Results overview: Found 9 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 2 records found
Articles 6 records found  
1.
19 p, 459.8 KB The flexibility of the flipped classroom for the design of mediated and self-regulated learning scenarios / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Robalino Guerra, Paulina Elizabeth (Slik Corporation) ; Ahmedi, Shqiponje (Universitat Autonoma de Barcelona)
The flipped classroom is a methodology recognised for its positive impact on the self-regulation of learning and academic performance. There is extensive literature that demonstrates its potential for educational flexibility,including the adaptation to online and blended modes of delivery that utilize digital technology successfully. [...]
El aula invertida es una metodología reconocida por su impacto positivo en la autorregulación del aprendizaje y el rendimiento académico. Existe amplia literatura que demuestra sus posibilidades para la flexibilidad educativa,incluyendo la adaptación a modalidades de enseñanza en línea y semipresencial con aprovechamiento de las tecnologías digitales. [...]

2023 - 10.5944/ried.26.2.36035
RIED, Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 26 Núm. 2 (2023) ,p.155-173  
2.
24 p, 3.6 MB Realidad virtual inmersiva para mejorar la competencia de gestión del clima de aula en los centros de secundaria / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suñe-Soler, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henao Agudelo, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el sistema Didascalia Virtual-Classroom, un entorno de realidad virtual inmersiva (ERVI) que permite a los docentes experimentar y reflexionar sobre cuestiones decisivas de la gestión eficaz de conflictos en el aula de secundaria. [...]
This article describes the Didascalia Virtual-Classroom system, an immersive virtual reality environment (IVRE) that allows teachers to experience and reflect on conflict management in the secondary school classroom. [...]

2023 - 10.5944/educxx1.33418
Educación XX1, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 249-272
2 documents
3.
15 p, 2.1 MB The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)
The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.818431
Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022)  
4.
15 p, 737.0 KB Aula virtual y clase presencial para un aprendizaje colaborativo en las prácticas básicas de la asignatura Organización del Centro del Centro Docente de Primaria / Santibáñez Velilla, Josefina (Universidad de La Rioja. Área Didáctica y Organización Escolar) ; Pérez Merino, Cruz (Universidad de La Rioja. Área Didáctica y Organización Escolar)
Utilizar las Tecnologías de la Información y de la Comunicación, el aula virtual de la plataforma de La Universidad de La Rioja y el Currículum Bimodal en las «prácticas básicas» de la asignatura «Organización Educativa del Centro Docente de Primaria», ante la carencia de una asignatura de Tecnología Educativa en el Plan de Estudios de Grado en Educación Primaria en La Universidad de La Rioja, fue el primer objetivo. [...]
The first goal was to use Information and Communication Technology (ICT), the virtual classroom of the University of La Rioja platform and the Bimodal Curriculum for the «basic practicals» of the «Organisation of the Primary Education Centre» course, in response to the lack of a course on Education Technology on the Bachelor's Degree in Primary Education curriculum of the University of La Rioja. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 33 (Marzo 2016) , p. 1-15 (Articles)  
5.
9 p, 760.6 KB Introducción y aplicación de la plataforma Moodle en prácticas de laboratorio químico / Beltrán Álvarez, Tomás Francisco (Universitat Jaume I. Departament de Química Física i Analítica.)
El presente trabajo constituye un ejemplo de implementación de la plataforma Moodle en clases prácticas de laboratorio químico dirigidas a estudiantes universitarios. La realización de una serie de cuestionarios a través del "Aula virtual de la Universitat Jaume I" permite que el alumnado trabaje con mayor autonomía y facilita el aprendizaje de los conceptos necesarios para el desarrollo correcto de los experimentos en el laboratorio docente.
This work is an example of the implementation of Moodle platform in a Chemistry practical subject aimed at university students. A series of questionnaires accessible through the "virtual classroom of the Universitat Jaume I" allow students to work with higher autonomy and facilitates the learning of the necessary concepts required for the correct experiments development.

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 26 (Octubre 2013) , p. 1-9  
6.
14 p, 358.0 KB Moodle, una plataforma formativa con gran proyección en los nuevos modelos de enseñanza / Domínguez Lázaro, María Reyes (Universidad de Sevilla)
Una plataforma formativa es un programa informático que permite la creación de un aula virtual a través de la cual impartir cursos on-line donde el profesor y el alumno se comunican mediante distintas herramientas electrónicas. [...]
A learning platform is a computer program to create a virtual classroom through which on-line teaching courses where the teacher and student communicate through various electronic tools. Moodle is a freeware virtual platform. [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 19 (2010) , p. 1-14  

Books and collections 1 records found  
1.
20 p, 554.9 KB Virtual Reality for Teacher Training : An Experiential Approach to Classroom Conflict Management / Cárdenas, Miriela M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ; Romero-Hernández, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid)
This chapter discusses the use of virtual reality (VR) in the training of preservice secondary education teachers in Spain as an integral part of their learning process. The authors propose some premises from which to design a training program to improve preservice teachers' communicative competence and their ability to manage conflict impacting the classroom climate. [...]
Hershey, PA: IGI Global, 2022 - 10.4018/978-1-6684-3398-0.ch002
Methodologies and Use Cases on Extended Reality for Training and Education, 2022, p. 21-47  

Research literature 2 records found  
1.
10 p, 909.0 KB Aula de programació interactiva / Galante Causanilles, Lluís ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte s'enfoca en la millora i expansió de les capacitats d'una plataforma web existent, que té com a objectiu brindar un entorn d'ensenyament virtual per a matèries relacionades amb la programació. [...]
This project focuses on improving and expanding the capabilities of an existing web platform, which aims to provide a virtual teaching environment for subjects related to programming. The aim is to achieve a more complete and advanced version, which solves problems identified in the previous version and improves interaction and collaboration between teachers and students. [...]
Este proyecto se enfoca en la mejora y expansión de las capacidades de una plataforma web existente, que tiene como objetivo brindar un entorno de enseñanza virtual para materias relacionadas con la programación. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
36 p, 931.6 KB Relació entre patrons d'aprenentatge i estrès acadèmic en alumnes de batxillerat en la pandèmia de la COVID-19 / Diaz Moreno, Adrian ; García Ravidá, Laura B., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal d'aquest estudi és trobar quins patrons d'aprenentatge es defineixen en l'alumnat en el context de la pandèmia de la COVID-19 i la seva relació amb l'estrès acadèmic. En una mostra d'alumnes de batxillerat, s'han mesurat els patrons d'aprenentatge i el nivell d'estrès acadèmic amb proves psicomètriques i s'han realitzat anàlisi de la correlació entre patrons d'aprenentatge i les subescales dels tests d'estrès acadèmic per poder respondre l'objectiu. [...]
The main aim of this study is to find out what kind of learning patterns are defined among the High School students within the COVID-19 pandemic context and their relation with the academic stress. Therefore, within a 45 High School students sample, the learning patterns have been measured with the Inventory of Learning Patterns (ILP) and the academic stress level has been measured with the Academic Stress and Stress Coping Questionnaire (CEAU, R-CEA and A-CEA). [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.