Resultats globals: 279 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 229 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 11 registres trobats
Documents de recerca, 38 registres trobats
Articles 229 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 2.2 MB School to work outcomes during the Great Recession, is the regional scale relevant for young people's life chances? / Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Cefalo, Ruggero (University of Vienna. Department of Sociology) ; Kazepov, Yuri (University of Vienna. Department of Sociology)
The debate on territorial cohesion and spatial inequality recognises the role and influence different scales have on individuals' opportunities with extended effects especially for young people's life chances. [...]
2021 - 10.1080/13676261.2020.1742299
Journal of youth studies, Vol. 24, issue 4 (2021) , p. 441-465  
2.
25 p, 426.6 KB Neither studying nor working : free time as a solution? / Moreno Colom, Sara 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball) ; Trinidad Jiménez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball) ; Alcaraz Coca, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball) ; Borràs Català, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
This article analyses the importance of free-time activities in building the identity of Spanish young people who neither study nor work. The initial point is that the situation of unemployment, inactivity and precarious work that affects many young people leads to changes in the construction of their identity. [...]
2020 - 10.1080/13676261.2020.1784857
Journal of youth studies, Vol. 24 Núm. 7 (2020) , p. 977-993  
3.
16 p, 845.9 KB Factors that enhance and limit youth empowerment, according to social educators / Llena Berñe, Asun (Universitat de Barcelona) ; Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona) ; Vila-Mumbrú, Carles (Universitat de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Purpose: This study aims to identify the contextual and relational factors that enhance and limit the empowerment of young people from the perspective of social education professionals. Design/methodology/approach: Bronfenbrenner's bioecological model made it possible to locate the narratives of the educators in the territory. [...]
2023 - 10.1108/QRJ-04-2023-0063
Qualitative Research Journal, Vol. 23 Núm. 5 (2023) , p. 588-603  
4.
16 p, 146.9 KB EI impacto de las TIC sobre la juventud : metáfora y representación en ciencias sociales / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Gil-Juárez, Adriana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Psicologia) ; Vitores González, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
En primer lugar, en este artículo describimos con cierto detalle una metáfora usada de forma común tanto en medios académicos como en medios de difusión masiva: la del impacto de las nuevas tecnologías sobre la sociedad y, específicamente, sobre la juventud. [...]
First of all, in this article we describe with some detail a common metaphor used both by academia and media: the metaphor of the impact of new technology upon society an specifically upon youth. Later, we discuss the pertinence of this impact metaphor in light of another possible metaphor: that of youngsters reading of ICT. [...]

