Resultats globals: 33 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 23 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
27 p, 340.6 KB An ethnographic approach to school engagement in immigration contexts : the role of sociability dynamics / Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
This article reviews some key contributions based on ethnographic and qualitative research on the school engagement experiences and dynamics of children living in contexts of ethno-cultural diversity and social inequality shaped by migration flows. [...]
Aquest article revisa algunes de les contribucions de recerca etnogràfica i qualitativa clau sobre les experiències i dinàmiques de vinculació escolars dels nens/es que viuen en contextos de diversitat ètnico-cultural i desigualtat moldejats pels fluxos migratoris. [...]
Este artículo revisa algunas contribuciones de investigación etnográfica y cualitativa clave sobre las experiencias y dinámicas de vinculación escolar de los niños/as que viven en contextos de diversidad étnico-cultural y desigualdad social moldeados por los flujos migratorios. [...]
Este artigo analisa algumas das principais contribuições de pesquisas etnográficas e qualitativas sobre as experiências e dinâmicas de vínculos escolares de crianças que vivem em contextos de diversidade etnocultural e desigualdade social moldados por fluxos migratórios. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.924
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 28-54 (Artículos)  
2.
18 p, 354.9 KB The representation of phenotypic diversity in audiovisual advertising in Spain : professional perspectives and implications for the cultural dynamics of inclusion / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society, few studies have tackled the representation of phenotypic variability in advertising by combining academic and professional perspectives on the phenomenon in Spain. [...]
La publicitat visual i audiovisual és un llenguatge social influent que transforma les representacions de la realitat en referents culturals, amb implicacions directes per a la percepció de la diversitat. [...]
La publicidad visual y audiovisual es un lenguaje social influyente que transforma las representaciones de la realidad en referentes culturales, con implicaciones directas para la percepción de la diversidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3401
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 131-148 (Miscellaneous)  
3.
26 p, 626.7 KB La apuesta simbólica de la alteridad en el campo literario : una aproximación sociológica a la trayectoria artística de Najat El Hachmi / Bellinzis, Francesco
En este artículo se analiza la trayectoria literaria de la escritora de origen inmigrante Najat El Hachmi desarrollada desde 2004 hasta 2018. Se observa la literatura como un instrumento de emancipación respecto a los vínculos dominantes -patriarcales, culturales y familiares-, a partir de las herramientas estratégicas del lenguaje y el imaginario. [...]
En aquest article s'analitza la trajectòria literària de l'escriptora d'origen immigrant Najat El Hachmi desenvolupada des de 2004 fins a 2018. S'hi observa la literatura com un instrument d'emancipació respecte dels vincles dominants -patriarcals, culturals i familiars-, a partir de les eines estratègiques del llenguatge i l'imaginari. [...]
This paper analyzes the literary trajectory of the migrant writer Najat El Hachmi, included between 2004 and 2018. It observes literature as a tool of emancipation against dominant bonds: patriarchal, cultural and familial. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.2934
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 1 (2022) , p. 121-145  
4.
18 p, 261.0 KB La interculturalidad en el contexto universitario : necesidades en la formación inicial de los futuros profesionales de la educación / Peñalva Velez, Alicia (Universidad Pública de Navarra) ; Leiva Olivencia, Juan José (Universidad de Málaga)
La interculturalidad en la educación superior universitaria es un factor más de calidad educativa, que implica la introducción de aspectos como la convivencia, la valoración y validación del otro, y la interacción a través del mutuo reconocimiento. [...]
La interculturalitat en l'educació superior universitària és un factor més de qualitat educativa, que implica la introducció d'aspectes com la convivència, la valoració i la validació de l'altre, i la interacció a través del mutu reconeixement. [...]
Interculturality in higher education is an additional factor of educational quality, which entails the introduction of aspects such as coexistence, the valuation and validation of the other and interaction through mutual recognition. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.989
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 141-158 (Monográfico)  
5.
24 p, 2.7 MB El valor del fotoperiodisme compromès en un món globalitzat. Mostra de catorze reportatges de denúncia publicats al 'Magazine' (1997-2005) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manresa, Kim
El text d'aquest article es basa en la comunicació que els autors van presentar al Diàleg «Comunicació i diversitat cultural», organitzat per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) en el marc del Fòrum Universal de les Cultures-Barcelona 2004, a la ciutat comtal, el 26 de maig de 2004. [...]
2005
Comunicació (Barcelona), Núm. 20 (desembre 2005) , p. 151-174  
6.
4 p, 97.6 KB Cultura y educación matemática / Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Vilella, Xavier
La enseñanza de esta disciplina en la escuela refleja su carácter universal, pero olvida a menudo el bagaje cultural del alumnado y sus necesidades sociales. Los autores reivindican que se aproveche la diversidad como fuente de riqueza para el aprendizaje de las matemáticas.
2000
Cuadernos de pedagogía, Núm. 288 (Febrero 2000) , p. 72-75  
7.
