Results overview: Found 156 records in 0.03 seconds.
Articles, 5 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 148 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
22 p, 1021.9 KB "No moral integrity" : influencer sharenting and parental protective perception / Vizcaíno-Verdú, Arantxa (Universidad Internacional de La Rioja) ; Aguaded, Ignacio (Universidad de Huelva) ; Ortega-Tudela, Juana M. (Universidad de Jaén)
Sharenting has been analyzed from different perspectives, introducing insights into the risks and opportunities of presenting children's lives on social media. Researchers have addressed how this phenomenon impacts the lives of influencers, children, youth, and parents who engage in sharenting on YouTube, Instagram, and TikTok. [...]
La sobreexposició filial (sharenting) ha estat analitzada des de diferents perspectives introduint qüestions relacionades amb els riscos i les oportunitats d'exposar la vida dels infants a les xarxes socials. [...]
La sobreexposición filial (sharenting) ha sido analizada desde diferentes perspectivas introduciendo cuestiones relacionadas con los riesgos y las oportunidades de exponer la vida de los niños en las redes sociales. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3611
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 11-31 (Articles)
2 documents
2.
8 p, 669.4 KB Fear of Missing Out, online social networking and mobile phone addiction : a latent profile approach / Fuster, Héctor (Universitat Ramon Llull) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oberst, Úrsula E. (Universitat Ramon Llull)
Background and aims: Fear of missing out (FoMO) is described as a pervasive unpleasant sensation that others might be having rewarding experiences of which one is not part, as well as the desire to stay continually connected with what others are doing. [...]
La por de perdre's alguna cosa (fear of missing out, FoMO) es descriu com una sensació aguda i desagradable que altres podrien estar tenint experiències gratificants dels quals un no és part, així com el desig de mantenir-se en contacte contínuament amb el que altres estan fent. [...]

2017
Aloma, Vol. 35, núm. 1 (2017) , p. 23-30  
3.
9 p, 131.0 KB Recent Advancements, Developments and Applications of Personal Network Analysis / Hâncean, Marian-Gabriel (University of Bucharest. Department of Sociology) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Lubbers, Miranda J.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
We are pleased to introduce recent advancements in personal network analysis and applications in this special issue of the International Review of Social Research - IRSR. The idea of this special issue yielded in the summer of 2015, during the 8th edition of the Summer Course on personal networks given by the Universitat Autònoma deBarcelona(specifically, the egolab-GRAFO research team at the Department of Social and Cultural Anthropology, UAB). [...]
2016 - 10.1515/irsr-2016-0017
International Review of Social Research, Vol. 6, Num. 4 (2016) , p. 137-145  
4.
3 p, 488.1 KB Las redes sociales como forja del rol profesional del docente / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El mundo de la educación parece haber entendido que el conocimiento se construye socialmente en red. Nuevos enfoques participativos en los que prima la horizontalidad se abren paso tímidamente en las prácticas de formación del profesorado e innovación educativa. [...]
2016
Cuadernos de pedagogía, Vol. 469 (2016) , p. 31-34  
5.
1 p, 43.9 KB De què són culpables les xarxes socials? / Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Ara, Núm. 1188 (10 març 2014) , p. 20  

Books and collections 2 records found  
1.
30 p, 1.7 MB Guia d'usos i estil a les xarxes socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
L'objectiu d'aquest document és establir unes pautes comunes per a la presència homogènia de la UAB a les xarxes socials i determinar el procediment que cal seguir per obrir comptes i perfils. També pretén esdevenir un manual de consulta davant dubtes que puguin sorgir a l'hora de gestionar els diferents comptes. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016  
2.
82 p, 8.9 MB 1st Workshop on privacy and protection in web-based social networks / Delgado Mercè, Jaime, ed. ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Rodríguez-Doncel, Víctor, ed. ; Ballester, Ana ; Boulet, Romain ; Bourcier, Danièle ; Carreras Coch, Anna ; Casellas, Núria (Casellas Caralt) ; De Coi, Juri L. ; De Haro, Carles ; Jordán, Francisco ; Kärger, Philipp ; Mazzega, Pierre ; Noriega, Pablo ; Olmedilla, Daniel ; Poblet, Marta ; Pujol, Helena ; Rodríguez García, Eva ; Roig Batalla, Antoni ; Teodoro, Emma ; Vallbé, Joan-Josep ; Zerr, Sergej ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia UAB
Barcelona : Huygens : 2010 (IDT series ; 6)

Juri L. De Coi, Philipp Kärger, Daniel Olmedilla, Sergej Zerr, Semantic Web Policies for Security, Trust Management and Privacy in Social Networks ; Antoni Roig, Privacy-Enhancing Technologies (PET) and Web-Based Social Networks (WSBN) ; Emma Teodoro, The Spanish Audiovisual Sector facing digital technologies ; Ana Ballester, Carles de Haro, Francisco Jordán, Helena Pujol, A semantic approach to security in social networks ; Anna Carreras, Jaime Delgado, Eva Rodríguez, The impact of contextual information on user privacy in social networks ; Eva Rodríguez, Víctor Rodríguez, Anna Carreras, Jaime Delgado, A Digital Rights Management approach to privacy in online social networks ; Pierre Mazzega, Danièle Bourcier, Romain Boulet, Code Communities in the French Legal System  


