Resultats globals: 7 registres trobats en 0.08 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
15 p, 179.6 KB An evolutionary approach to air transport : market, technology and institutional co-evolution / Suau-Sanchez, Pere (Cranfield University. Department of Air Transport) ; Pallares-Barbera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
This paper covers the development dynamics of the air transportation industry. Having the evolutionary economic geography as the frame of reference, we analyze the co-evolution of the market (selective environment), the aeronautics knowledge and equipment (technology) and the air transportation institutional policy (policy). [...]
Aquest article se centra en les dinàmiques existents a la indústria del transport aeri. Utilitzant com a marc teòric la geografia econòmica evolucionista, analitzem la coevolució entre el mercat (ambient selectiu), el coneixement i l'equipament aeronàutic (tecnologia) i les polítiques públiques en transport aeri (institucions). [...]
Este artículo se centra en las dinámicas existentes en la industria del transporte aéreo. Utilizando como marco teórico la geografía económica evolucionista, analizamos la coevolución entre el mercado (ambiente selectivo), el conocimiento y el equipo aeronáutico (tecnología) y las políticas públicas de transporte aéreo (instituciones). [...]
Cet article met l'accent sur la dynamique de développement de l'industrie du transport aérien. Avec la géographie économique évolutionniste comme cadre de référence, nous analysons la coévolution du marché (milieu sélectif), avec la connaissance et l'équipement aéronautique (technologie) et la politique institutionnel des transports aériens (politique). [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.62
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 3 (Setembre-Desembre 2013) , p. 543-557  
2.
11 p, 91.3 KB Uneven patterns in airport seat capacity distribution : a review / Suau-Sanchez, Pere (Cranfield University. Department of Air Transport)
This paper reviews the literature on the uneven patterns of airport seat capacity. Seat capacity distribution studies are useful to show air travel possibilities and whether economic development is concentrated in some particular regions. [...]
Aquest article revisa la literatura sobre la distribució desigual de places aèries. Els estudis d'oferta de places són útils per mostrar les possibilitats de viatjar i si el desenvolupament econòmic està concentrat en determinades regions. [...]
Este artículo revisa la literatura sobre la distribución desigual de plazas aéreas. Los estudios de oferta de plazas son útiles para mostrar las posibilidades de viajar y si el desarrollo económico está concentrado en determinadas regiones. [...]
Cet article rencontre la littérature sur la répartition inégale des sièges aériens. Les études des sièges sont utiles pour montrer les possibilités de voyage et si le développement économique est concentré dans certaines régions. [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.33
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 167-177  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
66 p, 2.2 MB Estudi de la mobilitat aèria urbana / Solà Sardà, Cristina ; Martin Sierra, Aitor, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es proposa un estudi sobre la mobilitat aèria urbana. Es fa una valoració de la mobilitat aèria urbana i les aeronaus elèctriques d'enlairament i aterratge vertical (eVTOL). També es fa un estudi de mercat sobre el llançament al mercat d'una aeronau d'enlairament i aterratge curt (STOL) i es valora la viabilitat d'implementació en un país com el nostre d'un servei com aquest. [...]
Se propone un estudio sobre la movilidad aérea urbana. Se hace una valoración de la movilidad aérea urbana y las aeronaves eléctricas de despegue y aterrizaje vertical (eVTOL). También se hace un estudio de mercado sobre el lanzamiento al mercado de una aeronave de despegue y aterrizaje corto (STOL) y se valora la viabilidad de implementación en un país como el nuestro de un servicio como este. [...]
The aim of this essay is to show a project about the urban air mobility. It has been shown a valoration of the urban aerial mobility and the electric planes, such as vertical take-off and landing (eVTOL). [...]

2020
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
8 documents
2.
34 p, 342.3 KB Globalization, long-haul flights and inter-city connections / Bernardo, Valeria (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Governs i Mercats) ; Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Governs i Mercats) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
In this paper, we examine the impact of non-stop flights on the connectivity of European cities with distant locations from the rest of the world. We use data on inter-city passenger flows including non-stop and connecting traffic so that we have a precise measure of the economic and social links between cities. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP WP ; 2017/01)  
3.
32 p, 192.5 KB An empirical analysis of a merger between a network and low-cost airlines / Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica) ; Perdiguero, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica)
We use a difference-in-difference estimator to examine the effects of a merger involving three airlines. The novelty lies in the examination of this operation in two distinct scenarios: (1) on routes where two low-cost carriers and (2) on routes where a network and one of the low-cost airlines had previously been competing. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-01)  
4.
54 p, 529.6 KB Technology, business models and network structure in the airline industry / Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica) ; Flores-Fillol, Ricard (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Network airlines have been increasingly focusing their operations on hub airports through the exploitation of connecting traffic, allowing them to take advantage of economies of traffic density, which are unequivocal in the airline industry. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-14)  
5.
47 p, 552.5 KB Scheduled service versus personal transportation : the role of distance / Bilotkach, Volodymyr (University of California-Irvine. Department of Economics) ; Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Departament de Política Econòmica) ; Flores-Fillol, Ricard (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyzes both theoretically and empirically the relationship between distance and frequency of scheduled transportation services. We study the interaction between a monopoly firm providing high-speed scheduled service and personal trans- portation (i. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-13)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.