Resultados globales: 7 registros encontrados en 0.12 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
14 p, 889.7 KB Class Specific Object Recognition using Kernel Gibbs Distributions / Caputo, Barbara (Idiap Research Institute (Martigny, Suïssa))
Feature selection is crucial for effective object recognition. The subject has been vastly investigated in the literature, with approaches spanning from heuristic choices to statistical methods, to integration of multiple cues. [...]
2008 - 10.5565/rev/elcvia.221
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 7 n. 2 (2008) p. 96-109  
2.
17 p, 263.4 KB Genetic Programming for Object Detection : a Two-Phase Approach with an Improved Fitness Function / Zhang, Mengjie (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science) ; Bhowan, Urvesh (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science) ; Ny, Bunna (Victoria University of Wellington (Wellington, Nova Zelanda). School of Mathematics, Statistics and Computer Science)
This paper describes two innovations that improve the efficiency and effectiveness of a genetic programming approach to object detection problems. The approach uses genetic programming to construct object detection programs that are applied, in a moving window fashion, to the large images to locate the objects of interest. [...]
2007 - 10.5565/rev/elcvia.135
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 6 n. 1 (2007) p. 27-43  

Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
12 p, 1.1 MB Visió per computador aplicada al control de qualitat en la indústria metal·lúrgica / Roura Suarez, Daniel ; Lumbreras Ruíz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte aplica tècniques de Visió per computador al control de qualitat en la indústria metal·lúrgica, concretament en el procés de tall i plegat. En la part d'inspecció de peces tallades es prendrà com a referència un fitxer vectorial, s'interpretarà i es compararà amb imatges de peces obtingudes després del tall. [...]
The project will try to apply computer vision techniques to quality control in the metal industry, specifically in the cutting and bending process. Inspection of cut pieces will be taken as a reference to a vector file, will be interpreted and compared to pieces of images obtained after the cut. [...]
El proyecto aplica técnicas de Visión por computador al control de calidad en la industria metalúrgica, concretamente en el proceso de corte y plegado. En la parte de inspección de piezas cortadas se tomará como referencia un fichero vectorial, se interpretará y se comparará con imágenes de piezas obtenidas después del corte. [...]

2019-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
7 p, 1.0 MB Convolutional neural networks for image processing / Palacios Hidalgo, Daniel ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this paper related to the Final Degree Project of Daniel Palacios Hidalgo under the supervision of Ramón Baldrich and with the support of the Autonomous University of Barcelona, the original Style Transfer Algorithm, a Denoising Convolutional Network and a Deep Dreaming network will be exposed in depth. [...]
En aquest article, l'algorisme original de Style Transfer, una xarxa neuronal per eliminar soroll en imatges, i l'algorisme de Deep Dreaming són exposats en profunditat. El principal objectiu d'aquest projecte és entendre el funcionament, com implementar-los, i finalment, avaluar els resultats obtinguts comparant-los amb les implementacions originals dels seus respectius autors, utilitzant el framework PyTorch.
En este artículo el algoritmo original de Style Transfer, una red convolucional para la eliminación de ruido, y el algoritmo de Deep Dreaming son expuestos en profundidad. El principal objetivo de este proyecto es entender como funcionan, como implementarlos, y finalmente, evaluar los resultados obtenidos comparándolos con las implementaciones originales de sus respectivos autores utilizando el framework PyTorch.

2018-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
209 p, 7.5 MB Action recognition in videos : data-efficient approaches for supervised learning of human action classification models for video / de Souza, César Roberto, autor. ; López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), supervisor acadèmic. ; Murray, Naila, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació
En aquesta dissertació, explorem diferents maneres de reconèixer accions humanes en fragments de vídeo. Ens centrem sobretot en l'eficiència amb les dades, investigant i proposant nous mètodes que permetin evitar la laboriosa i lenta anotació de dades de forma manual. [...]
En esta disertación, exploramos diferentes formas de realizar reconocimiento de acciones humanas en vídeos. Nos enfocamos en la eficiencia de los datos, proponiendo nuevos enfoques que alivian la necesidad de anotarlos manualmente, tarea muy laboriosa y subjetiva, sujeta a errores. [...]
In this dissertation, we explore different ways to perform human action recognition in video clips. We focus on data efficiency, proposing new approaches that alleviate the need for laborious and time-consuming manual data annotation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
11 p, 2.9 MB Mòdul de visió per computador per a videojoc 3D / Martínez Pérez, David ; Roca i Marvà, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és el desenvolupament d'un mòdul de visió per computador per a un videojoc en 3D multiplataforma però molt enfocat a plataformes mòbils, fent servir les càmeres que disposen avui en dia aquests típus de dispositius. [...]
The aim of this project is to develop a computer vision module for 3D multi-platform game but focused on mobile platforms, using the cameras that nowadays are available in these devices. This project is focused mainly on the development of an artificial intelligence (AI) in a Unity environment, which is able to detection and face tracking in order to bring more realism to the main character of the game. [...]
El objetivo de este proyecto es el desarrollo de un módulo de visión por computador para un videojuego en 3D multiplataforma pero muy enfocado a plataformas móviles, haciendo uso de las cámaras que disponen hoy en día este tipo de dispositivos. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
132 p, 1.3 MB Localization and object recognition for mobile robots / Ramisa Ayats, Arnau ; Toledo Morales, Ricardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; López de Mántaras, Ramón, dir. (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial)
Tot i que apareixen noves tècniques que equipen els robots amb capacitats cognitives avançades, encara s'ha dedicat poca feina a una qüestió essencial per aquestes tècniques: mètodes ràpids i robustos per a la percepció d'elements semànticament rellevants en entorns no estructurats. [...]
Although new approaches to enable robots with advanced cognitive capabilities are being developed, still few work is being devoted to a difficult problem in which all this techniques rely: fast and robust perception methods to detect semantically relevant elements in unstructured environments. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.