Resultados globales: 60 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 41 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 9 registros
Documentos de investigación, Encontrados 10 registros
Artículos Encontrados 41 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
3 p, 103.3 KB Editorial : Can virtual reality be a solution for assessing and treating psychological symptoms caused by eating and weight disorders? / Vázquez-de Sebastián, Julia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Anastasiadou, Dimitra Tatiana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Cano Porras, Desiderio (Tilburg University) ; Friedman, Doron (Reichman University) ; Castellano-Tejedor, Carmina (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lusilla-Palacios, Pilar (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1225454
Frontiers in psychology, Vol. 14 (june 2023)  
2.
17 p, 527.0 KB Domain expert evaluation of advanced visual computing solutions and 3D printing for the planning of the left atrial appendage occluder interventions / Mill, Jordi (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Montoliu, Helena (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Moustafa, Abdel Hakim (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Olivares, Andy Luis (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Albors, Carlos (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Aguado, Ainhoa M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Medina, Elodie (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Ceresa, Mario (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Freixa, Xavier (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona. Servei de Cardiologia) ; Arzamendi, Dabit (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Cochet, Hubert (IHU Liryc. CHU Bordeaux. Université Bordeaux) ; Camara, Oscar (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions)
Advanced visual computing solutions and three-dimensional (3D) printing are moving from engineering to clinical pipelines for training, planning, and guidance of complex interventions. 3D imaging and rendering, virtual reality (VR), and in-silico simulations, as well as 3D printing technologies provide complementary information to better understand the structure and function of the organs, thereby improving and personalizing clinical decisions. [...]
2022 - 10.18063/IJB.V9I1.640
International Journal of Bioprinting, Vol. 9 Núm. 1 (2022) , p. 258-274  
3.
20 p, 461.8 KB Aprendizaje de los componentes del pensamiento computacional mediado por una aplicación virtual de la Educación 4.0 en el entorno del pensamiento complejo / George-Reyes, Carlos Enrique (Tecnologico de Monterrey) ; Ruiz-Ramírez, Jessica Alejandra (Tecnológico de Monterrey) ; Contreras Fuentes, Yessica Betzabe (Tecnológico de Monterrey) ; López-Caudana, Edgar Omar (Tecnológico de Monterrey)
La Educación 4. 0 y sus aplicaciones como la realidad virtual basada en web (WebVR) pueden ser útiles para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes, debido a que el uso de esta tecnología en la enseñanza permite la participación en escenarios de realidad simulada que fortalecen la interacción y el desarrollo de competencias comunicativas y de colaboración. [...]
L'Educació 4. 0 i les seves aplicacions, com la realitat virtual basada en web (WebVR), poden ser útils per enfortir l'aprenentatge dels estudiants pel fet que l'ús d'aquesta tecnologia en l'ensenyament permet la participació en escenaris de realitat simulada que enforteixen la interacció i el desenvolupament de competències comunicatives i de col·laboració. [...]
Education 4. 0 and its applications such as web-based virtual reality (WebVR) can be useful to strengthen student learning, as the use of this technology in teaching allows participation in simulated reality scenarios that strengthen interaction and the development of communication and collaboration skills. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1645
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 281-300 (Monográfico)  
4.
20 p, 257.5 KB Immersive media and social change : the 'empathy machine' is dead, long live 'emotional geography'! / Baía Reis, António (Universidad Carlos III de Madrid)
Since 2014, immersive media storytelling has gained significant attention, with technologies such as 360° video providing unique first-person experiences, leading to the emergence of immersive journalism and documentaries. [...]
Des de 2014, la narració d'històries a través de mitjans immersius ha guanyat una atenció significativa amb tecnologies com el vídeo 360°, que proporciona experiències úniques en primera persona, la qual cosa ha portat a l'aparició de periodisme i documentals immersius. [...]
Desde 2014, la narración de historias a través de medios inmersivos ha ganado una atención significativa, con tecnologías como el vídeo 360°, que proporciona experiencias únicas en primera persona, lo que ha llevado a la aparición de periodismo y documentales inmersivos. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3539
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 135-154 (Articles)  
5.
13 p, 737.9 KB Virtual self-conversation using motivational interviewing techniques to promote healthy eating and physical activity : A usability study / Anastasiadou, Dimitra Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Herrero Castillo, Pol (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Vázquez-De Sebastián, Julia (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Garcia-Royo, Paula (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Spanlang, Bernhard (Virtual Bodyworks S.L) ; Álvarez de la Campa, Elena (Virtual Bodyworks S.L) ; Slater, Mel (Universitat de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Psicobiologia Clínica) ; Ciudin, Andreea (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Comas Martínez, Marta (Centro de Investigación Biomédica en Red de Diabetes y Enfermedades Metabólicas Asociadas) ; Ramos-Quiroga, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Lusilla-Palacios, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
We aim to examine the usability of a Virtual Reality (VR) platform, called ConVRSelf, which has been designed to address the needs of People Living With Obesity (PLWO). Fourteen participants with a desire to eat healthier and exercise more (6 normal weight and 8 PLWO; Mean age = 41. [...]
2023 - 10.3389/fpsyt.2023.999656
Frontiers in psychiatry, Vol. 14 (april 2023)  
6.
24 p, 2.1 MB Uso de realidad virtual en Geometría para el desarrollo de habilidades espaciales / Moral-Sánchez, Silvia Natividad (Universidad de Málaga) ; Sánchez-Compaña, María Teresa (Universidad de Málaga) ; Romero Albaladejo, Isabel María (Universidad de Almería)
En el siglo xxi, surge la necesidad de un cambio en el paradigma educativo, siendo las TIC un medio vehicular que puede hacer posible esta consecución. En este artículo se exponen un conjunto de actividades sobre poliedros en 3. [...]
In the 21st century, there is a need for a change in the educational paradigm, and ICT can serve as a means to make it possible. This article presents a set of activities on polyhedra in 3rd of ESO (students aged between 14 and 16) to promote the acquisition and improvement of spatial skills. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5442
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 1 (2023) , p. 125-147 (Innovaciones Didácticas)  
7.
26 p, 3.2 MB Una propuesta de adaptación de la metodología docente al contexto online para la asignatura de Geomorfología Estructural / Ruiz-Fernández, Jesús (Universidad de Oviedo) ; Herrera Arenas, Daniel (Universidad de Oviedo) ; García-Hernández, Cristina (Universidad de Oviedo) ; Sevilla Álvarez, Juan (Universidad de Oviedo)
La situación excepcional vivida a raíz de la crisis sanitaria producida por la pandemia de COVID-19 ha planteado la necesidad de adaptar la enseñanza universitaria a un contexto formativo no presencial. [...]
La situació excepcional viscuda arran de la crisi sanitària produïda per la pandèmia de covid-19 ha plantejat la necessitat d'adaptar l'ensenyament universitari a un context formatiu no presencial. [...]
The exceptional situation experienced as a result of the health crisis produced by the Covid-19 pandemic has raised the need to adapt university teaching to a non-faceto- face context. Given this circumstance, virtual resources acquire high importance in reorganizing subjects in which field trips and fieldwork constitute an essential part of the teaching-learning processes. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.715
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 1 (2023) , p. 159-183 (Articles)  
8.
24 p, 3.6 MB Realidad virtual inmersiva para mejorar la competencia de gestión del clima de aula en los centros de secundaria / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suñe-Soler, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henao Agudelo, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el sistema Didascalia Virtual-Classroom, un entorno de realidad virtual inmersiva (ERVI) que permite a los docentes experimentar y reflexionar sobre cuestiones decisivas de la gestión eficaz de conflictos en el aula de secundaria. [...]
This article describes the Didascalia Virtual-Classroom system, an immersive virtual reality environment (IVRE) that allows teachers to experience and reflect on conflict management in the secondary school classroom. [...]

