Resultats globals: 557 registres trobats en 0.06 segons.
Articles, 194 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 342 registres trobats
Materials didàctics, 5 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 194 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 82.0 KB Eixugar les llàgrimes d'A la recerca del temps perdut : una experiència de traducció / Gaillard Francesch, Valèria
Quin és el paper que té la traducció a l'hora de mantenir viu el patrimoni literari universal? Aquest article reflexiona sobre per què cal no només traduir els clàssics, sinó també retraduir-los. [...]
Which role translation does play in keeping the universal literary heritage alive? This papersummarizes my speech in the IX Jornades Arbonès of Translation and Literature celebrated onthe 14th and 15th October 2020 and brings about the need to translate the classics and alsoretranslate them regularly. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.36
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 137-140  
2.
20 p, 529.6 KB The current role of influencers in public relations : comparing Spain and the USA / Máiz-Bar, Carmen (Universidade de Vigo) ; Abuín-Penas, Javier (Universidade de Vigo)
Influencers currently play a key role in corporate communications. Their presence is increasing in promotional activities, initiated both by private companies and public institutions, which has transformed them into particularly important figures over the past decade. [...]
Els influencers exerceixen actualment un paper fonamental en la comunicació corporativa. La seva presència és cada vegada més gran en activitats de promoció, iniciades tant per empreses privades com per institucions públiques, la qual cosa els ha convertit en figures especialment rellevants en l'última dècada. [...]
Los influencers desempeñan actualmente un papel fundamental en la comunicación corporativa. Su presencia es cada vez mayor en actividades de promoción, iniciadas tanto por empresas privadas como por instituciones públicas, lo que los ha convertido en figuras especialmente relevantes en la última década. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3554
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 125-144 (Articles)  
3.
38 p, 2.1 MB Comunicación populista y estrategia temática en la cuenta oficial de Instagram de los candidatos españoles durante las campañas del 28A y el 10N de 2019 / Lava Santos, David (Universitat de València)
La presente investigación pretende contribuir al estudio del mensaje populista en Instagram, red social ya consolidada como herramienta digital de difusión política en periodos electorales. Mediante el empleo de un análisis de contenido que combina metodologías tanto cuantitativas como cualitativas, se han analizado las publicaciones (N = 386) subidas a la cuenta oficial de Instagram de los principales candidatos a presidir el Gobierno central durante las dos campañas electorales de las elecciones generales celebradas en 2019 en España. [...]
Aquesta investigació pretén contribuir a l'estudi del missatge populista a Instagram, xarxa social ja consolidada com a eina digital de difusió política en períodes electorals. Mitjançant la utilització d'una anàlisi de contingut que combina metodologies tant quantitatives com qualitatives, s'han analitzat les publicacions (N = 386) pujades al compte oficial d'Instagram dels principals candidats a presidir el Govern central durant les dues campanyes electorals de les eleccions generals celebrades el 2019 a Espanya. [...]
This research aims to contribute to the study of the populist message on Instagram, a social network already consolidated as a digital tool for political dissemination in electoral periods. Using a content analysis that combines both quantitative and qualitative methodologies, we analysed the publications (N = 386) uploaded to the official Instagram account of the main candidates for the presidency of the central government during the two electoral campaigns of the general elections held in 2019 in Spain. [...]

2023 - 10.5565/rev/papers.3082
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 1 (2023) , p. e3082 (Artículos)  
4.
20 p, 689.4 KB Dieta informativa de universitarios en aplicaciones : estudio de caso de UVaNow como app interdisciplinaria entre las áreas de Periodismo y Telecomunicación / Sánchez-Sobradillo, Iris (Universidad de Valladolid) ; Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Merayo Álvarez, Noemí (Universidad de Valladolid)
La transformación constante del perfil de la audiencia y sus hábitos informativos obliga a mantener un estudio actualizado para conocer nuevos usos y segmentos de mercado, un aspecto más destacado en las generaciones jóvenes debido a su dieta informativa cambiante, lo que afecta a la enseñanza periodística. [...]
