Resultats globals: 51 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 29 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 728.4 KB Youth's literary socialisation practices online : a systematic review of research / Santa María, Luz (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rutten, Kris (Ghent University. Department of Educational Sciences)
This systematic research review arises from the need to conceptualise youth's literary socialisation practices in the current digital landscape to advance knowledge in literary education. The broad uses of socialisation in this research area prompted us to define this concept carefully to situate our research questions. [...]
2022 - 10.1016/j.lcsi.2022.100628
Learning, Culture and Social Interaction, Vol. 34 (2022)  
2.
13 p, 374.1 KB Betevé : de la televisió hiperlocal al transmèdia? Una anàlisi de l'evolució / Martori Muntsant, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Barcelona Televisió va néixer de la voluntat d'un grup de televisions de districte per emetre a través d'un canal compartit. El projecte s'ha convertit en un mitjà multiplataforma i, més recentment, en un sistema transmèdia. [...]
Barcelona Televisió nació de la voluntad de un grupo de televisiones de distrito para emitir a través de un canal compartido. El proyecto se ha convertido en un medio multiplataforma y, más recientemente, en un sistema transmedia. [...]
Barcelona Televisió sprang from the desire of a group of neighbourhood television stations to broadcast over a shared channel. The project has developed into a multiplatform medium and, more recently, a transmedia system. [...]

2018
Quaderns del CAC, Vol. 21 Núm. 44 (2018) , p. 57-69
3 documents
3.
27 p, 418.0 KB Competencias transmedia en estudiantes de Periodismo : producción y edición de contenidos informativos multimedia / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El artículo se aproxima al uso que los jóvenes realizan de las herramientas multimedia cuando deciden comunicar profesionalmente un producto periodístico. El estudio está centrado en las nuevas plataformas digitales de contenido periodístico y examina los resultados de una investigación que indaga las competencias del "alfabetismo transmedia" en los estudiantes de Periodismo de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) a lo largo de varios cursos. [...]
The paper analyses the use of multimedia tools that young people use in order to communicate a journalistic product. The study focuses on the new digital platforms of journalistic content and examines the results of a research that explores the competences of "transmedia literacy" in Journalism students of the Autonomous University of Barcelona (UAB) over several courses. [...]

2020 - 10.7195/ri14.v18i2.1445
Icono 14 : revista de comunicación y nuevas tecnologías, Vol. 18 Núm. 2 (2020) , p. 84-110
2 documents
4.
3 p, 15.0 MB Herramientas digitales para comunicadores / Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Index de les obres ressenyades: Santiago TEJEDOR CALVO (dir. ), Herramientas digitales para comunicadores. Bellaterra Barcelona, 2019, 351 pp. ISBN: 978-84-948252-6-2.
2019 - 10.31921/doxacom.n28
Doxa Comunicación, Núm. 28 (2019) , p. 306-308  
5.
17 p, 370.9 KB La educación transmedia como estrategia innovadora para integrar lengua y cultura en la enseñanza de ELE / Herrero, Carmen (Manchester Metropolitan University)
Este artículo recoge diversas experiencias didácticas encaminadas a integrar el aprendizaje de lengua y cultura. El objetivo es plantear cómo se puede desarrollar una sinergia entre las clases de español como lengua extranjera (L2) y las asignaturas de contenidos mediante diversas estrategias de comunicación transmedia. [...]
This article collects several didactic experiences aimed at integrating the learning of language and culture. The objective is to propose how a synergy can be developed between L2 classes and content subjects through transmedia narrative strategies. [...]

2021 - 10.5565/rev/doblele.83
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 7 (2021) , p. 50-66  
6.
8 p, 957.7 KB El Transmedia audiovisual en el aula universitaria / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Asistimos a una nueva manera de distribuir los contenidos a través de múltiples plataformas. En el contexto actual, la narración ha dejado de producirse en exclusiva para un medio audiovisual concreto, para empezar a hacerlo a través de varios y complementarios medios o plataformas. [...]
A new way to distribute the contents across multiple platforms is taking place in audiovisual industry. In the current context, the story has stopped of being produced exclusively to a particular audiovisual platform, to start doing through various and complementary media or platforms. [...]