Research literature 148 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
26 p, 235.5 KB Breaking Down Heteronormativity : The Power of Queer Narratives on Social Media / Sastimdur, Lina Yasmine ; Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
'Breaking Down Heteronormativity: The Power of Queer Narratives on Social Media' employs a multifaceted approach to analyze the dynamics of the LGBTQ+ online community and its creative individuals. It utilizes two key social theories: Goffman's Impression Management, which explores how individuals within the LGBTQ+ community present themselves on social media, emphasizing the importance of creating positive impressions; and Bourdieu's Forms of Capital theory, which examines the economic context and challenges faced by artists. [...]
2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2.
138 p, 6.1 MB Análisis de la cobertura informativa del fútbol femenino en la prensa deportiva digital española (Años 2020-22) : Los casos de Mundo Deportivo y Marca / Franco Esplugas, Marta ; Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El creixement i l'actual desenvolupament del futbol femení a Espanya plantegen un repte als mitjans de comunicació perquè hi dediquin un espai a la difusió d'aquest esport. En aquest treball es presenta un estudi de cas que examina la cobertura informativa del futbol femení en els mitjans digitals espanyols, agafant de mostra els diaris Mundo Deportivo i Marca. [...]
El crecimiento y desarrollo actual del fútbol femenino en España plantea un desafío a los medios de comunicación para que dediquen un espacio a la difusión de este deporte. En este trabajo se presenta un estudio de caso que examina la cobertura informativa del fútbol femenino en los medios digitales españoles, tomando como muestra los diarios Mundo Deportivo y Marca. [...]
The growth and current development of women's football in Spain challenges the media industry to create a space for the dissemination of this sport. This paper presents a case study that examines the news coverage of women's soccer in the Spanish digital media, taking as a sample the newspapers Mundo Deportivo and Marca. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
3.
76 p, 9.8 MB Hibridación entre sátira política y desinformación : Análisis de contenido de publicaciones de Instagram en Argentina / Gurruchaga, Juan Francisco ; Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A partir d'una adaptació dels conceptes teòrics d'infoentreteniment a un context de desintermediació i augment de les xarxes socials com a mitjans informatius, aquest treball realitza una anàlisi de continguts de mems publicats a Instagram a l'Argentina entre l'1 de març i el 15 de maig de 2023 per estudiar una hibridació entre sàtira política i desinformació. [...]
A partir de una adaptación de los conceptos teóricos de infoentretenimiento a un contexto de desintermediación y aumento de las redes sociales como medios informativos, este trabajo realiza un análisis de contenidos de memes publicados en Instagram en Argentina entre el 1 de marzo y el 15 de mayo de 2023 para estudiar la hibridación entre sátira política y desinformación. [...]
Through an adaptation of theoretical concepts of infotainment to a context of disintermediation and the increasing role of social media as informative platforms, this study analyzes the content of memes posted on Instagram in Argentina between March 1st and May 15th, 2023, to examine a hybridization of political satire and disinformation. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
4.
68 p, 11.9 MB 'Drive Through Podcast' : un projecte sobre Fórmula 1 / Villanueva Clar, Mar ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest document és la memòria detallada del procés de desenvolupament de la segona temporada de "Drive Through Podcast", un projecte multiplataforma dedicat a la Fórmula 1. Els objectius fonamentals consisteixen a proporcionar un espai per parlar d'aquest esport, desvinculat de les formalitats pròpies dels mitjans de comunicació convencionals, i acostar a nous oients, especialment joves, al món del motor. [...]
Este documento es la memoria detallada del proceso de desarrollo de la segunda temporada de "Drive Through Podcast", un proyecto multiplataforma dedicado a la Fórmula 1. Los objetivos fundamentales consisten en proporcionar un espacio para hablar de este deporte, alejado de las formalidades propias de los medios de comunicación convencionales, y acercar a nuevos oyentes, especialmente jóvenes, al mundo del motor. [...]
This document is a detailed record of the development process of the second season of "Drive Through Podcast", a multi-platform project dedicated to Formula 1. The fundamental objectives consist of providing a space to discuss this sport, detached from the formalities of conventional media, and to bring new listeners, especially young ones, into the world of motorsport. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
5.
50 p, 8.2 MB La informació esportiva a TikTok Espanya : Una anàlisi del contingut produït per creadors digitals / Robles Quirós, Carla ; Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Tiktok ha revolucionat les xarxes socials i el consum de vídeos breus amb una proposta hipnotitzant per l'usuari. Dins un context de cultura participativa, els consumidors adopten també el rol de productor i esdevenen agents comunicatius els creadors de contingut. [...]
TikTok ha revolucionado las redes sociales y el consumo de vídeos breves con una propuesta hipnótica para el usuario. En un contexto de cultura participativa, los consumidores adoptan también el rol de productor y se convierten en agentes comunicativos los creadores de contenido. [...]
