Results overview: Found 60 records in 0.02 seconds.
Articles, 25 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 33 records found
Articles 25 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 163.9 KB El análisis de la calidad televisiva sobre los magazines a través de los discursos de la audiencia en Facebook y Twitter / Ferrer Ceresola, Rosa M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
La producción y la emisión de magazines como programas de entretenimiento entre los distintos canales de televisión españoles presentan notables diferencias, sobre todo en relación a los valores de calidad o no calidad que registran. [...]
The production and broadcasting of magazine programs as entertainment present notable differences on Spanish television channels, particularly in relation to their quality or non-quality values. The copying of formats, the violation of democratic values, the scarce diversity, controversial content, the distortion of reality and the rise in news of little transcendence have replaced own production, originality, creativity, diversity and pluralism in the information that is disseminated and in the opinions of the guests or collaborators who come to the set to discuss a particular issue. [...]
La producció i l’emissió de magazins com a programes d’entreteniment entre els diferents canals de televisió espanyols presenten notables diferències, sobretot en relació amb els valors de qualitat o no qualitat que registren. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3135
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 91-104 (Articles)  
2.
17 p, 980.8 KB El uso de la imagen en Twitter durante la campaña electoral municipal de 2015 en España / Quevedo Redondo, Raquel (Universidad de Valladolid) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salomé Berrocal Gonzalo (Universidad de Valladolid)
Introducción. Este artículo presenta un estudio sobre el uso de la imagen demostrado en Twitter por 36 de los candidatos que concurrieron al proceso electoral municipal de 2015 en España. Metodología. [...]
Introduction. This article presents a research based on the use of images on Twitter by 36 competing candidates at the 2015 municipal elections in Spain. Methodology. The empirical research consists of a content analysis completed through a selection of variables drawn from a thorough literature review. [...]

2016 - 10.4185/RLCS-2016-1085
Revista latina de comunicación social, Num. 71 (2016) , p. 85-107
2 documents
3.
21 p, 1.2 MB Orígenes de las movilizaciones #primaveravalenciana : un análisis de los actores sociales más influyentes en Twitter / Pecourt, Juan (Universitat de València) ; Villar Aguilés, Alícia (Universitat de València)
Los públicos de Twitter se han convertido en un objeto de investigación social claramente consolidado. El objetivo del trabajo es contribuir a esta corriente de investigación con el análisis de las condiciones sociales que favorecieron la expansión de la etiqueta #primaveravalenciana. [...]
Twitter publics have become consolidated research objects. The main aim of this article is to make a contribution to this research current by analysing the social conditions that gave shape to the hashtag #primaveravalenciana. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.1857
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 2 (julio 2018) , p. e1857 (Artículos)  
4.
6 p, 166.3 KB Innovación educativa en las clases de biología y geología de 4º ESO : el uso de la red social Twitter / Reina, Marta (Centro de Estudios Universitarios Cardenal Spínola CEU y Colegio Santa Ana de Sevilla) ; Vílchez, José Eduardo (Centro de Estudios Universitarios Cardenal Spínola CEU)
Este estudio preliminar que usa la red social Twitter como herramienta de innovación metodológica en las clases de Ciencias (Biología y Geología 4º ESO), pretende fomentar entre los estudiantes la búsqueda de noticias científicas de actualidad. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1355-1360  
5.
16 p, 166.7 KB Impacto político e informativo de las redes sociales : esferas de actuación y comparación con los medios / Enguix Oliver, Salvador (Universitat de València)
En este trabajo se desarrolla un ensayo teórico sobre las esferas de actuación de las empresas de redes sociales que plantea la hipótesis de que estas, como los medios, tienen naturaleza de actores políticos y no son simples canales. [...]
En aquest treball es desenvolupa un assaig teòric sobre les esferes d'actuació de les empreses de xarxes socials que planteja la hipòtesi que aquestes, com els mitjans, tenen naturalesa d'actors polítics i no són simples canals. [...]
This paper develops a theoretical analysis of the spheres of action of the social network companies proposing the hypothesis that these, like the media, have the nature of political actors, and are not simple channels. [...]