2023 - 10.5944/educxx1.33418
Educación XX1, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 249-272
2 documentos
9.
24 p, 306.2 KB Protocole pour l'entraînement des compétences de communication orale des enseignants dans un objectif de prévention vocale : description du programme VirtuVox / Remacle, Angélique (Université de Liège) ; Ancion, Valérie (Haute école de la ville de Liège) ; Morsomme, Dominique (Research Unit for a life-Course perspective on Health & Education, Université de Liège)
Le programme VirtuVox est le fruit du projet de recherche VirtuVox, mené dans l'Unité logopédie de la voix à l'Université de Liège. Dans un but de formation et de prévention des troubles vocaux chez les enseignants et futurs enseignants, nous avons développé un programme mixte comportant une intervention indirecte et une intervention directe. [...]
El programa VirtuVox és el fruit d'un projecte de recerca VirtuVox, dut a terme a la Unitat logopèdia de la veu a la Université de Liège. Amb un propòsit alhora formatiu i de prevenció dels trastorns vocals en el professorat i en futurs docents, hem desenvolupat un programa mixt que comporta una intervenció indirecta i una altra de directa. [...]
The VirtuVox program is the outcome of the VirtuVox research project, conducted at the Speech and Language Therapy Department at University of Liège. With the aim of providing training and preventing voice problems in teachers and future teachers, we have developed a mixed-methods program that includes indirect and direct interventions. [...]
El programa VirtuVox es el fruto de un proyecto de investigación VirtuVox, llevado a cabo en la Unidad logopedia de la voz en la Université de Liège. Con un propósito a la vez formativo y de prevención de los trastornos vocales en el profesorado y en futuros docentes, hemos desarrollado un programa mixto que comporta una intervención directa y otra directa. [...]