La transformació constant del perfil de l'audiència i els seus hàbits informatius obliga a mantenir un estudi actualitzat per conèixer nous usos i segments de mercat, un aspecte més destacat en les generacions joves a causa de la seva dieta informativa canviant, la qual cosa afecta l'ensenyament periodístic. [...]
The constantly changing profile of audiences and their information consumption habits makes updated analysis necessary in order to learn about new uses and market segments. It is particularly necessary for younger generations, given their changing diet of information sources, something which affects journalism teaching. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3520
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 43-61 (Articles)  
5.
18 p, 369.6 KB Los profesionales de la información y el uso de las redes sociales en las redacciones : perspectivas y desafíos por grupos de edad / Ganzabal Learreta, María (Universidad del País Vasco) ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Pérez Dasilva, Jesús (Universidad del País Vasco) ; Mendiguren Galdospin, Terese (Universidad del País Vasco)
Las aplicaciones sociales han revolucionado no solo la forma de ejercer la profesión periodística, sino también la manera en la que los consumidores acceden a la información. Cuatro generaciones diferentes de periodistas -centeniales, mileniales, generación X y baby boomers-, de diferentes medios de comunicación del País Vasco, han contestado a un cuestionario sobre el uso que hacen de las principales herramientas sociales, como Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn y la red de mensajería WhatsApp. [...]
Les aplicacions socials han revolucionat no sols la manera d'exercir la professió periodística, sinó també la manera en la qual els consumidors accedeixen a la informació. Quatre generacions diferents de periodistes -centennistes, mil·lennistes, generació X i baby boomers-, de diferents mitjans de comunicació del País Basc, han contestat a un qüestionari sobre l'ús que fan de les principals eines socials, com Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn i la xarxa de missatgeria WhatsApp. [...]
Social media have revolutionized not just the way the profession of journalism is exercised, but also how consumers access information. Four different generations of journalists (generation Z, millennials, generation X and baby boomers) from different media in the Basque Country answered a questionnaire about their use of the main social tools such as Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn and the messaging network WhatsApp. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3531
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 113-130 (Miscellaneous)  
6.
20 p, 1.1 MB "No soy musa, soy artista, y de las gordas" : activismo gordo hispánico en Instagram / Martínez Sariego, Mónica María (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)
Este trabajo ofrece una descripción y análisis de manifestaciones concretas del activismo gordo crítico en cuentas de Instagram de España y Latinoamérica. Para contextualizar el tema, definimos los principales conceptos del activismo gordo, describimos las formas de opresión que sufre el colectivo y revisamos la relación, no exenta de fricciones, entre feminismo y activismo gordo. [...]
Aquest article ofereix una descripció i anàlisi de les manifestacions existents de l'activisme antigrassofòbic a comptes d'Instagram d'Espanya i Amèrica Llatina. Per tal de contextualitzar el tema, definim els principals conceptes d'activisme antigrassofòbic, descrivim les formes d'opressió que pateix el col·lectiu i revisem la relació, no exempta de friccions, entre el feminisme i l'activisme antigrassofòbic. [...]
This article offers a description and analysis of existing manifestations of critical fat activism in Instagram accounts from Spain and Latin America. In order to contextualize the topic, it starts by defining the main concepts of fat activism, it describes the oppression suffered by the collective, and also revisits the uneasy relationship between feminism and fat activism. [...]

2022 - 10.1344/Lectora2022.28.18
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 28 (2022) , p. 327-346 (Miscel·lània)  
7.
33 p, 1.0 MB Un análisis reticular del discurso con métodos mixtos para la interpretación de entrevistas cualitativas / Barranco Font, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Lozares Colina, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Muntanyola-Saura, Dafne (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Desde principios de los años 2000, un equipo de personas del Departamento de Sociología de la Universitat Autònoma de Barcelona ha venido desarrollando el análisis reticular del discurso (ARD) como una aproximación particular de análisis de datos textuales que usa herramientas del análisis de redes sociales. [...]