2017 - 10.5565/rev/analisi.3090
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 56 (juny 2017) , p. 71-85 (Articles)  
6.
15 p, 1.3 MB Caracterización de la confrontación sociedad civil - Estado en la República del Ecuador 2015-2016 : análisis de las redes sociales mediante Twitter / Guerrero Salgado, Efrén Ernesto (Pontificia Universidad Católica del Ecuador) ; Guerrero Salgado, Gilda (Pontificia Universidad Católica del Ecuador)
La República del Ecuador se encuentra en un proceso político que ha reconstruido la administración y ejecución de la política, así como las relaciones entre sociedad civil y Estado. Desde el año 2007, la agrupación oficialista, Alianza País (AP) ha promocionado una amplia reforma del Estado, que en su puesta en práctica ha cambiado las estructuras de sociedad ecuatoriana con un uso intensivo de los medios de comunicación, entre ellos las redes sociales. [...]
The Republic of Ecuador is in the midst of a political process that has dismantled and rebuilt the administration and execution of policy. Since 2007, the ruling party has done an extensive reform of the State, which has changed the structures of Ecuadorian society with intensive use of media, including social networks; which it has had varying degrees of opposition from civil society groups. [...]

2017 - 10.5565/rev/redes.663
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 28 Núm. 1 (2017) , p. 120-134 (Movimientos sociales y redes)  
7.
12 p, 822.8 KB Redes de comunicación del movimiento 15M en Twitter / Gil Ramírez, Hernán (Universidad Tecnológica de Pereira) ; Guilleumas García, Rosa María (Universidad Tecnológica de Pereira)
En el año 2011, en torno al movimiento 15M, miles de españoles se conectaron a Twitter para convocarse, organizarse y gestionar encuentros en plazas públicas, para protestar por el detrimento progresivo de su estado de bienestar social. [...]
In 2011, thousands of Spaniards following the 15M Movement connected to Twitter to convene, organize and manage meetings in public places in order to protest against the steady decline of the welfare state in their country. [...]

2017 - 10.5565/rev/redes.670
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 28 Núm. 1 (2017) , p. 135-146 (Movimientos sociales y redes)  
8.
1 p, 65.3 KB Ens hem cansat de Twitter i Facebook? / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Ara, Núm. 2198 (21 de desembre de 2016) , p. 40
2 documents
9.
20 p, 639.9 KB Ambient journalism in Spain. How twitter and NREs are redefining agenda setting in El País, El Mundo, La Razón, ABC and La Vanguardia / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco) ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco)
The term “ambient journalism”, proposed by Hermida (2010), is employed in this research to comprehend the complex relations of news consumption and production in the main Spanish news-papers, resulting from the function of social networks in the sphere of digital journalism. [...]
El terme ambient journalism proposat por Hermida (2010) s’aplica a la recerca per comprendre les complexes relacions de consum i producció de la informació a les principals capçaleres espanyoles, com a conseqüència de la funció de les xarxes socials a l’esfera periodística digital. [...]

2015
Trípodos.com: revista digital de comunicació, Núm. 36 (2015) , p. 35-54  
10.
15 p, 382.2 KB Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: casos El Heraldo, El Universal y El Informador / Cobos, Tania Lucia
El presente artículo de investigación, titulado «Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: Casos El Heraldo, El Universal y El Informador» tuvo por objetivo realizar una primera aproximación al diagnóstico del comportamiento de la prensa colombiana en esta plataforma, y de forma extensiva a la labor de sus community managers, a partir de un estudio de caso. [...]
The following study entitled «Radiography behavior of the Colombian press on Twitter: El Heraldo, El Universal and El Informador study cases» had as objective to make a first approach to the diagnosis of the Colombian press’s behavior within this platform and, extensively, the work of their community managers, base on study cases. [...]

2015 - 10.15665/re.v13i1.351
Encuentros, Vol. 13 Núm. 1 (2015) , p. 85-99  

Articles : 25 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
20 p, 1.5 MB Los estudios de Asia Oriental en las redes sociales : una aproximación / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
Cada vez hay más académicos y grupos de investigación que utilizan las redes sociales para hacer difusión de sus publicaciones y de las actividades que organizan. Somos conscientes de la necesidad de visibilizar el trabajo que hacemos y de llegar a un público lo más amplio posible. [...]
complementará con entrevistas a diez perfiles académicos con presencia habitual en estos medios, con el objetivo de arrojar luz a cuestiones más personales como pueden ser la motivación para utilizar las redes sociales con finalidad académica, o los beneficios y las desventajas del uso de las mismas.