2022 - 10.5565/rev/languesparole.107
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 23-46 (Articles)  
10.
12 p, 284.4 KB Incorpóreos.net : sociedades digitalizadas en la ciencia ficción latinoamericana del tercer milenio / González Hernández, Guillermo (Pontificia Universidad Alberto Hurtado (Xile))
Este artículo aborda la exploración de imaginarios sociales que, siendo configurados desde la noción de realidad virtual, se han posicionado en la narrativa de ciencia ficción latinoamericana como un eje temático relevante que tensiona e interroga el desarrollo de la vida humana en un mundo digitalizado y al cual solo se tiene acceso a través de Internet, problematizando el avance de las redes virtuales al hacer énfasis en la repercusión que estas tienen en los cuerpos, en la memoria y en la sociedad, así como en las implicancias políticas y socioeconómicas que este tipo de mundo despliega.
Aquest article aborda l'exploració d'imaginaris socials que, essent configurats des de la noció de realitat virtual, s'han posicionat en la narrativa de ciència ficció llatinoamericana com a un eix temàtic rellevant que tensa i interroga el desenvolupament de la vida humana en un món digitalitzat i al qual només es té accés mitjançant Internet, problematitzant l'avanç de les xarxes virtuals al fer èmfasi en la repercussió que aquestes tenen als cossos, en la memòria i en la societat, així com en les implicacions polítiques i socioeconòmiques que aquest tipus de món desplega.
This article discusses the exploration of social imaginaries configured from the idea of virtual reality and has been taken by Latinamerican science fiction as a relevant thematic point to interrogate and put in tension the development of human life in a technologized world embracing the Internet as the exclusive way to access, problematizing the virtual network progress by emphasizing the impact they have on bodies, memory and society, as well as the political and socioeconomic implications that this type of world unfolds.

2022 - 10.5565/rev/mitologias.937
Mitologías hoy, Vol. 27 (2022) , p. 27-38 (Dossier)  

