Resultats globals: 17 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 168.5 KB Editors' note : L1 teaching in the Czech Republic, tendencies and challenges / Hurytová, Ivana (Charles University in Prague)
This special issue presents the situation in L1 teaching in the Czech Republic, some of its tendencies and challenges. One invited senior researcher, two doctoral students and a fresh postdoctoral researcher from four universities across the Czech Republic present their interests and conclusions in three articles and one interview.
Aquest número especial presenta la situació de l'ensenyament de L1 a la República Txeca, tendències i reptes. Un investigador sènior convidat, dos estudiants de doctorat i un nou investigador postdoctoral de quatre universitats de la República Txeca presenten els seus interessos i conclusions en tres articles i una entrevista.
Este número especial presenta la situación de la enseñanza de L1 en la República Checa, tendencias y desafíos. Un investigador principal invitado, dos estudiantes de doctorado y un nuevo investigador posdoctoral de cuatro universidades de la República Checa presentan sus intereses y conclusiones en tres artículos y una entrevista.
Ce numéro spécial présente la situation de l'enseignement de la L1 en République tchèque, quelques-unes de ses tendances et défis. Un chercheur senior invité, deux doctorants et un nouveau chercheur postdoctoral de quatre universités de la République tchèque présentent leurs intérêts et leurs conclusions dans trois articles et une interview.

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1202
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1202 (Editors' Note)  
2.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  
3.
44 p, 188.4 KB Alumnes amb necessitats especials : quins canvis d'actitud i cooperació s'han produït en la percepció dels seus companys? / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Asín, Antonio (Universitat de Barcelona)
L'anàlisi longitudinal del procés seguit en la promulgació de les lleis internacionals i nacionals, per tal d'aconseguir el desenvolupament dels principis de «normalització» i «integració» de les persones amb alguna discapacitat, ha representat un treball difícil per a aquells que han lluitat per la instauració plena de la filosofia de la integració, que té les seves arrels en els drets humans. [...]
The longitudinal analysis of the process followed for the enactment of national and international laws, in order to develop the «normalization» and «integration» principles of disabled people, has been a difficult task for those who have fought for the fully endorsement of the integration philosophy, which has its roots in human rights. [...]

2004
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 3 (2004) , p. 349-391  
4.
25 p, 174.3 KB Estudio de caso de la influencia del aprendizaje electrónico móvil en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje con un niño con TEA / Jiménez Lozano, María Dolores (CEIP San José de Calasanz (Yecla, Múrcia)) ; Serrano Sánchez, José Luis (Universidad de Murcia) ; Prendes Espinosa, María Paz (Universidad de Murcia)
En este estudio de caso se analiza, desde una perspectiva educativa, la influencia del uso de una tableta y las aplicaciones en el desarrollo del lenguaje y la comunicación de un niño que presenta trastorno del espectro autista. [...]
En aquest estudi de cas, s'hi analitza, des d'una perspectiva educativa, la influència de l'ús d'una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d'un nen que presenta trastorn de l'espectre autista. [...]
This case study analyzes the effect of using a tablet and apps on the communication and language development of a child with autism spectrum disorder (ASD) from an educational perspective. In the first phase of this observational research, a catalog of apps was designed and created to promote the development of communication and language in a student of the open classroom at the San José de Calasanz Pre-School and Elementary School of Yecla, Murcia. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.782
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 419-443 (Temas de investigación)  
5.
1 p, 199.1 KB Espacios de creación artística y necesidades específicas / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
2012
Cuadernos de pedagogía, Num. 428 (2012) , p. 77  
6.
12 p, 523.9 KB Educational trends in special education in Spain : the case of the deaf / Fernández Mostaza, Esther
Following a brief account of Education and Special Eduacation in Spain, I will start the paper by pointing out the different views of understanding deafness, both in hearing and deaf people. I shall then focus on the Spanish situation regarding the education models for the deaf, drawing a distinction between models regaring language (oralism vs. [...]
2001
Mediterranean Journal of Educational Studies, Vol. 6 Núm. 2 (2001) , p. 23-44  
7.
3 p, 190.9 KB Una experiencia de integración del niño sordo en la escolaridad normal / Martínez, Isabel ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Experiencia pedagógica desarrollada en el «Liceo Sant Jordi» de Barcelona durante cuatro años sobre la integración de niños sordos en una escuela de oyentes. Esta integración se apoya en personas especializadas, que se interaccionan constantemente con el trabajo y la realidad cotidiana de la clase. [...]
1977
Cuadernos de pedagogía, Núm. 26 (Febrero 1977) , p. 16-17  
8.
3 p, 179.4 KB La vida como una continua transición / Jové Monclús, Glòria (Universitat de Lleida)
2002
Educar, Núm. extra (2002) , p. 137-139  
9.
29 p, 14.6 MB Estrategia psicopedagógica para la detección de estudiantes talentos en la Universidad Central de Las Villas / Pérez Luján, Dalgys (Universidad Central de Las Villas (Cuba)) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rodríguez García, Carlos Ernesto (Universidad Central de Las Villas (Cuba))
2004
FAÍSCA. Revista de Altas Capacidades., Vol. 11 (2004) , p. 103-134  
10.
6 p, 31.2 KB La integración del alumno superdotado en el ámbito escolar : Ámbito escolar: área de intervención educativa / González Gómez, Carlota (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Gómez, Juan Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Actualmente, según los autores, la necesidad de una intervención educativa especial para la optimización del alumno superdotado está totalmente justificada. La integración educativa de estos alumnos en la escuela supone modificar las condiciones y los desarrollos didácticos en la propia organización escolar y en las relaciones entre la escuela y la comunidad. [...]
Actualment, segons els autors, la necessitat d'una intervenció educativa especial per a la optimització de l'alumne superdotat està totalment justificada. La integració educativa d'aquests alumnes a l'escola suposa modificar les condicions i els desenvolupaments didàctics en la pròpia organització escolar i en les relacions entre l'escola i la comunitat. [...]
Nowadays -as the authors see it- a special educational procedure is absolutely justified in order to optimise exceptionally gifted students. The educational integration at school of these kind of students implies some changes to the didactic conditions and developments, not only in the school's organisation but also in the relationship between the school and the community. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.368
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 325-330  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
55 p, 1.5 MB Students with special educational needs in group work interaction : one step forward to inclusive learning / Roviralta Quirós, Marta ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This master's dissertation examines the interaction of a student with special educational needs (SEN) within a mixed-level group work. Diversity in the classroom is one of the most frequently stated problems among teachers. [...]
Aquest treball de fi de màster examina la interacció d'una estudiant amb necessitats educatives especials en el treball en grup d'un grup heterogeni. La diversitat a l'aula és un dels problemes exposats amb més freqüència entre els professors. [...]

