Results overview: Found 548 records in 0.02 seconds.
Articles, 470 records found
Contributions to meetings and congresses, 51 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 22 records found
Articles 470 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
27 p, 285.6 KB Transiciones a la educación posobligatoria en Madrid : el peso de los factores políticos e institucionales / Prieto Egido, Miriam (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Pedagogía) ; Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los condicionantes del acceso a la educación posobligatoria (Bachillerato y Formación Profesional de Grado Medio) en Madrid. Para ello, se basa en el análisis de entrevistas a agentes políticos, educativos y empresariales, de la normativa y de datos de fuentes secundarias. [...]
This paper examines the factors that influence access and choice in post-compulsory education in Madrid (baccalaureate and intermediate vocational training), drawing on an analysis of qualitative interviews with political, educational and corporate agents, as well as education regulations and secondary data. [...]
Aquest article analitza els condicionants de l'accés a l'educació postobligatòria (Batxillerat i Formació Professional de Grau Mitjà) a Madrid. Per fer-ho, es basa en l'anàlisi d'entrevistes a agents polítics, educatius i empresarials, de la normativa i de dades de fonts secundàries. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2777
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 183-209  
2.
19 p, 283.4 KB Efectos secundarios y motivaciones de las personas jóvenes para escoger Formación Profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martínez García, José Saturnino (Universidad de la Laguna) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo analiza primero las expectativas que tienen las personas jóvenes en su último año de educación obligatoria respecto al camino a elegir después de su educación obligatoria, singularmente entre la opción académica y la opción profesional. [...]
Aquest article analitza primer les expectatives que tenen les persones joves en el seu últim any d'educació obligatòria respecte del camí que han de triar després de l'educació obligatòria, singularment entre l'opció acadèmica i l'opció professional. [...]
This article analyses young people's expectations in their last year of compulsory education regarding which path to choose after completing compulsory education, particularly between academic and professional tracks. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2776
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 259-277  
3.
24 p, 285.6 KB Imaginando futuros distintos : los efectos de la desigualdad sobre las transiciones hacia la educación secundaria posobligatoria en la ciudad de Barcelona / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Manzano, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transiciones a la educación secundaria posobligatoria son un momento clave en la trayectoria educativa de los jóvenes. Las decisiones que los llevan a seguir unos u otros estudios son producto de una agencia delimitada por condicionantes estructurales (Furlong, 2009). [...]
Les transicions a l'educació secundària postobligatòria són un moment clau en la trajectòria educativa dels joves. Les decisions que els porten a seguir uns estudis o uns altres són producte d'una agència delimitada per condicionants estructurals (Furlong, 2009). [...]
Transitions to post-compulsory secondary education are a crucial moment in the educational trajectory of young people. The decisions that lead them to pursue different educational alternatives are the product of an agency delimited by structural constraints (Furlong, 2009). [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2773
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 279-302  
4.
20 p, 935.1 KB Reciclant Brossa : una experiència didàctica de poesia experimental en la formació inicial de mestres / Contreras Barceló, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Torrents Sunyol, Julieta (Universitat de Barcelona)
Aquesta investigació té l'objectiu d'explorar la concepció de la poesia i la seva didàctica que tenen els estudiants d'Educació Infantil i Infantil i Primària a través d'una experiència amb la poesia objecte de Joan Brossa. [...]
The aim of this research is to explore the concept of poetry and its didactics among students of Kindergarten and Primary Education through an experience with Joan Brossa's objectual poetry. First of all, there was the presentation of the author and his work and later on the students created an objectual poem and a related didactic proposal. [...]
Esta investigación tiene por objetivo explorar la concepción de la poesía y su didáctica en los estudiantes de Educación Infantil e Infantil y Primaria a través de una experiencia con la poesía objeto de Joan Brossa. [...]
Cette recherche vise à explorer la conception de la poésie et son enseignement que les élèves de la petite enfance et de l'enseignement primaire ont à travers une expérience avec le poème objet de Joan Brossa. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.802
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 23-42  
5.
20 p, 955.4 KB Representaciones epistemológicas sobre competencias de pensamiento científico de educadoras de párvulos en formación / Quintanilla Gatica, Mario (Universidad Católica de Chile. Facultad de Educación) ; Orellana-Sepúlveda, Carolina (Universidad Católica de Chile. Facultad de Educación) ; Páez-Cornejo, Rodrigo (Universidad Nacional de Córdoba)
En este artículo presentamos algunos hallazgos de un proyecto de investigación de 3 años que buscó caracterizar representaciones epistemológicas sobre competencias de pensamiento científico (CPC) de educadoras de párvulos en formación (EPF) en tres universidades chilenas. [...]
In this paper we present some findings from a 3-year research project that sought to characterize epistemological representations on scientific thought competencies (STC) among elementary trainee teachers (ETTs) in three Chilean universities. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2714
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 47-66 (Investigaciones Didácticas)  
6.
20 p, 160.6 KB Aplicación del concepto experiencia crítica al análisis de innovaciones educativas / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Peter Woods, en 1993, definió el concepto experiencia crítica para luego aplicarlo al análisis de realidades educativas dentro del campo de la etnografía histórica. En el presente estudio se plantea la utilidad que dicho concepto podría tener en la actualidad en el análisis de proyectos innovadores en el contexto educativo. [...]
The concept of the critical event was defined by Peter Woods, in 1993, and he later applied it to the analysis of educational realities in the field of historical ethnography. In the present study the current usefulness of this concept for the analysis of innovative projects in the educational context is examined. [...]

