Resultados globales: 41 registros encontrados en 0.04 segundos.
Artículos, Encontrados 38 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 38 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
11 p, 366.4 KB Eines de disseny per al foment de l'aprenentatge cooperatiu en els debats creatius / Costa, Tània (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona) ; Huertas i Vidal, Salvador (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Proposem el format de debat creatiu i les eines de Design Thinking a fi de fomentar l'aprenentatge cooperatiu. Entenem com a debat creatiu aquell que és dissenyat, conduit i gestionat per els mateixos participants, emprant eines pròpies de metodologies del procés creatiu del projecte de disseny. [...]
We propose a creative debate format and the Design Thinking tools in order to promote cooperative learning. We understand creative debate as that which is designed, run and managed by participants themselves, making use those tools proper to methodologies of creative design in the designing project. [...]
processes of university students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
17 p, 314.5 KB Cooperative Learning to Reduce Inequalities : Instructional Approaches and Dimensions / Cañabate Ortiz, Dolors (Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques) ; Bubnys, Remigijus (Vilnius University. Institute of Education) ; Nogue, Lluis (Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Colomer, Jordi (Universitat de Girona. Institut de Ciències de l'Educació)
This manuscript deals with how cooperative learning in pre-school and primary education can be dimensionalized in terms of reducing gender differences and inequalities. In this study, formulated through instructional approaches delivered in four medium- to very high-complexity schools (the number of students with an immigrant background ranging from 30% to 100%), 376 pre-service teachers and 43 qualified teachers were asked to analyze the instruction that they gave to 1658 pre-school and primary students over two consecutive years. [...]
2021 - 10.3390/su131810234
Sustainability, Vol. 13 Núm. 18 (2021) , article number 10234  
3.
22 p, 782.7 KB The effect of a teacher-centred and learner-centred approach on students' participation in the English classroom / Markina, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Mollá, Alba (Codeworks)
In this paper, we addressed the concept of classroom participation and the way it is affected by a traditional teacher-centred (TC) approach and a more innovative learner-centred (LC) approach which uses the principles and strategies of active learning and cooperative learning to engage students in the learning process. [...]
En aquest estudi, hem abordat el concepte de participació a l'aula i com es veu afectada per un enfocament centrat en el docent i un enfocament centrat en l'alumnat que utilitza els principis i estratègies de l'aprenentatge actiu i cooperatiu per a involucrar l'alumnat en el procés d'aprenentatge. [...]
En este estudio, hemos abordado el concepto de participación en el aula y cómo se ve afectada por un enfoque centrado en el docente y un enfoque centrado en el alumnado que utiliza los principios y estrategias del aprendizaje activo y cooperativo para involucrar al alumnado en el proceso de aprendizaje. [...]
Dans cet article, nous avons abordé le concept de participation en classe et comment elle est affecté par une approche centrée sur l'enseignant (TC) et une approche centrée sur l'apprenant (LC) qui utilise les principes et les stratégies d'apprentissage actif et d'apprentissage coopératif pour engager les élèves dans le processus d'apprentissage. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1007
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e1007 (Articles)  
4.
15 p, 519.3 KB Multi-UAV Conflict Resolution with Graph Convolutional Reinforcement Learning / Isufaj, Ralvi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Omeri, Marsel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Piera, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Safety is the primary concern when it comes to air traffic. In-flight safety between Unmanned Aircraft Vehicles (UAVs) is ensured through pairwise separation minima, utilizing conflict detection and resolution methods. [...]
2022 - 10.3390/app12020610
Applied sciences (Basel), Vol. 12, Núm. 2 (January 2022) , art. 610  
5.
16 p, 157.1 KB El mapa mental aumentado en puzle : expectativas de futuros docentes / Ariza Carrasco, Cristian (Universidad de Córdoba) ; Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba)
El presente artículo tiene por objetivo mostrar las expectativas que los futuros docentes tienen sobre los beneficios de la técnica del mapa mental aumentado en puzle en los procesos de enseñanza-aprendizaje del alumnado. [...]
El present article té per objectiu mostrar les expectatives que els futurs docents tenen sobre els beneficis de la tècnica del mapa mental augmentat a puzle en els processos d'ensenyament- aprenentatge de l'alumnat. [...]
This article addresses the expectations of future teachers regarding the benefits of the augmented mind map in puzzle technique in the teaching-learning processes of students. The study sample comprised 388 students from the bachelor's degree programs in early childhood and primary education, as well as the Master in Inclusive Education at the University of Cordoba, Spain. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1334
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 125-140 (Temas de investigación)  
6.
19 p, 195.9 KB Gamificando la didáctica de la Educación Física : Visión del alumnado universitario / Flores-Aguilar, Gonzalo (Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Fernández-Río, Javier (Universidad de Oviedo. Facultad de Formación del Profesorado y Educación) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El objetivo de este trabajo fue valorar el impacto de la experiencia gamificada "Súper Mario Bros" en la formación inicial universitaria de futuros docentes de Educación Física. Los 76 estudiantes matriculados en la asignatura "Didáctica de la Educación Física II" del Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte de una universidad del Este de España accedieron a participar. [...]
The aim of the study was to assess the impact of the Gamificated experience "Super Mario Bros" in future Physical Education teachers' initial training. All students enrolled in the subject "Physical Education Didactics II" (n=76) of the Undergraduate program in Physical Activity and Sport Sciences from a university in eastern Spain agreed to participate. [...]

