Resultats globals: 675 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 563 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 53 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 48 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Articles 563 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 473.6 KB Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España : hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos / Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transformaciones tecnológicas y, especialmente, el acelerado proceso de digitalización, han cambiado los perfiles y las rutinas productivas de los medios de comunicación. Paralelamente, las universidades han tenido que adaptar sus planes de estudio de Periodismo a las nuevas necesidades formativas. [...]
Technological transformations and, especially, the accelerated process of digitalization have changed the profiles and production routines of the media. At the same time, universities have had to adapt their journalism curricula to new training needs. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.ene.05
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 1 (2022)  
2.
15 p, 2.1 MB The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)
The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.818431
Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022)  
3.
17 p, 1.2 MB Heart rate variability, mood and performance : a pilot study on the interrelation of these variables in amateur road cyclists / Alfonso, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Sport Research Institute
The present study seeks to explore the relationship between measures of cycling training on a given day and the heart rate variability (HRV) and mood states obtained the following morning. The association between HRV and mood state is also studied, as is the relationship between internal and external measures of training. [...]
2022 - 10.7717/peerj.13094
PeerJ, Vol. 10 (march 2022)  
4.
8 p, 699.9 KB Efficacy of memory training in healthy community-dwelling older people : Study protocol for a randomized controlled trial Psychology, psychiatry and quality of life / Pérez, Anna (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Roqué i Figuls, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Domènech, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Salut i Envelliment) ; Monteserín, Rosa (Equip d'Atenció Primària Sardenya, Barcelona) ; Soriano, Núria (Equip d'Atenció Primària Sardenya, Barcelona) ; Blancafort, Xavier (Centre d'Atenció Primària Roquetes-Canteres, Barcelona) ; Bosom, Maria (Centre d'Atenció Primària Sant Rafael, Barcelona) ; Vidal, Cristina (Fundació Pere Tarrés) ; Petit, Montse (Agència de Salut Púbica de Barcelona) ; Hortal, Núria (Agència de Salut Púbica de Barcelona) ; Gil, Carles (Ajuntament de Barcelona) ; Espelt, Albert (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; López, María José (Agència de Salut Pública de Barcelona)
Background: There is limited evidence on the efficacy and social utility of cognitive training. To address this, we have designed a randomized controlled trial to assess the effectiveness of memory training workshops for healthy older people in terms of their short- and long-term impact on cognitive function, health-related quality of life, and functionality. [...]
2015 - 10.1186/s12877-015-0110-4
BMC geriatrics, Vol. 15 Núm. 1 (january 2015) , p. 113  
5.
24 p, 1.8 MB La relevancia de los recursos cognitivos en un entrenamiento de natación sincronizada : El caso de andamiajes y affordances / Muntanyola-Saura, Dafne (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Casacuberta, David 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Estany, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En el entrenamiento de natación sincronizada confluyen elementos artísticos y deportivos de alta competitividad. Nos preguntamos cómo contribuyen los andamiajes y affordances a la estabilización de los recursos cog-nitivos de la entrenadora y de las nadadoras del equipo olímpico español de natación sincronizada. [...]
In synchronized swimming, highly competitive trainings arts and sports elements converge. We wonder how scaffoldings and affordances contribute to the stabilization of cognitive resources among the trainer and swimmers of the Spanish Olympic synchronized swimming team. [...]

2018
ArtefaCToS. Revista de estudios de la ciencia y la tecnología, Vol. 7 Núm. 1 (2018) , p. 51-73  
6.
14 p, 443.4 KB ¿Gobernar los cambios del empleo en la revolución digital? / Miguélez, Fausto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Romo, Óscar 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona)
España está inmersa en plena revolución digital. Sus efectos cuantitativos sobre el empleo mantienen un elevado grado de incertidumbre, aunque sabemos que incidirá en eliminación de unos, creación de otros y transformación de muchos más. [...]