2013
Tendencias pedagógicas, Vol. 21 (2013) , p. 79-97  
7.
23 p, 2.2 MB Letras de cine : tipografía queer para formar a docentes en diversidad y cultura visual / Huerta Ramón, Ricard (Universitat de València)
En este trabajo presentamos una serie de propuestas para innovar en el ámbito de la formación de docentes desde una perspectiva crítica. Basándonos en el arte y el diseño incorporamos aspectos creativos que van desde los discursos textuales de la cultura visual (cine) o el diseño (tipografías) hasta cuestiones de diversidad sexual y disidencias queer. [...]
This paper presents a series of proposals to innovate in the field of teacher training from a critical perspective. We use art and design education incorporating creative aspects that range from the textual discourses of visual culture (cinema) and typography to issues of sexual diversity and queer dissidences. [...]

2020 - 10.5565/rev/athenea.2409
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 20 Núm. 1 (2020) , p. 2409 (Artículos)  
8.
7 p, 129.1 KB Fatores de Rendimento que orientam os Treinadores Experts de Basquetebol em Portugal / Rocha, João Carlos Rodrigues (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Graça, Amândio Braga dos Santos (Universidade do Porto) ; Serrano, João Julio de Matos (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Paulo, Rui Miguel Duarte (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Batista, Marco Alexandre da Silva (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Honório, Samuel Alexandre Almeida (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Mendes, Pedro Alexandre Duarte (Instituto Politécnico de Castelo Branco) ; Petrica, João Manuel Patricio Duarte (Instituto Politécnico de Castelo Branco)
No presente estudo, procuramos conhecer as áreas de saber e os elementos específicos que quatro Treinadores Experts (TEs) utilizam no processo de alto rendimento desportivo, assim como estas os orientam quer direta quer indiretamente. [...]
In the present study, we wanted to know the areas of knowledge and the specific elements that four Experts Coaches (TEs) use in the process of high performance sports, as these guide them either directly or indirectly. [...]
En el presente estudio, buscamos conocer las áreas de saber y sus elementos específicos que cuatro Entrenadores Expertos (TEs) utilizan en el proceso de alto rendimiento deportivo, y así como éstos los orientan directa o indirectamente. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 3 (2019) , p. 106-112 (Artículos)  
9.
7 p, 236.7 KB Load Variability of Training Sessions and Competition in Female Basketball / Reina Román, María (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; García Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Antúnez, Antonio (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Courel-Ibáñez, Javier (Universidad de Murcia) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
To know how the efforts are distributed throughout the training week and competition it is necessary a planning of the training loads. Therefore, the objective of this study was to determine the load profile of the training session based on its weekly order and competition. [...]
Para una correcta planificación de las cargas de entrenamiento, es necesario saber cómo se distribuyen los esfuerzos a lo largo de la semana de entrenamiento y también definir las demandas que genera la competición deportiva. [...]
Para um planejamento adequado das cargas de treinamento, é necessário conhecer como os esforços são distribuídos ao longo da semana de treinamento e também definir as demandas geradas pela competição esportiva. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 3 (2019) , p. 93-99 (Artículos)  
10.
10 p, 242.6 KB Jóvenes no cualificados y acceso al mercado de trabajo : ¿Es eficaz el contrato de formación y aprendizaje? / Nieto Rojas, Patricia (Universidad Carlos III de Madrid)
En España, el desempleo de los jóvenes no cualificados es uno de los más altos de la Unión Europea y, lo más preo-cupante, la tasa de abandono escolar prematuro se concen-tra en este colectivo, aun habiendo descendido esta tasa varios puntos porcentuales en la última década, situándose en el año 2018 en un 17. [...]
A Espanya, la desocupació dels joves no qualificats és un dels més alts de la Unió Europea i, el més preocupant, la taxa d'abandó escolar prematur es concentra en aquest col·lectiu, tot i havent descendit aquesta taxa diversos punts percentuals en l'última dècada, situant-se l'any 2018 en un 17. [...]
Youth unemployment in Spain remains very high and the early school leaving rate is one of the highest in the EU. In 2018, this rate stood at 17. 9%. In recent years, the government is implementing labor and educational reforms in order to raise the labor-market relevance of vocational education institutions. [...]