Des de principis dels anys 2000, un equip de persones del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona ha desenvolupat l'anàlisi reticular del discurs (ARD) com una aproximació particular d'anàlisi de dades textuals que fa servir eines de l'anàlisi de xarxes socials. [...]
Since the early 2000s, a team of researchers from the Department of Sociology at the Autonomous University of Barcelona has been developing Network Discourse Analysis (NDA) as a particular approach to textual data analysis that uses tools from social network analysis. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3081
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 4 (2022) , p. e3081 (Artículos de monográfico)  
8.
18 p, 501.6 KB El síndrome de Argos, de Mercurio y de Antígona en la era digital : Andrea Salgado, Samanta Schweblin y Mónica Ojeda / López Pellisa, Teresa (Universidad de Alcalá)
Este artículo analiza cómo funcionan el síndrome de Argos, el síndrome de Mercurio y el síndrome de Antígona en las novelas La lesbiana, el oso y el ponqué (2017) de Andrea Salgado, Kentukis (2018) de Samanta Schweblin y Nefando (2016) de Mónica Ojeda. [...]
Aquest article analitza com funcionen la "síndrome de Argos", la síndrome de Mercurio i la "síndrome de Antígona" en les novel·les La lesbiana, l'os i el ponqué (2017) d'Andrea Salgado, Kentukis (2018) de Samanta Schweblin i Nefando (2016) de Mónica Ojeda. [...]
This article analyzes how Argos syndrome, Mercurio syndrome and Antigona syndrome work in the novels La lesbiana, el oso y el ponqué (2017) by Andrea Salgado, Kentukis (2018) by Samanta Schweblin and Nefando (2016) by Mónica Ojeda. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.804
Mitologías hoy, Vol. 26 (2022) , p. 152-169 (Miscel·lània)  
9.
18 p, 195.8 KB Periodistas y comunicadores en Twitch : medios más allá de las redes sociales / Olivares-García, Francisco J. (Universidad de Sevilla) ; Méndez Majuelos, Inés (Universidad de Sevilla)
Periodistas y comunicadores descubrieron Twitch a mediados del año 2020, coincidiendo con los meses de cuarentena decretados por la covid-19, durante los que una gran parte de la población buscó en Internet la comunicación con el exterior que el confinamiento impedía. [...]
Periodistes i comunicadors van descobrir Twitch a mitjans de l'any 2020, coincidint amb els mesos de quarantena decretats per la covid-19, durant els quals una gran part de la població va buscar a Internet la comunicació amb l'exterior que el confinament impedia. [...]
Journalists and communicators discovered Twitch in mid-2020, during the months of quarantine imposed by Covid-19, during which a large part of the population used the Internet to seek communication with the outside world that confinement prevented. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3473
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 45-61 (Articles)
2 documents
10.
14 p, 190.5 KB ¿Infoentretenimiento o coloquialidad? : la información de videojuegos a través del periodismo especializado desde YouTube / Paredes-Otero, Guillermo (Universidad de Sevilla)
Desde la aparición de Internet y las redes sociales la democratización del proceso informativo ha supuesto un aumento de la competencia para los medios de comunicación a la hora de transmitir la actualidad, por lo que ha surgido la necesidad de buscar nuevas fórmulas de diferenciación para llegar a una mayor audiencia y a más seguidores. [...]
La democratització del procés informatiu, des de l'aparició d'Internet i les xarxes socials, ha suposat un augment de la competència per als mitjans de comunicació a l'hora d'informar de l'actualitat, i la necessitat de buscar noves fórmules de diferenciació per arribar a una major audiència i seguidors. [...]