Spain is in the midst of a digital revolution. The quantitative effects of the digital revolution on employment remain highly uncertain, although we know that it will be important in the elimination of some ones, the creation of others and the transformation of many more. [...]

2021
Política y sociedad, Vol. 58, núm. 3 (2021) , e71122  
7.
20 p, 437.5 KB Un modelo de formación del profesorado de educación secundaria para la sostenibilidad / Collazo Expósito, Leslie Mahe (Universitat de Girona) ; Geli de Ciurana, Anna Maria (Universitat de Girona)
Este artículo expone el proceso de investigación realizado para diseñar un modelo de formación para la sostenibilidad, en el marco del máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria. [...]
This article exposes the research process carried out to design a training model for sustainability, within the framework of the Master's Degree in High School Teacher's Training. The goals were focused on determining the theoretical approaches, the priority contents and the most effective and appropriate teaching methodologies to incorporate sustainability into the Master's subjects. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3378
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 1 (2022) , p. 243-262 (Investigaciones Didácticas)  
8.
6 p, 216.7 KB Perspectives on Complex Understandings / Pedersen, Jan (University of Stockholm) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This special issue contains a peer-reviewed selection of papers presented at Media for All 8: Complex understandings, a conference which took place in Stockholm in 2019. This introduction links the 15 articles included in this special issue to the conference theme, which is also the theme of this volume: complex understandings. [...]
2020 - 10.47476/jat.v3i2.2020.168
Journal of Audiovisual Translation (JAT), Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 1-6  
9.
31 p, 610.1 KB La audiodescripción en los programas de máster en España : Entrevistas a profesores, audiodescriptores y empleadores / Mendoza Domínguez, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
La audiodescripción (AD) es un servicio de apoyo a la comunicación para las personas ciegas o con discapacidad visual y puede considerarse un tipo de traducción intersemiótica. El interés académico en AD se materializa en estudios descriptivos y experimentales, así como en otros centrados en aspectos profesionales y docentes. [...]
Audio description (AD) is a communication support service for blind or visually impaired people and can be considered a type of intersemiotic translation. The academic interest in AD is materialized in descriptive and experimental studies, and in others focused on professional and didactic aspects. [...]

Valladolid: Ediciones Universidad de Valladolid, 2021 - 10.24197/her.23.2021.337-367
Hermeneus, Vol. 23 (2021) , p. 337-367  
10.
21 p, 352.2 KB Impact of two policy interventions on dietary diversity in Ecuador / Ponce, Juan (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales) ; Ramos Martín, Jesús (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales)
Objective: To differentiate the effects of food vouchers and training in health and nutrition on consumption and dietary diversity in Ecuador by using an experimental design. Design: Interventions involved enrolling three groups of approximately 200 randomly selected households per group in three provinces in Ecuador. [...]
2017 - 10.1017/S1368980017000052
Public Health Nutrition, Vol. 20 Núm. 8 (2017) , p. 1473-1480  

Articles : 563 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
OverNet : lightweight multi-scale super-resolution with overscaling network / Behjati, Parichehr (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Rodriguez, Pau (Element AI (Montreal, Canadà)) ; Mehri, Armin (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Hupont, Isabelle (Herta Security (Barcelona, Catalunya)) ; Fernández Tena, Carles (Herta Security (Barcelona, Catalunya)) ; Gonzàlez i Sabaté, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Super-resolution (SR) has achieved great success due to the development of deep convolutional neural networks (CNNs). However, as the depth and width of the networks increase, CNN-based SR methods have been faced with the challenge of computational complexity in practice. [...]
2021 - 10.1109/WACV48630.2021.00274
2021 IEEE Winter Conference on Applications of Computer Vision (WACV). Waikoloa, 2021  
2.
1 p, 810.9 KB Training for real-time intralingual subtitling : the LTA project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona)
The rise of technology in Translation Studies demands new approaches at the academic level and offers new possibilities to the professionals working in this field. One of these possibilities is audiovisual translation (AVT) studies. [...]