2021 - 10.15366/rimcafd2021.83.007
Revista internacional de medicina y ciencias de la actividad física y del deporte, Vol. 21 Núm. 83 (2021) , p. 515-533
2 documentos
7.
14 p, 127.0 KB Impacto del aprendizaje cooperativo en la inclusión del alumnado en la educación secundaria / Muntaner Guasp, Juan Jorge (Universitat de les Illes Balears) ; Forteza Forteza, Dolors (Universitat de les Illes Balears)
El propósito de este artículo es mostrar los resultados obtenidos en un instituto de educación secundaria de la comunidad autónoma de las Islas Baleares que ha implementado el programa Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar, tanto en los tres ámbitos de intervención como en las tres etapas de desarrollo que presenta el mismo. [...]
El propòsit d'aquest article és mostrar els resultats obtinguts en un institut d'educació secundària de la comunitat autònoma de les Illes Balears que ha implementat el programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar, tant en els tres àmbits d'intervenció com en les tres etapes de desenvolupament que presenta. [...]
This article presents the results obtained in a secondary education institute of the autonomous region of the Balearic Islands, which has implemented the cooperate to learn/learn to cooperate program in both the three areas of intervention and in the three stages of development of this program. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1236
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 305-318 (Monográfico)  
8.
9 p, 222.4 KB L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació / Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...]
Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...]
La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]

2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
6 p, 132.7 KB ¿Jugamos al Súper Mario Bros? : descripción de una experiencia gamificada en la formación del profesorado de educación física / Flores-Aguilar, Gonzalo (Universitat de Barcelona)
De cara a aumentar e impulsar la presencia de las metodologías activas en la enseñanza de la Educación Física, en este artículo se describen las características básicas de una experiencia gamificada denominada «Súper Mario Bros», que ha sido desarrollada y aplicada durante el curso 2017/2018 en una de las asignaturas del Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte (CAFE). [...]
In order to increase and promote the presence of active methodologies in the teaching of Physical Education, this article describes the basic characteristics of a gamified experienced called «Super Mario Bros», which has been developed and implemented during the course 2017/2018 in one of the subjects of the Degree program in Sciences of Physical Activity and Sports (CAFE). [...]

