Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
10 p, 564.9 KB Proposal for a uniform data standard for ichnological 3D tracking and post-processing / Petruzzeli, Marco (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Razzolini, Novella (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Francescangeli, Ruggero (Università Degli Studi di Bari "Aldo Moro")
Vertebrate fossil tracks have been studied through 3D modelling techniques during the last two decades to improve tracking procedures. Different laser scanners and software have been used during field investigation and this differentiation caused incompatibility between many analysis programs. [...]
2011 - 10.13130/2039-4942/5990
Rivista Italiana di Paleontologia e Stratigrafia, Vol. 117, No 3 (December 2011) , p. 521-530  
2.
10 p, 6.2 MB Pes shape variation in an ornithopod dinosaur trackway (Lower Cretaceous, NW Spain) : new evidence of an antalgic gait in the fossil track record / Razzolini, Novella L. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Vila, Bernat (Universidad de Zaragoza. Grupo Aragosaurus-IUCA) ; Díaz-Martínez, Ignacio (Universidad Nacional de Río Negro. Instituto de Investigación en Paleobiología y Geología) ; Manning, Phillip L. (University of Manchester. School of Earth, Atmospheric and Environmental Sciences) ; Galobart Lorente, Àngel (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Trackways can provide unique insight to animals locomotion through quantitative analysis of variation in track morphology. Long trackways additionally permit the study of trackmaker foot anatomy, providing more insight on limb kinematics. [...]
2016 - 10.1016/j.cretres.2015.10.012
Cretaceous research, Vol. 58 (2016) , p. 125-134  
3.
39 p, 3.9 MB Timing of eocene–miocene thrust activity in the western axial zone and chaînons béarnais (west-central Pyrenees) revealed by multi-method thermochronology / Vicente Bosch, Gemma de (Université Rennes 1. Géosciences Rennes) ; Teixell Cácharo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Jolivet, Marc (Université Rennes 1. Géosciences Rennes) ; Labaume, Pierre (Université de Montpellier. Géosciences Montpellier) ; Stockli, Daniel F. (Jackson School of Geosciences) ; Domènech Verdaguer, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Monié, Patrick (Université de Montpellier. Géosciences Montpellier)
We present new apatite (U-Th)/He (AHe), apatite fission track (AFT) and zircon (U-Th)/He (ZHe) data to unravel the timing of exhumation and thrusting in the western Axial Zone of the Pyrenees and the adjacent North Pyrenean Zone (Chaînons Béarnais). [...]
2016 - 10.1016/j.crte.2016.01.001
Comptes rendus geoscience, Vol. 348, Issue 3-4 (March-April 2016) , p. 246-256  
4.
25 p, 203.7 KB Los sistemas educativos comprensivos ante las vías y los itinerarios formativos / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El artículo forma parte de la investigación «16-19; transiciones de los jóvenes después de la escuela obligatoria» (BSO 2003-07739) del Programa Nacional I+D+I. Se presentan y contraponen dos enfoques acerca de la comprensividad de los sistemas educativos y el planteamiento de los itinerarios formativos diferenciados. [...]
This article is part of a research project called «16-19. Youth transitions after compulsory school» (I+D National Plan, ref. BSO 2003-07739). Two points of view are shown and put in contrast regarding the comprehensive paradigm in the educational systems and the way streaming is addressed. [...]

2007 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 342 (2007) , p. 213-238  
5.
16 p, 96.2 KB Algunas notas sobre el impacto de las TIC en la universidad / Marques Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo se ha elaborado a partir del Seminario organizado por el grupo de trabajo CCUC (Cambio de Cultura en las Universidades Catalanas del siglo XXI, http://dewey. uab. es/mto mas) del Departamento de Pedagogía Aplicada de la UAB, en el que se debatieron los numerosos cambios que se están produciendo actualmente en la universidad. [...]
Aquest article s'ha elaborat a partir del Seminari organitzat pel grup de treball CCUC (Canvi de Cultura en les Universitats Catalanes del segle XXI, http://dewey. uab. es/mto mas) del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, en el que es van debatre els nombrosos canvis que s'estan produint actualment en la universitat. [...]
This article has been produced from the seminar organized by the work team CCUC (Culture Change in the 21st Century Catalan Universities, http://dewey. uab. es/mtomas) from the Applied Pedagogy Department at UAB. [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.391
Educar, N. 28 (2001) , p. 83-98  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.