2019
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1 : 2019  
3.
20 p, 178.7 KB The ADLAB PRO course materials : structure, type, quantity, and aims / Matamala, Anna
2019
ADLAB PRO Multiplier Event: Extending the circle of audio description. Ljubljana, : 2019  
4.
12 p, 158.7 KB IO4 presentation / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ADLAB PRO Multiplier Event : AD Training Materials in Open Access. Barcelona, : 2019  
5.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
6.
12 p, 370.2 KB Expanding translation training to accessibility : the ACT and ADLAB PRO projects / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Research on access services has been a central topic in the audiovisual translation field in recent years. Translation has been seen as a means of overcoming linguistic barriers, and audiovisual translation studies has been the field where many access services such as subtitling or audio description have been researched. [...]
2018
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción). Bellaterra (Barcelona), IV : 2018  
7.
1 p, 743.4 KB Empowering translators with MTradumàtica : a do-it-yourself SMT platform / Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
According to Torres Hostench et al. (2016), the use of machine translation (MT) in Catalan and Spanish translation companies is low. Based on these results, the Tradumàtica research group,2 through the ProjecTA and ProjecTA-U projects,3 set to bring MT and translators closer with a two-fold strategy. [...]
2018
Annual Conference of the European Association of Machine Translation. Alacant, 21è : 2018  
8.
14 p, 894.1 KB ACT and ADLAB PRO projects / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This paper will present two on-going European projects funded under the Erasmus + scheme: ACT and ADLAB PRO. Both projects share an interest in defining the skills needed to provide access services, and in creating materials to actually train professionals. [...]
2017
I Media Accesibility Platform International Conference. Vigo, Spain, 1 : 2017  
9.
9 p, 323.8 KB ACT and ADLAB PROJECTS / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Info Day Quality in Accessibility Training. Brussel·les, Bèlgica, 28th April, 2017  
10.
11 p, 3.4 MB Right to participation : training on media accessibility / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2016
Session of the Conference of States Parties to the CRPD. Nova York, 9ena : 2016  

Contribucions a jornades i congressos : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
10 p, 235.4 KB Training experts in inclusive practices for an equity on access to culture in Europe / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Access to cultural content should be offered by several services available by default. If access services are thought, and budgeted, in the production phase, they are better integrated, and cultural content can be enjoyed by all patrons. [...]
Palgrave Macmillan, 2019 - 10.1007/978-981-13-5962-0_13
Inclusion, equity and access for individuals with disabilities, 2019, p. 263-280  
2.
27 p, 6.7 MB Traducció i immigració : la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; García-Beyaert, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Gil Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Minett-Wilkinson, Jacqueline (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Olaciregui, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Onos, Liudmila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ugarte i Ballester, Xus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'estudi que presentem té com a propòsit difondre els objectius, la metodologia i els principals resultats del projecte Traducció i immigració: la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats, dut a terme pel grup MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social) entre els anys 2009 i 2010. [...]
The aim of the present study is to publish the principal objectives, methodology and results of the project Translation and Immigration: the training of public service translators and interpreters, new solutions for new scenarios. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2012 (Ciutadania i Immigració ; 8)
Recerca i immigració IV. Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 157-183  
3.
15 p, 8.4 MB La accesibilidad en los medios : aspectos lingüísticos y retos de formación / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Accesibilidad se asocia a menudo con el hecho de superar barreras físicas, pero el mundo de la comunicación es inaccesible para la comunidad de personas con discapacidades sensoriales a menos que se introduzcan sistemas como la audiodescripción (AD), la subtitulación para sordos (SPS) o el lenguaje de señas. [...]
Madrid : Ediciones del Laberinto , 2006
Sociedad, integración y televisión en España, 2006, p. 293-306  
4.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
5.
