Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 8 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
6 p, 711.0 KB Visualització del moviment harmònic simple aplicant les noves tecnologies / Arnau Marco, Ernest (I.E.S Pascual Carrión (Sax, Comunitat valenciana))
En el present article es descriuen diversos mètodes per estudiar el moviment harmònic simple (M. H. S) d’una molla i el corresponent a un punt en el moviment circular. A l’inici es realitza una deducció de les equacions per, a continuació, procedir a la seva comprovació per mitjà de dues vies: mesures directes de l’experiment i valors obtinguts amb ajuda de programari informàtic. [...]
In this article several methods are described for the study of the harmonic simple movement (M. H. S) of a metallic spring and the movement of a certain point in the circle movement. First, a deduction of the equations is done in order to prove them by means of two different methods: direct measures from the experiment and obtained values from the software. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 16-21 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 83.0 KB Recursos tecnológicos e ensino de física : estudo do movimento bidimensional com o auxílio do programa Tracker / Rutz da Silva, Silvio Luiz (Universidade Estadual de Ponta Grossa) ; Orkiel, Edenioson (Universidade Estadual de Ponta Grossa)
Neste trabalho a pretensão foi ensinar o conteúdo estruturante movimentos, para o que foram realizados experimentos com o registro em vídeo para análise com o auxílio do aplicativo Tracker, utilizado como um facilitador no entendimento dos conceitos relacionados aos movimentos uniforme e acelerado, bem como da composição de movimentos em duas dimensões. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1429-1434  
3.
17 p, 564.9 KB Effectiveness of the Auditory and Visual effects of Chinese e-Magazine on the Graduate Students’ Reading Process / Zhang, Bing (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min (University of Shanghai for Science and Technology. Department of Publishing and Art Design)
We are in a digital society where new technologies are constantly emerging and old technologies are being upgraded faster than we can take in. Digital reading has become an important means of reading, but the visual process for digital and paper reading is different. [...]
Estamos en una sociedad digital, donde constantemente están surgiendo tecnologías nuevas y las viejas se actualizan más rápido de lo que a menudo podemos asimilar. En este contexto, la lectura digital se ha convertido en un importante medio de lectura, si bien el proceso visual de la lectura digital y la tradicional (en papel) es diferente. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2552
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 58-74  
4.
13 p, 220.8 KB The interpretation and visual attention of hearing impaired children when watching a subtitled cartoon / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyses how hearing impaired children interpret a subtitled cartoon, taking into account their visual attention to both sources of information (the images and the subtitles), and the auditory information from the oral language. [...]
2013
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 20 (2013) , p. 134-146  
5.
12 p, 666.5 KB Atención y atención conjunta a los spots de TV : estudio con la tecnología del eye tracker / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Oliver, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona)
Con la tecnología del eye tracker se estudia el efecto atencional del packaging en los spots en situación de atención conjunta, es decir, cuando el packaging aparece interactuando con el protagonista a través de su mirada. [...]
Amb la tecnologia de l'eye tracker s'estudia l'efecte atencional del packaging en els espots en situació d'atenció conjunta, és a dir, quan el packaging apareix interactuant amb el protagonista a través de la seva mirada. [...]
With eye tracker technology the attentional effect of packaging is studied in spots in joint attention situation, when the packaging interacts with the protagonist through his gaze. The results show that attention is focused on the packaging during the interaction and on the image when both elements do not interact; furthermore, during the interaction the packaging captures the attention of more participants and faster and lasts longer. [...]

2015 - 10.5565/rev/grafica.39
Grafica, Vol. 3 Núm. 6 (2015) , p. 103-114 (Investigación)  
6.
9 p, 590.6 KB La tecnología del «EyeTracker» en adultos mayores : cómo se atienden y procesan los contenidos integrados de televisión / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Las personas mayores son grandes consumidores de los medios, especialmente la televisión (TV), donde el spot convencional se combina con formatos publicitarios introducidos en el programa que no rompen su continuidad: la publicidad no convencional (PNC). [...]
Elderly people are major consumers of the media, especially of television, which combines conventional commercials with advertising formats included in the programme that do not break its continuity, unconventional advertising (UA). [...]

2015 - 10.3916/C45-2015-08
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 23 Núm. 45 (julio 2015) , p. 75-83
2 documents
7.
6 p, 274.5 KB Patterns of visual search in basketball coaches. An analysis on the level of performance / Sousa Damas, Rui (Universidade Técnica de Lisboa) ; Pereira Ferreira, António (Universidade Técnica de Lisboa)
The present study aimed to analyze sequences of visual basketball coaches with different levels of performance while viewing a set of formal 5x5 game. 8 subjects were analyzed and subdivided by different groups: a group of 4 superior performance coaches (Top) and 4 underperformed coaches (Bottom), with the classification criteria of its teams playing the championship final. [...]
El presente estudio tuvo como objetivo analizar las secuencias visuales de los entrenadores de baloncesto con diferentes niveles de rendimiento mientras visualizaban un juego formal. Fueron analizados 8 sujetos divididos por dos grupos: un grupo de cuatro entrenadores de rendimiento superior (Top) y otro con cuatro entrenadores de rendimiento inferior (Bottom). [...]
O presente estudo pretendeu analisar sequências visuais de treinadores de basquetebol com níveis distintos de desempenho durante a visualização de um jogo formal de 5x5. Foram analisados 8 sujeitos, subdivididos por diferentes grupos: um grupo de 4 treinadores de desempenho superior (TOop) e um de 4 treinadores de desempenho inferior (Bottom), tendo como critério a classificação das suas equipas no final do campeonato. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 199-204  
8.
24 p, 1.6 MB La publicidad integrada en el contenido TV : atención visual y reconocimiento cognitivo en los jóvenes y en los adultos mayores / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna
El objetivo principal de este trabajo es llenar un vacío existente en la investigación sobre la eficacia de la publicidad integrada en los contenidos televisivos, estudiando y midiendo de forma objetiva ("Eye Tracker") cómo los espectadores atienden y procesan este tipo de comunicación publicitaria. [...]
The aim of this study is to address the lack of research on effectiveness of Advertising in TV content, studying and measuring objectively (Eye Tracker) how the audience pays attention and processes this Integrated Advertising. [...]