The democratization of the information process since the advent of the Internet and the appearance of social networks has led to an increase in competition among the media to report on current events, and the need to seek new formulae for differentiation in order to reach a larger audience and greater numbers of followers. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3460
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 81-94 (Articles)  

Articles : 194 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
31 p, 2.2 MB El uso de redes sociales en la enseñanza-aprendizaje de lenguas : una propuesta para la expresión escrita en chino / Zihui, Wang ; Casas-Tost, Helena ; Vargas-Urpi, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Las redes sociales, herramienta para relacionarnos en el mundo virtual, son utilizadas por más de la mitad de la población española e inconscientemente se han integrado en nuestra vida cotidiana. Numerosas investigaciones, tales como Sotomayor (2010), Fernández (2012), Derakhshan y Hasanabbasi (2015), Malerba (2015) y Xie (2019), han demostrado ya que las redes sociales pueden ser una excelente forma de aprender lenguas extranjeras. [...]
2022
Simposio Internacional de Investigación Joven en Traducción, Interpretación, Estudios Interculturales y Estudios de Asia Oriental. Barcelona, 12è : 2022  
2.
2 p, 59.4 KB Labour trajectories of young people and social networks : longitudinal approach / Yepes Cayuela, Lídia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Vacchiano, Mattia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
3.
20 p, 521.5 KB Incertidumbre y empleo. Estrategias, recursos y desigualdades de las redes sociales / Vacchiano, Mattia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
2016
Encuentro internacional de Teoría y Práctica Política en América Latina. Nuevas y viejas desigualdades. Mar del Plata, Argentina, 4t : 2016  
4.
13 p, 1.4 MB Grup de Xarxes Socials de les #bibliotequesUAB : qui som i què estem fent / Mallorquí, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia)
2013
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 7a : 2013  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Redes és una revista hispana per l'anàlisi de xarxes socials. La revista Redes té com a objectiu publicar treballs de qualitat en castellà i portuguès que incloguin la perspectiva de l'anàlisi de xarxes socials. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona, Departament d'Antropologia Social i Cultural , 2002-
46 documents

Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
19 p, 2.8 MB Model de diagnòstic sociorelacional d'organitzacions (DSRO) : una simulació / Valenzuela García, Hugo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest article proposa un model de caire pràctic i participatiu de diagnòstic sociorelacional d'organitzacions (DSRO), orientat a identificar i conèixer la dimensió relacional de les organitzacions d'un territori, detectar-ne les potencialitats i debilitats, i poder planificar els canvis orientats a la millora local i comunitària. [...]
2021
Anuari d'emprenedoria, economia i innovació social, (2021) , p. 134-149  
2.
70 p, 295.6 KB #4F : Hashtags For Future : el moviment juvenil pel clima a les xarxes socials / Soler i Martí, Roger, coord. ; Ferrer-Fons, Mariona ; Terren, Ludovic ; Fernández-Planells, Ariadna ; Pérez-Altable, Laura
L'última onada de mobilitzacions pel clima ha tingut un caràcter marcadament juvenil, tant per la composició dels activistes com pels seus símbols, estratègies de mobilització o pel seu discurs generacional i orientat al futur. [...]
The last waves of mobilizations for the climate have had a markedly youthful character, both for the composition of the activists and for their symbols, mobilization strategies or for their generational and future-oriented discourse. [...]

Direcció de la juventud, 2022  
3.
17 p, 1.3 MB Internet, xarxes socials i noves pràctiques comunicatives / Micó, Josep Lluís (Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna) ; Masip, Pere (Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna)
Des d'un punt de vista tecnològic, l'elevada penetració dels dispositius mòbils entre la població i un ús intensiu i variat de les xarxes socials -Facebook, Twitter, LinkedIn, etc. - han caracteritzat el bienni 2013-2014 a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 175-191  
4.
303 p, 28.2 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2013-2014 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Corbella, Joan M., ed. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed. ; Sabaté i Salazar, Joan, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 4)  
5.