11 p, 82.2 KB Identifying interactions between global and local developments : the Observatory for the detection of skill and training needs in the Barcelona region / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
The project presented in this article (1) defines the content and methods for identifying vocational training needs in the Barcelona region from a standpoint different from, and critical of, the 'technocratic' methods that have long dominated the monitoring of labour market and training trends. [...]
Luxembourg : Office for official publications of the European Communties, 2007 (CEDEFOP reference series; 52)
Identifying skill needs for the future From research to policy and practice, 2007, p. 106-116  

Documents de recerca 48 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
776 p, 22.4 MB La formación de traductores japonés-español. Situación actual y perspectivas / Asquerino Egoscozábal, Laura ; Hurtado Albir, Amparo, dir.
L'objectiu general de la tesi és analitzar la formació de traductors del japonès a l'espanyol a Espanya per proposar pautes de millora. Per aconseguir-lo, s'estableixen set objectius específics: 1. [...]
El objetivo general de la tesis es analizar la formación de traductores del japonés al español en España con el fin proponer pautas de mejora. Para ello, se establecen siete objetivos específicos: 1. [...]
The overall aim of this thesis is to analyse Japanese-Spanish translator training in Spain in order to propose guidelines for improvement. To do so, seven specific objectives have been set: 1. To find out what the needs for translation are in the language pair Japanese-Spanish. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals.

2021  
2.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
3.
Factores explicativos de la deserción académica en la educación superior técnico profesional / Sotomayor Soloaga, Pedro ; Rodríguez Gómez, David, dir.
L'Educació Tècnica Professional és considerada actualment prioritària i un dels grans reptes per a l'educació xilena, ja que es concep com una àrea estratègica per al desenvolupament de país. [...]
La Educación Técnico-profesional es considerada actualmente prioritaria y uno de los grandes desafíos para la educación chilena, pues se concibe como un área estratégica para el desarrollo del país. [...]
Technical and vocational education and training is currently considered a priority and one of the great challenges for Chilean education, as it is conceived as a strategic area for the development of the country. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
4.
546 p, 5.0 MB Speak Truth to Power. Popular education and rights-based approaches in refugee community interpreter training : A systematization of the experiences of the Cairo Community Interpreter Project from the years of 2002-2018 / Johnson, Alice Rowland ; Arumí Ribas, Marta, dir. ; Bestué, Carmen, dir.
L'objectiu d'aquesta recerca doctoral és explorar els usos de l'educació popular i la perspectiva basada en els drets a la formació d'intèrprets comunitaris que treballen en entorns de refugiats i migració, mitjançant l'examen de el cas de el Projecte d'Intèrprets Comunitaris del Caire ( CCIP), amb el Caire, Egipte. [...]
El objetivo de esta investigación doctoral es explorar los usos de la educación popular y los enfoques basados en los derechos en la formación de intérpretes comunitarios que trabajan en entornos de migración y refugiados, mediante el examen del caso del Proyecto de Intérpretes Comunitarios de El Cairo (CCIP), con sede en El Cairo, Egipto. [...]
The objective of this doctoral research is to explore the uses of popular education and rights-based approaches in the training of community interpreters working in refugee and migration settings, by examining the case of the Community Interpreters Project of El Cairo (CCIP), based in Cairo, Egypt. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals.

2021  
5.
272 p, 3.8 MB Volunteer subtitle translator organizations as a model for a social constructivist approach / Cavusoglu, Ebru ; Santamaria, Laura, dir.
El punt de partida d'aquest estudi és la suposició que les organitzacions de voluntaris són exemples d'un enfocament social constructivista en la formació de traductors. Aquesta premissa es basa en la idea que hi ha una comunitat de traductors voluntaris que han participat activament en el procés de traducció i alguns d'ells fins i tot han començat a treballar com a professionals per a canals de televisió i agències a Turquia. [...]
El punto de partida de este estudio es la suposición de que las organizaciones de voluntarios son ejemplos de un enfoque social constructivista en la formación de traductores. Esta premisa se basa en la idea de que existe una comunidad de traductores voluntarios y que han participado activamente en el proceso de traducción y algunos de ellos incluso han comenzado a trabajar como profesionales para canales de televisión y agencias en Turquía. [...]
