Results overview: Found 39 records in 0.02 seconds.
Articles, 31 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 6 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 31 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
7 p, 440.7 KB Effectiveness of a parent-training program in Spain : reducing the Southern European evaluation gap Efectividad de un programa de educación parental en España: reducir la brecha en cuanto a evaluación en el sur de Europa / Vázquez, Noelia (Universitat de Barcelona) ; Molina, M.Cruz (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Ramos, Pilar (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Artazcoz, Lucía 1963- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
We implemented and evaluated the Parenting Skills Program for families in Spain 1) to examine differences in parenting skills, social support, children's behaviours and parental stress pre, immediately post and six months post intervention and 2) to identify mechanisms by which the intervention is related to changes in the four outcomes examined. [...]
2019 - 10.1016/j.gaceta.2017.06.005
Gaceta sanitaria, Vol. 33 Núm. 1 (enero 2019) , p. 10-16  
2.
20 p, 272.5 KB Tensiones entre el saber pedagógico en evaluación y la práctica docente en escuelas vulnerables de la Comuna de Arica / Roberts-Sánchez, Katherine (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida)
Este artículo analiza las prácticas evaluativas del profesorado que se desempeña en quince escuelas vulnerables de la comuna de Arica, ubicada en el extremo norte de Chile. Se trata de un estudio cualitativo cuyos datos han sido recogidos mediante entrevistas semiestructuradas y grupos de discusión. [...]
This article analyzes the evaluative practices of teachers working in fifteen vulnerable schools in the Arica Commune, located in the extreme north of Chile. This is a qualitative study whose data has been collected through semi-structured interviews and discussion groups. [...]

2020 - 10.15359/ree.24-3.15
Educare (San José), Vol. 24 Núm. 3 (2020) , article 15  
3.
19 p, 145.8 KB El prácticum por competencias : implicaciones metodológicos-organizativas y evaluativas / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo centra la atención en el trabajo por competencias en el prácticum. La consideración de la insuficiencia de la formación inicial para el ejercicio profesional predispone a asumir el prácticum como un espacio privilegiado de socialización-iniciación profesional. [...]
This article focuses on competence based practice in higher education. The inadequate initial education and training predispose to assume that the practice period is a privileged space for professional initiation and socialization. [...]

2006
Bordón: Revista de Orientación Pedagógica, Vol. 58 Núm. 3 (2006) , p. 121-139  
4.
19 p, 539.8 KB The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ; Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...]
L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...]
La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)  
5.
16 p, 379.4 KB Design and validation of a tool to evaluate physical education and language integrated learning tasks / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Esquerda, Gerard (Escola Guerau de Peguera) ; Benito, Judit (Escola Miralletes)
This article describes the design and validation of a tool to evaluate physical education (PE) learning tasks in content and language integrated learning (CLIL) context. It is detailed how the tool was developed and then how its reliability and validity were tested by means of a five-phase validation process. [...]
El artículo describe el diseño y validación de un instrumento para evaluar tareas de educación física (EF) en un entorno de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). Se detalla el desarrollo del instrumento y el proceso de cinco fases usado para su asegurar su fiabilidad y validez. [...]

2017 - 10.1344/did.2017.2.43-58
Didacticae, Núm. 2 (2017) , p. 43-58  
6.
10 p, 655.9 KB Formación del Profesorado de Primaria para promover la igualdad de género / García-Tudela, Pedro Antonio (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación en Tecnología Educativa) ; Montiel-Ruiz, Francisco José (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación en Tecnología Educativa) ; Gutiérrez Porlán, Isabel ; Prendes Espinosa, Mª Paz (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación en Tecnología Educativa)
La formación del profesorado sobre igualdad y tratamiento de la violencia de género en las aulas es una necesidad cada vez más demandada en nuestras escuelas. Para responder a esta demanda y a la importancia de trabajar en las aulas este tema surge el Proyecto Europeo GEM (Gender Equality Matters) con la finalidad de diseñar materiales y estrategias de formación para que el profesorado de Enseñanza Primaria pueda trabajar en el aula la igualdad de género. [...]
Teacher training on equality and treatment of gender violence in classrooms is an increasingly demanded need in our schools. To respond to this demand and the importance of working in the classroom on this subject, the European GEM Project (Gender Equality Matters) arises with the purpose of training primary teachers on how to address the attitudes and behaviors that undermine the equality of gender. [...]