2014 - 10.33115/udg_bib/cp.v3i04.22126
Communication papers, Vol. 3 Núm. 4 (2014) , p. 69-76  
7.
10 p, 322.0 KB La cultura participativa de Star Wars como experiencia transmedia / Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz)
Este artículo es una investigación sobre la figura de la cultura participativa en relación con una marca de ficción. El estudio busca conocer en detalle los procesos y decisiones tomadas por la organización de fans de Star Wars la Legión 501 para traer el mundo real parte de este relato desde una perspectiva física y de comportamiento. [...]
This paper is an investigation about the figure of participatory culture in relation to a fictional brand. The study seeks to know in detail the processes and decisions made by the Star Wars fan organization the 501st Legion to bring part of this story to the real world from a physical and behavioral perspective. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.357
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 21-29 (Artículos de investigación)  
8.
18 p, 241.4 KB El humor en los tiempos del mainstream : las referencias transmedia como recurso / Laguna, Asunción (Universidad de Burgos)
El trabajo aborda el humor verbal en relación con la cultura de masas; se centra en el uso de las referencias como recurso en los medios que se dirigen a un gran público. El objetivo es comprobar si el uso de referencias con intención humorística resulta eficaz según la percepción del receptor. [...]
This work focuses on verbal humor in relation to mass culture, especially on the use of references as a resource in the media that target a large audience. To verify if the use of references with humorous intention is effective according to the perception of the public, we use as a sample a set of titles of Spanish sitcoms, and its reception among groups of different ages, nationalities and educational levels. [...]

2020
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2020) , p. 383-400  
9.
11 p, 201.0 KB Introducción : transmedialidad, interactividad y lo fantástico / Carrera Garrido, Miguel (Universidad de Granada)
Se ofrece la introducción al monográfico "Transmedialidad e interactividad en lo fantástico". Se repasan las nociones básicas de esta temática, incidiendo en el peso que poseen en los estudios sobre ella los modos o géneros de lo insólito, en este caso concreto lo fantástico. [...]
2020 - 10.5565/rev/brumal.745
Brumal, Vol. 8 Núm. 2 (2020) , p. 9-19 (Monograph)  
10.
24 p, 457.3 KB Acciones transmediáticas propuestas desde el universo cinematográfico de The Conjuring / López Delacruz, Santiago (Universidad de la República. Facultad de Información y Comunicación)
En la actualidad, las narrativas transmedia trastocan la forma en la que se interpretan los contenidos audiovisuales, posibilitando nuevas formas de interacción y consumo. Un ejemplo es la presencia de los universos cinematográficos expandidos, que han transformado en materia comunicacional y creativa los procesos de recepción fílmica. [...]
Currently, transmedia narratives disrupt the way in which audio-visual content is interpreted, enabling new forms of interaction and consumption. An example is the presence of expanded cinematographic universes, which have transformed the processes of film reception into communicational and creative matter. [...]

2020 - 10.5565/rev/brumal.721
Brumal, Vol. 8 Núm. 2 (2020) , p. 63-86 (Monograph)  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
198 p, 2.2 MB Simposi Internacional "La Literatura en pantalla : textos, lectors i pràctiques docents" (1er : Barcelona, 3 i 4 d'octubre 2014) / Colomer, Teresa ; Manresa Potrony, Mireia ; Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Real Mercadal, Neus ; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla ; Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia ; Margalló González, Ana María ; Aliagas, Cristina ; Arenas, Christian ; Doménech, Oreto ; González Ramírez, Carolina ; Lima de Moraes, Giselly ; Llorens-García, Ramón F. ; Rovira-Collado, José ; Martín-Martín, Arantxa ; Martínez Ortega, Francisco Javier ; Mayumi Murakami Medrano, Sandra ; Kirchof, Edgar Roberto ; Palomares Marín, Mari Cruz ; Montaner Bueno, Andrés ; Pena Presas, Montse ; Cantero, Almudena ; Rubio Faus, Berta ; Sánchez, María Victoria ; Hessel Silveira, Rosa Maria ; Becker Karnopp, Lodenir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. GRETEL
Resulta evidente que en las escuelas de nuestro entorno se ha extendido la utilización de las nuevas tecnologías en distintos niveles y aspectos de la enseñanza. Es habitual que profesores y alumnos recurran al ordenador para buscar información o realizar actividades en las distintas áreas de conocimiento y cabe señalar que la educación lectora digital se ha incorporado ya a los objetivos escolares hasta el punto de formar parte de las evaluaciones internacionales. [...]
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona 2014  

Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
33 p, 780.1 KB The Challenges of Continuity in a Transmedia Franchise : the Issue of Canonicity in J.K. Rowling's Harry Potter and the Cursed Child / Camí González, Jordi ; Sánchez Campos, Noelia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Harry Potter and the Cursed Child is a play based on a story by J. K. Rowling, Jhon Tiffany and Jack Thorne. A printed version of the script was made available to fans worldwide. Despite its success, The Cursed Child's reception was mixed and soon Rowling's actual involvement in its creation was put to question due to the inconsistencies that can be found in its plot. [...]
Harry Potter i el Llegat Maleït és una obra basada en una història de JK Rowling, Jhon Tiffany i Jack Thorne. El guió de l'obra es va publicar en format llibre perquè tots els fans poguessin gaudir de la nova història de Harry Potter. [...]
Harry Potter y el Legado Maldito es una obra basada en una historia de J. K. Rowling, Jhon Tiffany y Jack Thorne. El guión de la obra se publicó en formato libro para que todos los fans pudieran disfrutar de la nueva historia. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
229 p, 13.5 MB 'La Dissidència', un projecte transmèdia / Aparicio de la Ossa, Francisco Javier ; Córdoba i Miralles, Mariona ; Massaguer Font, Joan ; Montalvo Antequera, Paula ; Llorens Maluquer, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present Treball de Fi de Grau és la memòria del procés de creació de 'La Dissidència', un projecte transmèdia de divulgació de problemàtiques juvenils. El mitjà neix de les inquietuds de quatre joves sobre dificultats amb les quals es troben en el seu dia a dia. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado es la memoria del proceso de creación de 'La Dissidència', un proyecto transmedia de divulgación de problemáticas juveniles. El medio nace de las inquietudes de cuatro jóvenes sobre dificultades con las cuales se encuentran en su día a día. [...]
This End of Degree Project is the memory of the process of creating 'La Dissidència', a transmedia project to spread youth problems. The media is born of the concerns of four young people about the difficulties they encounter on a daily basis. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
3.
160 p, 1.8 MB Análisis de la representación del lesbianismo desde una perspectiva feminista en la trama Luimelia en Amar es para siempre y en su spin-off #Luimelia / Castillo Hidalgo, Sara ; Muntané Rodríguez, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El moviment feminista i les reivindicacions LGTB+ han evolucionat amb els anys, però se segueix vivint en un sistema heteropatriarcal. Això s'ha traslladat a les ficcions, les quals perpetuen els imaginaris socials i, en conseqüència, la televisió s'ha convertit en el mitjà de construcció i transmissió de models per a la societat. [...]
El movimiento feminista y las reivindicaciones LGTB+ han evolucionado con los años, pero se sigue viviendo en un sistema heteropatriarcal. Esto se ha trasladado a las ficciones, que perpetúan los imaginarios sociales y, en consecuencia, la televisión se ha convertido en el medio de construcción y transmisión de modelos para la sociedad. [...]
The feminist movement and LGTB+ claims have evolved over the years, but we continue to live in a heteropatriarchal system. This has been transferred to fictions, which perpetuates social imaginaries and, consequently, television has become the media of construction and transmission of models for society. [...]

2021
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
346 p, 9.0 MB Diagnóstico de la percepción de los estudiantes universitarios de comunicación de República Dominicana sobre las plataformas online y el uso del lenguaje transmedia / Güichardo Bretón, Ana Bélgica ; Tejedor, Santiago, dir.
L'evolució tecnològica implica sempre nous reptes per a la universitat i per a la ciència, perquè ambdues han d'interpretar i explicar els canvis que l'ésser humà experimenta amb l'aplicació quotidiana de cada nou invent. [...]
La evolución tecnológica implica siempre nuevos retos para las universidades y para la ciencia, pues ambas deben interpretar y explicar los cambios que el ser humano experimenta con la aplicación cotidiana de cada nuevo invento. [...]
Technological evolution always implies new challenges for universities and science as both should interpret and explain the changes human being experiences with the daily application of each new invention. [...]

2020  
5.
202 p, 6.5 MB Onada Feminista : la creació d'un mitjà de comunicació transmèdia / Patau Fabrés, Laia ; Sánchez Villaverde, Alejandra ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present Treball de Final de Grau és la memòria del procés de creació del mitjà transmèdia de divulgació feminista Onada Feminista. El mitjà neix a partir del programa de ràdio del mateix nom que es va estrenar a UAB Ràdio el març del 2019 i que, durant la temporada 2019-2020 s'ha emès també a Ràdio 4-RNE. [...]
El presente Trabajo de Final de Grado es la memoria del proceso de creación del medio transmedia de divulgación feminista Onada Feminista. El medio nace a partir del programa de radio del mismo nombre que se estrenó en UAB Radio en marzo del 2019 y que, durante la temporada 2019-2020 se ha emitido también en Ràdio 4-RNE. [...]
This End-Of-Degree Project is the written memory of the creation process of the transmedia platform Onada Feminista. This media emerges from the radio program/show with the same name which was first broadcasted/ which premiered in UAB Ràdio in march 2019 and that has also been broadcasted in Ràdio 4-RNE during the 2019-2020 season. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
6.
135 p, 1.7 MB Hablando con Lovelace : Un podcast tecnològic des d'una perspectiva femenina / Homedes de la Fuente, Samuel ; Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Hablando con Lovelace" és un projecte en col·laboració amb el Campus Media per crear un producte periodístic en l'àmbit de la tecnologia. Busca explicar les 10 tecnologies que marcaran nostre futur, mitjançant entrevistes amb dones especialistes que a més donaran la seva visió d'un sector clarament masculinitzat.
"Hablando con Lovelace" es un proyecto en colaboración con el Campus Media para crear un producto periodístico en el ámbito de la tecnología. Busca explicar las 10 tecnologías que marcarán nuestro futuro, mediante entrevistas con mujeres especialistas que además donaràn su visión de un sector claramente masculinitzat.
"Hablando con Lovelace" it is a project in colaboration with Campus Media to create a journalistic product from a technology environment. It tries to explain 10 technologies that will mark our future, through interviews with specialists women that also will donate their vision of a sector clearly mascunilized.