12 p, 255.0 KB Piulant la gent s'entén? : el debat sobre la independència de Catalunya a les xarxes socials / Balcells Padullés, Joan ; Padró-Solanet, Albert ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) , gener 2017 (Quaderns de l'ICPS (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; 14)  
6.
244 p, 4.3 MB Audiencias juveniles y cultura digital / Huertas Bailén, Amparo, ed. ; Figueras Maz, Mònica, ed.
Libro resultado de la Jornada "Audiencias Juveniles: recepción, usos y hábitos mediáticos" celebrada el 22 de noviembre de 2012 en Barcelona por la Sección de Estudios de Audiencia y Recepción de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC). [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 5)  
7.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
8.
30 p, 1.7 MB Guia d'usos i estil a les xarxes socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
L'objectiu d'aquest document és establir unes pautes comunes per a la presència homogènia de la UAB a les xarxes socials i determinar el procediment que cal seguir per obrir comptes i perfils. També pretén esdevenir un manual de consulta davant dubtes que puguin sorgir a l'hora de gestionar els diferents comptes. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016  
9.
105 p, 7.5 MB Talleres de autoformación con programas informáticos de análisis de redes sociales / Molina, José Luis (Molina González) ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quiroga, Águeda (Universitat Pompeu Fabra) ; Martí Olivé, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Maya Jariego, Isidro (Universidad de Sevilla) ; Federico, Ainhoa de (Université de Lille)
Este manual intenta llenar un espacio hasta ahora cubierto de forma incompleta: el de la autoformación en las diferentes aplicaciones del Análisis de redes sociales. Los textos teóricos disponibles en castellano empiezan a ser ya suficientes para disponer de una introducción. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona))  
10.
82 p, 8.9 MB 1st Workshop on privacy and protection in web-based social networks / Delgado Mercè, Jaime, ed. ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Rodríguez-Doncel, Víctor, ed. ; Ballester, Ana ; Boulet, Romain ; Bourcier, Danièle ; Carreras Coch, Anna ; Casellas, Núria (Casellas Caralt) ; De Coi, Juri L. ; De Haro, Carles ; Jordán, Francisco ; Kärger, Philipp ; Mazzega, Pierre ; Noriega, Pablo ; Olmedilla, Daniel ; Poblet, Marta ; Pujol, Helena ; Rodríguez García, Eva ; Roig Batalla, Antoni ; Teodoro, Emma ; Vallbé, Joan-Josep ; Zerr, Sergej ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia UAB
Barcelona : Huygens : 2010 (IDT series ; 6)

Juri L. De Coi, Philipp Kärger, Daniel Olmedilla, Sergej Zerr, Semantic Web Policies for Security, Trust Management and Privacy in Social Networks ; Antoni Roig, Privacy-Enhancing Technologies (PET) and Web-Based Social Networks (WSBN) ; Emma Teodoro, The Spanish Audiovisual Sector facing digital technologies ; Ana Ballester, Carles de Haro, Francisco Jordán, Helena Pujol, A semantic approach to security in social networks ; Anna Carreras, Jaime Delgado, Eva Rodríguez, The impact of contextual information on user privacy in social networks ; Eva Rodríguez, Víctor Rodríguez, Anna Carreras, Jaime Delgado, A Digital Rights Management approach to privacy in online social networks ; Pierre Mazzega, Danièle Bourcier, Romain Boulet, Code Communities in the French Legal System  


Documents de recerca 342 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 235.5 KB Breaking Down Heteronormativity : The Power of QUEER Narratives on Social Media / Sastimdur, Lina Yasmine ; Coromina Rodríguez, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
The thesis 'Breaking Down Heteronormativity - The Power Of Queer Narratives' aims to provide a unique perspective on the role of identity expression of Spain-based queer creatives on social media. Through a qualitative exploration of the social media personas constructed by queer creatives, the study seeks to reveal the strategy (impression management) they use to express their identities and the intention and motivation (social capital) behind it.
2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2.
