Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
19 p, 539.8 KB The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ; Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...]
L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...]
La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)  
2.
11 p, 2.1 MB Evaluación de la transferencia de la formación continua mediante el modelo ETF de factores / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
La transferencia de la formación -entendida como la aplicación de los aprendizajes de la formación al puesto de trabajo- es un tema prioritario para las empresas actualmente. Su adecuado desarrollo proporciona profesionales mejor cualificados para desempeñar las funciones específicas de su puesto de trabajo, permitiéndoles una actualización constante. [...]
Today, the transfer of training -understood as the application of learning from training to job- is a priority for companies. Their proper development provides best qualified professionals to carry out specific functions of the job, allowing them a constant updating. [...]

2013 - 10.35362/rie6111273
Revista iberoamericana de educación, Vol. 61, núm. 1 (2013) , p. 1-11  
3.
22 p, 852.0 KB Evaluación de la formación continua en la Escuela del Poder Judicial / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La evaluación de la formación, conceptualizada como el análisis del valor total de un sistema formativo, en términos tanto sociales como financieros, es un proceso necesario para valorar si la inversión realizada en la misma resulta eficaz; además, en una organización pública como es la Escuela del Poder Judicial, cobra un valor de rendición de cuentas sobre el uso de los fondos públicos y sobre su impacto en el desarrollo de los jueces y magistrados españoles. [...]
Training evaluation, conceptualized as the analysis of the total value of a training sys-tem in terms of both social and financial, is a necessary process to assess whether the investment on training is effective; moreover, in a public organization such as the School of the Judicial Power, it takes a value of accountability of the use of public funds and their impact on the development of Spanish judges. [...]

2012
Revista de educación y derecho, Núm. 5 (2012) , p. 1-22  
4.
5 p, 354.1 KB Evaluating the e-learning efficacy in Spain : a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stoian., Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
E-learning is an important component of Continuous Training and companies grant e-learning a growing role in HRD. Nonetheless, assessing the quality of e-learning is not a common enough practice. Evaluating the efficacy of training should be a critical step in training planning, yet it is an isolated practice (ASTD 2009). [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.428
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2199-2203  
5.
5 p, 412.4 KB Evaluating the efficiency of the leadership training programmes in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Leadership abilities, and especially social abilities related to emotional intelligence are key factors to team management and the performance increase it generates in companies. For this reason, leadership training is an essential part of development plans in organizations. [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.427
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2194-2198  
6.
5 p, 627.0 KB Training transfer evaluation in the public administration of Catalonia : the MEVIT factors model / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The current research highlights the need to find alternative ways to measure learning transfer by means of diagnosis of barriers and facilitators of training effectiveness (Baldwin & Ford, 1988 [1]; Noe, 1988 [2]; Pineda et al. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.372
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1751-1755  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.