Artículos : Encontrados 41 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 9 registros  
1.
6 p, 1.9 MB Performance Analysis of an IoT Platform with Virtual Reality and Social Media Integration / Abhilash, Krishnan (Dublin City University. School of Electronic Engineering) ; Simiscuka, Anderson (Dublin City University. School of Electronic Engineering) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University. School of Electronic Engineering)
The Internet of Things (IoT) is a growing network of physical objects where the devices are connected to the Internet through unique addressing schemes and multiple protocols. The increase of IoT devices in the recent years presents significant challenges in terms of security, authentication and usability. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
IEEE International Symposium on a World of Wireless, Mobile and Multimedia Networks (WOWMOM 2020), 21st : 2020  
2.
6 p, 3.6 MB Performance evaluation of a multi-user virtual reality platform / Parthasarathy, Venkatakrishnan (Dublin City University) ; Simiscuka, Anderson (Dublin City University) ; O'Connor, Noel (Dublin City University) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University)
Virtual Reality (VR) popularity is increasing as it is becoming more affordable for end users. Available VR hardware includes low-end inexpensive devices like Google Cardboard and high-end ones like HTC Vive or Oculus Rift, which are more expensive headsets. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
International Wireless Communications & Mobile Computing Conference (IWCMC 2020), 16th : 2020  
3.
87 p, 24.1 MB Subtitling in immersive environments / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montagud, Mario ; Torres, Enric ; Hughes, Chris J
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
4.
31 p, 1.2 MB The challenge of implementing SDH in immersive media : a reception study / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The potential of immersive media such as virtual reality or 360º videos for entertainment and audiovisual industries is becoming more and more clear. This will transform how audience consume audiovisual contents. [...]
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
5.
21 p, 34.6 MB Making immersive media environments accessible : the ImAc Project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The goal of Immersive Accessibility (ImAc), which has been funded by the EU in the frame of the H2020 programme, is to explore how accessibility services can be integrated with immersive media. This presentation will describe the new deployment methods for these accessibility services: Subtitles, Audio Description, Audio Subtitling, Sign Language in immersive environments.
2018
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
6.
1 p, 760.3 KB Implementing subtitles in immersive media for a comfortable reading / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media, such as virtual reality and 360 degree content, is increasingly present in our society. In order to mainstream this content it requires to be accessible to a wide range of the population, subtitles are needed. [...]
2018
WoRLD: Workshop on Reading, Language and Deafness. Sant Sebastià, 1r : 2018  
7.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
8.
35 p, 2.1 MB SDH in immersive environments : can subtitles be immersive at all? / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive environments have been emerging for the past few years and their potential for transforming how entertainment is consumed has raised the interest of the industry and the audience. Many powerful technology companies like Microsoft, Sony, Facebook or HTC are investing in devices such as Microsoft Hololens, PlayStation VR, Oculus Rift or HTC Vive. [...]
2018
Languages and the Media. International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlin, 12 : 2018  
9.
20 p, 1.3 MB Making immersive environments accessible for deaf and hard-of-hearing users / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media such as virtual reality or 360º contents are increasingly present in our society. However, immersive content is not always accessible to all, and research within the field of AudiovisualTranslation and Media Accessibility is needed on how to cater for the needs of diverse users. [...]
2018
International Symposium for Young Researchers in Translation, Interpreting, Intercultural Studies and East Asian Studies. Bellaterra, Catalunya, 9th : 2018  

Documentos de investigación Encontrados 10 registros  
1.
2.4 MB Aplicación de un programa de RV como herramienta para el tratamiento de la ansiedad anticipatoria a sesiones de quimioterapia / Torres García, Ariadna ; Morcillo Serra, César, dir. ; Ramos-Quiroga, Josep Antoni, dir.
El diagnòstic de càncer de mama és una experiència altament estressant que afecta la salut mental dels pacients. S'estima que 1 de cada 8 dones espanyoles pot patir càncer de mama en algun moment de la seva vida i el diagnòstic és una experiència altament estressant que afecta la salut mental dels pacients. [...]
El diagnóstico de cáncer de mama es una experiencia altamente estresante que afecta la salud mental de las pacientes. Se estima que 1 de cada 8 mujeres españolas puede padecer cáncer de mama en algún momento de su vida y su diagnóstico es una experiencia altamente estresante que afecta a la salud mental de las pacientes. [...]
The diagnosis of breast cancer is a highly stressful experience that affects the mental health of patients. It is estimated that 1 in 8 Spanish women may suffer from breast cancer at some point in their lives and its diagnosis is a highly stressful experience that affects the mental health of patients. [...]

