1.
|
6 p, 711.0 KB |
Visualització del moviment harmònic simple aplicant les noves tecnologies
/
Arnau Marco, Ernest (I.E.S Pascual Carrión (Sax, Comunitat valenciana))
En el present article es descriuen diversos mètodes per estudiar el moviment harmònic simple (M. H. S) d'una molla i el corresponent a un punt en el moviment circular. A l'inici es realitza una deducció de les equacions per, a continuació, procedir a la seva comprovació per mitjà de dues vies: mesures directes de l'experiment i valors obtinguts amb ajuda de programari informàtic. [...] In this article several methods are described for the study of the harmonic simple movement (M. H. S) of a metallic spring and the movement of a certain point in the circle movement. First, a deduction of the equations is done in order to prove them by means of two different methods: direct measures from the experiment and obtained values from the software. [...]
2017 - 10.5565/rev/ciencies.5
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 16-21 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
2.
|
|
3.
|
17 p, 564.9 KB |
Effectiveness of the Auditory and Visual effects of Chinese e-Magazine on the Graduate Students' Reading Process
/
Zhang, Bing (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Zhang, Min (University of Shanghai for Science and Technology. Department of Publishing and Art Design)
We are in a digital society where new technologies are constantly emerging and old technologies are being upgraded faster than we can take in. Digital reading has become an important means of reading, but the visual process for digital and paper reading is different. [...] Estamos en una sociedad digital, donde constantemente están surgiendo tecnologías nuevas y las viejas se actualizan más rápido de lo que a menudo podemos asimilar. En este contexto, la lectura digital se ha convertido en un importante medio de lectura, si bien el proceso visual de la lectura digital y la tradicional (en papel) es diferente. [...]
2016 - 10.7238/a.v0i54.2552
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 58-74
2 documents
|
|
4.
|
|
5.
|
12 p, 666.5 KB |
Atención y atención conjunta a los spots de TV : estudio con la tecnología del eye tracker
/
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Oliver Moreno, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona)
Con la tecnología del eye tracker se estudia el efecto atencional del packaging en los spots en situación de atención conjunta, es decir, cuando el packaging aparece interactuando con el protagonista a través de su mirada. [...] Amb la tecnologia de l'eye tracker s'estudia l'efecte atencional del packaging en els espots en situació d'atenció conjunta, és a dir, quan el packaging apareix interactuant amb el protagonista a través de la seva mirada. [...] With eye tracker technology the attentional effect of packaging is studied in spots in joint attention situation, when the packaging interacts with the protagonist through his gaze. The results show that attention is focused on the packaging during the interaction and on the image when both elements do not interact; furthermore, during the interaction the packaging captures the attention of more participants and faster and lasts longer. [...]
2015 - 10.5565/rev/grafica.39
Grafica, Vol. 3 Núm. 6 (2015) , p. 103-114 (Investigación)
|
|
6.
|
9 p, 590.6 KB |
La tecnología del «EyeTracker» en adultos mayores : cómo se atienden y procesan los contenidos integrados de televisión
/
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Las personas mayores son grandes consumidores de los medios, especialmente la televisión (TV), donde el spot convencional se combina con formatos publicitarios introducidos en el programa que no rompen su continuidad: la publicidad no convencional (PNC). [...] Elderly people are major consumers of the media, especially of television, which combines conventional commercials with advertising formats included in the programme that do not break its continuity, unconventional advertising (UA). [...]
2015 - 10.3916/C45-2015-08
Comunicar, Vol. 23 Núm. 45 (julio 2015) , p. 75-83
2 documents
|
|
7.
|
6 p, 274.5 KB |
Patterns of visual search in basketball coaches. An analysis on the level of performance
/
Sousa Damas, Rui (Universidade Técnica de Lisboa) ;
Pereira Ferreira, António (Universidade Técnica de Lisboa)
The present study aimed to analyze sequences of visual basketball coaches with different levels of performance while viewing a set of formal 5x5 game. 8 subjects were analyzed and subdivided by different groups: a group of 4 superior performance coaches (Top) and 4 underperformed coaches (Bottom), with the classification criteria of its teams playing the championship final. [...] El presente estudio tuvo como objetivo analizar las secuencias visuales de los entrenadores de baloncesto con diferentes niveles de rendimiento mientras visualizaban un juego formal. Fueron analizados 8 sujetos divididos por dos grupos: un grupo de cuatro entrenadores de rendimiento superior (Top) y otro con cuatro entrenadores de rendimiento inferior (Bottom). [...] O presente estudo pretendeu analisar sequências visuais de treinadores de basquetebol com níveis distintos de desempenho durante a visualização de um jogo formal de 5x5. Foram analisados 8 sujeitos, subdivididos por diferentes grupos: um grupo de 4 treinadores de desempenho superior (TOop) e um de 4 treinadores de desempenho inferior (Bottom), tendo como critério a classificação das suas equipas no final do campeonato. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 199-204
|
|
8.
|
|
9.
|
12 p, 1.3 MB |
Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran
/
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de l'estudi és analitzar l'atenció visual dels subjectes joves i grans mentre visualitzen fragments de programes de televisió on apareixen formats publicitaris no convencionals. Els resultats, analitzats en termes de fixacions oculars i mapes de calor (HeatMap), mostren com els formats estudiats capten la mirada en funció de les seves característiques i de l'edat dels subjectes. [...] The purpose of this study is to analyze the visual attention of young and older subjects while viewing TV programs snippet showing unconventional advertising formats. The results, analyzed in terms of eye fixations and heat maps, show how formats studied capture the gaze depending on their characteristics and age of the subjects. [...]
2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 81-92
3 documents
|
|