Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
18 p, 334.3 KB Desigualdades escolares, herramientas para evaluarlas y estudio de los procesos de producción / Rochex, Jean-Yves (Université Paris 8 Saint-Denis)
El artículo presenta los resultados de aquellos elementos, no sólo de lo que se conoce acerca de las desigualdades educativas y su evolución desde los trabajos de la sociología de la educación en los años 1960-70, sino también como herramientas de medición y líneas de pensamiento con las que se intenta entender y comprender mejor sus dimensiones y procesos de producción. [...]
The article presents the results of those elements, not only of what is known about educational inequality and its evolution from the work of the sociology of education in the years 1960-1970, but also as tools of measurement and lines of thought with which we try to understand and better understand its dimensions and production processes. [...]

2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (2015) , p. 8-25  
2.
16 p, 106.4 KB Two or three vocational training pathways? An assessment and the current situation in Spain / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
This article outlines the development of vocational training in Spain through the provisions of the major education Laws of 1970, 1990 and 2002. It discusses the extent to which vocational training has been introduced into the education system, i. [...]
2006
European journal of vocational training, Vol. 1 Núm. 37 (2006) , p. 52-67  
3.
18 p, 399.6 KB Las sucesivas reformas de la formación profesional en España o la paradoja entre integración y segregación escolar. / Merino Pareja, Rafael (Universidad Autónoma de Barcelona)
Las sucesivas reformas de la formación profesional se enfrentan a una paradoja: si se establece una vía separada de la vía académica se devalúa socialmente y queda marcada con un fuerte sesgo social. [...]
Successive reforms of vocational training face a paradox: if vocational training is defined as a track separate from the academic one, then it will be socially devalued and marked with a strong social bias. [...]
As sucessivas reformas do ensino profissional enfrentam um paradoxo: quando se estabelece um caminho separado da via acadêmica, este é socialmente desvalorizado e marcado por um forte viés social; quando se propõe integrar a formação acadêmica e a profissional em um mesmo currículo comum, as práticas de professores e alunos fazem com que sejam incorporados, de fato, percursos diferentes para os alunos com baixo rendimento escolar. [...]

2013 - 10.14507/epaa.v21n66.2013
Education policy analysis archives = Archivos analíticos de políticas educativas (EPAA/AAPE), Vol. 21, Num. 66 (2013)  
4.
20 p, 119.6 KB Reforma i contrareforma de la formació professional a la LGE i a la LOGSE : alguna lliçó de la història recent per a la situació actual? / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'objectiu de l'article és fer un breu resum de la història recent de la formació professional reglada a Catalunya i a Espanya, per entendre millor els canvis recents i donar llum a les discussions actuals sobre l'ensenyament secundari en general i la formació professional en particular. [...]
This article is a short summary of vocational educational training (inside the educational system) in Catalonia and Spain over the last few decades. The objectives are to understand the recent changes and to shed some light on the current discussion on the secondary school, particularly the vocational training track. [...]

2005
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 8 (2005) , p. 263-282  
5.
11 p, 73.6 KB Reflexiones globales sobre la formación y el desarrollo profesional del profesorado en el Estado español y Latinoamérica / Imbernón, Francesc (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Los contextos español y latinoamericano comparten muchos aspectos comunes en el campo educativo, sobre todo en referencia al Estado español y después de las últimas reformas educativas, también conviene remarcar que son muchos los aspectos contextuales, sociales y educativos los que los separan. [...]
Els contextos espanyol i llatinoamericà comparteixen molts aspectes comuns en el camp educatiu, sobre tot en referència a l'Estat Espanyol i posteriorment a les darreres reformes educatives, també és convenient destacar que són molts els aspectes contextuals, socials i educatius que els separen. [...]
The Spanish contexts and Latin American share many common aspects in the educational field, mainly in reference to the Spanish State and after the last educational reformations, it also suits to stress that there too many contextual, social and educational aspects that separate them. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.311
Educar, N. 30 (2002) , p. 15-25  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.