2020
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 38 (2020) (Articles)  
7.
18 p, 491.9 KB La educación para el desarrollo y los derechos de la infancia : el papel de las agencias internacionales y el impacto de la formación en la transformación de los contextos / Espinosa Bayal, María Ángeles (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Martínez Gimeno, Almudena (Universidad Pablo de Olavide) ; García Pérez, Ricardo (Universidad Pablo de Olavide)
El objetivo del artículo es describir el papel que las agencias internacionales tienen en la educación para el desarrollo desde un enfoque de derechos de la infancia. Considerando,como uno de los principales hitos, la aprobación en 1989 de la Convención de las Naciones Unidas sobre los Derechos del Niño y estableciendo el bienestar infantil como base para la consecución de la Agenda 2030, se detalla una experiencia exitosa, el Programa Ciudades Amigas de la Infancia de UNICEF-Comité Español, y la evaluación del impacto del Programa de Formación de Postgrado en Derechos y Políticas Municipales de Infancia. [...]
L'objectiu de l'article és descriure el paper de les agències internacionals en l'educació per al desenvolupament des d'un enfocament de drets de la infància. Considerant una de les principals fites l'aprovació el 1989 de la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de l'Infant i establint el benestar infantil com a base per a l'assoliment de l'Agenda 2030,s'hi detalla una experiència d'èxit, com és el cas del Programa Ciutats Amigues de la Infància d'UNICEF-Comitè Espanyol, i l'avaluació d'impacte del Programa de Formació de Postgrau en Drets i Polítiques Municipals d'Infància. [...]
The aim of the article is to examine the role of international agencies in education for development from the perspective of children's rights. We consider the adoption of the United Nations Convention on the Rights of the Child in 1989 as one of the main milestones and child welfare as a cornerstone to achieve the 2030 Agenda. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1086
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 297-314 (Monográfico)  
8.
16 p, 931.5 KB Evaluación de la formación eLearning en el Instituto Nacional de Administración Pública : resultados del estudio MEEL / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presente artículo expone los hallazgos globales del estudio MEEL (Modelo de Evaluación del eLearning), realizado en 2015 para el Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) en España. [...]
This paper presents the overall findings of MEEL (eLearning Evaluation Model) study, conducted in 2015 for the National Institute of Public Administration (INAP) in Spain. The aim of the study is to develop an integrated evaluation model of online training in the context of public administration. [...]

2016 - 10.24965/gapp.v0i15.10315
Gestión y análisis de políticas públicas, Nueva Época, Núm. 15 (2016), p. 97-112  
9.
31 p, 315.7 KB El trabajo por competencias en el prácticum : cómo organizarlo y cómo evaluarlo / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo centra la atención en el trabajo por competencias en el prácticum. La consideración de la insuficiencia de la formación inicial predispone a asumir el prácticum como un espacio privilegiado de socialización-iniciación profesional. [...]
The article focuses on competencies-centered work in the practicum. The consideration of deficiencies in initial training hinders the possibility of assuming the practicum as a privileged environment for professional initiation and socialization. [...]

2005
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 7, Núm. 2 (2005)  
10.
11 p, 1.8 MB La evaluación de la formación en las organizaciones : situación y perspectivas / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Training is one of the main strategies that organisations have to achieve their goals. In the last decades in Spain there has been a big increase of investment on training, coming from the private and from the public sector. [...]
2000
Revista española de pedagogía, Vol. 58 Núm. 216 (Mayo-Agosto 2000) , p. 291-312  

Articles : 31 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
9 p, 323.8 KB ACT and ADLAB PROJECTS / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Info Day Quality in Accessibility Training. Brussel·les, Bèlgica, 28th April, 2017  

Research literature 6 records found  
1.
12 p, 1.5 MB Aplicació i millora de model OCR per a reconeixement de codis de barres en imatges de pots cilíndrics / Matarín Ladero, Marc ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El treball consisteix a aplicar i millorar un model OCR per detectar etiquetes en codis de barres de productes cilíndrics, així com reconèixer i verificar els números corresponents. El reconeixement presenta dificultats a causa de la baixa resolució a la regió de l'etiqueta, distorsions d'il·luminació, deformacions ocasionades per la forma cilíndrica del producte i la possibilitat que les barres del codi interfereixin amb el text, sent detectades com a caràcters pel model OCR . [...]
El trabajo consiste a aplicar y mejorar un modelo OCR para detectar etiquetas en códigos de barras de productos cilíndricos, así como reconocer y verificar los números correspondientes. El reconocimiento presenta dificultades a causa de la baja resolución en la región del código, distorsiones de iluminación, deformaciones ocasionadas por la forma cilíndrica del producto y la posibilidad que las barras del código interfieran con el texto, siente detectadas como caracteres por el modelo OCR . [...]
The work consists of applying and improving an OCR model to detect labels on cylindrical product barcodes, as well as recognizing and verifying the corresponding numbers. The recognition presents difficulties due to low resolution in the label region, illumination distortions, deformations caused by the cylindrical shape of the product and the possibility that the bars of the code interfere with the text, being detected as characters by the OCR model. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
2.
412 p, 4.2 MB Evaluación de la pertinencia de la formación de profesores de música de Educación Media de la provincia de Valparaíso / Santiago Aranda Riveros, Raúl ; Casals Ibañez, Albert, dir. ; Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera), dir.
El mejoramiento de la formación de profesores en Chile se ha instalado como un tema central en la política pública desde hace dos décadas. Aunque existe investigación sobre los resultados de esta formación, en educación musical hay vacíos importantes a los que este trabajo pretende aportar. [...]
The improvement of teacher training in Chile has been a central issue in public policy for the last two decades. Although the results of teacher training have been investigated, in music education there are important gaps. [...]