5 p, 106.6 KB La formación permanente del profesorado / Soto Marata, Pepi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La diversidad cultural y la exclusión social no pueden afrontarse con actuaciones esporádicas y excepcionales, sino que deben integrarse en la formación permanente del profesorado para superar el desajuste entre las situaciones concretas de las aulas y la realidad social. [...]
2002
Cuadernos de pedagogía, Num. 315 (2002) , p. 44-48  
8.
25 p, 901.7 KB La integración del colectivo inmigrante en las regiones españolas / Martínez de Lizarrondo Artola, Antidio (Universidad Pública de Navarra) ; Rinken, Sebastian (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya). Instituto de Estudios Sociales Avanzados) ; Moreno, Gorka (Universidad del País Vasco) ; Godenau, Dirk (Universidad de La Laguna)
Este artículo presenta un novedoso sistema de medición de la integración de las personas inmigrantes en las regiones españolas. Complementando en varios aspectos la iniciativa lanzada años atrás por las instituciones europeas (Declaración de Zaragoza), el sistema de medición propuesto comprende 24 indicadores que abarcan cuatro áreas: la situación laboral; las relaciones sociales e intergrupales; el bienestar individual, y el acceso a derechos de ciudadanía. [...]
Aquest article presenta un nou sistema de mesurament de la integració de les persones immigrants a les regions espanyoles. Complementant en diversos aspectes la iniciativa llançada anys enrere per les institucions europees (Declaració de Saragossa), el sistema de mesurament proposat comprèn 24 indicadors que abasten quatre àrees: la situació laboral; les relacions socials i intergrupals; el benestar individual, i l'accés a drets de ciutadania. [...]
This paper presents an innovative measurement system regarding the integration of immigrants in Spain and its regions. Complementing in various ways the EU-sponsored Declaration of Zaragoza, the approach proposed here includes 24 indicators grouped into four areas: employment, social and intergroup relations, individual welfare, and citizenship. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2257
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 3 (Juliol-Setembre 2016) , p. 289-313 (Artículos)  
9.
5 p, 195.0 KB Món local i diversitat religiosa : una mirada a Europa / Griera i Llonch, Ma. del Mar 1978-
La gestió de la diversitat cultural i religiosa ha emergit com una àrea clau per a la governança de les societats europees en aquest inici de segle XXI. L'increment de les migracions internacionals ha contribuït a potenciar la diversificació religiosa del continent i ha provocat una major visibilització de les minories religioses en l'esfera pública. [...]
2009
DB : Diputació de Barcelona, Núm. 161 (2009) , p. 28-32  
10.
13 p, 227.8 KB Shere Rom : creando una microcultura para la inclusión socioeducativa / Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona
El fracaso y abandono escolar es una problemática importante en nuestro país, (Organiza-ción de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2012) especialmente en determinados grupos minoritarios, (Fernández-Enguita, Mena y Riviere, 2010). [...]
School failure and early drop out is an important issue in our country (Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2012) especially in certain mi-nority groups (Fernández - Enguita, Mena y Riviere, 2010). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1142
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 87-99  

Articles : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
12 p, 845.1 KB Idees i comunicació. Experiències del Fòrum Universal de les Cultures - Barcelona 2004 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es fa una reflexió, des de la perspectiva de la comunicació, sobre el Fòrum Universal de les Cultures-Barcelona 2004. A partir de la comparació amb els Jocs Olímpics de Barcelona'92, es repassa la gènesi i el contingut del Fòrum; s'analitza el tractament de la comunicació a través dels diàlegs, les exposicions i els debats, i es revisen les estratègies desenvolupades per donar a conèixer el Fòrum a través de la publicitat i la informació.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 319-329  
2.
217 p, 2.9 MB "Hispano-Lusophone" community media : identity, cultural politics and difference / Cunha, Ana Stela de Almeida ed. (Universidade Federal do Maranhão (UFMA)) ; Barros, Miguel de ed. (Universidade Nova de Lisboa) ; Martins, Rosana (Universidade Nova de Lisboa)
In recent years, the issue of identity has been the subject of an intensive analysis across different fields and disciplines. Indeed, in an era of accelerated social and technological changes under the phenomenon of globalization, with the rapid internationalization and expansion of urban centres across the world, this is of little surprise. [...]
Bellaterra Institut de la Comunicació (InCom-UAB) 2018 (eBooks de l'InCom-UAB ; 17)  
3.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
20.3 MB La formación inicial de maestros en contextos de diversidad cultural : aportaciones desde la didáctica de la Geografía / Barroso Hortas, Maria João ; Santisteban, Antoni, dir.
Aquest estudi està orientat a la formació inicial del professorat de ciències socials i geografia, afrontant els reptes que s'enfronten a les seves classes del segle XXI, que es caracteritzen per la diversitat cultural i que representen una oportunitat per reflexionar, amb l'objectiu d'obrir camins d'acció educativa compromesos amb la democràcia, l'equitat i la justícia social. [...]