2010
Revista argentina de estudios de juventud, Núm. 3 (2010)  
5.
17 p, 258.0 KB Educar en los márgenes del sistema : educación comunitaria para la emancipación / Alonso-Martínez, Hector (Universitat de Barcelona) ; Díez-Gutiérrez, Enrique-Javier (Universidad de León)
Esta investigación analiza la experiencia de caso de Espacio Mestizo, proyecto de arte comunitario y popular con jóvenes en situación de riesgo social en la ciudad de León. Se ha planteado un enfoque cualitativo de tipo idiográfico sobre el estudio de caso del proyecto Espacio Mestizo. [...]
Aquesta recerca analitza l'experiència de cas d'Espacio Mestizo, projecte d'art comunitari i popular amb joves en situació de risc social a la ciutat de Lleó. S'ha plantejat un enfocament qualitatiu de tipus ideogràfic sobre l'estudi de cas del projecte Espacio Mestizo. [...]
This study analyses the experience of Espacio Mestizo, a community and popular art project for disadvantaged young people in the city of León. An idiographic, qualitative approach was used for the case study of the Espacio Mestizo project. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1687
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 419-435 (Temas de investigación)  
6.
15 p, 270.5 KB "I'm going to do battle… I'm going to do some good" : Biographical trajectories, moral politics, and public engagement among highly religious young Catholics in Spain and Mexico / García Martín, Joseba (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Delgado-Molina, Cecilia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Griera i Llonch, Ma. del Mar, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Public debates and controversies on moral issues have gained visibility in recent decades in both Spain and Mexico. Conservative Catholic groups and networks are increasingly playing a crucial role in raising and framing highly morally charged themes in the public arena, especially on intimacy-related policies, including sexual and reproductive freedoms. [...]
2023 - 10.1111/soc4.13091
Sociology Compass, Vol. 17 Núm. 7 (july 2023) , e13091  
7.
14 p, 364.0 KB Voces brotan en el Sur : formas del agua y aproximación biopoética a la producción literaria de Pajarísticas / Rabanal Gatica, Damaso (Universidad Austral de Chile) ; Munizaga Yávar, Mónica Inés (Universidad Austral de Chile)
El presente texto tiene como objetivo analizar la obra literaria de la compañía de cuentacuentos Pajarísticas. Se propone que la compañía, a través de su producción literario cultural, construye una circulación de lenguajes que apelan a la dialogicidad con la comunidad lectora, en cuanto pone en conversación ámbitos y temáticas medioambientales centrados principalmente en las dinámicas del ecosistema y su interdependencia entre flora, fauna y recursos naturales. [...]
El present text té com a objectiu analitzar l'obra literària de la companyia de contacontes Pajarísticas. Es proposa que la companyia, a través de la seva producció literari cultural, construeix una circulació de llenguatges que apel·len a la dialogicidad amb la comunitat lectora, quan posa en conversa àmbits i temàtiques mediambientals centrats principalment en les dinàmiques de l'ecosistema i la seva interdependència entre flora, fauna i recursos naturals. [...]
The present text aims to analyse the literature work of the storytelling company Pajarísticas. It is suggested that the company builds a circulation of languages that appeal to the dialogicity with the community of readers through its cultural literary production, bringing environmental areas and themes to the conversation, focused mainly on the dynamics of the ecosystem and its interdependency between flora, fauna, and natural resources. [...]

2023 - 10.5565/rev/mitologias.994
Mitologías hoy, Vol. 28 (2023) , p. 91-104 (Dossier)  
8.
17 p, 149.6 KB Algunas representaciones de la Edad Media en la Literatura Infantil y Juvenil portuguesa / Reis da Silva, Sara (Universidade do Minho)
La presencia de la Historia en la Literatura Infantil y Juvenil portuguesa ha sido diversamente consubstanciada a lo largo de los tiempos. Los propósitos de la ficción histórica, así como sus diferentes niveles o filiación en la realidad varían según el contexto histórico-cultural, atestiguando el espíritu de la(s) época(s). [...]
La presència de la Història en la Literatura Infantil i Juvenil portuguesa ha estat diversament consubstanciada al llarg dels temps. Els propòsits de la ficció històrica, així com els seus diferents nivells o filiació en la realitat varien segons el context històric-cultural, testificant l'esperit de la(s) època(s). [...]
The presence of History in Portuguese Children's and Youth Literature has been consubstantiated in different ways over time. The purposes of historical fiction, as well as their different levels or affiliation with reality vary according to the historical-cultural context, bearing witness to the spirit of the time(s). [...]
A presença da História na Literatura Portuguesa para a Infância e a Juventude tem vindo a consubstanciar-se diversamente ao longo dos tempos. Os propósitos da ficção histórica, bem como os seus diferentes níveis ou filiação no real variam consoante o contexto histórico-cultural, testemunhando o espírito do(s) tempo(s). [...]

2023 - 10.5565/rev/medievalia.607
Medievalia, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 199-215 (Artículos)  
9.
17 p, 237.8 KB RTVE's transmedia strategy aimed at young audiences : the case of Playz (2017-2020) / Eguzkitza-Mestraitua, Gaizka (Universidad del País Vasco) ; Casado del Río, Miguel Ángel (Universidad del País Vasco) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Generally speaking, audio-visual consumption is changing. More specifically, in recent years young people have increased their viewing of content through the Internet, which is often supplied through online platforms. [...]
El consumo audiovisual está cambiando de manera general y, en concreto, la juventud ha incrementado durante los últimos años el visionado de contenidos a través de Internet, a menudo servidos a través de plataformas online. [...]