273 p, 73.2 MB Projecte d'investigació i proposta d'accions per apropar TV3 al públic jove / Remolins Canillo, Berta ; Ubach Mases, Laura ; Vila Vilà, Vinyet ; Lázaro, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El nostre projecte consisteix a analitzar la situació actual de la televisió i els mitjans digitals, juntament amb l'estil de vida dels joves d'ara. Ho vinculem amb TV3, analitzant la seva programació i la seva comunicació a les xarxes socials, amb l'objectiu d'esbrinar les causes de la desconnexió del públic jove amb el canal. [...]
Nuestro proyecto consiste en analizar la situación actual de la televisión y los medios digitales, junto con el estilo de vida de los jóvenes de ahora. Lo vinculamos con TV3, analizando su programación y su comunicación en las redes sociales, con el objetivo de descubrir las causas de la desconexión del público joven con el canal. [...]
Our project aims to investigate the current situation of television and digital media, along with the lifestyle of today's youth. We will specifically focus on TV3, analyzing its programming and social media communication, in order to uncover the reasons behind the disconnection of the young audience from the channel. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
197 p, 16.4 MB Estratègia de rellançament de la revista Super Pop / Banyuls Garcia, Alícia ; Bataller i Quiñones, Aina ; Silvestre Anglada, Carla ; Rabanal Ramírez, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present Treball de Fi de Grau consisteix en el plantejament de l'estratègia de rellançament de la revista Super Pop. Es pretén reposicionar una marca icònica, adaptant-la al nou panorama digital. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado consiste en el planteamiento de la estrategia de relanzamiento de la revista Super Pop. Se pretende reposicionar una marca icónica, adaptándola al nuevo panorama digital. [...]
This Final Degree Project consists of the relaunch strategy of Super Pop magazine. The objective is to reposition an iconic brand, adapting it to the new digital landscape. The project includes a preliminary research phase, followed by the strategic proposal of the new magazine and its launch campaign.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
138 p, 6.1 MB Análisis de la cobertura informativa del fútbol femenino en la prensa deportiva digital española (Años 2020-22) : Los casos de Mundo Deportivo y Marca / Franco Esplugas, Marta ; Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El creixement i l'actual desenvolupament del futbol femení a Espanya plantegen un repte als mitjans de comunicació perquè hi dediquin un espai a la difusió d'aquest esport. En aquest treball es presenta un estudi de cas que examina la cobertura informativa del futbol femení en els mitjans digitals espanyols, agafant de mostra els diaris Mundo Deportivo i Marca. [...]
El crecimiento y desarrollo actual del fútbol femenino en España plantea un desafío a los medios de comunicación para que dediquen un espacio a la difusión de este deporte. En este trabajo se presenta un estudio de caso que examina la cobertura informativa del fútbol femenino en los medios digitales españoles, tomando como muestra los diarios Mundo Deportivo y Marca. [...]
The growth and current development of women's football in Spain challenges the media industry to create a space for the dissemination of this sport. This paper presents a case study that examines the news coverage of women's soccer in the Spanish digital media, taking as a sample the newspapers Mundo Deportivo and Marca. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
5.
76 p, 9.8 MB Hibridación entre sátira política y desinformación : Análisis de contenido de publicaciones de Instagram en Argentina / Gurruchaga, Juan Francisco ; Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A partir d'una adaptació dels conceptes teòrics d'infoentreteniment a un context de desintermediació i augment de les xarxes socials com a mitjans informatius, aquest treball realitza una anàlisi de continguts de mems publicats a Instagram a l'Argentina entre l'1 de març i el 15 de maig de 2023 per estudiar una hibridació entre sàtira política i desinformació. [...]
A partir de una adaptación de los conceptos teóricos de infoentretenimiento a un contexto de desintermediación y aumento de las redes sociales como medios informativos, este trabajo realiza un análisis de contenidos de memes publicados en Instagram en Argentina entre el 1 de marzo y el 15 de mayo de 2023 para estudiar la hibridación entre sátira política y desinformación. [...]
