Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Books and collections, 2 records found
Articles 5 records found  
1.
27 p, 1.9 MB L'établissement de la fête de la Dormition de la Vierge Marie à l'époque byzantine / Panagopoulos, Spyros P.
En este artículo, intentamos presentar cómo se formó la fiesta de la Dormición de la Virgen María en la tradición ortodoxa, durante el Imperio Bizantino. El trabajo está estructurado en tres partes: La primera parte trata brevemente de la fiesta original de la Madre de Dios que se celebraba ya en el siglo V en casi todo el imperio. [...]
Dans le présent article, nous essayons de présenter comment la fête de la Dormition de la Vierge Marie s'est formée dans la tradition orthodoxe, pendant l'Empire byzantin. Le travail est structuré en trois parties: La première partie traite brièvement de la fête originale de la Mère de Dieu qui a été célébrée dès le 5ème siècle presque dans tout l'empire. [...]

2020
Mirabilia, Núm. 31 (2020) , p. 622-648  
2.
40 p, 3.4 MB From Patinir's Workshop to the Monastery of Pedralbes : a Virgin and Child in a Landscape / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Among the paintings of netherlandish origin imported into Catalonia during the first half of the 16th century, preserved at the Monastery of Pedralbes, there is a small panel featuring the Madonna and Child in a landscape which is attributed here to Patinir's workshop, not excluding the possibility of some autograph intervention by the master. [...]
Entre les pintures dels Països Baixos importades a Catalunya al llarg de la primera meitat del segle XVI que es conserven al monestir de Pedralbes, hi ha una petita taula amb la Verge i l'Infant dins d'un paisatge que aquí s'atribueix al taller de Patinir, sense descartar una intervenció autògrafa del mestre. [...]
Entre las pinturas de los Países Bajos importadas a Cataluña a lo largo de la primera mitad del siglo XVI que se conservan en el monasterio de Pedralbes, se encuentra una pequeña tabla con la Virgen y el Niño dentro de un paisaje que aquí se atribuye al taller de Patinir, sin descartar una intervención autógrafa del maestro. [...]

2018 - 10.5565/rev/locus.323
Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 19-57 (Articles)  
3.
21 p, 1.9 MB Belleza y virtud en las «vidas de María» castellanas / Baños Vallejo, Fernando (Universitat d'Alacant)
En los textos que conocemos genéricamente como "vidas de María" apenas hay descripciones de la belleza física de la Virgen. Esa escasez se explicaría porque tal motivo no se encuentra en los evangelios apócrifos relacionados con el Pseudo-Mateo, que son la fuente habitual de los relatos sobre la infancia y juventud de María. [...]
There are very few descriptions of the Virgin's physical beauty in the texts we know generically as "Lives of Mary". This shortage could be explained by the fact that this topic is not in the apocryphal gospels related with the Pseudo-Matthew, which are the usual source of stories about the early life of Mary. [...]

2015 - 10.5565/rev/medievalia.346
Medievalia, Vol. 18 Núm. 2 (2015) , p. 43-63 (La Sagrada Familia, santa)  
4.
23 p, 587.9 KB The Virgin Mary, Theotokos, and Christ, true God and true man. The mystery of Incarnation according to Cyril of Alexandria / Artemi, Eirini
The 5th century controversy of Bishop Nestorius of Constantinople and Bishop Cyril of Alexandria centred on the Person of Jesus Christ: To what extent is Jesus human? To what extent divine? And to what extent and how are His humanity and divinity united? Christ has two natures. [...]
El polémica del siglo V entre el obispo Nestorio de Constantinopla y el obispo Cirilo de Alejandría se centró en la persona de Jesucristo: ¿Hasta qué punto Jesús es humano? ¿En qué medida es divino? ¿En qué medida y cómo su humanidad y su divinidad están unidas? Cristo tiene dos naturalezas. [...]

2013
Mirabilia, Núm. 17 (Juliol-Desembre 2013) , p. 52-74  
5.
28 p, 1.8 MB Juan de Molina, autor - y no traductor - del Vergel de Nuestra Señora / Arronis Llopis, Carme (Universitat d'Alacant)
Juan de Molina, figura destacada del panorama cultural valenciano de la primera mitad del siglo XVI, es conocido por sus traducciones al castellano de obras latinas de carácter histórico y edificante. [...]
Juan de Molina, a main figure of the cultural Valencian scene in the Early Modern Age, is known especially for its Castilian translations of historical and edifying Latin works. But he also translated Catalan devotional texts into Castilian, such as the anonymous story of Gamaliel and la Vida de la sacratíssima Verge Maria of Miquel Peres -this one under the title of Vergel de Nuestra Señora-. [...]

2013 - 10.5565/rev/studiaaurea.88
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 7, Núm. (2013) , p. 389-416  

Books and collections 2 records found  
1.
15 p, 1.8 MB ¿Qué le dio la Virgen al carpintero de Le Puy por la noche? / Heyman, Avital
La historia de una visión nocturna en la catedral de Notre-Dame de Le Puy-en-Velay, en el año 1182, trata de unas imágenes sagradas. Un carpintero, de nombre Durando, estaba rezando cuando se le apareció la Virgen coronada. [...]
The story of a nocturnal vision in Notre-Dame of Le Puy-en-Velay Cathedral in 1182 involves sacred images. A carpenter by the name of Durand was praying there, when suddenly the crowned Virgin appeared before him. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 271-285  
2.
64 p, 15.8 MB Regla de la Congregacion de la gloriossa Virgen y Martir Santa Barbara sita en la parrochial de Nuestra Señora Santa Maria la Mayor de la villa de Tordesillas / Congregación de la gloriosa virgen y mártir Santa Bárbara
1756
Biblioteca de Catalunya. Manuscrit ; UAB Ms. 39  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.