The starting point of this study is the assumption that volunteer organizations are examples of a social constructivist approach in training translators. This assumption is based on the idea that there is a community of volunteer translators that have been actively involved in the translation process and that some of them have even started to work as professionals for TV channels and agencies in Turkey. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals.

2021  
6.
91 p, 2.2 MB Entrenament, avaluació i integració d'un traductor automàtic neuronal de l'àmbit biomèdic a una empresa / Méndez Arroyo, Marta ; Oliver González, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducció automàtica neuronal està, actualment, a l'ordre del dia de totes les agències del sector. En aquest treball de fi de màster es duu a terme la creació d'un motor de traducció automàtica neuronal, amb la combinació d'idiomes EN>ES, en l'àmbit biomèdic en col·laboració amb una agència de traducció i mitjançant la configuració de Marian. [...]
La traducción automática neuronal está, actualmente, a la orden del día de todas las agencias del sector. En este trabajo de fin de máster se lleva a cabo la creación de un motor de traducción automática neuronal con la combinación de idiomas EN>ES, del ámbito biomédico en colaboración con una agencia de traducción y a partir de la configuración de Marian. [...]
Neural Machine translation is the new state-of-art in all the translation industry. In this Master's Degree dissertation, we create a neural machine translation engine with the language combination EN>ES about biomedicine in collaboration with a translation agency, built from Marian's configuration. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
7.
70 p, 1.2 MB Evaluación comparativa de corpus usados en el entrenamiento de un motor de TAE para la traducción de guías docentes de la Universidad Autónoma de Barcelona / Pacheco Ortiz, Lucía Carolina ; Piqué Huerta, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo de fin de máster se lleva a cabo la creación de seis motores de traducción automática estadística (EN>ES) mediante la plataforma de MTradumática, entrenados con corpus de entrenamiento y optimización reunidos a partir de guías docentes de programas del área de Humanidades de la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
For this Master's Degree Dissertation, six statistical machine translation engines (EN>ES) were created using the MTradumática platform, trained with training and optimization corpus gathered from syllabi for programs in the Humanities area of the Universidad Autónoma de Barcelona. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
8.
336 p, 3.3 MB Los valores profesionales en el grado de enfermaría / Bleda García, Silvia ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
INTRODUCCIÓ: Els valors professionals es defineixen com a valors humans contextualitzats orientats a la professió, constitueixen la identitat professional i s'adquireixen principalment mitjançant la formació acadèmica i la pràctica clínica. [...]
INTRODUCCIÓN: Los valores profesionales se definen como valores humanos contextualizados orientados a la profesión, constituyendo la identidad profesional y se adquieren principalmente mediante la formación académica y la práctica clínica. [...]
BACKGROUND: Professional values are defined as contextualized human values oriented to the profession, constituting the professional identity and are acquired mainly through academic training and clinical practice. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
9.
