1.
|
4 p, 432.3 KB |
Club de Directores Creativos de Europa
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...] Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)
|
|
2.
|
10 p, 362.6 KB |
Escolas de Design como sistemas sociais e culturais de criatividade e inovação
/
Maia, Manuela (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
A resolução de problemas complexos, a flexibilidade e a criação de ideias são identificadas como competências profissionais para 2025. A criatividade é sobretudo um acontecimento cultural e social. [...] Solving complex problems, flexibility and creating ideas are identified as professional skills for 2025. Creativity is above all a cultural and a social event. For Csikszentmihalyi (2004), creativity arises from the interaction of three components: culture, the individual and the experts who recognize this creativity. [...] La resolución de problemas complejos, la flexibilidad y la creación de ideas se identifican como competencias profesionales para 2025. La creatividad es ante todo un hecho cultural y social. Para Csikszentmihalyi (2004), la creatividad surge de la interacción de tres componentes: la cultura, el individuo y los expertos que reconocen esta creatividad. [...] São reais as perdas para a automação, paralelamente a resolução de problemas complexos, a flexibilidade e a criação de ideias são competências profissionais para 2025. A cognição integral humana é determinante num futuro dominado pelo artificial com uma educação apostada no mundo das vivências reais. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.391
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 11-20 (Ensayos)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
3 p, 352.1 KB |
Global Science Opera. STEAM Projects. Spain experience
/
Díez Calzada, Carmen
Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...] Global Science Opera el desafío de construir conocimiento STEM con escenas de Opera. Ocho ediciones anuales en todo el mundo. Cada escena de GSO completa la adquisición de habilidades 4C, descubriendo un contenido STEM y desarrollando elementos Artísticos. [...] Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...]
2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (TIC, robòtica, STEAM, IA)
|
|
6.
|
|
7.
|
6 p, 382.0 KB |
Història de la publicitat de Catalunya
/
Freire Sánchez, Alfonso (Universitat Abat Oliba CEU)
La obra Història de la publicitat de Catalunya (Serra, 2021) relata, contextualiza y expone los principales hitos y acontecimientos de la publicidad catalana desde sus inicios (en el siglo XIX) hasta nuestros días, lo que supone una documentación de casi 150 años de historia; una misión literaria que nunca se había documentado y narrado con este grado de detalle, profundidad y exactitud. [...] The book Història de la Publicitat de Catalunya (Serra, 2021) recounts, contextualizes and exposes the main milestones and events of Catalan advertising from its beginnings in the 19th century to the present day, which represents a documentation of almost 150 years of history; a literary mission that has never before been documented and narrated with this degree of detail, depth and accuracy. [...] Obra ressenyada: Carolina SERRA (ed. ), Història de la publicitat de Catalunya. Barcelona: Sàpiens, 2021.
2023 - 10.5565/rev/qp.382
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 31 (2023) , p. 25-30 (Reseñas)
|
|
8.
|
8 p, 517.7 KB |
Creatividad gráfica y síndrome de Down
/
Hontanilla Pizarro, Beatriz (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
La presente investigación forma parte de una tesis doctoral que se está desarrollando en la Universidad de Lisboa. La tesis tiene como objetivo incluir a las personas con síndrome de Down dentro del sector gráfico. [...] Aquesta recerca forma part de la primera fase d'una metodologia quasi-experimental que s'està desenvolupant dins d'una tesi doctoral en la Universitat de Lisboa. L'objectiu d'aquest estudi és validar creativament les peces gràfiques que s'han generat en uns workshops en els quals han participat persones amb i sense síndrome de Down. [...] This research is part of a doctoral thesis that is being developed at the University of Lisbon. The thesis aims to include people with Down's syndrome in the graphic sector. This study seeks to validate the graphic pieces produced by people with and without Down's syndrome in workshops. [...]
2022 - 10.5565/rev/grafica.250
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 67-73 (Opinión)
|
|
9.
|
8 p, 1.2 MB |
The value of sketching in the teaching of graphic design : Developing skills in a higher education institution
/
Springer, Leonardo (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
Design is a comprehensive discipline encompassing several processes, tools, and methodologies, to create and communicate solutions. This requires research, gathering evidence, creative thinking, designing, refining, testing and, foremost, conveying an idea to a specific audience with a purpose. [...] El diseño es una disciplina integral que abarca varios procesos, herramientas y metodologías, para crear y comunicar soluciones. Esto requiere investigación, recopilación de evidencia, pensamiento creativo, diseño, refinamiento, prueba y, sobre todo, transmitir una idea a una audiencia específica con un propósito. [...]
2022 - 10.5565/rev/grafica.254
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 113-119 (Ensayos)
|
|
10.
|
|