2023 - 10.15581/003.36.3.1-17
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 3 (2023) , p. 1-17
2 documents
10.
18 p, 619.1 KB The Impact of Neoliberal Policies During the Great Recession on Youth Transition Regimes in Spain and the UK / López Andreu, Martí ; Verd Pericàs, Joan Miquel
This article analyses the impact of the 2008 recession and subsequent austerity policies on the youth transition regimes of Spain and the UK. These two countries have different employment and social support models. [...]
2020 - 10.1177/0896920519897108
Critical Sociology, Vol. 46 Núm. 6 (2020) , p. 835-850  

Articles : 229 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
1 p, 1.2 MB Mediterranean youth and its representation in the press of the region / Ortega Miranda, Estibaliz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
This PhD Project aims to study the situation of the youth in the Mediterranean region with regards to the significance given to this situation by the Mediterranean press. For this purpose, we will try to establish the rapport between the representation of the youth made by the Mediterranean press and the view of this reality by the young people of this area. [...]
2014
ECREA conference: communication for empowerment: citizens, markets, innovations. Lisboa, 2014  

Llibres i col·leccions 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 542.2 KB Final reflections / Moore de Luca, Emilee ; Morodo, Andy
This concluding chapter offers some final reflections regarding the four objectives of the research project 'Inclusive epistemologies and practices of out- of- school English learning (IEP!)1', funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation, which ran from January 2019 until June 2021. [...]
teenagers' existing practices of using and learning English out of school time; 2) to implement new, inclusive, nonformal English language educational initiatives; 3) to evaluate the impact of the nonformal English language educational intiatives implemented; 4) to support the sustainability and transferability of the initiatives. [...]

Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 161-164  
2.
18 p, 811.4 KB Making Colin the poet real English language learning as embodied action,: aesthetics and emotion / Moore de Luca, Emilee ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy
This chapter analyses videorecorded interactions in English theatre sessions with a group of secondary school students. It shows how seemingly inauthentic language input is transformed into a real, embodied, aesthetic and emotional learning experience by the youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 143-160  
3.
19 p, 758.4 KB The affordances of an arts-based approach for building opportunities for young people's learning / Moore de Luca, Emilee ; Hawkins, Margaret R.
This chapter sets out from the empirical basis of data collected in a digital storytelling activity implemented as part of the IEP! project, in which different creative practices and methods come into play. [...]
space for learning; 2) the youth develop self- knowledge in the ways they manage their activity and their relationships; and 3) the youth harness the affordances of the context for managing their engagement and alignment in the activity and with others.

Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 99-117  
4.
16 p, 603.1 KB Out-of-school language learning and educational equity / Moore de Luca, Emilee ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This chapter explores existing scholarship on out-of-school learning at both a local (Catalan) and an international level. We particularly focus on research that documents foreign language learning and literacy development in both informal and nonformal education across diverse socioeconomic, linguistic and cultural contexts. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 27-42  
5.
19 p, 654.6 KB Introduction : Inclusive epistemologies and practices of out- of- school English learning / Moore de Luca, Emilee
Official indicators suggest that English as a Foreign language is one of the school subjects that is most telling of social inequalities in Catalonia, this being the geographical and educational context where the research presented in this volume was carried out. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 7-25  
6.
174 p, 2.8 MB Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action / Moore de Luca, Emilee, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy ; Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia ; Hawkins, Margaret R. ; Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors ; Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This volume reports on the main results of the research project Inclusive epistemologies and practices of out-of-school English learning. The study reacts to low attainment levels in English as a foreign language among socioeconomically disadvantaged youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021 (Foreign Language Teaching in Europe ; 19) - 10.3726/b18699  
7.
9 p, 187.5 KB La juventud castellana : biografía personal y familia / García Fernández, Máximo (Universidad de Valladolid)
El concepto edad comenzaba a proyectarse culturalmente durante la Modernidad. En su dimensión familiar, se analiza el dinamismo juvenil desde un planteamiento de civilización a partir de varias biografías e historias personales (extraídas de pleitos, documentos notariales y referencias de época) que reflejan trayectorias universales. [...]
Age as a cultural concept started to grow during the Modern period. With a family dimension, I analyzed youth dynamism from a 'civilization approach' based on several personal biographies (extracted from lawsuits, notarial documents and other historical sources) that reflect universal trajectories. [...]

Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca d'Estudis d'Història Cultural 2020
Pasados y presente. Estudios para el profesor Ricardo García Cárcel, 2020, p. 1039-1047  
8.
27 p, 453.7 KB The Social Investment challenge and young Italians / Maestripieri, Lara
Routledge, 2019
Italian Youth in International Context. Belonging, Constraints and Opportunities, 2019  
9.
19 p, 159.8 KB ¿Por qué las políticas de salud juvenil suelen ser parciales, incómodas y tienden a la invisibilidad? / Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Boso i Gaspar, Àlex (Universitat Pompeu Fabra)
En el presente texto se pretende poner en relación el estado de salud de las personas jóvenes con las políticas públicas dirigidas a mejorar su salud. A partir de datos de la Encuesta de Salud de Cataluña, se realiza una tipología de jóvenes basada en su estado de salud percibido, sus comportamientos de mayor o menor riesgo y sus características sociodemográficas. [...]
This paper aims to determine the relationship between the actual state of health among young people and the public policies aimed at improving their health. Using data from the Health Survey of Catalonia, the article categorizes the young people on the basis of their perceived health status, risk behaviours and socio-demographic characteristics. [...]

Tarragona : Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili, 2014 (Antropologia Mèdica, 13)
Jóvenes, desigualdades y salud: vulnerabilidad y políticas públicas, 2014, p. 369-387  
10.
10 p, 248.2 KB Gioventù bruciata? La condizione giovanile e la sfida del social investment / Maestripieri, Lara
At the basis of the Europe 2020 strategy there is the confidence that post-industrial societies have a stronger need of qualified workers and that this will reinforce the economic sustainability of the European social model. [...]
Fondazione Giangiacomo Feltrinelli 2015
Giovani al lavoro: I numeri della crisi, 2015  

Llibres i col·leccions : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación / Sanz Escutia, Clara ; Arnau, Laura, dir. ; Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...]
Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...]
Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]