2020
Grau en Periodisme [971]  
7.
133 p, 2.4 MB Hablando con Lovelace : un podcast tecnològic des d'una perspectiva femenina / Gonzalez Marquez, Victor ; Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest és un treball realitzat amb la col·laboració d'UAB Campus Media. Es tracta del desenvolupament del programa de Hablando con Lovelace, una temporada de 10 capítols en format podcast. En aquests es tracten les deu tecnologies proposades pel Massachusetts Institute of Technology (MIT) des de la visió femenina en un àmbit tan masculinitzat com és el món de la tecnologia.
Este es un trabajo realizado con la colaboración de UAB Campus Media. Se trata del desarrollo del programa de Hablando con Lovelace, una temporada de 10 capítulos en formato podcast. En estos se tratan las diez tecnologías propuestas por el Massachusetts Institute of Technology (MIT) desde la visión femenina en un ámbito tan masculinizado como es el mundo de la tecnología.
This work is been done with UAB Campus Media collaboration. It is the developement of the program Hablando con Lovelace, a season of 10 chapters in podcast format. These deal with the ten technologies proposed by the Massachusetts Institute of Technology (MIT) from the female vision in an aera so masculinized as the world of technology is.

2020
Grau en Periodisme [971]  
8.
157 p, 7.7 MB La digitalització dels programes de televisió d'entreteniment : el cas d'Operación Triunfo com a producte transmèdia / Cardús Surià, Núria ; Custodio, Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La tecnologia ha fet canviar el consum de continguts audiovisuals, i ha aconseguit digitalitzar la televisió lineal a partir de la creació de programes de televisió transmèdia com és el cas d'Operación Triunfo. [...]
La tecnología ha hecho cambiar el consumo de contenidos audiovisuales, y ha conseguido digitalizar la televisión lineal a partir de la creación de programas de televisión transmedia como es el caso de Operación Triunfo. [...]
Technology has changed how the audience consume audiovisual content, and has managed to digitize linear television by creating transmedia television programs such as Operación Triunfo. This document contextualizes the linear television's digitization and the transmedia narrative in Spain. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
9.
55 p, 2.2 MB Estudio de los efectos de la práctica del branded content en los Centennials peruanos / Santibáñez Calderón, Daniela María ; Pino-Romero, Cristina del, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El branded content a través del storytelling transmedia es una estrategia efectiva para transmitir valores de la marca y lograr engagement en las audiencias. Los centennials o la generación Z, por sus características, comportamiento digital y actitudes hacia la publicidad, pueden saber lo que desean de las marcas a través de sus smartphones y redes sociales cómo, cuándo y dónde quieran. [...]
El branded content a través del storytelling transmèdia és una estratègia efectiva per a transmetre valors de la marca i aconseguir engagement a les audiències. Els centennials o la generació Z, per les seves característiques, comportament digital i actituds cap a la publicitat, poden saber el que desitgen de les marques a través dels seus smartphones i xarxes socials com, quan i on vulguin. [...]
Branded content, through transmedia storytelling is an effective strategy at the time to transmitting values and increase engagement with the audiences. The Centennials or Z Generation, by their characteristics, digital behaviour and attitudes towards the advertising, they can know what they want about the marks by their smartphone and social media how, when and where they want to. [...]

2019  
10.
42 p, 2.0 MB The Bright side of social media : the use of Instagram as a learning tool in the English classroom in the Catalan secondary school context / Laguna García, Sara ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This Master's dissertation aims to explore the use of a social networking site such as Instagram as a learning tool in the English classroom, specifically in the Catalan secondary school context. In order to conduct the research, the implementation of a nine- session teaching unit (in a 4th of ESO class) was analyzed. [...]
Aquest treball de fi de Màster té com a objectiu explorar l'ús d'una xarxa social com l'Instagram com a eina d'aprenentatge a l'aula d'anglès; concretament en el context d'un Institut d'Educació Secundària a Catalunya. [...]

Juny 2020  

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.