone ; Centre d'Estudis Olímpics
Natividad Ramajo i Ibone Lallana fan un repàs de l'esport i el fenomen olímpic i els estudis de gènere, una de les línies d'investigació més recents del CEOUAB, un aspecte que es vincula al paper fonamental dels mitjans com a element divulgador de rols i introductor del canvi social cap a la igualtat de gènere.
Natividad Ramajo e Ibone Lallana realizan un repaso al deporte y al fenómeno olímpico y a los estudios de género, una de las líneas de investigación más recientes del CEO-UAB, aspecto que encuentra su vinculación con el papel fundamental de los medios como elemento divulgador de roles e introductor del cambio social hacia la igualdad de género.
Natividad Ramajo and Ibone Lallana give an overview of sport, the Olympic phenomenon and gender studies, one of CEO-UAB's most recent lines of research.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 177-184
3 documents
3.
17 p, 740.7 KB Televisió i Jocs Olímpics : simbiosi, globalitat i construcció de sentit / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Lallana del Rio, Ibone ; Centre d'Estudis Olímpics
Al capítol sobre televisió i Jocs Olímpics, Ibone Lallana i Emilio Fernández Peña repassen el paper de la televisió en la construcció de la imatge dels Jocs Olímpics per als televidents d'arreu del món i el seu paper fonamental en el finançament del Moviment Olímpic a través de la comercialització dels drets audiovisuals dels Jocs.
En el capítulo sobre televisión y Juegos Olímpicos Ibone Lallana y Emilio Fernández Peña repasan el papel de la televisión en la construcción de la imagen de los Juegos Olímpicos para los televidentes de todo el mundo y su papel fundamental en la financiación del Movimiento Olímpico a través de la comercialización de los derechos audiovisuales de los Juegos.
In the chapter on television and the Olympic Games, Ibone Lallana and Emilio Fernández Peña examine the role of television in the construction of the image of the Olympic Games for viewers across the globe, and their fundamental role in funding the Olympic Movement by selling Olympic broadcast rights.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 137-146
3 documents
4.
14 p, 661.9 KB Les cerimònies olímpiques de Barcelona'92 : el gran bufet de les imatges mediàtiques / García Muñoz, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Centre d'Estudis Olímpics
Les cerimònies olímpiques de Barcelona són el tema de l'article de Núria García, la primera gran investigació des d'una perspectiva internacional centrada no únicament en l'anàlisi de l'entramat tecnològic, comunicatiu, econòmic i cultural del fenomen televisiu, sinó, i d'això s'encarrega el capítol de la professora García, de descodificar la interpretació que de les cerimònies olímpiques es va fer als diferents països del món, en jutjar el fet local des de la perspectiva local dels diferents països receptors, però contribuint així a crear la imatge global dels Jocs.
Las ceremonias olímpicas de Barcelona son el tema del artículo de Núria García, la primera gran investigación desde una perspectiva internacional centrada no únicamente en el análisis del entramado tecnológico, comunicativo, económico y cultural del fenómeno televisivo, sino, y de eso se encarga el capítulo de la profesora García, de descodificar la interpretación que de las ceremonias olímpicas se realizó en los distintos países del mundo, juzgando lo local desde la perspectiva local de los distintos países receptores, pero contribuyendo así a crear la imagen global de los Juegos.
The Barcelona Olympic Ceremonies are the topic of an article by Núria García, the first major piece of international research that focused not only on analysing the technological, communications, economic and cultural apparatus of the television phenomenon, but also on decoding the interpretation of Olympic ceremonies by different countries worldwide, judging local aspects from the local perspective of the different reception countries, thus contributing to the creation of the global image of the Games.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 97-103
3 documents
5.
218 p, 6.1 MB Mosaic olímpic : recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB : 20 anys / Fernández Peña, Emilio ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- editor ; Cerezuela, Berta editor ; Gómez Benosa, Miquel editor ; Kennett, Christopher editor ; Centre d'Estudis Olímpics
Mosaic Olímpic aborda els estudis olímpics des de la riquesa i la interconnexió dels diferents fenòmens que els constitueixen: els mitjans de comunicació nous i tradicionals, l'economia, l'herència, el gènere, la gestió d'informació, l'urbanisme olímpic, el paper dels voluntaris o els programes culturals, entre d'altres. [...]
Mosaico Olímpico aborda los estudios olímpicos desde la riqueza y la interconexión de los diferentes fenómenos que los constituyen: los medios de comunicación nuevos y tradicionales, la economía, la herencia, el género, la gestión de información, el urbanismo olímpico, el papel de los voluntarios o los programas culturales, entre otros. [...]
An Olympic Mosaic tackles Olympic studies from the wealth and interconnection of the different phenomena that constitute them: media and the new media, economics, legacy, gender, information management, Olympic urban planning, the role of the volunteers or the cultural programs, among others. [...]

Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics. Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona, 2011
3 documents
6.
22 p, 108.2 KB Televisión y libros de estilo : de la identidad normativa a la regulación comunitaria / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
[S.l.] : Margarita Freixas, María J. Machuca y José María Perceval, 2009 (Premisas)
Lengua, comunicación y libros de estilo, 2009, p. 199-220  
7.
29 p, 2.4 MB Mitjans de comunicació : la imatge de Barcelona'92 a la televisó internacional / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rivenburgh, Nancy K. ; García, Núria ; Centre d'Estudis Olímpics
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh i Núria Garcia aborden la qüestió de la televisió internacional, dins l'apartat de mitjans de comunicació.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh y Núria García abordan la cuestión de la televisión internacional, dentro del apartado de medios de comunicación.
Miquel de Moragas, Nancy Rivenburgh and Núria Garcia broach the issue about International television, within the media section.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 1995
Les claus de l'èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona '92, 1995, p. 76-97
3 documents

Research literature 35 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
37 p, 543.4 KB La medicina en las series de televisión : análisis de la terminología médica en «Anatomía de Grey» / Lezana Leza, Leticia ; Udina Abelló, Dolors, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball tracta d'ensenyar la precisió dels termes mèdics de les sèries de televisió. Per a la seva realització, es duu a terme un anàlisis de la terminologia mèdica d'un capítol de la sèrie Grey's Anatomy en anglès i posteriorment es contrasta amb la traducció al castellà de doblatge. [...]
Este trabajo trata de mostrar la precisión de los términos médicos en las series de televisión. Para ello, se lleva a cabo un análisis de la terminología médica de un capítulo de la serie Anatomía de Grey en inglés y posteriormente se contrasta con la traducción al castellano del doblaje. [...]
This project studies the accuracy of medical terms in television series. The terminology of an episode in Grey's Anatomy is analyzed in English and later compared to the Spanish translation in the dubbing. [...]

2019
Traducció i Interpretació [0]  
2.
54 p, 1.5 MB Estereotipos en la publicidad de la televisión japonesa. El papel de los extranjeros en los anuncios de TV / Marin Ruiz, Dani ; Beltrán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu d'aquest treball és analitzar la publicitat a la televisió japonesa, i en concret la motivació per recórrer a estereotips que categoritzen els estrangers en funció de la seva aparença i lloc d'origen. [...]
El objetivo de este trabajo es analizar la publicidad en la televisión japonesa, y en concreto la motivación para recurrir a estereotipos que categorizan a los extranjeros en función de su apariencia y lugar de origen. [...]
The objective of this work is to analyze advertising on Japanese television, and specifically the motivation to resort to stereotypes that categorize foreigners according to their appearance and place of origin. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
3.
214 p, 2.4 MB Factors d'eficàcia comunicativa davant d'actes terroristes : l'ús de Twitter per part dels Mossos d'Esquadra i els mitjans de comunicació (Betevé, TV3 i TVE) durant els atemptats de Les Rambles i Cambrils / Vinardell Lahoz, Cristina ; Blanco Pont, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Davant la situació actual del terrorisme, és necessari que els cossos de seguretat tinguin un pla de comunicació de crisi per gestionar un possible atemptat terrorista i establir relacions amb els mitjans de comunicació. [...]
Ante la situación actual del terrorismo, es necesario que los cuerpos de seguridad tengan un plan de comunicación de crisis para gestionar un posible atentado terrorista y establecer relaciones con los medios de comunicación. [...]
Due to the current situation of terrorism, it is necessary that security bodies have a crisis communication plan to manage a possible terrorist attack and establish relations with the media. This paper analyzes the use of Twitter by the Mossos and the media Betevé, TV3 and TVE during the attacks of Las Ramblas and Cambrils to know what were the factors of communicative effectiveness of their coverage.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
4.
255 p, 565.3 MB Tres relatos televisivos : el tratamiento informativo a través del uso de la imagen en los informativos de TVE, TVE Cataluña y TV3 durante la jornada el 1-O / Moreno Cobos, Lorena ; Hernández Gómez, Juan Bautista, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El passat 1 d'octubre va ser una jornada que va tenir una gran atenció mediàtica perquè es tractava d'una situació d'excepcionalitat política al país. Davant d'aquest fet, els mitjans de comunicació van incloure al seu sumari un conjunt d'imatges que explicaven el que estava passant. [...]
El pasado 1 de octubre fue una jornada que tuvo una gran atención mediática ya que se trataba de una situación de excepcionalidad política en el país. Ante este hecho, los medios de comunicación incluyeron en el sumario una serie de imágenes que explicaban lo que estaba pasando. [...]