82 p, 1.0 MB Tackling labour shortages in EU Member States / Weber, Tina (Eurofound) ; Adăscăliței, Dragos (Eurofound) ; Allinger, Bernadette (Forschungs- und Beratungsstelle Arbeitswelt (FORBA)) ; Van Herreweghe, Dries (KU Leuven) ; Gospodinova, Zlatka Ivanova (Balkan Institute for Labour and Social Policy) ; Bejakovic, Predrag (Institute of Public Finance) ; Antoniou, Loucas (Cyprus Labour Institute (PEO)) ; Veverkova, Soña (Research Institute for Labour and Social Affairs) ; Randrup, Anders Gogsig (Oxford Research) ; Kadarik, Ingel (Praxis Centre for Policy Studies) ; Kinnunen, Amanda (Oxford Research) ; Turlan, Frédéric (IR Share) ; Vogel, Sandra (Institut der Deutschen Wirtschaft Köln (IW)) ; Georgiadou, Penny (Labour Institute of the Greek General Confederation of Labour (INE/GSEE)) ; Krokovay, Nóra (Consortium Kopint-Tárki Institute for Economic Research Ltd, and Kopint Foundation for Economic Research) ; Prendergast, Andy (Industrial Relations News) ; Mori, Anna (Universitá degli Studi di Milano) ; Karnitis, Kriss (EPC Ltd (Economic Prognosis Centre)) ; Blaziene, Inga (Lithuanian Social Research Centre) ; Leduc, Kritell (Luxemboug Institute of Socio-Economic Research (LISER)) ; Garzia, Christine (University of Malta. Centre for Labour Studies) ; Van der Graaf, Amber (Panteia B.V.) ; Panków, Maciej (Foundation Institute of Public Affairs) ; Carrilho, Paula (Centre de Estudos para a Intervençao Social (CESIS)) ; Boboc, Cristina (European Institute of Romania (EIR)) ; Bednárik, Rastislav (Institute for Labour and Family Research) ; Mocnik, Maja Breznik (University of Ljubljana) ; Kara, Sirin (Oxford Research) ; Godino, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona)
While unemployment is still a huge challenge in Europe, some countries, sectors and occupations are experiencing labour shortages. This report explores various approaches to identifying labour shortages and maps national policy debates around the issue. [...]
Luxemburg European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2021 (Employment and labour markets - Research Report) - 10.2806/363602  
10.
465.6 KB L'Economia Social i Solidària a Mallorca / Bestard Alemany, Joan ; García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La situació econòmica a les illes Balears després de la pandèmia és més inestable que mai, per això calen altres maneres de fer funcionar l'economia en aquest territori, diversificant-la més enllà del monocultiu turístic. [...]
La situación económica en las islas Baleares después de la pandemia es más inestable que nunca, por eso calen otras maneras de hacer funcionar la economía en este territorio, diversificándola más allá del monocultivo turístico. [...]
The economic situation in the Balearic Islands after the pandemic is more unstable than ever, so other ways of making the economy work in this territory, diversifying it beyond the tourist monoculture, are necessary. [...]

2021
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  

Documents de recerca : 48 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
36 p, 9.2 MB ASCENT Training Guide. Module 4. Technical Skills Upgrade / Lechner, Thomas ; Trzesniowski, Michael ; Kretschmar, Dominik ; Behle, Riccarda
This module is dedicated to capacity building to achieve a "Technical Skills Upgrade". The main focus will be laid on test facilities used in the automotive industry. So the training will start with an overview of test facilities in general and particular with the example of the proving ground of FH Joanneum and Hochschule Düsseldorf. [...]
Este módulo é dedicado ao reforço de capacidade para obter um "Upgrade de Habilidades Técnicas". O foco principal ser  colocado nas instala  es de teste utilizadas na indústria automotiva. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2018 (ASCENT Training Guide)
2 documents
2.
58 p, 2.3 MB Guía de Formación ASCENT. Módulo 3. Habilidades blandas / Díaz-Vicario, Anna (Coord.) ; Castro Ceacero, Diego (Coord.) ; Casey, Annette ; Millward-Sadler, Adrian ; Niemann, Jörg
Las competencias se han convertido en los últimos años en una forma de describir, evaluar, analizar y valorar los perfiles profesionales en general, y muy especialmente los diseños que se desarrollan en el contexto universitario (currículo, profesorado, formación del alumnado, etc. [...]
Nos últimos anos, as competências tornaram-se uma forma de descrever, avaliar, analisar e avaliar os perfis profissionais em geral, e especialmente os desenhos desenvolvidos no contexto universitário (currículo, corpo docente, formaçao de alunos, etc. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2018 (ASCENT Training Guide)
2 documents
3.