2019 - 10.5565/rev/aiet.84
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 6 (2019) , p. 65-74 (Vulnerabilitat i mercat de treball)  

Articles : 470 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 51 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1 p, 810.9 KB Training for real-time intralingual subtitling : the LTA project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona)
The rise of technology in Translation Studies demands new approaches at the academic level and offers new possibilities to the professionals working in this field. One of these possibilities is audiovisual translation (AVT) studies. [...]
2019
Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: un reto para las Áreas de Conocimiento. Madrid, 1 : 2019  
2.
20 p, 178.7 KB The ADLAB PRO course materials : structure, type, quantity, and aims / Matamala, Anna
2019
ADLAB PRO Multiplier Event: Extending the circle of audio description. Ljubljana, : 2019  
3.
12 p, 158.7 KB IO4 presentation / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ADLAB PRO Multiplier Event : AD Training Materials in Open Access. Barcelona, : 2019  
4.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
5.
12 p, 370.2 KB Expanding translation training to accessibility : the ACT and ADLAB PRO projects / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Research on access services has been a central topic in the audiovisual translation field in recent years. Translation has been seen as a means of overcoming linguistic barriers, and audiovisual translation studies has been the field where many access services such as subtitling or audio description have been researched. [...]
2018
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción). Bellaterra (Barcelona), IV : 2018  
6.
1 p, 743.4 KB Empowering translators with MTradumàtica : a do-it-yourself SMT platform / Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
According to Torres Hostench et al. (2016), the use of machine translation (MT) in Catalan and Spanish translation companies is low. Based on these results, the Tradumàtica research group,2 through the ProjecTA and ProjecTA-U projects,3 set to bring MT and translators closer with a two-fold strategy. [...]
2018
Annual Conference of the European Association of Machine Translation. Alacant, 21è : 2018  
7.
14 p, 894.1 KB ACT and ADLAB PRO projects / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació i Estudis de l'Àsia Oriental)
This paper will present two on-going European projects funded under the Erasmus + scheme: ACT and ADLAB PRO. Both projects share an interest in defining the skills needed to provide access services, and in creating materials to actually train professionals. [...]
2017
I Media Accesibility Platform International Conference. Vigo, Spain, 1 : 2017  
8.
9 p, 323.8 KB ACT and ADLAB PROJECTS / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Info Day Quality in Accessibility Training. Brussel·les, Bèlgica, 28th April, 2017  
9.
11 p, 3.4 MB Right to participation : training on media accessibility / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2016
Session of the Conference of States Parties to the CRPD. Nova York, 9ena : 2016  
10.
3 p, 181.6 KB Training, information and empowerment for newly arrived citizens. Possibilities of online social networking in a non-profit organization / Hernández Serrano, María José (Universidad de Salamanca) ; Pérez Grande, María Dolores (Universidad de Salamanca) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Ecer-Berlin European Educational Research Association. Berlin, : 2011  