2018
Congreso de la Asociación española de estudios de Asia Oriental. Málaga, I : 2018  

Books and collections 1 records found  
1.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  

Research literature 33 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 821.0 KB Análisis de opinión en Twitter sobre la independencia de Cataluña / Navero Rodriguez, Samuel ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El proyecto se basa en la implementación de un sistema de análisis de sentimiento bajo la red social Twitter, sobre las opiniones que publican los usuarios acerca de la Independencia de Cataluña y los presos políticos. [...]
The project is based on the implementation of a system of anàlisis of feeling under the social network Twitter, on the opinions that the users publish it brings over of the Independence of Catalonia and the political prisoners. [...]
El projecte es basa en la implementació d'un sistema d'anàlisi de sentiments, a la xarxa social Twitter, sobre les opinions publicades pels usuaris en relació a la Independència de Catalunya i els presos polítics. [...]

2019-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
9 p, 279.3 KB Anàlisi de sentiments d'usuaris d'aerolínies mitjançant tècniques d'aprenentatge automàtic / Espona Ninou, Anna ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Les xarxes socials han evolucionat de tal manera que es deixa en segon pla la comunicació, i passa a ser un espai on compartir opinions i experiències. Les empreses s'aprofiten d'aquest canvi analitzant les valoracions per avaluar l'èxit d'un nou producte, identificar quines característiques agraden més i les necessitats del mercat, entre d'altres. [...]
Las redes sociales han evolucionado de tal manera que se deja en segundo plano la comunicación, y pasa a ser un espacio donde compartir opiniones y experiencias. Las empresas se aprovechan de este cambio analizando las valoraciones para evaluar el éxito de un nuevo producto, identificar qué características gustan más i las necesidades del mercado, entre otras. [...]
Social media has evolved in a way that leaves the communication on a secondary role, and has become a place where you can share opinions and experiences. Businesses take advantage of this change analyzing the reviews to evaluate the success of a new product, identifying which features are the most liked and the market needs, among others. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
78 p, 5.4 MB ¿Quejas trending topic? : Twitter como canal del servicio de atención al cliente de las compañías de telecomunicaciones en España / Mendes, Aline Costa ; Lalueza Bosch, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Este trabajo tiene como propuesta investigar el servicio de atención al cliente ofrecido por empresas de telecomunicación españolas. El objetivo principal es descobrir como la red social Twitter es utilizada en la relación cliente-empresa como una herramienta de diálogo. [...]
This work has as a proposal to investigate the customer service offered by Spanish telecommunication companies. The main objective is to discover how the social network Twitter is used in the client-company relationship as a dialogue tool. [...]