2023  
2.
479 p, 199.9 MB Nos graduamos : preproducció, producció i postproducció d'una websèrie / Asensio Clupés, Marc ; Giménez Izquierdo, David ; Heras Notario, Paula ; Puertas Fernàndez, Josep Ignasi ; Paula Soldevila ; Rollano Díaz, Javier ; Soldevilla Crispí, Paula ; Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Nos graduamos presenta la preproducció, la producció i postproducció d'una websèrie on sis estudiants de Comunicació Audiovisual queden per acomiadar la seva etapa universitària hores abans de la graduació. [...]
Nos graduamos presenta la preproducción, la producción y la postproducción de una webserie donde seis estudiantes de Comunicación Audiovisual quedan para despedir su etapa universitaria horas antes de la graduación. [...]
Nos graduamos presents the preproduction, production and postproduction of a webserie which six students from Audiovisual Communication meet together to say goodbye to their university stage, hours before the graduation. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
3.
143 p, 1.4 MB Estudi sobre cultura d'Okinawa : anàlisi de la percepció dels joves envers els cultes domèstics / Talavera Cama, David ; Lozano Méndez, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball té com a objectiu analitzar la percepció dels joves d'Okinawa envers els cultes domèstics. En concret, els focus de l'estudi són el culte al Butsudan (l'altar dels avantpassats) i el culte al Hinukan (el déu del foc), els quals són presents a moltes llars de la prefectura d'Okinawa i les illes Ryūkyū. [...]
El presente trabajo tiene como objetivo analizar la percepción de los jóvenes de Okinawa respecto los cultos domésticos. En concreto, el foco de estudio lo constituyen los cultos al Butsudan (el altar de los antepasados) y el culto al Hinukan (el dios del fuego), que están presentes en muchos hogares de la prefectura de Okinawa y las islas Ryūkyū. [...]
This work is aimed at analysing youth perspectives on domestic worship. Concretely, the study focuses on Butsudan (ancestors' domestic shrine) and Hinukan (god of fire) worships, which can be found in many homes along Okinawan Prefecture and the Ryūkyū islands. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
4.
41 p, 1.7 MB Pla d'actuació municipal per apropar la tasca de l'administració a la ciutadania / Carreras Corres, Marina ; Díaz Echenique, Leonardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Prèviament a l'exposició del projecte, aquest s'ha de comprendre com a un plantejament de Pla d'Actuació i, per tant es fa una aproximació acurada del que consistiria el procés d'implementació i convivència d'aquest, concretament, en el municipi de Terrassa. [...]
Previamente a la exposición del proyecto, este se tiene que comprender como un planteamiento de Plan de Actuación y, por lo tanto se hace una aproximación cuidadosa del que consistiría el proceso de implementación y convivencia de este, concretamente, en el municipio de Terrassa. [...]
Prior to the presentation of the project, it must be understood as an approach to the Action Plan and therefore a careful approximation of what the implementation and co-existence process of the project would consist of, specifically, in the municipality of Terrassa. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
41 p, 670.7 KB Ocupació juvenil i cooperativisme. Una avaluació de les polítiques d'emprenedoria des d'una perspectiva comparada / Porta Torres, Carles ; Coma Roura, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Avaluació del disseny de dues polítiques públiques d'ocupació juvenil. Els elements diferencials entre aquestes son la metodologia del disseny i la inclusió d'aspectes de l'Economia Social i Solidària. [...]
Evaluación del diseño de dos políticas públicas de empleo juvenil. Los elementos diferenciales entre éstas son la metodología del diseño y la inclusión de aspectos de la Economía Social y Solidaria. [...]
Evaluation of the design of two public youth employment policies. The differential elements between them are the design methodology and the inclusion of aspects of the Social and Solidarity Economy. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
6.
27 p, 557.5 KB Jovent i sindicalisme : factors que incideixen en el jovent per la seva afiliació a un sindicat laboral / Umpierrez Andiñach, Roger ; Serradell Pumareda, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu d'aquest treball és fer una aproximació sobre factors que incentiven i desincentiven als joves en la decisió d'afiliar-se o no a un sindicat laboral a partir de la realització d'entrevistes a joves d'entre divuit i trenta anys de Catalunya de diferents perfils socials. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer una aproximación sobre factores que incentivan y desincentivan a los jóvenes en la decisión de afiliarse o no a un sindicato laboral mediante la realización de entrevistas a jóvenes de entre dieciocho y treinta años de Cataluña de diferentes perfiles sociales. [...]
The purpose of this work its make an approach about the factors which encourage and discourage the decision to join or not in a labor union through interviewing young between eighteen and thirty years in Catalonia from different social profile. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
7.
455 p, 16.0 MB Imágenes e Ideas de Juventud. Genealogía del cuerpo joven en Chile (1906-1990) / Saa Espinoza, Marcela Eliana ; Feixa, Carles, 1962-, dir. ; Lubbers, Miranda J., dir.
La investigació que es presenta a continuació està emmarcada en el programa doctoral en Antropologia Social i Cultural de la Universitat Autònoma de Barcelona, i té com a propòsit conèixer i analitzar genealògicament la visualitat del cos juvenil, a través de les imatges del cos representat en revistes, i amb això comprendre i aprofundir com es va anar edificant la idea de joventut a Xile durant el segle XX (1906-1990). [...]
La investigación que se presenta a continuación está enmarcada en el programa doctoral en Antropología Social y Cultural de la Universidad Autónoma de Barcelona, y tiene como propósito conocer y analizar genealógicamente la visualidad del cuerpo juvenil, a través de las imágenes del cuerpo representado en revistas, y con ello comprender y profundizar en cómo se fue edificando la idea de juventud en Chile durante el siglo XX (1906-1990). [...]
The research presented below is framed in the doctoral program in Social and Cultural Anthropology of the Autonomous University of Barcelona, and its purpose is to know and genealogically analyze the visuality of the youthful body, through the images of the body represented in magazines, and thereby understand and deepen how the idea of youth was built in Chile during the 20th century (1906-1990). [...]