Contributions to meetings and congresses : 51 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 5 records found  
1.
10 p, 235.4 KB Training experts in inclusive practices for an equity on access to culture in Europe / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Access to cultural content should be offered by several services available by default. If access services are thought, and budgeted, in the production phase, they are better integrated, and cultural content can be enjoyed by all patrons. [...]
Palgrave Macmillan, 2019 - 10.1007/978-981-13-5962-0_13
Inclusion, equity and access for individuals with disabilities, 2019, p. 263-280  
2.
27 p, 6.7 MB Traducció i immigració : la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Bestué Salinas, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; García-Beyaert, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Minett-Wilkinson, Jacqueline (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Olaciregui, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Onos, Liudmila (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Ugarte i Ballester, Xus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'estudi que presentem té com a propòsit difondre els objectius, la metodologia i els principals resultats del projecte Traducció i immigració: la formació de traductors i intèrprets als serveis públics, noves solucions per a noves realitats, dut a terme pel grup MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social) entre els anys 2009 i 2010. [...]
The aim of the present study is to publish the principal objectives, methodology and results of the project Translation and Immigration: the training of public service translators and interpreters, new solutions for new scenarios. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2012 (Ciutadania i Immigració ; 8)
Recerca i immigració IV. Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 157-183  
3.
15 p, 8.4 MB La accesibilidad en los medios : aspectos lingüísticos y retos de formación / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Accesibilidad se asocia a menudo con el hecho de superar barreras físicas, pero el mundo de la comunicación es inaccesible para la comunidad de personas con discapacidades sensoriales a menos que se introduzcan sistemas como la audiodescripción (AD), la subtitulación para sordos (SPS) o el lenguaje de señas. [...]
Madrid : Ediciones del Laberinto , 2006
Sociedad, integración y televisión en España, 2006, p. 293-306  
4.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
5.
11 p, 82.2 KB Identifying interactions between global and local developments : the Observatory for the detection of skill and training needs in the Barcelona region / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
The project presented in this article (1) defines the content and methods for identifying vocational training needs in the Barcelona region from a standpoint different from, and critical of, the 'technocratic' methods that have long dominated the monitoring of labour market and training trends. [...]
Luxembourg : Office for official publications of the European Communties, 2007 (CEDEFOP reference series; 52)
Identifying skill needs for the future From research to policy and practice, 2007, p. 106-116  

Research literature 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
86 p, 5.1 MB Showing films and other audiovisual content in European Schools : obstacles and best practices / Pérez Tornero, José Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Think Tank on European Film and Film Policy ; CUMEDIAE (Culture & Media Agency Europe) ; AEDE (Association européenne des enseignants)
How are films used in schools? How could films and other audiovisual content be more easily available for teaching purposes? These are the questions explored in this study, which has been carried out by a consortium lead by the Autonomous University of Barceleone for the European Commission. [...]
Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2015  
2.
12 p, 416.6 KB El rol de los profesores de formación vial en casos de amaxofobia / Sánchez Marín, Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una buena parte de la población de conductores presenta algún tipo de fobia a conducir, sin embargo, son pocas las intervenciones formativas en el ámbito de la educación y seguridad vial que hasta ahora se han demostrado eficaces para reducirlas. [...]
A good part of the driver population has some type of phobia to drive; however, there are few training interventions in the field of education and road safety that have been shown to be effective in reducing them. [...]

Barcelona, 2020  
3.
79 p, 1.6 MB Sabem què hem de fer, com a docents, per assegurar l'accessibilitat digital dels materials educatius? / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els/les mestres saben dissenyar un material digital perquè sigui accessible a tots els infants? A partir de la recerca bibliogràfica i del contrast i anàlisi de guies i pautes sobre accessibilitat s'han establert els principis que haurien de guiar el disseny de materials digitals accessibles. [...]
Los/as maestros/as saben diseñar un material digital para que sea accesible a todos/as los/as niños/as? A partir de la investigación bibliográfica y del contraste y análisis de guías y pautas sobre accesibilidad se han establecido los principios que deberían guiar el diseño de materiales digitales accesibles. [...]
Do teachers know how to design a digital material so that it is accessible to all the children? Based on the bibliographic research and the contrast and analysis of guides and guidelines on accessibility, the principles that should guide the design of accessible digital materials have been established. [...]

2019
Graduat o Graduada en Educació Infantil i Graduat o Graduada en Educació Primària [1283]  
4.
18 p, 362.0 KB Origen social y empleo de los titulados universitarios en Uruguay : exploración mediante un análisis de tipologías / Orós Cruz, Carla ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Fachelli, Sandra, dir. ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Este trabajo propone como hipótesis, una interrelación entre el origen social de los egresados universitarios y su posición en el mercado de trabajo, así como con el campo de educación y capacitación por el cual se titularon, donde estos elementos contribuyen a formar un espacio de diferenciación social entre los graduados, pudiendo clasificarlos en diferentes grupos. [...]
This paper hypothesizes about an interrelation between the social origin of the university gradu-ates and their position in the labor market, as well as the field of education and training for which they were entitled, where these elements contribute to form a space of social differentiation among the gradu-ates, being able to classify them in different clusters. [...]

2018  
5.
63 p, 1.2 MB Problemes en la Traducció Automàtica dels termes freqüents i els seus contextos sobre Immigració en el marc del projecte MQD Expert Field Environment Collaborative Training / Forteza Bauza, Maria Isabel ; Aguilar-Amat, Anna, 1962-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducció automàtica estadística és la traducció que es porta a terme utilitzant ordinadors i es fa de manera automàtica. És una eina que moltíssima gent utilitza avui dia per traduir textos d'un idioma a un altre. [...]
La traducción automática estadística es la traducción que se lleva a cabo mediante ordenadores y de forma automática. Es una herramienta que actualmente utiliza mucha gente para traducir textos de un idioma a otro. [...]
The statistical machine translation is the translation which is done automatically by computers. It's a tool which is currently used by lots of people to translate texts from one language to another. [...]