2018  
4.
127 p, 6.8 MB Creació d'un espai televisiu : hashtag setmanal / Luján Selfa, Laia ; Marín Olaru, Cristina-Lívia ; Menendez Signorini, Jesica Ana Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte de programa de televisió adreçat al públic "Millenial". És un espai informatiu que engloba l'actualitat, la profunditat, el rigor periodístic i, sobretot, la participació d'aquesta generació. [...]
Proyecto de programa de televisión dirigido al público "Millennial". Es un espacio informativo que engloba la actualidad, la profundidad, el rigor periodístico y, sobretodo, la participación de esta generación. [...]
Project of television program focused on the "Millennial" audience. It is a television program in which the news , depht, rigour and, the participation of this generation, are the most important objects. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
80 p, 3.2 MB La influència de les xarxes socials a les decisions polítiques / López Moyés, Robert ; Rius Baro, Josep Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball busca traslladar la influència que tenen les xarxes socials de la nostra vida a les decisions polítiques, per veure si els polítics són vulnerables o no al que succeeix i es diu sobre ells a la xarxa, i si canvien les seves decisions en funció de la pressió mediàtica que s'exerceix a la seva contra a xarxes socials com Twitter o Facebook.
El presente trabajo busca trasladar la influencia que tienen las redes sociales de nuestra vida hacia las decisiones políticas, para ver si los políticos son vulnerables o no a lo que sucede y se dice sobre ellos en la red, y si cambian sus decisiones en función de la presión mediática que se ejerce en su contra en redes sociales como Twitter o Facebook.
The present paper seeks to transfer the influence of social media from our lives to political decisions, in order to see if politicians are vulnerable or not to what happens and what is said about them in the network, and if they change their decisions in function of the media pressure that is exerted against them on social media pages like Twitter or Facebook.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
6.
214 p, 2.4 MB Factors d'eficàcia comunicativa davant d'actes terroristes : l'ús de Twitter per part dels Mossos d'Esquadra i els mitjans de comunicació (Betevé, TV3 i TVE) durant els atemptats de Les Rambles i Cambrils / Vinardell Lahoz, Cristina ; Blanco Pont, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Davant la situació actual del terrorisme, és necessari que els cossos de seguretat tinguin un pla de comunicació de crisi per gestionar un possible atemptat terrorista i establir relacions amb els mitjans de comunicació. [...]
Ante la situación actual del terrorismo, es necesario que los cuerpos de seguridad tengan un plan de comunicación de crisis para gestionar un posible atentado terrorista y establecer relaciones con los medios de comunicación. [...]
Due to the current situation of terrorism, it is necessary that security bodies have a crisis communication plan to manage a possible terrorist attack and establish relations with the media. This paper analyzes the use of Twitter by the Mossos and the media Betevé, TV3 and TVE during the attacks of Las Ramblas and Cambrils to know what were the factors of communicative effectiveness of their coverage.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
7.
138 p, 8.8 MB Les xarxes socials com a eina per potenciar un projecte musical. Aplicació de cas pràctic : Cronopios / Palomar Magrins, Jaume ; Tamborero Viadiu, Vicenç, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials són una eina molt potent a l'actualitat per tirar endavant qualsevol projecte i difondre el seu contingut. La tasca de gestionar aquests canals la realitzem els professionals de la comunicació, concretament els Community Manager. [...]
Las redes socials son una herramienta muy potente en la actualidad para sacar adelante cualquier proyecto y difundir su contenido. El trabajo de gestionar estos canales lo realizamos los profesionales de la comunicación, concretamente los Community Manager. [...]
Currently, social networks are a very powerful tool to do any project and to disseminate its contents. This work of managing these channels is done by communication professionals, specifically Community Manager. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
8.
47 p, 2.9 MB Las narrativas de Twitter sobre violencia machista / Matiushkov Badia, Tatiana ; Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La investigació es basa en la narrativa contra la violencia masclista que es va generar a Twitter els mesos previs a la jornada del 8 de març. S’analitzen els continguts tenint en compte qui els genera, quin tipus de missatges circulen i amb quins hashtags s’articulen els debats i diàlegs. [...]
La investigación se basa en la narrativa contra la violencia machista que se generó en Twitter los meses previos a la jornada del 8 de Marzo. Se analizan los contenidos teniendo en cuenta quien los genera, qué tipo de mensajes circulan y con qué hashtags se articulan los debates y diálogos. [...]
The investigation is based in the narrative against male violence generated on Twitter the months before May 8th. Contents are analised regarding who generates them, wich kind of messages circulate and which hashtags articulate its debates and dialogues. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
9.
9 p, 266.8 KB Twitter Bot using Neural Networks / Navarro Ramírez, Adrià ; Riba Fierrez, Pau, dir. ; Lladós i Canet, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project aims to be a study of the application of Recurrent Neural Networks in the Natural Language Processing field. To do this, as a conductor, we are going to develop an application capable of generate text character per character after being trained with e-books first and with tweets later. [...]
Este proyecto pretende ser un estudio de la aplicación de las Redes Neuronales Recurrentes en el campo del Procesamiento del Lenguaje Natural. Para ello, como conductor, vamos a desarrollar una aplicación capaz de generar texto carácter a carácter tras ser entrenada con e-books primero y con tweets después. [...]
Aquest projecte pretén ser un estudi de l'aplicació de les Xarxes Neuronals Recurrents en el camp del Processament del Llenguatge Natural. Per fer això, com a conductor, desenvoluparem una aplicació capaç de generar text caràcter a caràcter després de ser entrenada amb e-books primer i amb tweets després. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
145 p, 4.3 MB Els condicionants tècnics de les xarxes socials en relació amb el llenguatge comunicatiu / Garcia Cardona, Arnau ; Tamborero Viadiu, Vicenç, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball investiga la relació entre el llenguatge comunicatiu usat en les xarxes socials Twitter i Instagram i els condicionants i limitacions tècniques de les seves interfícies corresponents, la seva evolució i els punts en convergència i divergència.
El trabajo investiga la relación entre el lenguaje comunicativo usado en las redes sociales Twitter y Instagram y los condicionantes y limitaciones técnicas de sus interfaces correspondientes, su evolución y los puntos en convergencia y divergencia.
The project investigates the relationship between the communication language used in Twitter and Instagram social networks and the technical constraints and limitations of their corresponding interfaces, their evolution and the points in convergence and divergence.

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  

Research literature : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.