2012 - 10.5209/rev_PEPU.2012.v6.n1.38660
Pensar la publicidad : revista internacional de investigaciones publicitarias, Vol. 6, Núm. 1 (2012) , p. 139-162  
9.
12 p, 1.3 MB Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L’objectiu de l’estudi és analitzar l’atenció visual dels subjectes joves i grans mentre visualitzen fragments de programes de televisió on apareixen formats publicitaris no convencionals. Els resultats, analitzats en termes de fixacions oculars i mapes de calor (HeatMap), mostren com els formats estudiats capten la mirada en funció de les seves característiques i de l’edat dels subjectes. [...]
The purpose of this study is to analyze the visual attention of young and older subjects while viewing TV programs snippet showing unconventional advertising formats. The results, analyzed in terms of eye fixations and heat maps, show how formats studied capture the gaze depending on their characteristics and age of the subjects. [...]

2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 81-92
3 documents

Contribucions a jornades i congressos 8 registres trobats  
1.
13 p, 1.1 MB Anàlisi de l'atenció visual de la publicitat no comercial amb la tecnología de l'Eye Tracker: "Vine a donar sang" / Astals Serés, Anna ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
L'objectiu principal de la recerca és l'anàlisi, amb la tecnologia de l'Eye Tracking, de la optimització gràfica de la campanya del BST per tal d'aconseguir millorar l'atenció visual dels joves universitaris, a partir de la intervenció tant de les variables exògenes (característiques de la campanya) com endògenes (característiques dels subjectes en relació a la donació de sang).
2013
Jornada de Recerca en Comunicació dels Països Catalans. Barcelona, 5a : 2013
2 documents
2.
25 p, 1.5 MB Eye tracker: ¿variables exógenas o endógenas en la atención visual a estímulos publicitarios gráficos no comerciales? / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Astals Serés, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
El objetivo principal de la investigación es el análisis, con la tecnología Eye Tracking, de los efectos que las modificaciones de las características exógenas de un estímulo publicitario no comercial y las características endógenas de los sujetos, tienen en la atención visual de los sujetos al observarlo. [...]
2013
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Palma de Mallorca, 9a : 2013
2 documents
3.
16 p, 1.0 MB Packaging or image? the interaction is better. Study with eye tracker technology / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Oliver, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo plantea dar un paso más en el estudio de la atención dispensada a la publicidad a partir del estudio de la atención conjunta (Joint Atentttion), es decir aquella que implica, a través de la mirada, una atención coordinada de un individuo (protagonista del anuncio) con otro (espectador del anuncio) hacia un objeto (producto anunciado). [...]
2015
Symposium Gráfica. Barcelona, Catalunya, 1r : 2015
2 documents
4.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique: do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documents
5.
12 p, 880.7 KB Attention and joint attention to ad stimuli. Study with eye tracker technology / Oliver, Andreu ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La investigación plantea dar un paso más en el estudio de la atención dispensada a la publicidad a partir del estudio de la atención conjunta (Joint Atentttion), es decir aquella que implica, a través de la mirada, una atención coordinada de un individuo (protagonista del anuncio) con otro (espectador del anuncio) hacia un objeto (producto anunciado). [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
6.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
7.
1 p, 1.3 MB Non-conventional TV advertising : visual impact and viewer's visual behaviour / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Padilla, Alexander (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jaén, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Astals, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Estudio realizado con la tecnología del eye tracker, cuyo objetivo es conocer el impacto visual de la pantalla compartida, la animación y la sobreimpresión y la conducta visual del telespectador. [...]
2010
SEPEX Conference (Sociedad Española de Psicología Experimental). Granada, Andalusia, 8a : 2010
2 documents
8.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
149 p, 4.1 MB Análisis de la atención visual en las optimizaciones gráficas de un estímulo publicitario no comercial con la tecnología del Eye tracker / Astals Serés, Anna ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Son muchos los autores que, basándose en los modelos teóricos existentes de la atención, han estudiado los factores que influyen en que los sujetos presten atención a los estímulos gráficos publicitarios. [...]
2012  
2.
178 p, 2.8 MB New technologies of silicon position-sensitive detectors for future tracker systems / Bassignana, Daniela ; Fernández Sánchez, Enrique, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Pellegrini, Giulio, dir. ; Lozano Fantoba, Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
En vista de la nueva generación de colisionadores de alta luminosidad, HL-LHC y ILC, se hace necesaria una investigación más profunda del diseño y de la tecnología de los detectores de radiaciones basados en silicio, al fin de satisfacer las peticiones de los experimentos en maquinas tan sofisticadas. [...]
In view of the new generation of high luminosity colliders, HL-LHC and ILC, a farther investigation of silicon radiation detectors design and technology is demanded, in order to satisfy the stringent requirements of the experiments at such sophisticated machines. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
41 p, 3.1 MB Metodología experimental aplicada a la investigación con el Eye tracker / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; http://orcid.org/0000-0002-9893-6848
Características de los diseños experimentales y ejemplos aplicados a la investigación realizada con la tencología del eye tracker.
2018  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.