The last 1st of October was a journey that had all the media attention because it was a unique political situation for the country. This fact made that the media included images in its summaries that explained all what was happening. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
168 p, 10.2 MB El tractament del 21-D als informatius vespre de TVE i TV3 / Monteis Paradell, Maria ; Rueda Gallardo, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El context en el que es van desenvolupar les eleccions autonòmiques del desembre no va ser l'habitual per les conseqüències que va tenir la celebració del referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre a Catalunya. [...]
El contexto en el que se desarrollaron las elecciones autonómicas de diciembre no fue el habitual por las consecuencias que tuvo la celebración del referéndum de autodeterminación del 1 de octubre en Cataluña. [...]
The context of the December elections was not the same as previous occasions. Due to the consequences of the 1st of October referendum of self-determination in Catalonia. In view of this situation, what is the role these public televisions have in Spain to inform about the election campaign in their broadcast news?.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
6.
227 p, 9.3 MB El conflicte polític català a TVE : anàlisi de la cobertura informativa del conflicte en el programa Informe Semanal / Hernández Fontanet, Núria ; Giró, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball estudia el tractament i la cobertura informativa que el programa Informe Semanal ofereix del conflicte polític i social viscut a Catalunya arran de la demanda d'independència sorgida en una part de la societat catalana. [...]
El trabajo estudia el tratamiento y la cobertura informativa que el programa Informe Semanal ofrece del conflicto político y social vivido en Cataluña a raíz de la demanda de independencia surgida en una parte de la sociedad catalana. [...]
This paper investigates the treatment and the information coverage that the program Informe Semanal offers of the political and social conflict lived in Catalonia as a result of the demand for independence from a part of catalan society. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
7.
93 p, 9.9 MB Presència de les varietats dialectals a les televisions públiques catalanes : anàlisi de L'informatiu (TVE Catalunya) i el TN Vespre (TV3) / Capilla Acosta, Andrea ; Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte investiga quina presència tenen els diferents dialectes de la llengua catalana, l'oriental i l'occidental, als informatius de les televisions públiques de Catalunya. Els mitjans de comunicació públics han de donar cobertura a tot el territori i mostrar la pluralitat lingüística present a tota la geografia catalana per tal de servir a la ciutadania. [...]
Este proyecto investiga qué presencia tienen los diferentes dialectos de la lengua catalana en los informativos de las televisiones públicas de Cataluña. Los medios de comunicación públicos deben dar cobertura a todo el territorio y mostrar la pluralidad lingüística presente en toda la geografía catalana con tal de servir a la ciudadanía. [...]
This project explores the diversity of Catalan linguistic dialects and investigates their employment by the mass media within the province of Catalonia. To best serve its citizens, public media and communications must recognize this plurality, engage with these dialects and broadcast accordingly. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
8.
20 p, 740.9 KB Series a la fuga, la revolución del mercado televisivo. Influencias a partir de la serie "Por trece razones" / Barrio Fernández, Sonia del ; Cardús Ros, Salvador, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Esta investigación pretende dar un pequeño paseo por la evolución de la televisión y cómo ha pasado de ser un momento de reunión familiar a un hecho más individualista con la llegada de las nuevas plataformas de pago digitales. [...]
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
9.
504 p, 4.8 MB Televisió pública de proximitat a Catalunya. La relació amb TV3 i els intercanvis de contingut informatiu. / Martori i Muntsant, Aida, autor. ; Ramentol, Santiago, 1948- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
10.
270 p, 4.2 MB La construcción de la imagen de la mujer china y japonesa a través de los canales de televisión internacionales estatales de China, CCTV, y Japón, NHK. / Altafaja Vela, Silvia, autor. ; Luzón Fernández, Virginia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.
La globalización ha traído consigo la internacionalización de los medios de comunicación. Esta conexión directa posibilita la circulación de información en todas las direcciones y provoca un intercambio cultural e informativo muy importante abriendo un nuevo escenario. [...]
Globalization has brought the internationalization of the media. This direct connection enables the circulation of information in all directions and yields a very important cultural and informative exchange, thus opening a new scenario. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Research literature : 35 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 2 records found  
1.
20 p, 502.6 KB Module 2 : Screen AD / ADLAB PRO
Module 2 is devoted to screen AD and contains 10 units: films and genres, process, software, characters, time and space, culture, language, film language, audio introductions and recording. This module is about AD for recorded content, mainly films and television programmes. [...]
2018 (ADLAB PRO (Audio Description: A Laboratory for the Development of a New Professional Profile))
3 documents
2.
24 p, 920.2 KB Ell@s son así. Estereotipos de género en los presentador@s de informativos. / Teruel, Ana ; Añaños, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
Se presentan los fundamentos y los resultados más importantes de la investigación sobre el análisis de los estereotipos de género en los presentadores de informativos de TV de las principales cadenas españolas. [...]
2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.