2019 - 10.47197/retos.v36i36.67816
Retos, Vol. 36 (2019) , p. 529-534  
10.
6 p, 68.7 KB Educación física cooperativa, formación permanente y desarrollo profesional : de la escritura colectiva a un relato de vida compartido / Córdoba Jiménez, Txema (Universitat Ramon Llull) ; Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Sánchez Aguayo, David (Escola Marta Mata (Barberà del Vallès, Catalunya)) ; Inglada Moreno, Siscu (Escola Tiana (Ripollet, Catalunya)) ; Serra Figueroa, Marien (Escola Carlit (Barcelona, Catalunya)) ; Blasco, Mariví (Escola Aiguamarina (Barcelona, Catalunya)) ; Sáez Miota, Sergi (Escola Baldir i Reixac (Badalona, Catalunya)) ; Ivanco Casals, Pia (Escola Can Fabra (Barcelona, Catalunya))
El objetivo principal de este artículo es describir la influencia que ha tenido el grupo de trabajo de Educación Física del Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona, que basa su trabajo en el aprendizaje cooperativo, en el desarrollo de la identidad personal y docente de sus miembros. [...]
The aim of this paper is to describe the influence that the Physical Education working group from the Education Sciences Institute of Autonomous University of Barcelona has had in the personal and teaching identity development of its members. [...]

2016 - 10.47197/retos.v0i29.40965
Retos, Vol. 29 (2016) , p. 264-269  

Artículos : Encontrados 38 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
210 p, 2.1 MB Estudio independiente y aprendizaje cooperativo en red : Análisis en diplomatura de posgrado / Gómez Silva, Martín ; Tejedor, Santiago, dir.
El creixement en l'oferta de programes de postgrau desenvolupats en entorns virtuals d'aprenentatge ha incentivat l'anàlisi de com és possible estudiar sense la coincidència en temps i espai entre estudiants i docents. [...]
El crecimiento en la oferta de programas de posgrado desarrollados en entornos virtuales de aprendizaje ha incentivado el análisis de cómo es posible estudiar sin la coincidencia en tiempo y espacio entre estudiantes y docentes. [...]
The growth on the offer of master's programs that are developed in virtual learning environments has stimulated the analysis of what makes it possible for students and teachers to study without coinciding in time and space. [...]

2022  
2.
69 p, 1.2 MB Improving 1st of Batxillerat Students' Collective Scaffolding Skills : an Innovation Project to Implement Cooperative Learning in the English Classroom / Casademont Moner, Judit ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's dissertation is to design an innovation project and plan its implementation and assessment. The objectives of this project are, first, to develop 1st of Batxillerat students (16- and 17-year olds) collective scaffolding skills by means of working cooperatively in the English class; second, to improve the learners' overall foreign language skills thanks to cooperative work, by having more opportunities to intervene in English and by aiding each other; and third, to increase group cohesion and mutual helpfulness to, ultimately, create a propitious and safe classroom environment to learn together. [...]
L'objectiu d'aquest treball de fi de màster és dissenyar un projecte d'innovació i planejar la seva implementació i avaluació. Els objectius del projecte són, primerament, desenvolupar l'andamiatge col·lectiu en alumnes de 1r de Batxillerat (de 16 i 17 anys) a través de treballar cooperativament a l'aula d'anglès; segon, millorar el seu nivell de llengua estrangera gràcies al treball cooperatiu, a tenir més oportunitats d'intervenir en anglès i a ajudar-se entre ells; i tercer, a incrementar la cohesió de grup i l'ajuda mútua per, finalment, crear un ambient de classe propici per aprendre conjuntament. [...]
 
3.
13 p, 1.1 MB Sistema cooperatiu de gestió de preguntes test / Serrano Alberola, Esteve ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualment, l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit docent s'ha vist incrementat i potenciat a causa de tots els avantatges que aporten a la comunitat educativa. Existeix una gran varietat de plataformes d'aprenentatge on-line, aplicacions de suport a l'estudi i dispositius dissenyats exclusivament per millorar el rendiment dels estudiants a les aules. [...]
Currently, the use of new technologies in teaching has increased and strengthened because of the advantages they bring to the educational community. There are a large number of online learning platforms, applications and devices designed exclusively to improve student performance in the classroom. [...]
Actualmente, el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito docente se ha visto incrementado y potenciado debido a todas las ventajas que aportan a la comunidad educativa. Existe una gran variedad de plataformas de aprendizaje online, aplicaciones de apoyo al estudio y dispositivos diseñados exclusivamente para mejorar el rendimiento de los estudiantes en las aulas. [...]

2015-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.