Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
23 p, 325.2 KB Rawls, tolerancia internacional y las modernidades alternativas / Álvarez García, David
El presente artículo analiza los problemas de la transición desde un modus vivendi hasta una concepción moral de la tolerancia liberal y su extensión al ámbito internacional en la obra de John Rawls. [...]
This article analyses the problems of the transition from a modus vivendi to a moral conception of toleration and its extension to the international realm in the work of John Rawls. This essay starts from conceptual problems implicit in the experience of the European Reform, an inspiring historical event in the emergence of political liberalism, and analyses its development and accommodation to the current globalized context. [...]

2009 - 10.5565/rev/enrahonar.303
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 43 (2009) p. 181-203  
2.
9 p, 67.1 KB Análisis teórico de la tolerancia como una percepción construida en el salón de clase / Ruiz Carrillo, Edgardo (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Estudios Superiores Iztacala) ; Arzate Robledo, Roberto (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Estudios Superiores Iztacala)
En este estudio se hizo el análisis teórico de la percepción del maestro de la carrera de Odontología de la Facultad de Estudios Superiores Iztacala de la UNAM de la tolerancia en el salón de clase para entender y mejorar los procesos de la enseñanza-aprendizaje. [...]
En aquest estudi es va realitzar l'anàlisi teòrica de la percepció del professor de la carrera d'Odontologia de la Facultat d'Estudis Superiors d'Iztacala de la UNAM envers la tolerància que aquest mostra a l'aula per entendre i millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge. [...]
In this study is made the theoretic analysis from the perception of the master from the career of odontology from the Facultad de Estudios Superiores Iztacala of UNAM of the toleration in the classroom for understand and improve the process from the teaching and learning. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.292
Educar, N. 32 (2003) , p. 115-123  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.