2022  
2.
11 p, 3.6 MB GlassFood: The holographic healthy smart recipe app / Moya Ruiz, Bruno ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project integrates mixed reality, computer vision, and deep learning to develop an application for the Glassear headset, a cutting-edge entrepreneurial project. The aim of the application is to improve user health and encourage a culture of healthy eating. [...]
Aquest projecte integra realitat mixta, visió per ordinador i aprenentatge profund per desenvolupar una aplicació per al casc Glassear, un projecte emprenedor d'avantguarda. L'objectiu de l'aplicació és millorar la salut dels usuaris i fomentar una cultura d'alimentació saludable. [...]
Este proyecto integra realidad mixta, visión por ordenador y aprendizaje profundo para desarrollar una aplicación para el casco Glassear, un proyecto emprendedor de vanguardia. El objetivo de la aplicación es mejorar la salud de los usuarios y fomentar una cultura de alimentación saludable. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
14 p, 1.8 MB La realidad virtual como metodología innovadora en el análisis de la vulnerabilidad relacional del barrio de Can Parera, Palau-solità i Plegamans / Carvajal Cano, Mónica ; Vicente Salar, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La realitat virtual és una tecnologia puntera que es troba actualment en desenvolupament. Els seus usos encara no han sigut completament explotats, però s'estan troban cada cop més utilitats. En aquest article s'explora l'us d'aquesta eina a l'àmbit social, particularment, per tal d'analitzar la vulnerabilitat realcional del barri de Can Parera, a Palau-solità i Plegamans. [...]
La realidad virtual es una tecnología puntera que se encuentra actualmente en pleno desarrollo. Sus usos todavía no han sido completamente explotados, pero se están encontrando cada vez más utilidades. [...]
Virtual reality is a cutting-edge technology that is currently in full development. Its uses have not yet been fully exploited, but more and more utilities are being found. This article explores the use of this tool in the social sphere, particularly to analyze the relational vulnerability of the neighborhood of Can Parera, in Palau-solità i Plegamans. [...]

2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
4.
135 p, 2.5 MB Analisis semantico de la comunicación biocibernética por medio del mapeo de patrones en ondas cerebrales / Salas Guerra, Cesar Rommel ; Vallverdú, Jordi, 1973-, dir.
Evidència científica planteja que els mecanismes oscil·latoris neurals tenen un paper primordial en funcions cognitives com l'aprenentatge, la memòria, l'activació sensorial i la percepció. Aquesta evidència suggereix que les oscil·lacions de banda alfa s'activen a regions corticals a través de múltiples sistemes sensorials, particularment quan aquestes regions estan involucrades en el processament d'informació irrellevant o distractora. [...]
Evidencia científica plantea que los mecanismos oscilatorios neurales desempeñan un papel primordial en funciones cognitivas como el aprendizaje, la memoria, la activación sensorial y percepción. [...]
Scientific evidence suggests that neural oscillatory mechanisms play a key role in cognitive functions such as learning, memory, sensory activation and perception. This evidence suggests that alpha-band oscillations are activated in cortical regions across multiple sensory systems, particularly when these regions are involved in the processing of irrelevant or distracting information. [...]

2022  
5.
10 p, 6.6 MB Desenvolupament d'un videojoc multijugador en realitat virtual amb Unity / Ruiz Albiñana, Joan Lleonard ; Bolta Torrell, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d'un videojoc multijugador en linea en realitat virtual de gènere festa amb Unity i el llenguatge de programació C#. Un màxim de 4 jugadors es trobaran situats en una sala devant d'una taula cadascú, en aquestes taules trobaran tot el necessari per realitzar una serie de rondes temporitzades el mes rapid possible abans dels seus rivals. [...]
This project consists of the development of a multiplayer online video game in virtual reality of party genre in Unity and C# programming language. A maximum of 4 players will be placed on a room in front of a table each, on these tables They will find everything they need to do a series of timed rounds as fast as possible before their rivals. [...]
Este proyecto consiste en el desarrollo de un videojuego multijugador en línea en realidad virtual del género fiesta con Unity y el lenguaje de programación C#. Un máximo de 4 jugadores se encontrarán situados en una sala delante de una mesa cada uno, en estas mesas encontraran todo lo necesario para realizar una serie de rondas temporizadas lo más rápido posible antes de sus rivales. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
340 p, 6.0 MB Subtitling in immersive media : A user-centered study / Agulló, Belén ; Matamala, Anna, dir. ; Calvo Ferrer, José Ramón, dir.
Els mitjans immersius com la realitat virtual o els vídeos de 360° estan cada vegada més presents en la nostra societat. La realitat virtual ha atret l'atenció de la indústria i els investigadors. [...]
Los medios inmersivos como la realidad virtual o los vídeos de 360° están cada vez más presentes en nuestra sociedad. La realidad virtual ha atraído la atención de la industria y los investigadores. [...]
Immersive media such as virtual reality or 360° content is increasingly present in our society. Virtual reality has attracted the attention of industry and researchers. Its applications for entertainment and audiovisual content creation are endless. [...]

