Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
21 p, 235.1 KB Combinatoria léxica y corpus como input / Sánchez Rufat, Anna (Universidad de Córdoba) ; Jiménez Calderón, Francisco (Universidad de Extremadura)
Computer based corpora which have been statistically analyzed have lead to the recognition of frequent lexical sequences (also known as multiword expressions, prefabricated chunks or collocations– in a loose use of the term– as a very important component of language production. [...]
2012
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 14, Núm. (2012) , p. 61-81  
2.
13 p, 50.0 KB “Te explicó qué quiere decir”, “te digo cómo se llama”. Interacciones niño-niño en torno a vocabulario no familiar / Alam, Florencia (Universidad de Buenos Aires) ; Stein, Alejandra (Universidad de Buenos Aires) ; Rosemberg, Celia Renata ; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)
Este trabajo se propone analizar los movimientos conversacionales a los que recurren niños de 12 años para explicar vocabulario a niños de 4 años en situaciones de alfabetización. Las situaciones fueron video filmadas en escuelas en la que se llevaba a cabo un programa de niños tutores. [...]
This study aims to analyze the conversational movements use by twelve-year-old children to explain vocabulary in reading and writing situations with 4-year-old children. These situations were video recorded in a school where a child tutor program was held. [...]
Aquest treball es proposa analitzar els moviments conversacionals als quals recorren nens de 12 anys per explicar vocabulari a nens de 4 anys en situacions d'alfabetització. Les situacions van ser gravades en escoles en què es duia a terme un programa de nens tutors. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.442
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (November/December 2011) , p. 59-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.