2022  
8.
287 p, 6.3 MB Identitats mòbils : Una recerca etnogràfica sobre joventut, agències i cultura visual en contextos de vulnerabilitat / López Ruiz, Sara ; Rifà Valls, Montse, dir.
Aquesta recerca està vinculada a l'experiència d'una etnografia visual i digital a l'Institut Escola la Mina, situat a la perifèria de la ciutat de Barcelona. L'etnografia es basa, inicialment, en un període d'observació participant durant 6 mesos amb l'alumnat de 6è de Primària, i posteriorment en el projecte Identitats Mòbils, realitzat el curs següent amb el mateix grup d'alumnes en un conjunt de sessions setmanals de 4 mesos. [...]
Esta investigación está vinculada a la experiencia de una etnografía visual y digital en el Institut Escola la Mina, situado en la periferia de la ciudad de Barcelona. La etnografía se basa inicialmente en un periodo de observación participante durante 6 meses con el alumnado de 6º de Primaria, y posteriorment, en el proyecto Identidades Móviles, realizado el curso siguiente con el mismo grupo de alumnos en un conjunto de sesiones semanales de 4 meses. [...]
This research is linked to the experience of visual and digital ethnography at the Institut Escola la Mina, located on the outskirts of the city of Barcelona. Initially, this ethnography is based on an observation period participating for 6 months with the students of 6th grade of Primary (11-12 years old students), and later in the project Mobile Identities, carried out the following year with the same group of students working in weekly sessions for 4 months. [...]

2022  
9.
133 p, 2.5 MB El papel de los agentes sociales en la promoción de un deporte más educativo e igualitario : entrenadores/as y árbitros/as / Borrueco, Marta ; Ramis Laloux, Yago, dir. ; Pallarès Parejo, Susana, dir.
El context esportiu ofereix possibilitats tant de desenvolupament personal com de canvi social. Des d'aquesta perspectiva, aquesta tesi doctoral pretén contribuir a l'avanç cap a un esport més educatiu i igualitari a través del treball amb els i les agents socials implicats/des en la situació esportiva. [...]
El contexto deportivo ofrece posibilidades tanto de desarrollo personal como de cambio social. Desde esta perspectiva, esta tesis doctoral pretende contribuir al avance hacia un deporte más educativo e igualitario a través del trabajo con los y las agentes sociales implicados/as en la situación de juego. [...]
The sports context has the potential to foster personal development and social change. From this perspective, this doctoral thesis aims to advance towards a more educational and egalitarian sports context through the work with the social agents involved in it. [...]

2022  
10.
219 p, 2.6 MB The effects of non-curricular activities on the educational pathways of youth / Palou Fons, Arnau ; Merino Pareja, Rafael, dir.
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar els efectes de les activitats no curriculars (ANC) en els itineraris formatius de les persones joves de la ciutat de Barcelona, tenint en compte el seu origen social i el conjunt d'oportunitats que les envolten. [...]
El objetivo de esta tesis es estudiar los efectos de las actividades no curriculares (ANC) en los itinerarios formativos de las personas jóvenes de la ciudad de Barcelona, teniendo en cuenta su origen familiar y su conjunto de oportunidades. [...]
The purpose of this thesis is to study the effects of non-curricular activities (NCAs) on the educational pathways of young people, bearing in mind their family background and the set of opportunities they have during the transition from compulsory to post compulsory education. [...]

2021  

Documents de recerca : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.