Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
7 p, 399.1 KB Tendencias cognitivas y procesos de abstracción en el aprendizaje del Álgebra y de la Geometría / Filloy Yagüe, E.
In the present paper we discuss eleven kinds of phenomena which make themselves manifest at the time students are learning new mathematical concepts and operations. These phenomena can be observed both in the classroom and during clinical interviews. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 160-166  
2.
13 p, 714.2 KB Un análisis del tratamiento de la semejanza en los documentos oficiales y textos escolares de matemáticas en la segunda mitad del siglo XX / Escudero Pérez, Isabel
Este trabajo centra su atención en el tratamiento de la semejanza y el teorema de Thales en los documentos curriculares oficiales y en los libros de texto de matemáticas correspondientes a las edades de 11-16 años durante los últimos cincuenta años. [...]
This work focuses on the development of similarity and Thales Theorem in the curriculum documents and mathematics textbooks belonging to 11-16 year olds level, during the last fifty years. The differentiation of the three moments in the historic development of similarity allows to identify three approaches to the concept when it is considered a teaching object. [...]

2005
Enseñanza de las Ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 379-391  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.