2019  
2.
400 p, 2.8 MB Responsabilidad pedagógica de los profesores de educación especial : un estudio desde el método fenomenológico-hermenéutico de Van Manen / Arriagada Vidal, Jessica Jeannette ; Jordán, Josep Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La present Tesi Doctoral es basa en la nostra experiència viscuda; és a dir, part de certes experiències que impregnen el nostre ésser i el nostre fer com a professors d'educació especial. Aquesta recerca tracta de posar en «paraules» allò que els participants han viscut com a professors responsables en la seva relació amb alumnes d'educació especial. [...]
La presente Tesis Doctoral se basa en nuestra experiencia vivida. Es decir, parte de ciertas experiencias que impregnan nuestro ser y nuestro quehacer como profesores de educación especial. Esta investigación trata de poner en «palabras» lo que los participantes han vivido como profesores responsables en su relación con alumnos de educación especial. [...]
This doctoral PhD Thesis is based in our lived experience, that is to say, it departs from certain experiences that impregnate our being and our way of doing like teachers of students with intellectual disabilities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
99 p, 2.5 MB Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE) i alumnes amb necessitats educatives especials : un estudi de cas / Jiménez Jiménez, Montserrat ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest treball de recerca s'estudia el procés d'aprenentatge del principi d'Arquimedes que desenvolupa un estudiant amb necessitats educatives especials durant una unitat didàctica de ciències en anglès. [...]
2009  
4.
316 p, 903.9 KB Desenvolvimento e aperfeiçoamento de habilidades adaptativas como facilitadores da inclusão social de alunos com deficiência mental : uma proposta de formação continuada para professores / Monroy, Angela ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Vegeu tesi.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
5.
68 p, 10.0 MB Evaluación de alumnos con graves necesidades educativas integrados en escuelas ordinarias de E.G.B. : [presentada a la] UAB l'any 1990 / Forns Serrallonga, Dolors ; Domènech, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
5 documents
6.
494 p, 2.8 MB Las Representaciones sociales de las unidades de servicio de apoyo a la educación regular / Osnaya Alarcón, Fernando ; Jurado de los Santos, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En estos momentos en que los avances científicos y tecnológicos están acelerando los procesos sociales en todas sus dimensiones, desde sus procesos productivos hasta sus expresiones filosófico morales, incluyendo sus instituciones político ideológicas, el análisis particular de cada una de ellas se hace imprescindible, sobre todo en sus manifestaciones cotidianas, pues ahí se concreta y garantiza la viabilidad y permanencia de todo proyecto social y programa educativo en particular. [...]
At this time, in which scientific and technological advances are accelerating social processes in a wide dimension, producing processes as well as their moral philosophical expressions, including their political and ideological institutions, the particular analysis of each of them is extremely necessary, specially the every day manifestations and that is where very social and particular education program is concreted and guaranteed. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.