TikTok has revolutionized social networks and the consumption of short videos with a mesmerizing proposal for the user. In a context of participatory culture, consumers also take on the role of producer and become communicative agents and content creators. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
6.
88 p, 1.0 MB El ciberassetjament contra les dones periodistes : Recull de projectes de suport / Da Silva Benedicto, Carla ; Huertas Bailén, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El ciberassetjament contra la dona periodista és una problemàtica que no ha deixat de créixer en els últims anys. Un tipus de violència masclista que assetja a les periodistes pel fet de ser dones. [...]
El ciberacoso contra la mujer periodista es una problemática que no ha dejado de crecer en los últimos años. Un tipo de violencia machista que acosa a las periodistas por el hecho de ser mujeres. [...]
Cyberbullying against female journalists is a problem that has not stopped growing in recent years. A type of sexist violence that harasses journalists because they are women. The following work shows the different support mechanisms to deal with this problem. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
7.
87 p, 6.8 MB Creació d'un Pla de comunicació per a Salud Con Perspectiva / Chimenos Dalmau, Júlia ; Places Fernando, Mireya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Creació d'un Pla de Comunicació per al projecte Salud Con Perspectiva de l'ONG Igualitàrium. A través d'una exhaustiva recerca de l'entorn i anàlisi de la competència, en aquest treball es tracen les millors estratègies i es creen les bases per a la comunicació externa d'aquest nou projecte emergent. [...]
Creación de un Plan de Comunicación para el proyecto Salud Con Perspectiva de la ONG Igualitàrium. A través de una exhaustiva búsqueda del entorno y análisis de la competencia, en este trabajo se trazan las mejores estrategias y se sientan las bases para la comunicación externa de este nuevo proyecto emergente. [...]
Creation of a Communication Plan for the Salud Con Perspectiva project of the NGO Igualitàrium. Through an exhaustive research of the environment and an analysis of the competition, in this work the best strategies are drawn up and the foundations are created for the external communication of this new emerging project. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
8.
82 p, 1.7 MB El impacto de las redes sociales en la salud mental de los jóvenes españoles : el caso de Instagram y TikTok / Altimira García, Martina ; Gallego Ayala, Joana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials formen part de la vida dels joves arran de l'impacte del procés de digitalització, sobretot Instagram i TikTok. Així doncs, aquesta investigació se centra a saber si Instagram i TikTok afecten la salut mental dels joves que les utilitzen i, també, en com aquest col·lectiu percep la situació. [...]
Las redes sociales forman parte de la vida de los jóvenes a raíz del impacto del proceso de digitalización, sobre todo Instagram y TikTok. Por ello, la presente investigación se centra en saber si Instagram y TikTok afectan a la salud mental de los jóvenes que las utilizan y, también, en cómo este colectivo percibe la situación. [...]
Social networks are part of the youth's life as a result of the impact of the digitization process, especially Instagram and TikTok. Because of that, this research focuses on finding out if Instagram and TikTok affect the mental health of the youth who use both platforms and, also, on how this group perceives the situation. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
9.
93 p, 1.1 MB El proceso de digitalización en el mundo de la comunicación : desafíos presentes y futuros / Prado Terón, David ; Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Montagut Martínez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El món de la comunicació està vivint una constant transformació des de l'arribada d'Internet. La digitalització ha portat amb si nous canals de comunicació i nous formats audiovisuals molt atractius, especialment per a les generacions més joves. [...]
El mundo de la comunicación está viviendo una constante transformación desde la llegada de Internet. La digitalización ha traído consigo nuevos canales de comunicación y nuevos formatos audiovisuales muy atractivos, especialmente para las generaciones más jóvenes. [...]
The world of communication is undergoing a constant transformation since the advent of the Internet. Digitalization has brought with it new communication channels and new audiovisual formats that are very attractive, especially for the younger generations. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
10.
98 p, 22.3 MB Llançament de la marca Vallboa : pla de comunicació per l'entrada al mercat digital / Martín Silva, Emma ; Moreno Sánchez, Marta ; Lavilla Raso, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest projecte de Final de Grau s'elabora un Pla de Comunicació per a la marca de joies artesanals Vallboa. L'objectiu d'aquest és el llançament de la marca en l'entorn digital, contribuint així al creixement empresarial de Vallboa. [...]
En este proyecto de Final de Grado se elabora un Plan de Comunicación para la marca de joyas artesanales Vallboa. El objetivo de este es el lanzamiento de la marca en el entorno digital, contribuyendo así al crecimiento empresarial de Vallboa. [...]
In this Final Degree project, a communication plan for the handmade jewelry brand Vallboa is elaborated. The aim of this is the launching of the brand in the digital environment, thus contributing to the business growth of Vallboa. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  

Research literature : 148 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.