Results overview: Found 11 records in 0.07 seconds.
Research literature, 11 records found
Research literature 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
216 p, 3.0 MB Características clínicas, conductuales y funcionamiento ejecutivo asociadas a los síntomas "Tempo Cognitivo Lento" / Camprodon Rosanas, Ester ; Ribas Fitó, Núria, dir. ; Torrúbia, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
Antecedentes y objetivos: el tempo cognitivo lento (TCL) se ha asociado, desde su definición, al trastorno por déficit de atención con hiperactividad subtipo inatento (TDAH-I). Se han hallado síntomas TCL en el trastorno por déficit de atención con hiperactividad subtipo combinado (TDAH-C), en otros trastornos psiquiátricos y en grupos clínicos sin trastorno mental. [...]
Background and objectives: Sluggish cognitive tempo (SCT) has been associated, ever since it was first defined, with attention deficit hyperactive disorder, inattentive subtype (ADHD-I). SCT symptoms have been observed in ADHD, combined subtype (ADHD-C), in other psychiatric disorders and in clinical groups with no mental disorder. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
126 p, 3.8 MB Overweight in preschool children : behavioral problems and early risk factors / Pérez-Bonaventura, Iris ; Ezpeleta, L., dir. ; Granero, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El sobrepès en la infància s'ha convertit en un problema de salut pública ja que està relacionat amb importants comorbiditats mèdiques i cada cop nens més petits tenen sobrepès. Objectius: Examinar de manera transversal i longitudinal les associacions entre problemes de conducta i el sobrepès, i identificar els factors de risc pel sobrepès. [...]
Childhood overweight is a public health concern that poses serious threats to children's health and is being found at ever younger ages. Objectives: To examine cross-sectional and longitudinal associations between behavioral problems and weight status, and to identify risk factors in early life for overweight in preschoolers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
177 p, 6.9 MB ¿Puede el metilfenidato atenuar el impacto del estrés? : un modelo experimental en rata / Gagliano, Humberto Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Armario García, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Nadal i Alemany, Roser, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia
Estudios previos han puesto de manifiesto en rata que la administración de anfetamina seguida inmediatamente después de la exposición a distintas situaciones de estrés reduce la activación del eje hipotalámico-hipofisario-adrenal (HPA), así como la hiperglucemia (índice de activación del sistema simpático-médulo-adrenal) causada por los estímulos estresantes. [...]
Previous studies evidenced in rats that amphetamine administration immediately after the exposure to different stressors decreases the activation of the hypothalamic-pituitary-adrenal axis (HPA), as well as the hyperglycemia (index of activation of the sympathetic medullary adrenal axis) caused by exposure to stress. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
156 p, 2.4 MB Dificultades específicas de la regulación emocional en los adolescentes con TDAH: utilidad clínica de la escala DERS / Gómez Simón, Isabel ; Osa, Nuria de la, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal de esta tesis es ampliar el conocimiento sobre las dificultades específicas de regulación emocional del adolescente con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH). [...]
The main goal of this thesis is to expand our knowledge of the specific emotion regulation difficulties of adolescents with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD). For this purpose, firstly, we adapted and validated the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) in a sample of Spanish adolescents (n = 642). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
148 p, 6.1 MB Intervención educativa musical en niños con dificultades de atención / García-Huidobro Vergara, Francisco ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Viladot, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
La present tesi doctoral parteix de la idea que la música pot aportar beneficis a les persones. En aquest sentit, la recerca pretén analitzar la implementació d'una Intervenció Educativa Musical (IEM) a dos nens amb un marcat dèficit atencional quan cursaven segon de primària. [...]
La presente tesis doctoral parte de la idea de que la música puede aportar beneficios a las personas. En este sentido, la investigación pretende analizar la implementación de una Intervención Educativa Musical (IEM) a dos niños con un marcado déficit atencional, cuando cursaban segundo de primaria. [...]
The following thesis is based on the idea that music can provide benefits on people. In this sense, this investigation pretends to analyze the implementation of an Educative Musical Intervention (EMI) on two second grade boys seriously affected by an attention deficit disorder. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
6.
41 p, 790.4 KB TDAH i criminalitat : anàlisi quantitatiu sobre una mostra catalana / Costa Miralles, Ester ; Ramos-Quiroga, Josep Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Context: El Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) és un trastorn neuropsiquiàtric comú que ha estat associat amb la delinqüència i altres patologies mentals. La investigació present pretén observar si la teoria està relacionada amb la realitat d'una mostra catalana. [...]
Background: Attention deficit-hyperactivity disorder (ADHD) is a common neuropsychiatric disorder that has been associated with criminality and with other mental pathologies. The present study wants to see if the theory is related to reality from a catalan sample. [...]

2015
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
7.
148 p, 1.2 MB Inattention and hyperactivity in children adopted from Eastern Europe : description, causes and implications / Abrines Jaume, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Marre, Diana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
S'han observat alts nivells de símptomes de TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat) en nens/es adoptats internacionalment, però aquests nivells semblen ser encara més alts en nens/es adoptats a Europa de l'Est. [...]
High levels of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) symptoms have been observed among internationally adopted children but these levels seem to be even higher among children adopted from Eastern Europe. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
8.
178 p, 1.2 MB Diferencias de la función ejecutiva en el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad y en sintomatologías asociadas / Araujo Jiménez, Eva Angelina ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) es uno de los trastornos más prevalentes en la infancia y se caracteriza por un marcado deterioro en la Función Ejecutiva. La cual es un factor fundamental para que el niño se desenvuelva y se adapte a las exigencias de su entorno inmediato. [...]
The Attention Deficit with Hyperactivity Disorder (ADHD) is one of the most prevalent disorders in childhood and is characterized by a marked deterioration in Executive Function. Executive Function is a crucial factor for the child to function and adapt to the demands of his/her immediate environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
9.
172 p, 687.5 KB Alteraciones neuroanatómicas en los núcleos caudado y accumbens como marcador neurobiológico de mala respuesta al metilfenidato en el TDAH infantil / Moreno Alcázar, Ana ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i Medicina Legal
El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) es uno de los trastornos del neurodesarrollo más comunes que se inicia en la edad temprana y que se caracteriza por presentar un cuadro clínico de inatención, hiperactividad e impulsividad. [...]
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is one of the most common neurodevelopmental disorders occurring in childhood. The main symptoms are developmentally excessive levels of inattention, impulsivity and hyperactivity. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
10.
325 p, 1.6 MB Efectos de un entrenamiento cognitivo sobre los circuitos cerebrales en niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad a través de resonancia magnética funcional / Trémols Montoya, Virginia ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i Medicina Legal
La rehabilitación cognitiva se aplica en el tratamiento del TDAH orientado a abordar la sintomatología cognitivo-motivacional. No hay, que nosotros sepamos, estudios con pacientes TDAH pediátricos dirigidos a investigar cambios conductuales ni cerebrales tras tratamiento de estimulación cognitiva. [...]
In ADHD treatment, cognitive training is used for the management of cognitive and motivational symptoms. However, there are no studies known to us devoted to behavioral or neural changes in pediatric ADHD patients following a therapy based on the stimulation of cognitive functions. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Research literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.