Resultats globals: 9 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
25 p, 374.3 KB English-Turkish Literary Translation Through Human-Machine Interaction / Şahin, Mehmet (Universitat Boğaziçi. Department of Translation and Interpreting Studies) ; Gürses, Sabri
This article investigates perceptions of technology-mediated translations of literary texts by two groups: translation students and professional literary translators. The participants post-edited an excerpt from a classic Dickens novel into Turkish using a machine translation (MT) system of their choice. [...]
Aquest article investiga la percepció de la traducció de textos literaris per mitjà de la tecnologia des de dues perspectives: d'una banda, la d'estudiants de traducció i, d'altra, la de traductors literaris professionals. [...]
El presente artículo investiga cómo perciben la traducción asistida por ordenador de textos literarios un grupo de estudiantes de traducción y otro de traductores literarios profesionales. Los participantes de nuestro experimento poseditaron la traducción al turco de un pasaje de una clásica novela de Dickens realizada con un sistema de traducción automática (TA) de su elección. [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.284
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 171-203 (Tradumàtica dossier)  
2.
11 p, 3.7 MB Non-motor tasks improve adaptive brain-computer interface performance in users with severe motor impairment / Faller, Josef (Graz University of Technology) ; Scherer, Reinhold (Graz University of Technology) ; Friedrich, Elisabeth V. C. (University of California. Cognitive Neuroscience Lab) ; Costa Boned, Úrsula (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Opisso, Eloy (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Medina, Josep (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Müller-Putz, Gernot R. (Graz University of Technology) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Individuals with severe motor impairment can use event-related desynchronization (ERD) based BCIs as assistive technology. Auto-calibrating and adaptive ERD-based BCIs that users control with motor imagery tasks (" SMR-AdBCI ") have proven effective for healthy users. [...]
2014 - 10.3389/fnins.2014.00320
Frontiers in Neuroscience, Vol. 8 (october 2014)  
3.
12 p, 647.9 KB Developing serious games : from face-to-face to a computer-based modality / Padrós, Ariadna (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Romero, Margarida (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Usart, Mireia (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
This paper introduces a methodology for the design of a collaborative Game Based Learning (GBL) model, used here in the context of a finance course in an onsite learning context. In this paper we discuss three releases of the Finance Assets Game (FAG), the teacher-led face-to-face model, the paper-based model, and the computer-based model.
2011
eLearning papers, Núm. 25 (2011) , p. 1-12  
4.
16 p, 1.2 MB The European Digital Kitchen Project / Seedhouse, Paul (Newcastle University) ; Preston, Anne (Newcastle University) ; Olivier, Patrick (Newcastle University) ; Jackson, Dan (Newcastle University) ; Heslop, Philip (Newcastle University) ; Balaam, Madeline (Newcastle University) ; Rafiev, Ashur (Newcastle University) ; Kipling, Matthew (Newcastle University)
This article reports on the European Digital Kitchen, an EU-funded language learning project which promotes learning of languages, cultures and cuisines in digital interactive kitchens. The project involves taking a normal kitchen and specifically adapting it for language learning using the next generation of digital technology, namely activity recognition and sensor technology. [...]
Cet article rend compte de la 'European Digital Kitchen', un projet d'apprentissage de la langue financé par l'UE qui favorise l'apprentissage des langues, des cultures et des cuisines dans les cuisines interactifs digitales. [...]
Dieser Artikel berichtet über die 'European Digital Kitchen', ein EU-geförderten Sprachlernprojekt , das Lernen von Sprachen, Kulturen und Küchen in digitalen interaktiven Küchen fördert . Das Projekt modifiziert eine normale Küche speziell für Sprachlern mit der nächsten Generation der digitalen Technologie, nämlich Aktivitätserkennung und Sensortechnik. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.554
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 1-16  
5.
11 p, 252.2 KB Teaching Translation Technologies "Everyware" : towards a Self-Discovery and Lifelong Learning Approach / Enríquez Raído, Vanessa (The University of Auckland)
This paper analyzes the main trends that have contributed to the reshaping of the current translation technology landscape, i. e. ubiquity, mobility, connectivity, and immediacy, and proposes a number of pedagogical reasons for promoting the teaching of translation technologies "everyware" as well as the transversal use of online information skills as means towards self-discovery and lifelong learning.
Aquest article analitza les tendències que han contribuït a reorientar el panorama actual de les tecnologies de la traducció, como ara la ubiqüitat, la mobilitat, la connectivitat i la immediatesa, i proposa una sèrie de raons pedagògiques per tal de promoure la docència de les tecnologies de la traducció des de la perspectiva de la ubiqüitat tecnológica ("everyware"), així com la incorporació transversal de les destreses per a la gestió de la informació en línia com a recurs que afavoreix el creixement personal i l'aprenentatge al llarg de la vida.
Este artículo analiza las tendencias que han contribuido a reorientar el panorama actual de las tecnologías de la traducción, como la ubicuidad, la movilidad, la conectividad y la inmediatez, y propone una serie de razones pedagógicas para promover la docencia de las tecnologías de la traducción desde la perspectiva de la ubicuidad tecnológica ("everyware"), así como la incorporación transversal de las destrezas para la gestión de la información en línea como recurso que favorece el crecimiento personal y el aprendizaje a lo largo de la vida.