2017
Graduat o Graduada en Traducció i Interpretació [1202]  
6.
32 p, 1.3 MB Assisting the transition from workfare to work : a randomized experiment / Galasso, Emanuela ; Ravallion, Martin ; Salvia, Agustin
Randomly sampled workfare participants in a welfare-dependent region of Argentina were given a voucher that entitled an employer to a sizable wage subsidy. A second sample also received the option of skill training, while a third sample formed the control group. [...]
Washington World Bank 2001 (Policy research working paper ; 2738)  
7.
10 p, 1.2 MB TrackYourTrain : Aplicació pel seguiment d'entrenaments esportius personalitzats / Andreu Tort, Mireia ; Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és desenvolupar una aplicació mòbil que permeti gestionar de manera àgil totes les activitats esportives que fan els clients sota la supervisió d'un entrenador personal. [...]
The goal of this project is the development of a Mobile application which allows an efficient and agile tracking of training activities under supervision of a personal trainer. TrackYourTrain defines three different user roles: administrator, trainer and client, each of one having different and exclusive functionalities. [...]
El objetivo de este proyecto es desarrollar una aplicación móvil que permita gestionar de forma ágil todas las actividades deportivas que hacen los clientes bajo la supervisión de un entrenador personal. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
60 p, 1.1 MB La formación en traducción técnica en el Reino Unido / Fajardo Vázquez, Yolanda ; Rodríguez-Inés, Patricia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFG, de corte académico y descriptivo, pretende ser el punto de partida de un futuro proyecto de investigación más amplio. Se trata de recoger y analizar los datos sobre la formación en traducción técnica posterior al grado que se proporciona en Reino Unido.
Aquest TFG, de tall acadèmic i descriptiu, pretén ser el punt de partida d'un futur projecte d'investigació més ampli. Es tracta de recollir i analitzar les dades sobre la formació en traducció tècnica posterior al grau que es proporciona al Regne Unit a nivell de màster.
This TFG, which has a descriptive nature, aims to be the starting point for a future larger research project. It involves the collection and analysis of data of all the postgraduate courses which include training in technical translation on the United Kingdom.

2016
Graduat o Graduada en Traducció i Interpretació [1202]  
9.
39 p, 1.0 MB La formación en traducción técnica en España / Canadell Giralt, Cristina ; Rodríguez-Inés, Patricia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado es identificar todos los másteres, posgrados y cursos relacionados con la traducción técnica que se ofertan a nivel universitario en España. La hipótesis de partida es que, aunque la traducción técnica es una de las especialidades más demandadas en el mercado de la traducción español —y también mundial—, el volumen de formación en este campo y la visibilidad del sector son muy reducidos. [...]
L'objectiu d'aquest Treball de Fi de Grau és identificar tots els màsters, postgraus i cursos relacionats amb la traducció tècnica que s'ofereixen a nivell universitari a Espanya. La hipòtesi de partida és que, malgrat que la traducció tècnica és una de les especialitats amb més demanda al mercat de la traducció espanyol —i també mundial—, el volum de formació en aquest àmbit i la visibilitat del sector són molt reduïts. [...]
The aim of this End-of-Degree Dissertation is to identify all masters', postgraduate courses and other courses related to technical translation which are provided by Spanish universities. The initial hypothesis predicts that, even though technical translation is in high demand in the Spanish—and also in the global—market, training offer in this area and its visibility are rather limited. [...]

2016
Graduat o Graduada en Traducció i Interpretació [1202]  
10.
76 p, 1.7 MB La incidencia del bilingüismo en el campo de la traducción / Ortega Rodríguez, Xavier ; Kelso, Fiona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo averiguar de qué manera el bilingüismo determina el resultado de una traducción, independientemente del grado de especialización de un texto en particular. [...]
El present Treball de Fi de Grau té com a objectiu esbrinar de quina manera el bilingüisme determina el resultat d'una traducció, independentment del grau d'especialització d'un text en particular. [...]
This end-of-degree project aims to find out how bilingualism determines the result of a translation, regardless of the degree of specialization of a specific text. In other words, we will analyse to what extent the 'purely bilingual subjects' (i. [...]

2016
Graduat o Graduada en Traducció i Interpretació [1202]  

Research literature : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.