Resultats globals: 8 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
12 p, 362.2 KB Measuring professionalism in medicine and nursing : Results of a European survey / Lombarts, Kiri M.J.M.H. (University of Amsterdam. Academic Medical Center) ; Plochg, Thomas (University of Amsterdam. Department of Public Health) ; Thompson, Caroline A. (Palo Alto Medical Foundation Research Institute) ; Arah, Onyebuchi A.. (University of California Los Angeles Center for Health Policy Research) ; Suñol Sala, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian) ; Vallejo, P. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Universitari Avedis Donabedian)
Background: Leveraging professionalism has been put forward as a strategy to drive improvement of patient care. We investigate professionalism as a factor influencing the uptake of quality improvement activities by physicians and nurses working in European hospitals. [...]
2014 - 10.1371/journal.pone.0097069
PloS one, Vol. 9 Núm. 5 (2014) , p. e97069  
2.
9 p, 873.1 KB A quick guide for using microsoft onenote as an electronic laboratory notebook / Guerrero, Santiago (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; López-Cortés, Andrés (RNASA-IMEDIR. Computer Sciences Faculty. University of Coruna) ; García-Cárdenas, Jennyfer M. (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Saa, Pablo (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Indacochea, Alberto (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Armendáriz-Castillo, Isaac (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Zambrano, Ana Karina (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Yumiceba, Verónica (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Pérez-Villa, Andy (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Guevara-Ramírez, Patricia (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Moscoso-Zea, Oswaldo (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Paredes, Joel (Faculty of Engineering Sciences. Universidad UTE) ; Leone, Paola E. (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Paz-Y-miño, César (Centro de Investigación Genética y Genómica. Facultad de Ciencias de la Salud Eugenio Espejo. Universidad UTE) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Scientific data recording and reporting systems are of a great interest for endorsing reproducibility and transparency practices among the scientific community. Current research generates large datasets that can no longer be documented using paper lab notebooks (PLNs). [...]
2019 - 10.1371/journal.pcbi.1006918
PLoS computational biology, Vol. 15 Núm. 5 (may 2019) , p. e1006918  
3.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
4.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
5.
7 p, 603.6 KB Implementation of evidence on the nurse-patient relationship in psychiatric wards through a mixed method design : study protocol / Moreno-Poyato, Antonio R. (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar) ; Delgado-Hito, Pilar (Universitat de Barcelona. Escola d'Infermeria) ; Suárez-Pérez, Raquel (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Leyva-Moral, Juan M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Aceña-Domínguez, Rosa (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Carreras-Salvador, Regina (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Roldán-Merino, Juan F. (Campus Docent Sant Joan de Déu) ; Lluch-Canut, Teresa (Universitat de Barcelona. Escola d'Infermeria) ; Montesó-Curto, Pilar (Universitat Rovira i Virgili. Escola d'Infermeria de Tortosa)
Psychiatric nurses are aware of the importance of the therapeutic relationship in psychiatric units. Nevertheless, a review of the scientific evidence indicates that theoretical knowledge alone is insufficient to establish an adequate therapeutic alliance. [...]
2017 - 10.1186/s12912-016-0197-8.
BMC Nursing, Vol. 16 (january 2017)  
6.
16 p, 190.4 KB Enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol basada en un modelo de aprendizaje como investigación orientada / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Azcona, Rafael (IES Talaia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
Este trabajo trata del diseño y desarrollo de una investigación en el aula sobre la enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol. Se fundamenta en una concepción constructivista del proceso de enseñanza-aprendizaje de la ciencia como investigación orientada. [...]
This study deals with the design and implementation of a research on the concepts of «amount of substance» and «mol». This work is grounded on a constructivistic conception of the learning of Sciences, more particularly on the model known as teaching-learning as oriented research. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3813
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 43-58  
7.
9 p, 48.1 KB En torno a la investigación empírica en el campo de la traductología / Kreutzer, Martin (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Facultad de Traducción e Interpretación) ; Neunzig, Wilhelm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Los autores proponen una reflexión sobre los requisitos de obligada observación a la hora de diseñar experimentos exploratorios en el campo de la traductología. Discuten la adaptación de los criterios «clásicos», válidos para todas las ciencias experimentales y sociales e introducen nuevos criterios que se desprenden de la problemática específica que plantea la investigación en el campo de la didáctica de la traducción. [...]
The authors propose a consideration of the conditions for observation whendesigning exploratory experiments in the field of translation studies. They discuss the adaptation of the «classic» criteria which are valid in all experimental and social sciences, and introduce new criteria resulting from the specific problems posed by research into the didactics of translation. [...]

1998
Quaderns : revista de traducció, N. 1 (1998) , p. 127-134  
8.
17 p, 103.0 KB El tratamiento multiestratégico en la investigación sociológica / Lozares Colina, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martin, Antonio (Martin Artiles) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Este artículo pretende aportar una reflexión metodológica en una dirección que, siguiendo a Derek Layder (1993) denominamos «aproximación multiestratégica». Esta orientación propone un modelo y un proceso metodológico que trata de captar y analizar el hecho social investigado como una totalidad a partir de las distintas pertinencias que lo componen, sin que sea reducido o segmentado en su identidad por los efectos de modelo y método de análisis utilizado. [...]
This article seeks to contribute a methodological reflection in a direction that, following Derek Layder (1993) we call the Multi-strategy Approach. This approach proposes a model and a methodological process that aims to grasp and analyse the social phenomenon as a totality through its different aspects without its identity being reduced or segmented by the effects of the model and the method of analysis. [...]

1998 - 10.5565/rev/papers.1931
Papers : revista de sociologia, N. 55 (1998) , p. 27-43  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.