2013 - 10.5565/rev/tradumatica.52
Tradumàtica, Núm. 11 (2013) , p. 275-285  
6.
10 p, 206.5 KB El aprendizaje de las herramientas informáticas en la formación del traductor / Samson, Richard (Universitat de Vic)
Hay que distinguir entre las competencias informáticas generales y las competencias informáticas específicas de la traducción, a las cuales se asocian gran diversidad de herramientas y tareas. Hay que adquirir un buen dominio de las primeras antes de poder progresar a las segundas. [...]
Cal distingir entre las competències informàtiques generals i les competències informàtiques específiques de la traducció, a les quals s'associen gran diversitat d'eines i tasques. Cal adquirir un bon domini de les primeres abans de poder progressar a les segones. [...]
It is important to distinguish between general computing competencies and specific translation computing competencies, which are associated with many tools and tasks. Mastery of the former must be attained before progressing to the latter. [...]

2013 - 10.5565/rev/tradumatica.54
Tradumàtica, Núm. 11 (2013) , p. 247-256  
7.
10 p, 658.8 KB Obtener muestras de color y compararlas / Entenza Rodríguez, Ana Isabel (Ana Isabel) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Nuestra intención era investigar el uso del color en una serie de piezas comunicativas, pero al describir cómo seleccionaríamos y clasificaríamos las muestras, vimos que este paso inicial suponía un estudio en sí mismo, porque clasificar algo que no está acotado en cantidad (algunas aplicaciones trabajan con millones), que dispone de diferentes nomenclaturas (en función de culturas y países), del que apenas conocemos una docena de nombres y que varía en función de las condiciones de luz, de soporte, o de calidad de reproducción, requiere reflexión y profundización.
We tried to investigate the use of color in a series of communication pieces, but at the moment to describe how would select and classify the samples, we found that this initial step implied a study in itself, because classifying something that is not limited in quantity (some applications working with millions of them), which has different classifications (based on culture or countries), which we hardly know a dozen names (following the studies of Bertin and Kay) and which varies depending on lighting conditions , support, or quality reproduction, requires reflection and deepening.

2014 - 10.5565/rev/grafica.10
Grafica, Vol. 2, Núm. 3 (2014) , p. 47-55  
8.
17 p, 117.6 KB Modelització i tecnologies de la informació per al suport a la lluita contra els incendis forestals / Badia i Perpinyà, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La importància i l'abast dels incendis forestals pels efectes devastadors que tenen fa neces-sari un estudi detallat i integrat d'una sèrie d'aspectes que inclouen des de l'anàlisi de la causalitat passant per la distribució espacial i temporal dels incendis, fins arribar a l'estudi de la planificació dels recursos i equipaments d'extinció. [...]
La importancia y el alcance de los incendios forestales por sus efectos devastadores requieren un estudio detallado y integrado de una serie de aspectos que incluyen desde el análisis de la causalidad pasando por la distribución espacial y temporal de los incendios, hasta llegar al estudio de la planificación de los recursos y equipamientos de extinción. [...]
L'importance et l'ampleur des incendies forestiers à cause de ses effets destructifs, exigent nécessaire une étude détaillée et intégrée d'une série d'aspects qui incluent de l'analyse de l'azar à l'étude de la planification des ressources et des équipemment d'extinction, en passant par la distribution de l'espace et du temps des incendies. [...]
The devastating effects of forest fires are such that the topic requires detailed study, integrating the aspects of cause analysis, spatial distribution and temporal incidence, in order to, finally, study the planning of resources and extinction services. [...]

1998
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 32 (1998) , p. 143-159  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
10 p, 1.3 MB Disseny d'una activitat pedagògica musical amb visió per computador / Sans Pena, Jordi ; Fornes Bisquerra, Alicia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En un nou intent d'apropar la tecnologia a la societat i, més específicament, a les aules, en aquest projecte s'ha dissenyat i creat, amb la col·laboració de l'Escola de Música de Sant Cugat, un prototipus d'activitat didàctica enfocada a l'aprenentatge musical. [...]
In a new attempt to bring technology to society and, more specifically, to classrooms, a prototype of educational activity focused in musical learning has been designed and created, with the collaboration of Sant Cugat's music school. [...]
En un nuevo intento de acercar la tecnología a la sociedad y, más específicamente, a las clases, en este proyecto se ha diseñado y creado, con la colaboración de la Escola de Música de Sant Cugat, un prototipo de actividad didáctica enfocada al aprendizaje musical. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.