2020  
7.
12 p, 1.6 MB Simulador de cossos celestes en Realitat Virtual / Herreiz Abad, Javier ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte consisteix en la creació, disseny i desenvolupament d'un simulador de cossos celestes amb un cert grau de realisme físic en un entorn immersiu de Realitat Virtual. La simulació inclou la vista en detall d'una galàxia i d'un forat negre sense rotació, a mes d'una vista 360 graus des de la terra en la que es poden seleccionar altres cossos celestes sense entrar-hi en detall. [...]
This project is about the creation, design and development of a celestial body simulator with a certain degree of physic realism in a Virtual Reality environment. The simulation includes the detailed view of a galaxy and a non-rotating black hole, plus a 360-degree view from the Earth point of view, where we can look at some other celestial bodies with a lot less detail. [...]
Este proyecto consiste en la creación, diseño y desarrollo de un simulador de cuerpos celestes con un cierto grado de realismo físico en un entorno inmersivo de Realidad Virtual. La simulación incluye la vista en detalle de una galaxia y de un agujero negro sin rotación, además de una vista 360 grados desde tierra en la que se pueden seleccionar otros cuerpos celestes sin entrar en detalle. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
13 p, 1.5 MB Realització d'un sistema de realitat virtual per a dispositius mòbils d'ús personal / Valverde Vernedas, Xavier ; Rexachs del Rosario, Dolores Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La indústria dels videojocs aconsegueix escalar a les primeres posicions en ingressos a quasi totes les regions del món gràcies a l'augment de les possibilitats, l'evolució tecnològica i l'ampli ventall d'accessos. [...]
The videogame industry climbs to the top of the income rankings in almost every region of the world thanks to the increase in the number of games available, technological evolution and the wide range of accesses. [...]
La industria de los videojuegos consigue escalar a las primeras posiciones en ingresos a casi todas las regiones del mundo gracias al aumento de las posibilidades, la evolución tecnológica y el amplio abanico de accesos. [...]

2018-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
22 p, 963.4 KB Rehabilitació de l'extremitat superior en pacients amb ictus crònic mitjançant Realitat Virtual : revisió sistemàtica / Jolis Rosell, Mireia ; Pradell Grané, Marta ; Marco Navarro, Esther, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'ictus representa una de les principals causes de discapacitat en l'adult, comportant una disminució del nivell d'independència de la persona i la qualitat de vida. La Realitat Virtual (RV) és una teràpia que utilitza la tecnologia per a simular un entorn real generat per un ordinador, permetent la interacció i immersió de la persona dins un ambient simulat, mentre es rep un feedback sensorial multimodal. [...]
Stroke is one of the leading causes of disability in adults, decreasing independence levels and quality of life. Virtual Reality (VR) is a therapy that uses technology to simulate a real environment created by a computer, allowing interaction and immersion of the person into a virtual simulated environment, getting a sensorial and multimodal feedback. [...]

2015
Grau en Fisioteràpia [961]  
10.
281 p, 1.1 MB Espectros de lo real. Virtualidad y mundos posibles en la literatura y el cine posmodernos / Boulaghzalate, Hamza ; Vilella, Eduard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Roas, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
La presente tesis pretende estudiar el concepto de la virtualidad, sus poéticas, su estética, su estilo y sus modalidades. En una sociedad en que predominan los ideales de inmersión, presencia e interactividad, la virtualidad se convierte en un «estilo posmoderno intermediático» donde la noción de lo virtual es un elemento temático integrado en una estética cuya principal articulación es la oposición de lo virtual a lo real. [...]
The present thesis aims to study the concept of virtuality, its poetics, aesthetics, style and its modes. In a society where the ideals of immersion, presence and interactivity predominate, virtuality has become a «cross-media postmodern style» where the notion of the virtual is a thematic element integrated in aesthetics whose primary articulation is the opposition from the virtual to the real. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.