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1.
24 p, 1.5 MB Los Unicornios – Virtud y Traición – enigmática propuesta iconográfica de Salvador Dalí (1904-1989) / Grau-Dieckmann, Patricia (Instituto Superior del Profesorado Dr Joaquin V. González (Buenos Aires, Argentina))
“Exista o no un unicornio real, no puede ser tan fascinante o tan importante como las cosas que los hombres soñaron, pensaron y escribieron sobre él” (Shepard). De todas las historias que se tejieron alrededor de la mítica figura del unicornio, una que se repite una y otra vez es que sólo una auténtica virgen puede ser utilizada como señuelo. [...]
“Whether or not a real unicorn existed, it may not itself be as exciting or as important as the things that men dreamed, thought and wrote about it” (Shepard). Of all the stories woven around the mythical figure of the unicorn, one that is repeated over and over again is that only a true virgin can be used as a decoy. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 21 (Jun-Dez 2015) , p. 482-505 (Articles)  
2.
16 p, 5.0 MB El unicornio de Cluny desde el Sero te amavi / Magnavacca, Silvia
La autora ensaya una reflexión acerca de la función de la sensualidad en el pensamiento agustiniano, a propósito de una obra de arte medieval: los tapices de “La dama del unicornio” que alberga el Museo Nacional de la Edad Media en Cluny. [...]
The author tested a reflection on the role of sensuality in Augustinian thought about a work of art medieval tapestries “The Lady and the Unicorn” in the National Museum of the Middle Ages, in Cluny. [...]

2013
Mirabilia, Núm. 16 (Gener-Juny 2013) , p. 118-133  
3.
21 p, 1.6 MB Le lettere nascoste: Caterina d’Aragona e le tappezzerie del liocorno / Piccat, Marco (Università degli Studi di Trieste)
Le cinque celebri tappezzerie tradizionalmente denominate della Dame à Licorne (fi ne xv-inizi xvi° secolo), conservate al Museo di Cluny a Parigi, presentano, all’interno del loro fantastico disegno, un’unica scritta esplicativa del loro particolare messaggio e della loro nobile committenza. [...]
The five celebrated tapestries traditionally referred to as Dame à Licorne (end of the 15th centurybeginning of the 16th century), housed in the Cluny Museum in Paris, present within their spectacular pattern a single piece of writing which explains their message and the fact that they were commissioned by nobles. [...]

2010
Locus amoenus, Núm. 10 (2009-2010) , p. 17-37  

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