2022  
3.
91 p, 2.2 MB Entrenament, avaluació i integració d'un traductor automàtic neuronal de l'àmbit biomèdic a una empresa / Méndez Arroyo, Marta ; Oliver, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducció automàtica neuronal està, actualment, a l'ordre del dia de totes les agències del sector. En aquest treball de fi de màster es duu a terme la creació d'un motor de traducció automàtica neuronal, amb la combinació d'idiomes EN>ES, en l'àmbit biomèdic en col·laboració amb una agència de traducció i mitjançant la configuració de Marian. [...]
La traducción automática neuronal está, actualmente, a la orden del día de todas las agencias del sector. En este trabajo de fin de máster se lleva a cabo la creación de un motor de traducción automática neuronal con la combinación de idiomas EN>ES, del ámbito biomédico en colaboración con una agencia de traducción y a partir de la configuración de Marian. [...]
Neural Machine translation is the new state-of-art in all the translation industry. In this Master's Degree dissertation, we create a neural machine translation engine with the language combination EN>ES about biomedicine in collaboration with a translation agency, built from Marian's configuration. [...]

2020
Màster Universitari en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
4.
304 p, 6.0 MB Formación para el liderazgo escolar : Impacto del Plan de formación de directoras y directores en Chile / Parra Robledo, Richar ; Ruíz Bueno, Carmen, dir. ; Tejada Fernández, José, dir.
La present tesi doctoral va tenir com a objectiu avaluar l'impacte del pla de formació de directors i directores en la millora institucional dels centres escolars de Xile. L'estudi va sorgir de la necessitat de generar investigacions en el context xilè sobre l'impacte dels programes de formació per al lideratge escolar i la influència de l'equip directiu en els resultats educatius i en les millores en els centres escolars. [...]
La presente tesis doctoral tuvo como objetivo evaluar el impacto del plan de formación de directores y directoras en la mejora institucional de los centros escolares de Chile. El estudio surgió de la necesidad de generar investigaciones en el contexto chileno sobre el impacto de los programas de formación para el liderazgo escolar y la influencia del personal de dirección en los resultados educativos y en las mejoras en los centros escolares. [...]
The objective of this doctoral thesis was to evaluate the impact of the directors' training plan on the institutional improvement of Chilean schools. The study arose from the need to generate research in the Chilean context on the impact of training programs for school leadership and the influence of school personnel on educational results and improvements in schools. [...]

2020 - 10.17583/ijelm.2020.4730  
5.
12 p, 416.6 KB El rol de los profesores de formación vial en casos de amaxofobia / Sánchez Marín, Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una buena parte de la población de conductores presenta algún tipo de fobia a conducir, sin embargo, son pocas las intervenciones formativas en el ámbito de la educación y seguridad vial que hasta ahora se han demostrado eficaces para reducirlas. [...]
A good part of the driver population has some type of phobia to drive; however, there are few training interventions in the field of education and road safety that have been shown to be effective in reducing them. [...]

Barcelona, 2020  
6.
24 p, 810.9 KB Validesa de la resposta electrodermal com a mesura fisiològica d'avaluació de la sinestèsia : evidència d'un estudi d'entrenament intensiu d'associació sinestèsica amb no sinestèsics / Mas Casadesús, Anna ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Amb l'objectiu de corroborar la validesa del test de condicionament sinestèsic de la resposta electrodermal (RED) com a mesura d'avaluació de la sinestèsia, s'ha realitzat un entrenament intensiu d'associació sinestèsica (lletres->colors) d'entre 60-70 minuts amb 10 persones no sinestèsiques i posteriorment s'han avaluat les seves respostes comportamentals (test d'Stroop sinestèsic) i fisiològiques (test de condicionament sinestèsic RED) (i comparat amb grup control anàleg). [...]
Synaesthesia is a sensory neurological condition characterised by the fact that the attribute of a stimulus triggers inevitably the conscious experience of an additional attribute (e. g. , the letter A is seen as red). [...]

2014
Grau en Psicologia [954]  

Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Grup de recerca que té com a objectiu fonamental investigar sobre la competència traductora i la seva adquisició. La nostra última finalitat és millorar el disseny curricular de la formació de traductors, en especial el disseny de competències, la progressió de l'ensenyament i la seva avaluació. [...]
Grupo de investigación cuyo objetivo fundamental es investigar sobre la competencia traductora y su adquisición. Nuestra finalidad última es mejorar el diseño curricular de la formación de traductores, especialmente el diseño de competencias, la progresión de la enseñanza y su evaluación. [...]
Research group whose main objective is to investigate translation competence and its acquisition. Our ultimate goal is to improve curriculum design for translator training, especially where competences, the progression involved in teaching, and evaluation are concerned. [...]

2022  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.