Results overview: Found 6 records in 0.04 seconds.
Research literature, 6 records found
Research literature 6 records found  
1.
115 p, 1.5 MB Population and income across time and space / Delventhal, Matthew J., autor. ; Guner, Nezih, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica.
En aquesta tesi investigo teòricament i empíricament l'evolució dels nivells de població i ingressos a tot el món. En el primer capítol, titulat "El Globus com a Xarxa", em pregunto: quina importància tenen els costos de transport en caiguda dels patrons de població i creixement dels ingressos des de 1000 CE? Per respondre a aquesta pregunta, edito un model espacial dinàmic quantitatiu amb un sector agrícola i no agrícola, i la fertilitat endogena, la migració, la innovació i la difusió de la tecnologia. [...]
In this thesis I investigate theoretically and empirically the evolution of population and income levels across the world. In the first chapter, titled "The Globe as a Network," I ask: how important are falling transport costs for patterns of population and income growth since 1000 CE? To answer this question, I build a quantitative dynamic spatial model with an agricultural and a non-agricultural sector, and endogenous fertility, migration, innovation and technology diffusion. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
2.
24 p, 380.2 KB On modeling transport costs / Martínez Giralt, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Usategui Diaz de Otalora, J. Mª (Universidad del País Vasco) ; Centre de Referència en Economia Analítica
The interpretation of the loss of utility as transport costs in address models of differentiation poses a methodological difficulty. Transport costs implicitely amounts to assume that there is a good neither included in the differentiated sector nor in the composite (numeraire) good of the economy. [...]
Centre de Referencia en Economia Analítica, 2006 (Barcelona economics working papers series; 277)  
3.
44 p, 842.5 KB El impacto del AVE en el turismo, el empleo y la actividad económica / Bravo Izquierdo, Edgar ; Perdiguero, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La mejora en las infraestructuras ha sido desde hace mucho tiempo un elemento con efectos significativos sobre el crecimiento de la productividad y la localización de empresas, así como sobre el crecimiento económico y la reducción del empleo. [...]
2015
Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
4.
31 p, 686.6 KB L'Alta velocitat espanyola (AVE) : un anàlisi econòmic (1992-2012) / Gusart Huguet, Carles ; Planas, Ivan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball pretén analitzar la política d'infraestructures i transports desenvolupada des del Govern de l'Estat Espanyol en el tren d'alta velocitat. Es vol verificar si l'AVE és un política feta sense tenir en compte la rendibilitat econòmica del projecte i sense haver fet un anàlisi cost-benefici previ o si, per contra, aquesta actuació pública augmenta el benestar de la població gràcies a la seva construcció. [...]
2013  
5.
23 p, 196.7 KB Commuters' valuation of travel time variability in Barcelona / Matas i Prat, Anna ; Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
The value given by commuters to the variability of travel times is empirically analysed using stated preference data from Barcelona (Spain). Respondents are asked to choose between alternatives that differ in terms of cost, average travel time, variability of travel times and departure time. [...]
2007 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0701)  
6.
25 p, 502.6 KB The demand elasticity on tolled motorways / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
This paper analyses the elasticities of demand in tolled motorways in Spain with respect to the main variables influencing it. The demand equation is estimated using a panel data set where the cross-section observations correspond to the different Spanish tolled motorways sections, and the temporal dimension ranges from the beginning of the eighties until the end of the nineties. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0203)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.