Through an adaptation of theoretical concepts of infotainment to a context of disintermediation and the increasing role of social media as informative platforms, this study analyzes the content of memes posted on Instagram in Argentina between March 1st and May 15th, 2023, to examine a hybridization of political satire and disinformation. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
6.
191 p, 2.9 MB ¿Por qué influyen los influencers de viajes? : estudio comparativo de la influencia que generan los influencers de viajes en las decisiones turísticas de los usuarios españoles y franceses de Instagram / Barjuan Cea, Anna ; Lopes da Silva, Elaine A., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'avenç de les tecnologies ha suposat una revolució al món de la comunicació que ha donat lloc al sorgiment de l'influencer. En els darrers anys, cada cop més persones opten per viatjar més i més, i els agrada compartir els seus viatges a través de les xarxes socials. [...]
El avance de las tecnologías ha supuesto una revolución en el mundo de la comunicación que ha dado lugar al surgimiento del influencer. En los últimos años, cada vez más personas optan por viajar más y más, y les gusta compartir sus viajes a través de las redes sociales. [...]
The advent of technology has caused a revolution in the world of communication that has led to the emergence of the influencer figure. In recent years, more and more people are choosing to travel with increasing frequency, and they like to share their travels through social media. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
7.
193 p, 15.2 MB Alva : creación de una marca de premium activewear / Álvarez García, Myriam ; Rabanal Ramírez, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball de fi de grau s'enfoca en la creació d'una nova marca de premium activewear. El projecte comença amb una investigació de l'entorn, el mercat i la categoria en la qual competirà la marca, per a posteriorment desenvolupar la seva identitat corporativa i visual, així com la seva estratègia de comunicació, que conclou en el pla d'accions per a la campanya de llançament de la marca.
El trabajo de fin de grado se enfoca en la creación de una nueva marca de premium activewear. El proyecto comienza con una investigación del entorno, el mercado y la categoría en la que competirá la marca, para posteriormente desarrollar su identidad corporativa y visual, así como su estrategia de comunicación, que concluye en el plan de acciones para la campaña de lanzamiento de la marca.
The final degree project focuses on the creation of a new premium activewear brand. The project begins with an investigation of the environment, the market and the category in which the brand will compete, to later develop its corporate and visual identity, as well as its communication strategy, which concludes in the action plan for the brand launch campaign.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
8.
68 p, 11.9 MB 'Drive Through Podcast' : un projecte sobre Fórmula 1 / Villanueva Clar, Mar ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest document és la memòria detallada del procés de desenvolupament de la segona temporada de "Drive Through Podcast", un projecte multiplataforma dedicat a la Fórmula 1. Els objectius fonamentals consisteixen a proporcionar un espai per parlar d'aquest esport, desvinculat de les formalitats pròpies dels mitjans de comunicació convencionals, i acostar a nous oients, especialment joves, al món del motor. [...]
Este documento es la memoria detallada del proceso de desarrollo de la segunda temporada de "Drive Through Podcast", un proyecto multiplataforma dedicado a la Fórmula 1. Los objetivos fundamentales consisten en proporcionar un espacio para hablar de este deporte, alejado de las formalidades propias de los medios de comunicación convencionales, y acercar a nuevos oyentes, especialmente jóvenes, al mundo del motor. [...]
This document is a detailed record of the development process of the second season of "Drive Through Podcast", a multi-platform project dedicated to Formula 1. The fundamental objectives consist of providing a space to discuss this sport, detached from the formalities of conventional media, and to bring new listeners, especially young ones, into the world of motorsport. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
9.
50 p, 8.2 MB La informació esportiva a TikTok Espanya : Una anàlisi del contingut produït per creadors digitals / Robles Quirós, Carla ; Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Tiktok ha revolucionat les xarxes socials i el consum de vídeos breus amb una proposta hipnotitzant per l'usuari. Dins un context de cultura participativa, els consumidors adopten també el rol de productor i esdevenen agents comunicatius els creadors de contingut. [...]