Este estudio se orienta hacia la formación inicial de profesores de ciencias sociales y geografía, atendiendo a los desafíos a los que se enfrentan en sus clases del siglo XXI, que se caracterizan por la diversidad cultural y que representan una oportunidad sobre la que conviene reflexionar, con el objetivo de abrir caminos a la acción educativa comprometida con la democracia, la equidad y la justicia social. [...]
This study focuses in the initial teachers training of social sciences - geography, taking into account the challenges faced in their 21st century classes, which are characterized by cultural diversity and which represents an opportunity to reflect, with the aim of opening paths to an educational action committed to democracy, equity and social justice. [...]

2023  
2.
55 p, 1.1 MB From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona / Rodriguez i Moner, Helena ; Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...]
El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...]
The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
3.
49 p, 860.6 KB Gènere i multiculturalisme : una aproximació a les conceptualitzacions feministes sobre l'agència de les dones pertanyents a minories en les societats occidentals / Pont Soler, Mireia ; Parella Rubio, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta investigació té l'objectiu d'elaborar una revisió bibliogràfica entorn de les concepcions d'agència que s'han desenvolupat des dels plantejaments feministes per analitzar la posició de les dones que pertanyen a minories culturals i religioses en relació a la cultura majoritària de les societats occidentals, liberals i democràtiques.
Esta investigación tiene el objetivo de elaborar una revisión bibliográfica en torno a las concepciones de agencia que se han desarrollado desde los planteamientos feministas para analizar la posición de las mujeres que pertenecen a minorías culturales y religiosas en relación a la cultura mayoritaria de las sociedades occidentales, liberales y democráticas.
This research aims to draw up a bibliographic review of agency conceptions developed from feminist approaches to analyse the position of women belonging to cultural and religious minorities in relation to the majority culture of Western, liberal and democratic societies.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
4.
97 p, 1.4 MB Jóvenes musulmanas occidentales : una historia de la diversidad cultural en nuestras calles / Delgado Moreno, Irene ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les joves de família musulmana que han crescut en Espanya caminen per una línia que separa dos mons aparentment irreconciliables: occident i els països islàmics. Aquest treball mostrarà les diferents vies a través de les quals aquestes dones construeixen una identitat híbrida en la què conviuen elements de les dues cultures. [...]
Las jóvenes de familia musulmana que han crecido en España caminan por una línea que separa dos mundos aparentemente irreconciliables: occidente y los países islámicos. Este trabajo mostrará las diferentes vías a través de las cuales estas mujeres construyen una identidad híbrida en la que conviven elementos de las dos culturas. [...]
Young women who come from a Muslim family and have grown up in Spain walk through a thin line that separates two seemingly irreconciliable worlds: the Western world and islamic countries. This project aims to portray the different ways through which these women build a hybrid identity, in which the two cultures live together. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
5.
202 p, 25.0 MB Cardedeu, un esclat de colors : Proposta d'una campanya de sensibilització social sobre la diversitat cultural / Judici Buqueras, Sergi ; Lorite, Nicolàs, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte és el resultat del plantejament i creació d'una estratègia per a una campanya de publicitat amb finalitat social que fomenti la integració de la diversitat cultural del poble de Cardedeu (Barcelona, Espanya), així com la participació ciutadana en les activitats realitzades per a la inclusió de la immigració. [...]
Este proyecto es el resultado del planteamiento y creación de una estrategia para una campaña de publicidad social con finalidad social que fomente la integración de la diversidad cultural del pueblo de Cardedeu (Barcelona, España), así como la participación ciudadana en las actividades realizadas para la inclusión de la inmigración. [...]
This project is the result of an approach and creation of an advertising strategy campaign with social finality that promotes cultural diversity integration in the village of Cardedeu (Barcelona, Spain), so as citizen participation on the performed activities for immigration's inclusion. [...]

2016
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
6.
78 p, 733.3 KB Parent participation in schools: limits, logics and possibilities third sector organizations, immigrant families and special education / Paniagua Rodríguez, Alejandro ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La importancia de la participación de las familias en la escuela ha sido históricamente un argumento clave a la hora de analizar los problemas educativos y proponer reformas e iniciativas. Durante los últimos años, esta noción ha cobrado nueva fuerza como consecuencia de la crisis económica, el incremento de la diversidad de los estudiantes en las aulas y la creciente presión que reciben las escuelas para mejorar sus resultados. [...]
The importance of the participation of families in schools has long been a key idea to discuss educational problems and to advance new reforms and initiatives. During the last years, this notion has received a renewed attention due to the financial crisis, the increase of diversity in classrooms and the growing pressure directed towards schools to improve their effectiveness. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
257 p, 1.6 MB The role of play as a medium of inclusion in culturally diverse preschools / Billur Çakirer, Huriye ; Fuentes Agustí, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta Tesis Doctoral consta de tres estudios independientes que pretenden analizar el proceso de inclusión de la diversidad cultural en los niños preescolares y el papel del juego durante este proceso. [...]
This doctoral dissertation research includes three independent studies, which were formulated and conducted one after another due to additional data collection necessity appeared during the research process. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.