68 p, 2.9 MB Guía de formación ASCENT. Módulo 2. Formando el formador / Barrera-Corominas, Aleix, coord. ; Gairín Sallán, Joaquín ; Fussenecker, Claudia ; Schlösser, Martin ; Izard, Gabriel
El desarrollo de bancos de prueba que permitan la aproximación de las competencias profesionales desarrolladas en las universidades al sector productivo y, más en concreto, una formación de los estudiantes más vinculada con las necesidades del mercado, hacen que este módulo formativo cobre especial importancia en el marco del proyecto ASCENT.
O desenvolvimento de bancos de provas que permitem a aproximaçao das competências profissionais desenvolvidas nas universidades ao setor produtivo e, mais especificamente, a formaçao de alunos mais ligados às necessidades do mercado, tornam este módulo de treinamento especialmente importante na Estrutura do projeto ASCENT.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2018 (ASCENT Training Guide)
2 documents
4.
53 p, 13.7 MB ASCENT Training Guide. Module 1 : Engineering Trends / Kriegler, Wolfgang ; Steiner, Kurt ; Kretschmar, Dominik ; Behle, Riccarda
Module one is dedicated to "Engineering Trends". It will start with a general introduction of most recent trends and will afterwards treat the topics which have been identified as to be most interesting to our partner institutions - the target group of the ASCENT project.
El módulo uno está dedicado a las "Tendencias de la ingeniería". Comienza con una introducción general de las tendencias más recientes y luego trata los temas que se han identificado como los más interesantes para nuestras instituciones asociadas - el grupo objetivo del proyecto ASCENT.
O módulo um é dedicado às "Tendências na Engenharia". Começará com uma introduçao geral das tendências mais recentes e tratará em seguida dos tópicos que foram identificados como os mais interessantes para nossas instituiçôes parceiras - o grupo-alvo do projeto ASCENT.

Bellaterra: EDO-SERVEIS Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (ASCENT Training Guide)
3 documents
5.
24 p, 468.4 KB Tipps für Deutsch als Fremdsprache Online. Deutsch als 1. und 2 Fremdsprache. Deutsch B, Deutsch C Onlinematerial für den Unterricht / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Material für virtuellen und hybriden Online Unterricht und Sprachenlernen in Deutsch als Fremdsprache. I. Tipps für das Deutsch als Fremdsprache-Online-Lernen zu Hause (allgemein; II. Online Quellen für Germanisten und Studierende der angewandten [±literarischen] Sprachstudien, der Literarischen und Verlagsorientierten Übersetzung aus dem Deutschen, sowie der Fachsprachen-Übersetzung (spezifisch).
Material for virtual and hybrid online teaching and language learning in German as a foreign language;I. Tips for learning German as a foreign language online at home (general); II. online resources for Germanists and students of applied [±literary] language studies, literary and publisher-oriented translation from German, and specialized language translation (specific).
Material para la enseñanza virtual e híbrida en línea y el aprendizaje de idiomas en alemán como lengua extranjera; I. Consejos para el alemán como lengua extranjera - aprendizaje en línea; I. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  
6.
17 p, 1.1 MB Phonetik Deutsch. Kurzeinführung. Deutsch B. Unterrichtsmaterialen / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
A quick German-Spanish introduction to the sounds of the German standard-language: The system of the 18 cardinal and secondary vowels of German, their articulation locations, length of articulation, distinctive lip roundness and speaking tension, their comparison to the Spanish vowel system. [...]
Una rápida introducción germano-española a los sonidos del idioma alemán estándar: el sistema de las 18 vocales cardinales y secundarias del alemán, sus puntos de articulación, la distintiva redondez de los labios, la tensión fonatoria y la duración. [...]
Eine rasche deutsch-spanische Einführung in die Laute der deutschen Standard-Sprache: Das System der 18 kardinalen und sekundären Vokale des Deutschen, ihre Artikulationsorte, Vokaldehnung, Lippenrundung und Sprechspannung, ihre Vergleichsstellung zum spanischen Vokalsystem. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.