TikTok ha revolucionado las redes sociales y el consumo de vídeos breves con una propuesta hipnótica para el usuario. En un contexto de cultura participativa, los consumidores adoptan también el rol de productor y se convierten en agentes comunicativos los creadores de contenido. [...]
TikTok has revolutionized social networks and the consumption of short videos with a mesmerizing proposal for the user. In a context of participatory culture, consumers also take on the role of producer and become communicative agents and content creators. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
10.
88 p, 1.0 MB El ciberassetjament contra les dones periodistes : Recull de projectes de suport / Da Silva Benedicto, Carla ; Huertas Bailén, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El ciberassetjament contra la dona periodista és una problemàtica que no ha deixat de créixer en els últims anys. Un tipus de violència masclista que assetja a les periodistes pel fet de ser dones. [...]
El ciberacoso contra la mujer periodista es una problemática que no ha dejado de crecer en los últimos años. Un tipo de violencia machista que acosa a las periodistas por el hecho de ser mujeres. [...]
Cyberbullying against female journalists is a problem that has not stopped growing in recent years. A type of sexist violence that harasses journalists because they are women. The following work shows the different support mechanisms to deal with this problem. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  

Documents de recerca : 342 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 5 registres trobats  
1.
24 p, 3.2 MB Recomanacions lingüístiques per a les xarxes socials a les universitats : criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials / de Bofarull, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic) ; Drou, Pere, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Giner Ros, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Marçal, Heura (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Marzal, Xavier (Universitat Oberta de Catalunya. Servei Lingüístic) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Teixidó, Josep-Enric (Universitat de Lleida. Servei Lingüístic) ; Xarxa Vives d'Universitats . Grup de Treball de Qualitat Lingüística
Criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram, principalment). En concret, s'adreça especialment a les persones que gestionen i escriuen les publicacions de comptes oficials de les universitats; de facultats, departaments i centres de recerca; d'estudis (graus, màsters i postgraus), i de serveis (lingüístics, d'esports, biblioteques, etc. [...]
2019  
2.
Segueix-nos a les xarxes socials!! / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de la col·lecció "les Biblioteques en un minut" on s'explica com estar al dia de les novetats de les biblioteques UAB seguint-nos a les xarxes socials: #bibliotequesUAB.
2020 (Serveis)  
3.
46 p, 3.1 MB Publicar en accés obert / Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Contreras Torres, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Barri, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Guzman Aguilar, Virtudes (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Besson Ribas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Vaillès Serret, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació preparada en el marc del Programa de Formació de Doctors on es dóna una visió de tots els aspectes que cal tenir en compte per a publicar en accés obert. S'expliquen els següents continguts: 1. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
15 documents
4.
41 p, 15.5 MB Publicar en accés obert / Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Barri, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Contreras Torres, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Presentació preparada en el marc del Programa de Formació de Doctors on s'explica els següents continguts: 1. Què és l'accés obert? 2. Com publicar en accés obert. 3. Sistemes d'identificació d'autors i identitat digital. [...]
2018 (Eines per a la recerca)
3 documents
5.
12 p, 637.6 KB L'Avaluació de la recerca: altmetrics, les xarxes socials i l'accés obert / Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'objectiu d'aquesta presentació és proporcionar als investigadors uns coneixements bàsics del que implica el concepte "altmetrics", així com també es parla de l'accés obert. Aquesta presentació s'ha preparat per a una xerrada dirigida als investigadors de l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (Tarragona).
2014 (Producció científica)  

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
Segueix-nos a les xarxes socials!! / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de la col·lecció "les Biblioteques en un minut" on s'explica com estar al dia de les novetats de les biblioteques UAB seguint-nos a les xarxes socials: #bibliotequesUAB.
2020 (Serveis)  
2.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.